16.8 C
Chania
Sunday, December 14, 2025

Ψηφιακό πελατολόγιο: Ένα ακόμη μέτρο που σφίγγει την θηλιά για τον στραγγαλισμό της μικρής και οικογενειακής επιχείρησης

Ημερομηνία:

Του Νικου Βουρλάκη *

Από αρχές Ιουλίου ισχύει η υποχρεωτική εφαρμογή του ψηφιακού πελατολογίου στους κλάδους επισκευής αυτοκινήτων ,στα φανοποιεία ,στα βουλκανιζατέρ και σε πολλούς άλλους κλάδους  παροχής υπηρεσιών .Ένα μέτρο κατά την κυβέρνηση και για όσους υπηρετούν τις πολιτικές της ευρωπαϊκής ένωσης για τον εκσυγχρονισμό και την πάταξη της φοροδιαφυγής.

Έτσι είναι όμως  ; η είναι ένα ακόμη μέτρο που σφίγγει την θηλιά για τον στραγγαλισμό της μικρής και οικογενειακής επιχείρησης .Ιδιαίτερα όμως στρέφεται κατά της αυτοαπασχολησης που προσπαθεί καθημερινά να επιβιώσει μέσα σε ένα εχθρικό επαγγελματικό περιβάλλον .Απέναντι στον ανταγωνισμό με τις μεγάλες επιχειρήσεις συνεργείων που απασχολούν δεκάδες εργαζόμενους με οργανωμένα λογιστήρια ,με επιδοτήσεις για τον εκσυγχρονισμό με την στήριξη των μεγάλων εμπορικών ομίλων στο αυτοκίνητο και στα ανταλλακτικά .

Είναι τουλάχιστο ανήθικο από μεριάς κυβέρνησης αλλά και ενός μεγάλου τμήματος του συνδικαλισμού,  του λεγομένου κυβερνητικού,  να στοχοποιούν τον αυτοαπασχολούμενο και την πολύ μικρή επιχείρηση ότι υπάρχει ασυδοσία και φοροδιαφυγή.

Πολύ εύκολα ξεχνούν τα κάθε λογής «σαΐνια»  ότι οι μικροί και οι αυτοαπασχολούμενοι πληρώνουν ήδη βαριά φορολογία τόσο με την πλασματική –τεκμαρτή φορολόγηση όσο και με την  απουσία αφορολόγητου ορίου  αλλά και με  τα κάθε λογής εξοντωτικά πρόστιμα λόγω της ψηφιακής θηλιάς του MY DATA .

Πολύ εύκολα ξεχνούν όλοι αυτοί ότι οι εφοπλιστές έχουν εθελοντική φορολόγηση (όσο θέλουν ,όποτε το θελήσουν).Οι τράπεζες έχουν αναβαλλόμενο φόρο (όποτε και αν θελήσουν να δώσουν φόρο).Οι επιχειρηματικοί όμιλοι με τα ΑΦΜ τους να πρωτοστατούν σε κάθε λογής «φορολογικού παράδεισου» .

Σκόπιμα επίσης  ξεχνούν το σημαντικότερο ,ότι «πρωταθλητές» στο δημόσιο χρέος είναι μια χούφτα ομίλων που χρωστάει το 92% του χρέους την ώρα που οι μικροί είναι οι ποιο συνεπείς φορολογικοί «πελάτες».

Ήταν μεγάλο  ψέμα (γιαυτο το μάζεψαν άμεσα) ότι δηλαδή η εφαρμογή του ψηφιακού πελατολογίου  θα ήταν μια διαδικασία «40 δευτερολέπτων ) που όμως αποδείχτηκε ότι ακόμη και ένας νέος και  εξοικειωμένος με την τεχνολογία χρειάζεται 17 λεπτά για να καταγράψει ένα πελάτη. Τέτοια μέτρα δεν μπορούν να βοηθήσουν στον εκσυγχρονισμό και στην διατήρηση τής μικρής επιχείρησης αφού προσθέτουν παραπάνω χρόνο και κόστος          Αλήθεια ποιοι μιλούν για ψηφιακό εκσυγχρονισμό ; Όλοι αυτοί που δεν κατάφεραν να εφαρμόσουν ένα απλό ψηφιακό μέτρο για να μην βρεθούν δυο τρένα στην ιδία γραμμή και να χαθούν τόσες ανθρώπινες ζωές; Αυτοί που αντί να διευκολύνουν την καθημερινότητα μας μέσα από τον ψηφιακό μετασχηματισμό μας κάνουν την ζωή «κόλαση»  θέλοντας παράλληλα  να εξαφανίσουν την μικρή επιχείρηση χρησιμοποιώντας είτε τα  ψηφιακά εργαλεία  ,είτε την εξοντωτική φορομπηχτική πολιτική, είτε τις ηλεκτρονικές κατασχέσεις.

Η εφαρμογή του ψηφιακού πελατολογίου σημαίνει για τα μικρά συνεργεία ατέλειωτες ώρες δουλειάς με τον κίνδυνο του λάθους , αύξηση του κόστους λειτουργείας ,πρόσθετη φορολογική επιβάρυνση  με αυτόματο προσδιορισμό προστίμων αφού οι επιπλέον γραφειοκρατικές ηλεκτρονικές διαδικασίες για την λεπτομερή καταγραφή του κάθε οχήματος που μπαίνει στο συνεργείο είναι εξοντωτικές .Θα έλεγε κάποιος ότι η κυβέρνηση έστησε την «τέλεια παγίδα» για την εξαφάνιση της αυτοαπασχολησης στον κλάδο της επισκευής αυτοκινήτων αφού όλη αυτή η ψηφιακή διαδικασία εάν γίνεται  θα είναι σε βάρος της δουλειάς ,του ωραρίου της ξεκούρασης η απλά  δεν  θα γίνεται με ότι αυτό συνεπάγεται .Από την άλλη τα μεγάλα συνεργεία ,οι αντιπροσωπείες με τους δεκάδες εργαζόμενους ,τα οργανωμένα λογιστήρια είναι πανέτοιμα να ανταπεξέλθουν σε τέτοια μέτρα με τον ανταγωνισμό προφανώς να είναι ξανά με το μεγάλο «ψάρι».

Είναι προφανές ότι η εφαρμογή τέτοιων μέτρων δεν αφορά μόνο τα συνεργεία αφορά και όλους εμάς τους «πελάτες» που το αυτοκίνητο και  η μηχανή έχει γίνει αναπόσπαστο εργαλείο της δουλειάς μας ,την αναψυχή μας ,την μετακίνηση μας. Το κόστος συντήρησης –επισκευής είναι άμεσα συνδεδεμένο με τον καθημερινό αγώνα επιβίωσης που δίνουν οι εργαζόμενοι και τα λαϊκά στρώματα. Ίδη άρχισαν τα «όργανα» από μια μερίδα μεγάλων συνεργείων αυξάνοντας τις τιμές επικαλούμενοι την προσαρμογή στα νέα μέτρα του ψηφιακού πελατολογίου. Όλα αυτά είναι προετοιμασία για το τι θα συμβεί όταν βγουν από την μέση και φύγουν από τον χώρο οι μικροί και οι αυτοαπασχολούμενοι .Δεν είναι καθόλου τυχαίο ότι υπάρχει «συμπαράσταση»  στον αγώνα που δίνεται από μια σειρά επαγγελματικούς  φορείς  (ΟΕΒΕΝΧ,ΕΣΧ ) που είναι χειροκροτητές των πολιτικών της κυβέρνησης αλλά και της ευρωπαϊκής ένωσης . Πολιτικές που θεωρούν τους μικρούς και τους αυτοαπασχολουμένους διαρθρωτικό πρόβλημα για την παραπέρα απρόσκοπτη  συνέχισης της κερδοφορίας  των μεγάλων επιχειρηματικών ομίλων. Όλοι αυτοί που δήθεν συμπαραστέκονται θεωρούν όλες τις επιχειρήσεις το ίδιο και το σημαντικότερο  δεν είναι υπερ της απόσυρσης του ψηφιακού πελατολογίου αλλά υπερ. της εφαρμογής του με «καλύτερους όρους και προϋποθέσεις»

Είναι ώρα ευθύνης για κάθε μικρό επαγγελματία του κλάδου  να βγάλει τα σωστά πολιτικά συμπεράσματα .Να διαλέξει με ποιους θα πορευτεί  συλλογικά, με ποιους θα αντιπαλέψει την δύσκολη πραγματικότητα .  Η υποταγή και η μοιρολατρία σίγουρα δεν είναι λύση .

Η απόσυρση αυτού του ψηφιακού εκτρώματος που προσπαθούν να το  εφαρμόσουν  στα συνεργεία  «αύριο» το θεωρούν δεδομένο ότι θα το επεκτείνουν σε μια σειρά άλλους χώρους της παροχής υπηρεσίας .Η διεκδίκηση που πατάει στην πραγματικότητα της απόσυρσης μπορεί να φέρει ανάσες ανακούφισης, μπορεί να περιορίσει την εξαφάνιση της μικρής επιχείρησης.

* Μέλος Δ.Σ. Εμπορικού Συλλόγου Χανίων, Μέλος Δ.Σ. Ομοσπονδίας Εμπορικών Συλλόγων Κρήτης,  Μέλος Δ.Σ. Ε.Σ.Ε.Ε.

Δεν μπορούν όλοι να πληρώσουν. Και το σεβόμαστε.

Αν βρίσκεσαι σε δύσκολη οικονομική κατάσταση, συνέχισε να μας διαβάζεις δωρεάν. Η ενημέρωση πρέπει να παραμένει προσβάσιμη για όλους.

Αν όμως μπορείς, στήριξέ μας σήμερα. Ορίστε δύο καλοί λόγοι για να το κάνεις:

  1. Η στήριξή σου ενισχύει άμεσα την ποιότητα και την ανεξαρτησία της δημοσιογραφίας μας.
  2. Κοστίζει λιγότερο από έναν καφέ και η διαδικασία διαρκεί λιγότερο από 1 λεπτό.

Επίλεξε σήμερα να γίνεις συνδρομητής ή δωρητής.

Γίνε συνδρομητής

Σας ευχαριστούμε θερμά.

Ακολουθήστε το agonaskritis.gr στο Google News, στο facebook και στο twitter και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις - Γίνετε συνδρομητές!

Αγώνας της Κρήτηςhttp://bit.ly/agonaskritis
Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Τελευταία Νέα

Περισσότερα σαν αυτό
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ