Καταγγελίες για σκανδαλώδη απουσία, μηδενική στήριξη στα αιτήματα του ΤΕΕ/τΔΚ και σιωπή για τα «χαράτσια» της σύμβασης παραχώρησης του ΒΟΑΚ
Δριμεία κριτική ασκεί η δημοτική παράταξη “Όνειρο είναι τα Χανιά” στη Δημοτική Αρχή Χανίων, με αφορμή τη στάση της στο κρίσιμο ζήτημα της κύρωσης της σύμβασης παραχώρησης του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ) στη Βουλή. Όπως αναφέρει σε ανακοίνωσή της, η στάση της δημοτικής αρχής χαρακτηρίζεται από μία λέξη: «σκανδαλώδης».
«Απουσία και σιωπή στο μεγαλύτερο ζήτημα ασφάλειας των Χανιωτών»
Σύμφωνα με την παράταξη, η δημοτική αρχή απουσίασε πλήρως από τη δημόσια συζήτηση για τη σύμβαση του ΒΟΑΚ:
-
Δεν συμμετείχε στις σχετικές διαδικασίες στη Βουλή.
-
Δεν παρέστη στη συνέντευξη Τύπου του ΤΕΕ/τΔΚ για την παρουσίαση των τεκμηριωμένων θέσεων του επιστημονικού φορέα.
-
Δεν προώθησε το σχετικό κάλεσμα προς τα μέλη του Δημοτικού Συμβουλίου Χανίων.
Αποτέλεσμα, όπως επισημαίνεται, ήταν η πλήρης σιωπή της για μία σύμβαση που, κατά την παράταξη, είναι «εξίσου σκανδαλώδης με τη στάση της».
«Αρνήθηκε ακόμη και να υιοθετήσει τις θέσεις του ΤΕΕ»
Παρά την έντονη πίεση της αντιπολίτευσης στο Δημοτικό Συμβούλιο, ώστε να υιοθετηθούν οι θέσεις του ΤΕΕ/τΔΚ – που είχε καταθέσει δημόσια και τεκμηριωμένα – η δημοτική αρχή επέλεξε να μην πάρει θέση. Αντιθέτως, προκρίνει τη συνεργασία με μελετητικά γραφεία και όχι με τους θεσμοθετημένους επιστημονικούς φορείς.
Η παράταξη συνοψίζει τους λόγους για τους οποίους θεωρεί τη σύμβαση παραχώρησης προβληματική:
-
Υπέρογκα κόστη διοδίων χωρίς πρόβλεψη ελαφρύνσεων για ευάλωτες ομάδες και δημότες του Δήμου Χανίων ή της ενδοχώρας. Η διαδρομή Χανιά–Ηράκλειο αναμένεται να φτάνει έως και 30 ευρώ με επιστροφή, εκ των οποίων τα 12 ευρώ καλύπτονται από το Δημόσιο.
-
Απόλυτος έλεγχος του έργου από τον ιδιώτη παραχωρησιούχο για δεκαετίες, παρά τη δημόσια χρηματοδότηση.
-
Εξαίρεση του κόμβου του Γαλατά από τις άμεσες παρεμβάσεις οδικής ασφάλειας, σε σημείο με ιστορικό θανατηφόρων τροχαίων.
-
Ρήτρες μόνο υπέρ των εργολάβων για καθυστερήσεις, χωρίς αντίστοιχες προβλέψεις για τις επιπτώσεις σε πολίτες και περιουσίες από απαλλοτριώσεις.
-
Καμία σαφής δέσμευση για την κατασκευή του τμήματος Κίσσαμος – Χανιά.
-
Επιβολή διοδίων “εξοικείωσης” ακόμη και πριν την ολοκλήρωση των εργασιών του αυτοκινητοδρόμου.
Για όλα τα παραπάνω, η δημοτική αρχή δεν τοποθετήθηκε δημόσια, ούτε στη Βουλή, ούτε στη συνέντευξη Τύπου του ΤΕΕ, ούτε στο Δημοτικό Συμβούλιο. Δεν υποστήριξε καν το αίτημα της τοπικής κοινωνίας για άμεση δρομολόγηση του τμήματος ΒΟΑΚ – αεροδρόμιο, αίτημα που κατέθεσαν στη Βουλή άλλοι Δήμοι, το ΤΕΕ/τΔΚ και ο Περιφερειάρχης Κρήτης.
Τι βλέπει η δημοτική αρχή που δεν βλέπει κανείς άλλος;
Η παράταξη “Όνειρο είναι τα Χανιά” θέτει ένα ευθύ ερώτημα: Τι βλέπει στη σύμβαση παραχώρησης η δημοτική αρχή και δεν το βλέπουν το ΤΕΕ/τΔΚ, οι αιρετοί της Κρήτης και οι πολίτες που πλήττονται;
Και καταλήγει: «Για την κυβερνητική προσπάθεια “εξοικείωσης” της Κρήτης με την αδικία, την ανασφάλεια και τη λεηλασία, η δημοτική αρχή Χανίων δεν είχε να πει ούτε μία λέξη».