Με ουσιαστική και τεκμηριωμένη τοποθέτηση, ο Δήμαρχος Πλατανιά Ιωάννης Μαλανδράκης συμμετείχε στη συνεδρίαση της Διαρκούς Επιτροπής Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής των Ελλήνων, όπου εξετάστηκε το σχέδιο νόμου για την κύρωση της Σύμβασης Παραχώρησης του νέου Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ).
Κατά την παρέμβασή του, ο κ. Μαλανδράκης έθεσε κρίσιμα ζητήματα που αφορούν την πρόσβαση, την ασφάλεια και τη δικαιοσύνη απέναντι στους μόνιμους κατοίκους και εργαζόμενους της περιοχής, εκφράζοντας έντονη ανησυχία για την απουσία πρόβλεψης κόμβων σύνδεσης με κοινότητες υψηλού κυκλοφοριακού φόρτου, όπως ο Πλατανιάς.
Τρία καίρια αιτήματα από τον Δήμο Πλατανιά
Στο επίκεντρο της τοποθέτησης του Δημάρχου βρέθηκαν τρεις βασικοί άξονες, οι οποίοι κατά την άποψή του αποτελούν απαραίτητες προϋποθέσεις για την επιτυχή και δίκαιη υλοποίηση του έργου:
1. Παράλληλο Οδικό Δίκτυο για ασφαλή πρόσβαση
Ο κ. Μαλανδράκης υπογράμμισε την αναγκαιότητα πρόβλεψης και υλοποίησης πλήρους παράλληλου οδικού δικτύου, το οποίο θα εξασφαλίζει την ελεύθερη και ασφαλή μετακίνηση των πολιτών και των εργαζομένων προς τις περιοχές που τέμνει ο νέος αυτοκινητόδρομος. Όπως ανέφερε, η απομόνωση τοπικών κοινοτήτων θα αποτελούσε σημαντική κοινωνική και οικονομική υποβάθμιση.
2. Καμία επιβάρυνση με διόδια για τους μόνιμους κατοίκους
Με ιδιαίτερη έμφαση, ο Δήμαρχος Πλατανιά εξέφρασε την κατηγορηματική αντίθεσή του στην επιβολή διοδίων για τις καθημερινές μετακινήσεις των μόνιμων κατοίκων και εργαζομένων. Παράλληλα, σημείωσε ότι είναι απαράδεκτο να ξεκινήσει η καταβολή διοδίων πριν την ολοκλήρωση του έργου, καθώς κάτι τέτοιο συνιστά άνισο και αδικαιολόγητο βάρος για τους πολίτες, χωρίς κανένα ανταποδοτικό όφελος.
3. Άμεσες παρεμβάσεις στον υφιστάμενο ΒΟΑΚ
Ο κ. Μαλανδράκης ζήτησε την άμεση λήψη στοχευμένων μέτρων βελτίωσης της ασφάλειας στον υφιστάμενο ΒΟΑΚ, μέχρι να ολοκληρωθεί ο νέος δρόμος. Υπενθύμισε ότι έχουν αποσταλεί πολλαπλά έγγραφα από τον Δήμο Πλατανιά προς το αρμόδιο Υπουργείο και τις τεχνικές υπηρεσίες με τεκμηριωμένες προτάσεις, επισημαίνοντας ιδιαίτερα το έγγραφο του Αυγούστου 2024 (Αρ. Πρωτ. 14449/22-08-2024), το οποίο περιλαμβάνει δώδεκα άμεσα μέτρα για την οδική ασφάλεια.
Ο κόμβος Πλατανιά: Υψηλό κυκλοφοριακό φορτίο και τεχνική ετοιμότητα
Ο Δήμαρχος Πλατανιά υπενθύμισε ότι από το 2017 ο Δήμος, με τη συνδρομή και άλλων τοπικών φορέων, έχει αποδείξει τεκμηριωμένα ότι ο κόμβος Πλατανιά είναι ο τρίτος σε κυκλοφοριακό φόρτο στο σύνολο του ΒΟΑΚ. Όπως ανέφερε:
«Παρά το γεγονός ότι η τεκμηριωμένη προσπάθεια του Δήμου Πλατανιά – με τη στήριξη και άλλων φορέων – είχε ήδη από το 2017 αποδείξει ότι ο κόμβος Πλατανιά είναι ο τρίτος σε κυκλοφοριακό φόρτο στο ΒΟΑΚ, όπου ναι μεν εντάχθηκε στο έργο ως προαίρεση και είναι πολύ σημαντικό, ωστόσο εκτιμούμε ότι η κατασκευή του θα πρέπει να προχωρήσει ταυτόχρονα με το κυρίως τμήμα του αυτοκινητόδρομου Χανιά-Ηράκλειο, δεδομένου ότι είναι και πιο εύκολη τεχνικά η κατασκευή του…»
Η παρέμβαση του Δημάρχου υπογραμμίζει την ανάγκη δίκαιης και βιώσιμης κατασκευής του ΒΟΑΚ, με σεβασμό στις ανάγκες των τοπικών κοινωνιών, των μετακινούμενων πολιτών και της ασφάλειας των οδικών υποδομών της Κρήτης.