Ο Κωστής Χατζηδάκης εξέφραζε την υπερηφάνειά του τον Ιούλη του 2019 που με παραμβάσεις της ΝΔ έκαναν κερδοφόρα επιχείρηση την ΤΡΑΙΝΟΣΕ και τον ΟΣΕ να μην είναι “προβληματική”.
Πως τα κατάφεραν; Μα με τρομερές περικοπές, ακόμη και σε ζητήματα ασφαλείας. Το ονόμασαν “εξυγίανση”.
Είχε γράψει ο Υπουργός της κυβέρνησης της Νέας Δημοκρατίας:
Ο ΟΣΕ ήταν η πιο προβληματική επιχείρηση της Ευρώπης. Υλοποιήσαμε ένα σχέδιο σχέδιο εξυγίανσής που εξοικονόμησε εκατοντάδες εκατομμύρια και η ΤΡΑΙΝΟΣΕ έγινε κερδοφόρα. Χάρη στις δικές μας παρεμβάσεις επιτεύχθηκε η μετέπειτα αποκρατικοποίηση (σ.σ. κατά το “απελευθέρωση” και όχι ιδιωτικοποίηση) της εταιρείας. #kostismetinkardiamou
Ο ΟΣΕ ήταν η πιο προβληματική επιχείρηση της Ευρώπης. Υλοποιήσαμε ένα σχέδιο σχέδιο εξυγίανσής που εξοικονόμησε εκατοντάδες εκατομμύρια και η ΤΡΑΙΝΟΣΕ έγινε κερδοφόρα. Χάρη στις δικές μας παρεμβάσεις επιτεύχθηκε η μετέπειτα αποκρατικοποίηση της εταιρείας. #kostismetinkardiamou pic.twitter.com/MRVeCb1C5J
— Kostis Hatzidakis (@K_Hatzidakis) July 1, 2019
Σήμερα που θρηνούμε δεκάδες νεκρούς, θυμόμαστε και όσα είχε πει ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ, Σπύρος Πατέρας που είχε ομολογήσει ότι ο ΟΣΕ δεν μπορεί να κάνει προληπτική συντήρηση του δικτύου διότι αυτή απαιτεί 50 εκατ. ευρώ τον χρόνο.
Οπως είπε, για το 2022 ο Οργανισμός πήρε 25 εκατ. ευρώ από το υπουργείο Μεταφορών γι’ αυτόν τον σκοπό, δηλαδή τα μισά!
Γι’ αυτό και η συντήρηση – πρόσθεσε – δεν είναι προληπτική αλλά «διορθωτική», “με ό,τι αυτό σημαίνει για την ασφάλεια των μεταφορών”.
Τουλάχιστον, περιορίστηκαν οι ζημιές και διασφαλίστηκε η κερδοφορία.
Μόνο ντροπή και αηδία…