Μία φορά είναι τύχη. Δύο φορές είναι ικανότητα. Ο Ηρακλειώτης Φάνης Κουρτικάκης έχει καταφέρει το (σχεδόν) ακατόρθωτο. Εχει σχεδιάσει όχι ένα αλλά δύο από τα πιο δημοφιλή mobile games στην Ελλάδα!
«Είμαστε αυτό που στο σχολείο λέγαμε geeks – σπασίκλες», λέει ο 42χρονος προγραμματιστής στην «Κ». «Κανείς δεν μας κοροϊδεύει σήμερα!».
Είχαμε μιλήσει πρώτη φορά το 2017, όταν είχε σημειώσει την πρώτη μεγάλη επιτυχία με τις «7 Λέξεις», ένα παιχνίδι γνώσεων και αναγραμματισμού, που μίλησε αμέσως στην καρδιά των Ελλήνων χρηστών. Εκτοπίζοντας πολύ γνωστές ξένες εφαρμογές, το παιχνίδι βρέθηκε γρήγορα την κορυφή της λίστας με τα δημοφιλέστερα παιχνίδια λέξεων τόσο στο play store για συσκευές android όσο και στο app store της Αpple, ενώ παραμένει μέχρι σήμερα ένα από τα πιο δημοφιλή mobile games στη χώρα. Η επιτυχία επαναλαμβάνεται σήμερα με το «Resurrection Garage The Game» που, όπως γράφουν οι πιο ειδικοί από εμάς, «είναι δωρεάν, ελληνικό και τα ΣΠΑΕΙ» (dwrean.net). Πρόκειται για ένα παιχνίδι αγώνων αυτοκινήτων στο οποίο αγοράζεις αυτοκίνητα, τα βελτιώνεις και τρέχεις με αντιπάλους, μεμονωμένα ή σε πρωταθλήματα. «Ο παίκτης κερδίζει νομίσματα. Αποφεύγουμε τα κανονικά χρήματα γιατί παίζουν και μικρά παιδιά», λέει ο Φάνης στην «Κ».
Το παιχνίδι έχει ήδη αναρριχηθεί ψηλά στην κατηγορία του, μολονότι είναι από τις πιο ανταγωνιστικές στην οποία κυριαρχούν μεγάλες ξένες παραγωγές με τεράστια μπάτζετ. «Εμείς το φτιάξαμε με σχεδόν μηδενικό μπάτζετ! Εφτασε μέχρι και την πρώτη θέση ανάμεσα σε όλα τα παιχνίδια στην Ελλάδα τόσο σε Android όσο και iOS (iPhone – iPad). Γενικά πάει πάρα πολύ καλά και πάει να περάσει ακόμα και το “7 Λέξεις”».
Αγάπη για τα αυτοκίνητα
Το παιχνίδι του Φάνη Κουρτικάκη, παρότι φτιάχτηκε με μηδενικό μπάτζετ, ανταγωνίζεται εφαρμογές μεγάλων εταιρειών και ξεχωρίζει.
Το παιχνίδι συνδυάζει την προηγούμενη δουλειά του Φάνη Κουρτικάκη –μηχανικός αυτοκινήτων– με την τωρινή, προγραμματιστής. Μετά το σχολείο, ο Φάνης ξεκίνησε να εργάζεται στο συνεργείο του πατέρα του στο Τυμπάκι. «Αν δεν είχα γνωρίσει τη γυναίκα μου, μάλλον ακόμα στο συνεργείο θα δούλευα, είναι μια δουλειά που μου αρέσει πολύ», λέει ο ίδιος.
Με τον προγραμματισμό, στον οποίο είχε έμφυτη κλίση ήδη από το γυμνάσιο, ασχολήθηκε πιο επαγγελματικά όταν έφυγε για την Αυστραλία για οικονομικούς λόγους. Η χώρα δεν τον κράτησε αλλά η εμπειρία του άφησε κληρονομιά την ενασχόληση με τον κώδικα στον ελεύθερο χρόνο του. Συνολικά έχει σχεδιάσει εννέα παιχνίδια. Το τελευταίο ξεκίνησε να το φτιάχνει πριν από δύο χρόνια. «Αρχικά πίστευα ότι θα τελείωνα μέσα σε 2-3 μήνες αλλά τελικά ήταν ένα πολύ μεγάλο πρότζεκτ. Εγραφα όλο τον κώδικα μόνος μου και τον άλλαζα διαρκώς για να έχω το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα».
Η εφαρμογή «Resurrection Garage The Game» έχει κατακτήσει τους φίλους των παιχνιδιών, σύμφωνα με τις στατιστικές των app stores.
Το παιχνίδι αυτό έχει ακόμα μια ιδιαιτερότητα. «”Το Resurrection Garage” δεν είναι μόνο ο τίτλος του παιχνιδιού αλλά και αληθινό γκαράζ με κανάλι στο YouTube. Είναι μια ομάδα εξαιρετικών ατόμων από τη Θεσσαλονίκη που κάνουν το χόμπι τους. Ασχολούνται με τα αυτοκίνητα. Οταν έφτιαχνα το παιχνίδι σκεφτόμουν ότι για να αντιμετωπίσω τις ξένες παραγωγές πρέπει να κάνω κάτι διαφορετικό. Για αυτό επικοινώνησα με τον Αλέξανδρο, μπροστάρη του καναλιού, και συμφωνήσαμε να συνεργαστούμε. Ετσι όλα τα πρόσωπα και οι ατάκες που θα δει κάποιος στο παιχνίδι είναι πραγματικά. Προφανώς ήταν κίνηση ματ και το αποτέλεσμα μας δικαίωσε, το οποίο δημιουργήσαμε χωρίς προηγούμενη επαφή, χωρίς να έχουμε βρεθεί από κοντά. Αν κάτι δείχνει αυτό είναι ότι με συνεργασία μπορούμε να καταφέρουμε πολλά περισσότερα. Αυτό είναι το κλειδί της επιτυχίας». Να σημειωθεί ότι δεν έχουν συναντηθεί ποτέ!
Ο ίδιος δεν περίμενε την επιτυχία. «Το πιθανότερο είναι να αποτύχεις. Σχεδιάζοντας ένα παιχνίδι, κατά 99% θα αποτύχεις και να το κατεβάσουν μόνο οι φίλοι σου. Το να βρεθείς στις πρώτες θέσεις του play store και του app store είναι απίστευτο επίτευγμα που έχουν καταφέρει ελάχιστοι. Τα παιχνίδια που βρίσκονται στις πρώτες θέσεις έχουν προϋπολογισμό δεκάδες χιλιάδες ευρώ τόσο για τη δημιουργία όσο και για την προώθησή τους». Γι’ αυτό δεν μπορεί να απευθυνθεί στο διεθνές κοινό. Καθημερινά βγαίνουν εκατοντάδες παιχνίδια παγκοσμίως. Για να ξεχωρίσεις χρειάζεσαι ακριβό και ικανό τμήμα μάρκετινγκ. Σημειώνεται ότι τα παιχνίδια διατίθενται δωρεάν, ενώ τα λιγοστά έσοδα προκύπτουν από διαφημίσεις. Οπως λέει ο Φάνης Κουρτικάκης, «καλύπτουν κάποιες βασικές ανάγκες, όπως το κόστος των σέρβερ».