Η Ε.Π.Κ.Κρήτης , ενημερώνει τους καταναλωτές ότι, βάσει Νομοθεσίας , ο μισθός , η σύνταξη και τα επιδόματα των πολιτών , είναι ακατάσχετα και ανεκχώρητα.Παρά ταύτα, σύμφωνα με καταγγελίες πολιτών, οι τράπεζες και το Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων συνεχίζουν τις παρακρατήσεις για εξυπηρέτηση δόσεων δανείων. Το σημαντικότερο ακόμα είναι ότι, ενώ κάποιοι οφειλέτες έχουν κάνει άρση εντολής εκχώρησης, οι παραπάνω αναφερόμενοι φορείς, συνεχίζουν την παρακράτηση και ακόμα ενώ υπάρχει δικαστική απόφαση που διατάζει την μη παρακράτηση εκείνοι συνεχίζουν.
Πιο αναλυτικά η Ένωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης:
Εφιστά την προσοχή των οφειλετών ενημερώνοντας τους συγχρόνως ,τι θα πρέπει να γνωρίζουν και εν συνεχεία να πράξουν, όταν έχουν δάνεια σε καθυστέρηση, (κόκκινα) πριν την υπογραφή νέας σύμβασης για ρύθμιση, με τις τράπεζες.Ουσίας οφείλουν να γνωρίζουν τα εξής:
- Τι χρήματα πραγματικά εκταμιεύτηκαν
- Πόσα χρήματα κατέβαλε ο δανειολήπτης
- Ποια ήταν τα επιτόκια και αν αυτά συμφωνούν με τα συμβασιακά συμφωνηθέντα επιτόκια.
Συνεπώς, είναι αναγκαίο να γνωρίζει ο οφειλέτης, αν έχει ήδη πληρώσει το διπλάσιο ή ακόμη και το τριπλάσιο του εκταμιευθέντος ποσού δηλ. υπάρχει πιθανότητα, σήμερα να μην χρωστάει πλέον ,ή αν αυτά που προτείνει η τράπεζα ότι θα “κουρέψει” είναι μόνο οι εξωλογιστικοί τόκοι.Οι παρακάτω διατάξεις δεν επιτρέπουν την διαμόρφωση της απαίτησης σε δάνειο μεγαλύτερης από το 3 πλάσιο της αρχικής ΠΡΟΣΟΧΗ!!!
Επιβάλλεται, από τις διατάξεις του άρθρου 30 Ν. 2789/2000[3], όπως τροποποιήθηκαν, τελικά, από το άρθρο 39 του Ν. 3259/2004[4], οι οποίες δεν επιτρέπουν τη διαμόρφωση της τελικής οφειλής σε ύψος μεγαλύτερο του τριπλασίου του αρχικού κεφαλαίου.
Τέλος, η ΄Ενωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης, καλεί τους δανειολήπτες που υφίστανται αυτής της μορφής καταχρηστική συμπεριφορά, εκ μέρους των πιστωτών, να προσέρχονται στα γραφεία της ΄Ενωσης Καταναλωτών, Πλατ.1866 Αρ.2 Χανιά ή Λακέρδας 11 Ιεράπετρα, να τα καταγγέλλουν αλλά και να ενημερώνονται απ αυτών.
Η Πρόεδρος της ΄Ενωσης Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης
Ιωάννα Μελάκη