Αντιεμβολιαστές έκαψαν βιβλίο του «προπαγανδιστή» Ευγένιου Τριβιζά – Γιατί υπάρχουν τόσες αντιδράσεις από αντιεμβολιαστές αλλά και υπέρμαχους του εμβολίου;

Κανένα σχόλιο

Το βιβλίο του Ευγένιου Τριβιζά για την πανδημία έχει ξεσηκώσει αντιδράσεις από υπέρμαχους του εμβολιασμού και αντιεμβολιαστές όπως στη Χαλκίδα κάποια αντιεμβολιαστές το τερμάτισαν τελείως.

Οι αντιεμβολιαστές, κυρίως γονείς, συγκεντρώθηκαν πίσω από τα δικαστήρια της Χαλκίδας για να διαμαρτυρηθούν για τα μέτρα προστασίας κατά του κορωνοϊού και οι αντιδράσεις τους ήταν από γραφικές έως σκοταδιστικές.

Όπως μετέδωσε το eviathema.gr, στο κέντρο της διαμαρτυρίας τους είχαν τοποθετήσει έναν κουβά όπου άρχισαν να καίνε το παιδικό βιβλίο του Ευγένιου Τριβιζά, το οποίο αφορά την περίοδο της πανδημίας και μοιράστηκε την προηγούμενη εβδομάδα στα σχολεία, καθώς επίσης και φωτοτυπίες του νόμου 4682 αλλά και μάσκες και rapid test.

"Sponsored links"

Όπως ανέφεραν, η κίνησή τους αυτή έγινε για συμβολικό σκοπό ενώ τόνισαν ότι ειδικά το βιβλίο του Τριβιζά είναι μέρος προπαγάνδας.

Οι «κακοί» εξωγήινοι που μπαίνουν από τη μύτη

Όπως σε κάθε παραμύθι έτσι και σε αυτήν την ιστορία του Ευγένιου Τριβιζά, η συνθήκη της πανδημίας και η απειλή του κορονοϊού επιχειρείται να αποτυπωθεί μέσα από μια αλληγορία.

Ο κορονοϊός «γίνεται» εξωγήινη εισβολή που θέλει να αφανίσει μικρούς και μεγάλους και μέσα από τη διαδικασία αναχαίτισης αυτής της εχθρικής επίθεσης, οι μικροί μαθητές υποτίθεται πως μαθαίνουν να τηρούν τα απαραίτητα μέτρα υγιεινής και να προστατεύουν τους εαυτούς τους και τους γύρω τους από τον covid-19.

Για να πάρουμε μια πρώτη ιδέα… ο στρατηγός του εξωγήινου στρατού είναι ο «φριχτός Κοβιντ ο μικροπρεπής», ο οποίος σκιαγραφείται και απεικονίζεται υπερβολικά μοχθηρός και φρικιαστικός.

Αναμφίβολα ο Ευγένιος Τριβιζάς είναι μια συγγραφική ιδιοφυΐα, υπερπολύτιμος και σπουδαίος και είναι κάτι παραπάνω από απαραίτητο οι μικροί μας φίλοι να εισάγονται στους θαυμαστούς κόσμους που χτίζει από πολύ νωρίς. Όπως κάθε δημιουργός, ειδικά ο Τριβιζάς, έχει αναφαίρετο δικαίωμα να εμπνέεται και να εκφράζεται με τον τρόπο που ο ίδιος διαλέγει.

Τα όποια ζητήματα όμως εγείρονται από τη στιγμή που μια ατομική δημιουργία «πλασάρεται» από το υπουργείο ως το ενδεδειγμένο σχολικό εγχειρίδιο για να «εξοικειωθούν» οι μαθητές με την πανδημία. 

Οι βασικές προβληματικές 

Οι πρώτες ενστάσεις περιστρέφονται γύρω από την εικονογράφηση του παραμυθιού. Σύμφωνα με τις επικρίσεις γονέων και εκπαιδευτικών σε αρκετά σημεία οι «ζωγραφιές» του παραμυθιού είναι αρκετά τρομακτικές και εφιαλτικές, σίγουρα όχι ενδεδειγμένες για παιδιά νηπιαγωγείου ή των μικρών τάξεων του δημοτικού.

Σειρά έχει το περιεχόμενο του βιβλίου που και εδώ γίνεται μάχη απόψεων. Το σχήμα της εισβολής εξωγήινων στη γη που παραπέμπει άμεσα σε μια ακραία συνθήκη πολέμου και έντασης δεν μπορεί να αποτελεί παιδαγωγικό πρότυπο.

"Sponsored links"

Όπως σημειώνουν γονείς και εκπαιδευτικοί…«τα μικρά παιδιά ακόμα και μέσα στην πανδημία δεν χρειάζεται να πολεμήσουν για κάτι. Δεν είναι στρατιώτες και δεν γίνεται να ζουν συνέχεια με το φόβο μην κολλήσουν». Ομολογουμένως, η μιλιταριστική πλαισίωση της πανδημίας μέσα από το δίπολο οι «κακοί ξένοι – εισβολείς» και οι «ντόπιοι σούπερ ήρωες», που δεν απέχει πολύ από το σύμπαν της Marvel, δεν είναι σίγουρο αν βοηθάει τους μικρούς μας φίλους.

Εφόσον ο ιός είναι εξωγήινοι, τι γίνεται με τους ανθρώπους που έχουν κολλήσει;; H αλληγορία δανείζεται στοιχεία από τις ταινίες τρόμου όπου ζόμπι δαγκώνουν ανθρώπους και οι άνθρωποι γίνονται ζόμπι;

Στον αντίποδα, πολλοί βρίσκουν τη μεταφορά της εξωγήινης επίθεσης ως τον πιο έξυπνο τρόπο για να μιλήσεις στα παιδιά για τον κορονοϊό.

Ο δεύτερος άξονας της κριτικής εστιάζει στα θέματα της κοινωνικής αποστασιοποίησης. Οι πολέμιοι του βιβλίου αναφέρουν πως είτε σκόπιμα είτε άθελα του, το εν λόγω παραμύθι παρουσιάζει ως φυσιολογική και σχεδόν επιβραβεύει την έκτακτη συνθήκη της κοινωνικής αποστασιοποίησης. 

Ιδιαίτερα τα σημεία που συμβουλεύουν τους μαθητές για το πώς να συμπεριφέρονται σε παππούδες και γιαγιάδες, έχουν προκαλέσει πραγματικό σάλο.

Σοβαρές αντιδράσεις από τους εκπαιδευτικούς

Για να προλάβουμε παρεξηγήσεις και «πονηρές» επιθέσεις πρέπει να επισημάνουμε πως η κριτική στο έργο του Ε. Τριβιζά είναι πολύ ψηλά στην ατζέντα των κάθε λογής «αρνητών». Ο Κυριάκος Βελόπουλος έκανε αναφορά για το «απαράδεκτο παραμύθι του Τριβιζά» στη Βουλή και ο Πετράκος έχει γράψει εναντίον του, ουκ ολίγες φορές στα προσωπικά του σόσιαλ μίντια.

Αυτό το δεδομένο όμως δεν πρέπει και δεν μπορεί να αποτρέψει μια ψύχραιμη αποτίμηση του κοινωνικού αντίκτυπου που έχει προκαλέσει η συγκεκριμένη πρωτοβουλία του υπουργείου.Ειδικά από τη στιγμή που αυτοί που κυρίως αντιδρούν είναι οι  ίδιοι οι δάσκαλοι και οι εκπαιδευτικοί.

«Δεν θα το έδινα στους μαθητές του δικού μου νηπιαγωγείου. Είναι αρκετά προβληματικό», δηλώνει η Αναστασία Αλειφέρη που είναι νηπιαγωγός στο Περιστέρι.

Στη συνέχεια μάλιστα μας παραπέμπει στα δεκάδες αρνητικά σχόλια που έγιναν από εκπαιδευτικούς, όταν το θέμα του βιβλίου τέθηκε σε μια ομάδα εκπαιδευτικών στο Facebook. Ενδεικτικά παραθέτουμε κάποια από αυτά:

Μπορούμε τελικά να μιλήσουμε με παραμύθια στα παιδιά για τον κορονοϊό; Πώς απηχεί η δυστοπική συνθήκη της πανδημίας στην ψυχολογία των παιδιών, πώς αντιλαμβάνονται σύνθετες έννοιες όπως αρρώστια, απώλεια, μέτρα προφύλαξης, καραντίνα, ατομική ευθύνη; Η πανδημία του κορονοϊού είναι η εξαιρετικά δύσκολη πραγματικότητα που ζούμε εδώ και δύο χρόνια, μια κατάσταση πρωτοφανής και έκτακτη.

Ωστόσο σε αυτή τη φάση της πανδημίας και ειδικά με το δεδομένο του εμβολίου και της άρσης των κοινωνικών αποκλεισμών, το ερώτημα για το αν και κατά πόσο βοηθάει το βιβλίο του Ευγένιου Τριβιζά, «ΟΧΙ Δεν θα μας μπείτε στη μύτη», είναι δύσκολο να απαντηθεί. Σίγουρα όμως, αξίζει να διερευνηθεί…

Με πληροφορίες απο koutipandoras.gr

Στα : Ελλαδα

Το αρθρο δημοσιευτηκε απο τον/την:

Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Η απάντησή σας

Το email σας δεν δημοσιεύεται.

ΚΡΗΤΗ FM 101.5 live