12.8 C
Chania
Monday, December 23, 2024

Ηλεκτρικά πατίνια: Αυξάνονται τα θανατηφόρα ατυχήματα – Άμεσα μέτρα ζητούν οι συγκοινωνιολόγοι

Ημερομηνία:

Καθημερινό φαινόμενο τείνουν να γίνουν τα τροχαία με ηλεκτρονικά πατίνια, με κάποια εξ’ αυτών να είναι δυστυχώς και θανατηφόρα.

Το τελευταίο περιστατικό συνέβη τα ξημερώματα της Τετάρτης (31/5) στη Θεσσαλονίκη με μία 27χρονη κοπέλα, η οποία οδηγούσε ηλεκτρικό πατίνι, να νοσηλεύεται στο Νοσοκομείο «Παπανικολάου» αφού έπεσε σε σταθμευμένο όχημα και τραυματίστηκε.

Αξίζει να σημειωθεί ότι πρόσφατα είχαν σημειωθεί τρία θανατηφόρα περιστατικά σε Μύκονο, Πάρο και Κύθνο.

Πλέον, οι ειδικοί προειδοποιούν για μεγάλο αριθμό νεκρών και τραυματιών ειδικά όσο πλησιάζει η τουριστική περίοδος και η κορύφωσή της, εάν η ΕΛΑΣ και η Τροχαία δεν λάβουν συγκεκριμένα μέτρα.

«Να τηρηθεί το υπάρχον θεσμικό πλαίσιο»

«Η χρήση των ηλεκτρικών πατινιών αυξάνεται γιατί ο κόσμος αναζητά εναλλακτικό τρόπο μετακίνησης … Η χρήση των ποδηλάτων αυξάνεται επίσης … Η Πολιτεία δεν φροντίζει να δημιουργήσει υποδομές ούτε για τα ποδήλατα ούτε για τα πατίνια», είπε το πρωί της Πέμπτη (1/6) στο Open ο συγκοινωνιολόγος Σταύρος Κωνσταντινίδης.

«Υπάρχει καλώς ή κακώς ένα θεσμικό πλαίσιο, θα πρέπει να τηρηθεί. Αυτό θεσπίζει ως όριο μέγιστης ταχύτητας τα 25 χλμ./ώρα. Πρέπει σε επίπεδο εμπορικό τα πατίνια να έχουν «κόφτη» ταχύτητας, να μην μπορεί να προωθείται στην αγορά πατίνι που φτάνει τα 100 χλμ./ώρα. Υπάρχουν δύο εκδοχές, είτε εισάγονται πατίνια μεγαλύτερων ταχυτήτων χωρίς ελέγχους παρά την νομοθεσία είτε τροποποιούνται πατίνια των 25 χλμ./ώρα για να πηγαίνουν γρηγορότερα», τόνισε ο ίδιος.

«Το να κυκλοφορούν πατίνια στην Εθνική Οδό είναι παράλογο. Η νομοθεσία ορίζει ότι ένα πατίνι δεν μπορεί να κυκλοφορήσει ούτε καν σε δρόμο όπου το όριο ταχύτητας είναι πάνω από 50 χλμ. Στην πραγματικότητα, ο νόμος λέει ότι το πατίνι χρησιμοποιείται μόνο μέσα στα αστικά κέντρα και στους μικρούς δρόμους», συνέχισε. Και όπως ξεκαθάρισε, «η επιτήρηση της υπακοής στον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας γίνεται από τις Αρχές, την Αστυνομία, την Τροχαία, τις δημοτικές υπηρεσίες. Υπάρχει μεγάλο θέμα».

Συνολικά στην Ελλάδα «πρέπει να δοθεί έμφαση στο θέμα της οδικής ασφάλειας μέσα στις πόλεις. Εκεί χάνονται οι μισοί συνάνθρωποί μας και οι σοβαροί τραυματισμοί. Τα αστικά ατυχήματα και δυστυχήματα με πεζούς, πατίνια, ποδήλατα, είναι πάρα πολλά. Πρέπει να γίνει στοχευμένη παρέμβαση. Δεν έχουμε κατανοήσει ότι το 50% των θανατηφόρων συμβάντων και των τραυματιών προκαλείται μέσα στα αστικά κέντρα».

Γι’ αυτό, «η επόμενη κυβέρνηση πρέπει άμεσα να επανασυστήσει το υπουργείο Μεταφορών με νέο όνομα, «Μεταφορών, Βιώσιμης Κινητικότητας και Οδικής Ασφάλειας». Και επιτέλους στη χώρα να δοθεί έμφαση στο ζήτημα της οδικής ασφάλειας. Αυτή την στιγμή κανένας υπουργός, υφυπουργός, γενικός γραμματέας δεν το έχει στην ατζέντα του 24 ώρες το 24ωρο. Τα προβλήματα επιλύονται όταν αντιμετωπίζονται ταυτόχρονα και στην οργανωτική, θεσμική οργάνωση του κράτους», κατέληξε ο Σταύρος Κωνσταντινίδης.

topontiki.gr

"google ad"

Ακολουθήστε το agonaskritis.gr στο Google News, στο facebook και στο twitter και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Αγώνας της Κρήτηςhttp://bit.ly/agonaskritis
Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Τελευταία Νέα

Περισσότερα σαν αυτό
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Λογοτεχνία και Μαθηματικά – ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΠΑΘΗΜΑΤΑ

Του Γιάννη Γ. Καλογεράκη Μαθηματικού Στατιστικολόγου  Επιτ. Σχολικού Συμβούλου Μαθηματικών (Την...