27.8 C
Chania
Friday, July 18, 2025

Αντιπαράθεση για τον αποκλεισμό φοιτήτριας από λεωφορείο του ΚΤΕΛ: Το δρομολόγιο ήταν «μόνο για τουρίστες και εργαζόμενους σε ξενοδοχεία», λέει το ΚΤΕΛ

Ημερομηνία:

Έντονες αντιδράσεις προκαλεί καταγγελία φοιτήτριας από το Ρέθυμνο που καταγγέλλει αποκλεισμό από λεωφορείο του ΚΤΕΛ Χανίων – Ρεθύμνου με το επιχείρημα ότι «είναι μόνο για τουρίστες». Το ΚΤΕΛ απαντά, απορρίπτοντας κάθε υπόνοια διάκρισης και κάνοντας λόγο για λάθος επιλογή δρομολογίου.

Το περιστατικό, όπως περιγράφεται από την Αλεξάνδρα Τζανακάκη, φοιτήτρια και εργαζόμενη στο Ρέθυμνο, εκτυλίχθηκε στις 5 και 6 Ιουνίου 2025 στη στάση του Δημοτικού Κήπου. Η ίδια αναφέρει πως επιχείρησε να επιβιβαστεί στο λεωφορείο της γραμμής 20 με προορισμό το Πάνορμο, ώστε να μεταβεί στη Δημόσια Σχολή Ανώτερης Εκπαίδευσης Κατάρτισης Ρεθύμνου όπου φοιτά, όμως της απαγορεύτηκε η επιβίβαση.

«Δεν θα μπεις. Εδώ ανεβαίνουν μόνο τουρίστες», της φέρεται να είπε ο οδηγός του λεωφορείου, παρά την επίδειξη φοιτητικού εισιτηρίου και πάσου.

Η καταγγελία, που διακινήθηκε δημόσια μέσω επιστολής προς τις αρχές, περιγράφει την εμπειρία ως προσβλητική, διακρίνοντας τάσεις αποκλεισμού σε βάρος των μόνιμων κατοίκων και φοιτητών, την ώρα που το λεωφορείο αποτελεί, όπως σημειώνει, το μοναδικό διαθέσιμο μέσο μεταφοράς.

Η επίσημη απάντηση του ΚΤΕΛ Χανίων – Ρεθύμνου

Σε αναλυτική ανακοίνωση που φέρει ημερομηνία 7 Ιουνίου 2025, η διοίκηση της «ΚΤΕΛ Χανίων – Ρεθύμνου Α.Ε.» απαντά με κατηγορηματική διάψευση στις καταγγελίες περί διάκρισης λόγω εντοπιότητας ή ιδιότητας του επιβάτη. Η εταιρεία υποστηρίζει ότι η φοιτήτρια επιχείρησε να επιβιβαστεί σε λάθος γραμμή – συγκεκριμένα στη γραμμή 20 με προορισμό το Πάνορμο – ενώ το κατάλληλο δρομολόγιο για τον προορισμό της ήταν το λεωφορείο της γραμμής 10, που εξυπηρετεί το Πανεπιστήμιο Κρήτης και διέρχεται από τα Περιβόλια, περιοχή όπου βρίσκεται η σχολή.

«Το λεωφορείο Ν.20, αν και διέρχεται από το σημείο επιβίβασης, δεν ενδείκνυται για μετακίνηση προς Περιβόλια, καθώς εξυπηρετεί αποκλειστικά τον προορισμό Πάνορμο. Η χρήση του από επιβάτες άλλων προορισμών δημιουργεί πρόβλημα μεταφοράς σε εργαζομένους, κατοίκους και τουρίστες που κατευθύνονται προς τα ξενοδοχεία της περιοχής», αναφέρει η ανακοίνωση.

Η εταιρεία τονίζει πως δεν υπάρχει καμία πολιτική διαχωρισμού ή προτεραιότητας για αλλοδαπούς επιβάτες, επισημαίνοντας ότι στόχος είναι η ομαλή και δίκαιη μετακίνηση όλων με βάση τον σωστό προορισμό.

Το επίμαχο ζήτημα: εξυπηρέτηση ή αποκλεισμός;

Η διαχείριση του περιστατικού, ωστόσο, ανοίγει εκ νέου τη συζήτηση για την ποιότητα των υπηρεσιών δημόσιας μεταφοράς, τη σαφήνεια των δρομολογίων, αλλά και την αντίληψη περί ισονομίας και κοινωνικής ευαισθησίας στον δημόσιο χώρο.

Η φοιτήτρια υποστηρίζει πως παρά τις διευκρινίσεις και την επίδειξη του εισιτηρίου, της απαγορεύτηκε η είσοδος χωρίς περαιτέρω εξήγηση, γεγονός που, όπως σημειώνει, βιώνει επανειλημμένα.

Από την πλευρά της, η διοίκηση του ΚΤΕΛ υπογραμμίζει ότι:

«Οι εργαζόμενοι δεν αρνήθηκαν επιβίβαση λόγω εθνικότητας ή ιδιότητας, αλλά κατηύθυναν την επιβάτιδα στο κατάλληλο λεωφορείο για την περιοχή που ήθελε να μεταβεί».

Παράλληλα, επισημαίνεται ότι η εταιρεία έχει προβλέψει τη διέλευση των γραμμών 10 και 20 από τη στάση του Δημοτικού Κήπου με διαφορά λίγων λεπτών, ώστε να εξυπηρετούνται όλοι οι επιβάτες έγκαιρα και οργανωμένα.

Η ανακοίνωση του ΚΤΕΛ επιχειρεί να αποκρούσει κάθε κατηγορία περί κοινωνικών διακρίσεων ή μονοπωλιακής συμπεριφοράς, απορρίπτοντας ως «αβάσιμες και ανακριβείς» τις αναφορές της φοιτήτριας.

Ωστόσο, η ίδια επιμένει ότι υπήρξε προφορική απαγόρευση επιβίβασης με διατύπωση που παρέπεμπε σε προτεραιότητα εξυπηρέτησης τουριστών, κάτι που δεν διαψεύδεται ρητά στην ανακοίνωση, παρά ερμηνεύεται ως παρεξήγηση της ταξινόμησης των δρομολογίων.

Διαβάστε ολόκληρη την ανακοίνωση:

Με έκπληξη η Εταιρείας μας έλαβε την έγγραφη καταγγελία σας που μας αποστείλατε στις 07-06-2025, για «περιστατικά διακριτικής μεταχείρισης από το ΚΤΕΛ Χανίων Ρεθύμνου εις βάρος ντόπιων πολιτών», όπως ισχυρίζεστε.

Εξετάζοντας με προσοχή τις αιτιάσεις σας, η Εταιρεία μας στέκεται αρχικά στην ουσία του θέματος που θίγετε, αφήνοντας κατά μέρος τους οποίους χαρακτηρισμούς σας για «απαράδεκτη και καταφανώς διακριτική μεταχείριση, που κάνουν ορισμένοι εργαζόμενοι του ΚΤΕΛ, απαγορεύοντας σε Έλληνες και ιδίως σε ντόπιους πολίτες την επιβίβαση τους στα λεωφορεία»….

Και τις δύο ημέρες στις οποίες αναφέρετε (5 και 6 Ιουνίου 2025) ότι χρειάστηκε να μετακινηθείτε με το λεωφορείο «Ν.20» από τη στάση έξω από το δημοτικό κήπο προς τα Περιβόλια που στεγάζεται η Δ.Σ.Α.Ε.Κ. Ρεθύμνου στην οποία φοιτάτε, δυστυχώς επιλέξατε να μετακινηθείτε με το λάθος λεωφορείο που είναι το «Ν. 20».

Η σωστή επιλογή λεωφορείου είναι το «Ν. 10» που εκτελεί τη γραμμή του Πανεπιστημίου Κρήτης και το οποίο διέρχεται κανονικά από τα Περιβόλια με κατάληξη τον Τσεσμέ.

Το λεωφορείο «Ν. 20» που εκτελεί τη γραμμή του Πανόρμου, αν και διέρχεται από το σημείο της επιλογής σας, εντούτοις δεν ενδείκνυται για τη μετακίνησης σας, καθώς έτσι στερείται η δυνατότητα στους αλλοδαπούς επισκέπτες, στους εργαζόμενους και στους κατοίκους του Πανόρμου να φτάσουν έγκαιρα στον προορισμό τους με το λεωφορείο που εκτελεί τη συγκεκριμένη γραμμή και που δεν υπάρχει άλλο την ίδια ώρα.

Η εντύπωση που έχετε ότι τάχα κάνουμε «διαχωρισμό» των επιβατών δίδοντας προβάδισμα στους τουρίστες έναντι των Ελλήνων, είναι πέρα για πέρα λανθασμένη.

Αυτό που στην ουσία κάνουν οι εργαζόμενοι του ΚΤΕΛ, είναι να ενημερώνουν και να κατευθύνουν τους επιβάτες στο κατάλληλο λεωφορείο που θα πρέπει να επιβιβαστούν ανάλογα με τον προορισμό τους.

Αναρωτηθήκατε άραγε πως θα φτάσει ένας επισκέπτης του τόπου μας ή ένας Ρεθυμνιώτης εργαζόμενος σε ξενοδοχείο του Πανόρμου για παράδειγμα, εάν το λεωφορείο του, που είναι το «Ν. 20», γεμίσει από επιβάτες που δεν έχουν τον ίδιο προορισμό από τη στάση του Δημοτικού Κήπου ή από τις επόμενες;

Το αρμόδιο Γραφείο της Εταιρείας μας έχει προβλέψει τη διέλευση των δύο λεωφορείων (Ν. 20 και Ν. 10) από τις στάσεις με διαφορά λίγων λεπτών της ώρας, με σκοπό να εξυπηρετούνται άμεσα όλοι οι επιβάτες ανάλογα με τον προορισμό τους.

Από τα γραφόμενα σας μάλιστα γίνεται αντιληπτό ότι εργαζόμενοι στο κιόσκι του δημοτικού κήπου και οδηγοί της Εταιρείας μας, σας ενημέρωσαν για το πως θα έπρεπε να μετακινηθείτε, χωρίς όμως να τους λάβετε υπόψη σας.

Όσον αφορά δε τα περί μονοπωλίου, φαινομένων αποκλεισμού πολιτών από δημόσια αγαθά με βάση την εθνικότητα ή την εντοπιότητα και για το εάν εγείρονται σοβαρά ερωτήματα νομιμότητας, κοινωνικής δικαιοσύνης και ισονομίας, καθώς και πολλά άλλα, που «χρεώνετε» στο ΚΤΕΛ μέσω τους αφηγήματος σας, η Εταιρεία μας φυσικά και τα απορρίπτει στο σύνολο τους με κατηγορηματικό τρόπο.

Η μακροχρόνια πορεία της «ΚΤΕΛ Χανίων Ρεθύμνου Α.Ε.» και οι παρεχόμενες υπηρεσίες της στον τομέα των χερσαίων μεταφορών έχει αποδείξει περίτρανα σε κάθε επιβάτη που εμπιστεύεται την Εταιρείας μας ότι τέτοιου είδους πρακτικές και ενέργειες ουδέποτε βρήκαν πρόσφορο έδαφος στο ΚΤΕΛ για να «ανθίσουν».

Σας ευχαριστούμε πολύ.

Το ξέρουμε…

Το να βλέπετε αυτά τα μηνύματα μπορεί να είναι κουραστικό. Και να είστε σίγουροί ότι ούτε κι εμείς βρίσκουμε κάποια ευχαρίστηση από το να τα γράφουμε... Όμως αυτό το μήνυμα δεν αφορά εμάς. Αφορά κάτι πολύ πιο σημαντικό: την επιβίωση της ανεξάρτητης, μαχητικής δημοσιογραφίας στην Kρήτη.

Η στήριξη σας είναι σημαντική γιατί μας επιτρέπει να:

  1. 1. Κάνουμε ρεπορτάζ χωρίς φόβο και εξαρτήσεις. Κανείς δεν μας υπαγορεύει τι να πούμε ή τι να αποσιωπήσουμε.
  2. 2. Κρατάμε τη δημοσιογραφία μας προσβάσιμη σε όλους, ακόμη και σε αυτούς που δεν έχουν την ικανότητα να πληρώσουν. Χωρίς paywall, χωρίς προνόμια μόνο για όσους έχουν την οικονομική δυνατότητα.

Η απλή αλήθεια είναι ότι τα έσοδα διαρκώς συρρικνώνονται. Παλιότερα, εσείς οι αναγνώστες μας, αναγνωρίζατε την προσπάθειά μας και στηρίζατε το έργο μας αγοράζοντας την εφημερίδα από τα περίπτερα. Στην ψηφιακή εποχή που ζούμε σας ζητάμε να κάνετε ξανά το ίδιο με μία μικρή μηνιαία συνδρομή. Αν πιστεύετε ότι μια πραγματικά ελεύθερη ενημέρωση είναι ζωτικής σημασίας για τη δημοκρατία και τον έλεγχο της εξουσίας, τότε δώστε μας τη δύναμη να συνεχίσουμε.

Γίνε συνδρομητής

Σας ευχαριστούμε θερμά.

Ακολουθήστε το agonaskritis.gr στο Google News, στο facebook και στο twitter και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Αγώνας της Κρήτηςhttp://bit.ly/agonaskritis
Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Τελευταία Νέα

Περισσότερα σαν αυτό
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ