Εκτός ελέγχου η «έκρηξη» τιμών στην βενζίνη: Στην πρώτη οκτάδα με την ακριβότερη αμόλυβδη παγκοσμίως η Ελλάδα

Κανένα σχόλιο

Την 4η ακριβότερη μέση τιμή αμόλυβδης βενζίνης στην Ευρώπη και την 8η στον κόσμο διαθέτει η Ελλάδα, με την τιμή της να ξεπερνα πλεον και το υψηλό δεκαετίας.

Με μέση πανελλαδική τιμή την Παρασκευή στο 1.868 και την Πέμπτη στο 1,858 ευρώ ανά λίτρο, η αμόλυβδη αφήνει πίσω το υψηλότερο επίπεδο της τιμής του Αυγούστου του 2012, δηλαδή το 1,838 ευρώ ανά λίτρο και σκαρφαλώνει στους παγκόσμιους δείκτες της ακρίβειας. Σοκαριστική είναι η εικόνα και στο πετρέλαιο κίνησης (diesel), που έσπασε το φράγμα του 1,6 ευρώ ανά λίτρο, δηλαδή, σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο, έχει αυξηθεί κατά 28,3% (από το 1,247 ευρώ ανά λίτρο).

Ίδια είναι η εικόνα και στο πετρέλαιο θέρμανσης, που πια έχει μέση πανελλαδική τιμή το 1,253 ευρώ ανά λίτρο, έναντι περσινής τιμής στο 0,896 ευρώ ανά λίτρο, δηλαδή έχει αυξηθεί κατά περίπου 40%.

"Sponsored links"

Ειδικότερα, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία, η ακριβότερη χώρα στον κόσμο στην πώληση της αμόλυβδης είναι το Χονγκ Κονγκ με 2.379 ευρώ/λίτρο και ακολουθούν η Ολλανδία, η Νορβηγία, το Ισραήλ και στην 8η θέση είναι η Ελλάδα η οποία έχει ακριβότερη βενζίνη ακόμη και από τη Σουηδία.

Αναλυτικά η λίστα:

  • Χονγκ Κονγκ: 2,379 ευρώ/λίτρο
  • Ολλανδία: 2,007 ευρώ/λίτρο
  • Νορβηγία: 1,996 ευρώ/λίτρο
  • Ισραήλ: 1,938 ευρώ/λίτρο
  • Ισλανδία: 1,891 ευρώ/λίτρο
  • Φινλανδία: 1,883 ευρώ/λίτρο
  • Δανία: 1,877 ευρώ/λίτρο
  • Ελλάδα: 1,868 ευρώ/λίτρο
  • Κεντροαφρικανική Δημοκρατία: 1,817 ευρώ/λίτρο
  • Σουηδία: 1,816 ευρώ/λίτρο

Το ίδιο αποκαλυπτική είναι και η σύγκριση της Ελλάδας με τις χώρες της Ευρώπης. Όπως προκύπτει, στην Ολλανδία είναι στο 2.122, στη Δανία στο 2.002, στην Ιταλία στο 1,884, στην Ελλάδα στο 1,855 και ακολουθούν χώρες όπως η Γερμανία, το Βέλγιο κλπ.

Σύμφωνα με τα στοιχεία από το Παρατηρητήριο Τιμών του υπουργείου Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας, πλέον η μέση τιμή της αμόλυβδης βενζίνης έφτασε τα 1,858 ευρώ ανά λίτρο με την μέση τιμή της «κατοστάρας» να ξεπερνά τα 2 ευρώ και το diesel κίνησης να φτάνει τα 1,6 ευρώ ανά λίτρο (1,600).

Αναλυτικά η διαμόρφωση των τιμών ανά νομό

Στα μεγάλα αστικά κέντρα θα αγγίξει τα 2 ευρώ

«Η τιμή της βενζίνης τραβάει την ανηφόρα από τον Ιανουάριο του 2021. Το επόμενο διάστημα, οι αυξητικές τάσεις στις τιμές των καυσίμων θα συνεχιστούν. Πιστεύω ότι μέχρι το καλοκαίρι δεν θα υπάρξει αποκλιμάκωση των τιμών», εκτίμησε μιλώντας στη ΕΡΤ ο αντιπρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Πρατηριούχων Εμπόρων Καυσίμων (ΠΟΠΕΚ), Γιώργος Ασμάτογλου.

"Sponsored links"

«Έχουν ήδη μειωθεί αισθητά οι πωλήσεις στα πρατήρια, φοβάμαι πως αν μπούμε σε μια ύφεση αυτό θα λειτουργήσει αρνητικά για τα ταμεία του κράτους», προσέθεσε ο ίδιος και τόνισε: «Ταυτόχρονα, η ύφεση θα επιφέρει τεράστια προβλήματα στην βιωσιμότητα των επιχειρήσεων».

Σχετικά με το πού θα φτάσει η τιμή της βενζίνης, ο κ. Ασμάτογλου εκτίμησε ότι στα μεγάλα αστικά κέντρα θα αγγίξει το δίευρω, αλλά στη νησιωτική Ελλάδα και στις απομακρυσμένες περιοχές θα ξεπεράσει κατά πολύ τα δύο ευρώ.

Στη Βουλή το θέμα από τον ΣΥΡΙΖΑ

Εν τω μεταξύ, επίκαιρη ερώτηση προς τον Υπουργό Ανάπτυξης κατέθεσε ο Τομεάρχης Ανάπτυξης της ΚΟ του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία Αλέξης Χαρίτσης με θέμα: «Σε ιστορικό υψηλό η τιμή της βενζίνης στη χώρα – Να ληφθούν άμεσα μέτρα για την αντιμετώπιση του φαινομένου με μείωση του ειδικού φόρου κατανάλωσης».

Ο βουλευτής της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης επισημαίνει:

– Σε ιστορικό υψηλό φαίνεται να σταθεροποιείται η τιμή των υγρών καυσίμων τις τελευταίες ημέρες στη χώρα. Σύμφωνα με το παρατηρητήριο τιμών υγρών καυσίμων του Υπουργείου Ανάπτυξης & Επενδύσεων η μέση τιμή της αμόλυβδης βενζίνης (95 οκτ.) άγγιξε τα 1,846€/l στις 6/2/2022, ξεπερνώντας το ιστορικό ρεκόρ που είχε σημειωθεί στη χώρα μας τον Αύγουστο του 2012 (1,838€/l).

– Επιπλέον σε αρκετές περιοχές της χώρας η τιμή της βενζίνης ξεπερνάει τα 2€/l, ενώ αντίστοιχα σε εξαιρετικό υψηλό επίπεδο διαμορφώνονται το πετρέλαιο κίνησης, η αμόλυβδη βενζίνη (100 οκτ.), το υγραέριο και το πετρέλαιο θέρμανσης.

– Η αύξηση των τιμών των υγρών καυσίμων συμπαρασύρει σε αυξήσεις το σύνολο των μεταφορών και κατ’ επέκταση τη συντριπτική πλειονότητα προϊόντων και ειδών πρώτης ανάγκης.

– Παράλληλα, μειώνει την ανταγωνιστικότητα των ελληνικών επιχειρήσεων συγκριτικά με τις γειτονικές χώρες, όπου οι τιμές είναι σε χαμηλότερα επίπεδα, ενώ πλήττει και τον τουρισμό.

– Η Ελλάδα καταλαμβάνει την 17η θέση στην Ευρωπαϊκή Ένωση στην τιμή της αμόλυβδης βενζίνης προ φόρων. Μετά την επιβολή των φόρων όμως ανεβαίνει στην 5η θέση.

– Παρά το γεγονός αυτό, η Κυβέρνηση καταψήφισε τροπολογία που κατέθεσε η Κοινοβουλευτική Ομάδα του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ για τη μείωση του ειδικού φόρου κατανάλωσης ενεργειακών προϊόντων. Συγκεκριμένα με την τροπολογία ζητούσαμε τη μείωση του ειδικού φόρου κατανάλωσης (ΕΦΚ) στο φυσικό αέριο, την βενζίνη, στο πετρέλαιο κίνησης & θέρμανσης αλλά και στο φωτιστικό πετρέλαιο, στα κατώτατα όρια των συντελεστών του ΕΦΚ της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

– Η τροπολογία επανακατατέθηκε από το ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ αυτές τις μέρες και καταψηφίστηκε εκ νέου από τη ΝΔ.

– Την ίδια στιγμή στη χώρα σημειώνεται ιστορικό ρεκόρ 10ετίας στον πληθωρισμό. Με τα προκαταρκτικά στοιχεία που ανακοίνωσε η Eurostat, ο πληθωρισμός στη χώρα μας εκτινάσσεται στο 5,5% για τον Ιανουάριο 2022, ξεπερνώντας πλέον τον ευρωπαϊκό μέσο όρο.

Ερωτάται ο αρμόδιος Υπουργός:

Σε ποιες ενέργειες προτίθεται να προβεί η Κυβέρνηση προκειμένου να υπάρξει η αναγκαία ελάφρυνση των καταναλωτών, νοικοκυριών και επιχειρήσεων, από τις αυξήσεις στα υγρά καύσιμα ώστε να διασφαλιστεί η κοινωνική συνοχή;

Θα προχωρήσει άμεσα στη μείωση του ειδικού φόρου κατανάλωσης για το φυσικό αέριο, την βενζίνη, το πετρέλαιο κίνησης & θέρμανσης αλλά και το φωτιστικό πετρέλαιο;

tvxs.gr

Το αρθρο δημοσιευτηκε απο τον/την:

Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Η απάντησή σας

Το email σας δεν δημοσιεύεται.

ΚΡΗΤΗ FM 101.5 live