Ως το Καλοκαίρι ή το Φθινόπωρο του 2019 θα έχει ωριμάσει η δημοπράτηση της στρατηγικής μελέτης για το νέο αυτοκινητόδρομο της Κρήτης από την Κίσσαμο ως της Σητεία σύμφωνα με όσα ανακοίνωσε σήμερα στην Περιφέρεια Κρήτης, ο υπουργός Υποδομών & Μεταφορών, Χρήστος Σπίρτζης.
Ο κ.Σπίρτζης τάχθηκε κατά της λογικής του “μικρού δρόμου” που προτάσσει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, εξηγώντας ότι ένα μικρότερο έργο θα χρειαζόταν περισσότερες σήραγγες άρα θα συνιστούσε μεγαλύτερο κόστος.
Το σενάριο που επιλέχθηκε αφορά ο μεγάλος δρόμος των 181 χιλιομέτρων γιατί ο “μικρός” που προέκρινε η Ευρώπη είχε μήκος 105 νέων χιλιομέτρων με διπλή διατομή, με 24 χιλιόμετρα σήραγγες, 18 χιλιόμετρα γέφυρες και παραχώρηση για 35 χρόνια.
Ο νέος ΒΟΑΚ θα γίνει σε τρία τμήματα όπου προϋπολογισμός θα ανέλθει στα 1,7 δις. ευρώ και το χρονοδιάγραμμα κατασκευής του φτάνει τα 4-5 χρόνια.
Αναφερόμενος στα έργα που πρόκειται άμεσα να παραδοθούν ο Χρήστος Σπίρτζης αναφέρθηκε στον πολύπαθο δρόμο Ηράκλειο – Μεσαρά, στη γέφυρα Χαμεζίου, το τμήμα Γούρνες – Χερσόνησος και τα έργα του φράγματος Αποσελέμη.
Μεταξύ άλλων ο υπουργός Υποδομών σημείωσε ότι η ολοκλήρωση του ΒΟΑΚ και το νέο διεθνές αεροδρόμιο Καστελίου θα αναβαθμίσουν σημαντικά την αναπτυξιακή προοπτική ολόκληρης της Κρήτης.
Όσον αφορά στα διόδια ξεκαθάρισε ότι δε θα αφορούν τους μόνιμους κατοίκους της Κρήτης αλλά τους τουρίστες και τους επενδυτές του νησιού.
Διαβάστε ολόκληρη την παρουσίαση για τον ΒΟΑΚ πατώντας ΕΔΩ