Ο Σύλλογος Φίλων Θεάτρου Χανίων παρουσιάζει το έργο του Φεντερίκο Γκαρθία Λόρκα
«Το σπίτι της Μπερνάρντα Άλμπα» στο Θέατρο «Δημήτρης Βλησίδης» 11,12,13 και 18,19, 20 Μαρτίου 2022, ώρα 21.00
Είσοδος : 10 €, Μειωμένο : 8 €
Κρατήσεις : 6979109591
Η είσοδος, σύμφωνα με τις ισχύουσες υγειονομικές διατάξεις, επιτρέπεται μόνο με την επίδειξη πιστοποιητικού εμβολιασμού ή νόσησης, για θεατές άνω των 18 ετών. Για παιδιά και εφήβους από 4 έως 17 ετών, εναλλακτικά, απαιτείται η δήλωση αυτοδιαγνωστικού ελέγχου self-test τελευταίου 24ώρου.)
Συντελεστές :
Σκηνοθεσία-Μουσική Επιμέλεια-Σκηνικά Λεωνίδας Μανωλικάκης
Διανομή
Μπερνάρντα Άλμπα Σοφία Κοκολογιάννη
Μαρία Χοσέφα Δέσποινα Τραχαλάκη
Αγκούστιας Ελένη Βιγλάκη
Μαγδαλένα Μαρία Καποκάκη
Αμέλια Χριστίνα Φαϊτάκη
Μαρτίριο Γιούλα Κανιτσάκη
Αδέλα Ελένη Καρμπαδάκη
Πόνθια Έλενα Αθανασοπούλου
Δούλα Αφροδίτη Χρυσουλάκη
Προυτένθια Εμμανουέλα Κυριακοπούλου
Ζητιάνα Ζωή Καζάκου
Κατασκευή σκηνικού Απόστολος Μπουζάκης
Φροντιστήριο Έλενα Αθανασοπούλου – Χρυσούλα Καζάκου
Φωτισμός : Ninja Goat Productions
Παραγωγή Σύλλογος Φίλων Θεάτρου Χανίων
Το σπίτι της Μπερνάρντα Άλμπα είναι θεατρικό έργο του Ισπανού συγγραφέα και ποιητή Φεντερίκο Γκαρθία Λόρκα. Είναι το τελευταίο έργο που έγραψε ο Λόρκα, το 1936, και παρουσιάστηκε για πρώτη φορά το 1945. Μαζί με τη “Γέρμα” και το “Ματωμένο Γάμο” αποτελούν την τριλογία της “ισπανικής υπαίθρου” του συγγραφέα.
Το έργο περιγράφει τα γεγονότα κατά την περίοδο πένθους σε ένα σπίτι στην Ανδαλουσία, όπου η 60χρονη Μπερνάρντα Άλμπα κατέχει τον απόλυτο έλεγχο πάνω στις κόρες της: Αγκούστιας, Μαγκνταλένα, Αμέλια, Μαρτίριο και Αδέλα. Στο σπίτι ζουν επίσης η Πόνθια, η οικονόμος, κι η Μαρία Χοσέφα, μητέρα της Μπερνάρντα.
Μορφή ηγετική και μαζί τυραννική η Μπερνάρντα, έχοντας χάσει το δεύτερο σύζυγό της, επιβάλει εγκλεισμό οκτώ χρόνων στις θυγατέρες της. Σε μια προσπάθεια να διατηρήσει την τιμή και την αξιοπρέπεια της οικογένειάς της, θέτει αυστηρούς κανόνες, όρους και όρια, στερώντας την ελευθερία τους.
Στο έργο δεν εμφανίζεται επί σκηνής κανένας ανδρικός χαρακτήρας.
Ακόμα κι ο Πέπε Ρομάνο, το αντικείμενο του πόθου για τις κόρες της Μπερνάρντα και μνηστήρας της Ανγκούστιας, δεν εμφανίζεται ποτέ.
Το έργο επικεντρώνεται στα ζητήματα της καταπίεσης, του συμβιβασμού και του πάθους και την επιρροή των ανδρών στις γυναίκες. Η τυραννία της Μπερνάρντα απέναντι στις κόρες της προμηνύει τη φύση του φασιστικού καθεστώτος του Φράνκο στην Ισπανία, λίγο αφού τελειώσει το έργο του ο Λόρκα.