Με επιτυχία ολοκληρώθηκε το εκπαιδευτικό πρόγραμμα του Δήμου Χανίων και της ΑΜΚΕ «Με Άλλα Μάτια» για τη διαφορετικότητα και την κοινωνική ένταξη σε σχολεία Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης
Με στόχο τη βαθύτερη κατανόηση της διαφορετικότητας, της αναπηρίας και της συμπερίληψης, το Κέντρο Ένταξης Μεταναστών του Δήμου Χανίων, σε συνεργασία με την ΑΜΚΕ «Με Άλλα Μάτια», υλοποίησε στις 19 και 20 Μαΐου το εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Δες τη Ζωή Με Άλλα Μάτια» σε σχολεία των Χανίων.
Στο πρόγραμμα συμμετείχαν συνολικά 293 μαθητές και μαθήτριες από τέσσερις σχολικές μονάδες:
-
το 1ο Δημοτικό Σχολείο Μουρνιών,
-
το 14ο Δημοτικό Σχολείο Νέας Χώρας,
-
το 3ο Δημοτικό Σχολείο Χανίων,
-
και το 2ο Γυμνάσιο Χανίων.
Σκοπός: Η καλλιέργεια ενσυναίσθησης και κοινωνικής αποδοχής
Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα επικεντρώθηκε στην ενίσχυση της παιδικής κατανόησης της αναπηρίας και της αποδοχής της διαφορετικότητας, μέσω διαλόγου και βιωματικής προσέγγισης. Τον συντονισμό ανέλαβε ο Βαγγέλης Αυγουλάς, ιδρυτής της ΑΜΚΕ «Με Άλλα Μάτια» και ενεργός υποστηρικτής της συμπεριληπτικής εκπαίδευσης.
Μέσα από έναν ελεύθερο και ανοιχτό διάλογο, ο κ. Αυγουλάς ενθάρρυνε τους μαθητές να εκφράσουν σκέψεις, συναισθήματα και εμπειρίες, δίνοντάς τους τον ρόλο του συν-συντονιστή στη διαδικασία. Η εκπαιδευτική διαδικασία αναδείχθηκε ως ένα παιδοκεντρικό εργαστήριο συναισθηματικής νοημοσύνης, στο οποίο κάθε παιδί συμμετείχε ως φορέας μοναδικότητας και κοινωνικής αξίας.
Εκπαίδευση για μια συμπεριληπτική κοινωνία
Το πρόγραμμα ανταποκρίθηκε στην ανάγκη για καλλιέργεια μιας κουλτούρας ένταξης ήδη από το σχολικό περιβάλλον, αναδεικνύοντας τη σημασία της ισότητας και της ισότιμης συμμετοχής όλων, ανεξαρτήτως ικανότητας, καταγωγής ή ταυτότητας.
Η ομιλία του Βαγγέλη Αυγουλά πλαισιώθηκε από τις Κοινωνικές Λειτουργούς του Κέντρου Ένταξης Μεταναστών, οι οποίες υλοποίησαν δημιουργικές δραστηριότητες με στόχο την ενίσχυση της ενσυναίσθησης και της αποδοχής της διαφορετικότητας από τα παιδιά.
Ένα μάθημα ζωής για το σχολείο του αύριο
Το «Δες τη Ζωή Με Άλλα Μάτια» υπήρξε μια πρότυπη εκπαιδευτική δράση που αναγνώρισε τη σημασία της ένταξης όχι μόνο ως πολιτική, αλλά ως καθημερινή στάση ζωής. Με εργαλείο την ανοιχτή επικοινωνία και την ανθρώπινη επαφή, οι μαθητές των Χανίων ήρθαν σε επαφή με έννοιες που οικοδομούν τον πολιτισμό του σεβασμού και της συνύπαρξης.