Είναι ένα περίεργο πράγμα τα social media, ειδικά στην εποχή που ζούμε. Ας πούμε το facebook μπορεί πολύ εύκολα να λογοκρίνει αναρτήσεις που δεν έχουν τίποτα το μεμπτό και να αφήνει να διαδίδεται με μεγάλη ταχύτητα φασιστικός οχετός δίχως να κάνει απολύτως τίποτα.
Αυτό συμβαίνει και τις τελευταίες ημέρες μετά τον ναζιστικό χαιρετισμό του Έλον Μασκ. Λογής λογής καλόπαιδα βγήκανε σεργιάνι για να πείσουν το πόπολο ότι αυτό που είδαμε με τα μάτια μας δεν ήταν αυτό που είδαμε. Κι αφού αρχικά είπαν ότι “το παιδί είναι αυτιστικό, δεν το έκανε επίτηδες”, μετά είπαν ότι έστειλε απλά την αγάπη του στο συγκεντρωμένο πλήθος και μετά ότι το έκανε για να …προκαλέσει, επειδή μπορεί να προκαλέσει χωρίς να έχει συνέπειες.
Τα εν Ελλάδι όμως σαΐνια το τερματήσανε. Μας επέστρεψαν 12 χρόνια πριν όταν ξανά διακινούσαν την ίδια μπούρδα, όταν ο ποδοσφαιριστής της ΑΕΚ Κατίδης έβαλε γκολ και χαιρέτησε ναζιστικά. Έλεγαν τότε, παιδιά δεν το καταλάβατε! Ο Κατίδης είναι φιλέλληνας και αρχαιομαθής και αυτό που είδατε δεν ήταν ναζιστικός χαιρετισμός αλλά… δωρικός! Μάλιστα, για να μας πείσουν ότι “έτσι είναι” έβαλαν και μία φωτογραφία αγάλματος του αρχαίου βασιλιά Πύρρου. Αλλά, ως γνωστόν, φασίστας και πλαστογραφία πάνε χέρι – χέρι (παλιότερα και με τον Καρατζαφέρη)…
Αναδημοσιεύουμε άρθρο του omadeon από το μακρινό 2013 για ακριβώς το ίδιο θέμα που ξεθάφτηκε από τους εγχώριους νεοναζί:
- Είναι γεγονός αναμφισβήτητο, ότι ο (δήθεν) «δωρικός χαιρετισμός» είναι ένας φασιστικός και ναζιστικός χαιρετισμός της σύγχρονης εποχής, των αρχών του 20ού αιώνα. Δεν υπήρξε ποτέ τέτοιος χαιρετισμός στην αρχαιότητα: Ούτε στην αρχαία Ελλάδα, ούτε στην αρχαία Ρώμη, ούτε πουθενά αλλού στον αρχαίο κόσμο! Πολλά blog διαδίδουν αυτό το μύθο, αλλά αν τα ψάξετε καλά δεν θα βρείτε ούτε μία αξιόπιστη ιστορική πηγή. Θα βρείτε μόνο… αντίγραφα της μπούρδας (του ενός παραμυθά από τον άλλον, όπως συνήθως συμβαίνει στο ακροδεξιό διαδίκτυο, με το αγελαίο στυλ κοπαδιού προβάτων)…
Τελευταία, αυτός ο μύθος άρχισε να διαδίδεται δήθεν «τεκμηριωμένος» και μέσω μιας κραυγαλέας απάτης: -Ένα άγαλμα του αρχαίου βασιλιά Πύρρου, που (δήθεν) χαιρετάει «δωρικά» (δηλαδή… φασιστικά). Στην πραγματικότητα, όμως, αυτό το άγαλμα απλώς δείχνει με το δάχτυλο τον ορίζοντα, αν δείτε άλλες φωτογραφίες του από άλλες οπτικές γωνίες. Ορίστε ένα από τα πρώτα τέτοια άρθρα στο «Eglimatikotita.gr», όπου όμως (στα σχόλια) ξεσκεπάστηκε η απάτη, τόσο καλά ώστε την παραδέχτηκε ακόμη και διαχειριστής του site:
http://www.eglimatikotita.gr/2012/06/blog-post_2236.html

Ενας ανώνυμος σχολιαστής ξεσκέπασε την απάτη:
Ανώνυμος:
Ωραία φωτογραφία τραβήξατε. Ωραία και η επιλογή της οπτικής γωνίας. Για να ξαναδούμε λίγο το άγαλμα του Πύρρου από μια διαφορετική οπτική γωνία και χωρίς χρυσαυγουλίνη στο κεφάλι.
https://omadeon.wordpress.com/wp-content/uploads/2013/03/pyrros1.jpg
Κοντά ποδάρια έχει η προπαγάνδα σας
Ορίστε η φωτογραφία που αποκαλύπτει την απάτη:

Ορίστε μια ακόμη πιο καθαρή φωτό του ίδιου αγάλματος (κλικ για μεγέθυνση), από το ιστολόγιο ενός φωτογράφου:

Λίγο αργότερα, ένας διαχειριστής του site «Eglimatikotita.gr» παραδέχτηκε ότι «μάλλον έχεις δίκιο» (σε εκείνον που ξεσκέπασε την απάτη) αλλά άρχισε να μπουρδολογεί γενικότερα. Και παρόλο που η απάτη ξεσκεπάστηκε, το ίδιο ποστ αναδημοσιεύτηκε από πλήθος ακροδεξιών και ναζιστικών ιστολογίων, με τον ίδιο ακριβώς τίτλο: «Απίστευτο ο Βασιλιάς Πύρρος ήταν ναζιστής. Να παρέμβει τώρα αμέσως ο ΣΥΡΙΖΑ«. Πολλές τέτοιες αναδημοσιεύσεις είναι επίσης ασυνήθιστα πρόσφατες. Π.χ.
- http://koukfamily.blogspot.gr/2013/03/blog-post_7201.html (koukfamily, 19-3-2013, με πηγή το αρχικό post του eglimatikotita.gr).
- http://www.epirus-ellas.gr/2013/03/blog-post_6976.html (epirus-ellas, 19-3-2013, με πηγή το αρχικό post του eglimatikotita.gr).
- http://grizosgatos.blogspot.gr/2013/03/blog-post_9888.html (grizos gatos, 20-3-2013, με πηγές 2, το eglimatikotita.gr και το epirus-ellas.gr).
- http://skeftomasteellhnika.blogspot.gr/2013/03/blog-post_5809.html (skeftomasteellhnika, 20-3-2013, με πηγή το epirus-ellas.gr‘).
- http://myblogs.gr/article/apisteyto-o-vasilias-pyrros-itan-nazistis-na-paremvei-tora-amesos-o-syriza-1 (20-3-2013, με πηγή το skeftomasteellhnika)
- http://www.efenpress.gr/2013/03/blog-post_1242.html (efenpress, 20-3-2013, με πηγή το koukfamily)
- http://www.axortagos.gr/apistefto-vasilias-pirros-itan-nazistis-paremvei-tora-amesos.html (axortagos, 19-3-2013, με πηγή το koukfamily)
- http://ksipnistere.blogspot.gr/2013/03/blog-post_5025.html (ksipnistere 19-3-2013, με πηγή το epirus-ellas.gr‘).
- http://www.dou.gr/article.php?a=5048417 (dou.gr, 20-3-2013, με πηγή το ksipnistere‘).
- http://stilpon.blogspot.gr/2013/03/blog-post_6021.html (stilpon, 20-3-2013, με πηγή το epirus-ellas.gr‘).
- […κλπ…]
…όπου μόνο ένα blog, μέχρι στιγμής, ξανα-σκέφτηκε το θέμα κι έσβησε τη δική του αναδημοσίευση:
Κεντρικός διαχειριστής του σάητ «Εγκληματικότητα», είναι και ο νεο-ναζί Απόστολος Σουκαράς του «Απολλωνείου Φωτός», ο γνωστός χιτλερικός λεωφορειούχος της ΕΘΕΛ που είδαμε να…αγκαλιάζεται αδελφικά με τα ΜΑΤ στις διαδηλώσεις του 2011. Κι ένα μεγάλο πλήθος ναζιστικών ή «πατριωτικών»… προβατο-μπλογκ βόσκουν αμέριμνα στο διαδίκτυο, αναμασώντας τυφλά τις ασχήμιες του.
Το ίδιο (σύγχρονο) άγαλμα του βασιλιά Πύρρου, στην κεντρική πλατεία των Ιωαννίνων, είχε απασχολήσει πλήθος παρόμοιων blog το 2009, όταν κάποιοι ζωγράφισαν με σπρέη ένα άλφα-σε-κύκλο στην ασπίδα του (δείτε π.χ. το ποστ «Βεβήλωσαν το άγαλμα του Πύρρου της Ηπείρου στα Ιωάννινα«). Επομένως, ο Σουκαράς (ή όποιος έκανε το αρχικό ποστ με τον «δωρικό χαιρετισμό») πρέπει να ήξερε καλά την αλήθεια, ότι το άγαλμα απλώς έδειχνε με το δάχτυλο τον ορίζοντα…
Οσον αφορά το γενικότερο παραμύθι τώρα, ότι (δήθεν) οι αρχαίοι Ελληνες «χαιρετούσαν δωρικά» (δηλαδή ναζιστικά)…
- Αν… σας τάχει πρήξει κάποιος γνωστός σας, που τσίμπησε στο παραμύθι, δείξτε του (για αρχή) το «κλασσικό» άρθρο «Ο ..σπαρτιάτικος ναζιστικός χαιρετισμός» (του Jungle Report, 2011), όπου λέει, π.χ.
Η αλήθεια, πικρή για ορισμένους, για αυτόν τον χαιρετισμό, είναι πως δεν θα τον συναντήσει κανείς και πουθενά πριν τον 18ο αιώνα μ.Χ..
Όχι απλά δεν είναι σπαρτιάτικος, αλλά ούτε καν ρωμαϊκός.
Ψάξαμε στο TLG, τα άπαντα των αρχαίων Ελλήνων συγγραφέων, στο Liddell-Scott, στο λεξικό Σούδα, σε ιστορικούς, σε περιηγητές. Δεν υπάρχει απολύτως τίποτα για τον υποτιθέμενο σπαρτιάτικο ή αρχαιοελληνικό χαιρετισμό.
[…]
Ο Martin Winkler στο βιβλίο του «Ο ρωμαϊκός χαιρετισμός. Κινηματογράφος, Ιστορία, Ιδεολογία» αναφέρει:
«Σε κανένα ρωμαϊκό έργο τέχνης -άγαλμα, νόμισμα ή ζωγραφική- δεν αναπαρίσταται ο χαιρετισμός που συναντάται στο Φασισμό, στον Εθνικοσοσιαλισμό ή σε κάποια άλλη συγγενή ιδεολογία. Επίσης είναι άγνωστος και στην Ρωμαϊκή Γραμματεία, δεν αναφέρεται από κανέναν αρχαίο ιστορικό. Ούτε στην περίοδο των Καισάρων, ούτε και στην ρεπουμπλικανική περίοδο.»
Ας δούμε τώρα, ένα πρόσφατο παράδειγμα κρυπτο-ναζί (με ψευδώνυμο «Greek Armed Forces»!) που διέδωσε το ίδιο παραμύθι σε site παιγνιδιού-on-line:
ΔΩΡΙΚΟΣ ΧΑΙΡΕΤΙΣΜΟΣ
Day 1,549, 06:31 • byGREEKARMEDFORCESΑυτό που χαρακτηρίζουμε ως «Ναζιστικό χαιρετισμό» τι είναι αλήθεια;
Ο λεγόμενος «ναζιστικός» χαιρετισμός, είναι ο κατεξοχήν ΔΩΡΙΚΟΣ χαιρετισμός προς τον Ανατέλλοντα Ήλιο.
Στην αρχαιότητα όλες οι κοινωνίες χρησιμοποιούσαν διάφορα νεύματα, χειραψίες και χαιρετισμόυς ως έκφραση σεβασμού προς το πρόσωπο αυτου που τον λάμβανε.Ο κάθε χαιρετισμός καθιερωνόταν ανάλογα με τις παραδόσεις του κάθε λαού… […]
Στη συνέχεια, ο ίδιος μπουρδολόγος παραθέτει όσα βρήκε σε site της Χρυσής Αυγής, χωρίς καμμία αξιόπιστη ιστορική πηγή. Κάτω από το άρθρο, στα σχόλια βρίσκουμε την πρώτη έγκυρη απάντηση κάποιου άλλου:
Όχι άλλοι μύθοι, παρακαλώ… Δεν μας έφταναν οι ξένοι, έχουμε και τους εγχώριους…
» The salute gesture is widely believed to be based on an ancient Roman custom.[9] However, no Roman work of art depicts it, nor does any Roman text describe it.[9] Jacques-Louis David’s painting Oath of the Horatii (1784) seems to be the starting point for the gesture that became known as the Roman Salute.[10][11] The gesture and its identification with ancient Rome was advanced in other French neoclassic art.[12][13][14] This was further elaborated upon in popular culture during the late 19th and early 20th centuries in plays and films that portrayed the salute as an ancient Roman custom.[15] This included the silent film Cabiria (1914), whose screenplay was written by the Italian ultra-nationalist Gabriele d’Annunzio, arguably the forerunner of Benito Mussolini.[16] In 1919, when he led the occupation of Rijeka, d’Annunzio adopted the style of salute depicted in the film as a neo-Imperialist ritual;[17] and it was quickly adopted by the Italian Fascist Party.[17]»
http://en.wikipedia.org/wiki/Nazi_salute
Winkler, Martin M. (2009). The Roman Salute: Cinema, History, Ideology. Columbus: Ohio State University Press.
…ένα σχόλιο τεκμηριωμένο, όχι μόνο μέσω της Wikipedia, αλλά και με παραπομπή σε σοβαρό πανεπιστημιακό βιβλίο για τον (δήθεν) «Ρωμαϊκό Χαιρετισμό«, από τον Martin Winkler (κορυφαίο καθηγητή Κλασσικών σπουδών στο George Mason University και συγγραφέα πολλών βιβλίων).
Στη συνέχεια των σχολίων, ένας ηλίθιος (πιο κάτω) πρόβαλλε αντίρρηση, χαρακτηρίζοντας «αναξιόπιστη» την (αγγλική) wikipedia, χωρίς καν να σκεφτεί ότι εκείνο το εδάφιο της wikipedia παραθέτει ένα σωρό άλλες έγκυρες πηγές. Θα επαναλάβω λοιπόν το εδάφιο, αυτή τη φορά μαζί με τους συνδέσμους στις πηγές του:
(Nazi Salute) 2 Origins and adoption:
[…]
The salute gesture is widely believed to be based on an ancient Roman custom.[9] However, no surviving Roman work of art depicts it, nor does any extant Roman text describe it.[9] Jacques-Louis David‘s painting Oath of the Horatii (1784) seems to be the starting point for the gesture that became known as the Roman salute.[10][11] The gesture and its identification with ancient Rome was advanced in other French neoclassic art.[12][13][14] This was further elaborated upon in popular culture during the late 19th and early 20th centuries in plays and films that portrayed the salute as an ancient Roman custom.[15] This included the silent film Cabiria (1914), whose screenplay was written by the Italian ultra-nationalist Gabriele d’Annunzio, arguably the forerunner of Benito Mussolini.[16] In 1919, when he led the occupation of Fiume, d’Annunzio adopted the style of salute depicted in the film as a neo-Imperialist ritual;[17] and it was quickly adopted by the Italian Fascist Party.[17]
[…]
Στο ίδιο υπο-λήμμα της Βίκυ, αναφέρεται το εξής… κωμικό γεγονός, για το γερμανικό ναζιστικό κόμμα:
Some party members challenged the legitimacy of the so-called Roman salute, employed by Fascist Italy, as not Germanic.[19] In response, efforts were made to establish its pedigree by inventing a tradition after the fact.[19]
Στο ελληνικό διαδίκτυο, ένα (σχετικά σπάνιο) σοβαρό άρθρο διόρθωσε το (ελληνικό αντίστοιχο) παραμύθι αναφέροντας:
[…] Όπως στην περίπτωση Μιχαλολιάκου έτσι και στο καθεστώς της 4ης Αυγούστου επιχειρείται η «απενοχοποίηση» του συγκεκριμένου χαιρετισμού εξαγνιζόμενη μέσα από μια αρχαιοελληνική και συγκεκριμένα δωρική καταγωγή.
Σε παλαιότερες συνεντεύξεις του ο Νίκος Μιχαλολιάκος απαντώντας στις κατηγορίες περί ναζιστικού χαιρετισμού υποστήριζε πως η ανύψωση της δεξιάς χειρός είναι ο κατεξοχήν δωρικός χαιρετισμός προς τον «Ανατέλλοντα Ήλιο».
Σύμφωνα με τους απολογητές του δωρικού χαιρετισμού η κίνηση αυτή χρησιμοποιούνταν κατά κόρον στις συνεδριάσεις της Απέλλας. Ο ομιλητής προσερχόταν στο βήμα της «Απέλλας» και με την ανάταση της χειρός χαιρετούσε τον θεό Ήλιο και απευθυνόμενος στο κοινό των Ομοίων ( δηλ. τη συνέλευση των ελεύθερων Σπαρτιατών αρρένων που κατείχαν πολιτικά δικαιώματα ), ανέκραζε «έρρωσθε και ευδαιμονείτε».
Γύρω από την άποψη αυτή έχει καλλιεργηθεί μια φιλολογία χωρίς αναφορές σε ιστορικές πηγές και στοιχεία δίνοντας την εντύπωση της δημιουργίας ενός ακόμη αστικού μύθου που αναπαράγεται άκριτα με μοναδικό σκοπό την κατασκευή μιας ιδεολογικής αυταπάτης και ενός ψεύδους.
Δυστυχώς για τους εμπνευστές του «μύθου» μέχρι σήμερα η θεωρία του σπαρτιάτικου χαιρετισμού δεν συνοδεύεται από παραστάσεις και αρχαιολογικά ευρήματα που να αποδεικνύουν τους ισχυρισμούς τους και η θολή μεταξική αναφορά «του καθαρώς Aρχαίου Eλληνικού χαιρετισμού» παραμένει μια ιστορική αυθαιρεσία.
Λίγο πριν τον Μεταξά ο Μουσολίνι είναι αυτός που καθιερώνει στην φασιστική Ιταλία τον «saluto romano» θέλοντας με αυτόν τον τρόπο να φέρει το καθεστώς του πιο κοντά στους Ρωμαίους προγόνους του. Και στα δύο καθεστώτα παρατηρεί κανείς τις ίδιες αναγωγές στο ιστορικό παρελθόν μόνο που ο Μουσολίνι δεν κάνει τίποτε περισσότερο από το να αναπαράγει έναν εικαστικό μύθο που έχει τις ρίζες του όχι στην Ρωμαϊκή Αυτοκρατορία αλλά σε κάποιους ζωγραφικούς πίνακες του 18ου αιώνα όπου για πρώτη φορά εμφανίζεται η εικόνα του συγκεκριμένου χαιρετισμού.
[…]
Σύμφωνα με τους μελετητές ο συγκεκριμένος χαιρετισμός εμφανίστηκε κατά τον 18ο αιώνα σε πίνακες που αναπαριστούσαν σκηνές ρωμαϊκών εποχών, όπως πχ. ο «Oath of the Horatii» του Jacques-Louis David.Από την Ιταλία και το καθεστώς Μουσολίνι γρήγορα ο χαιρετισμός εξάγεται και στην ναζιστική Γερμανία του Χίτλερ που σπεύδει να τον αντιγράψει βαφτίζοντάς τον «Deutscher Gruß» ή και «Hitlergruß» («γερμανικός χαιρετισμός» & «χαιρετισμός του Χίτλερ» αντίστοιχα).
Από την Γερμανία ο χαιρετισμός ταξιδεύει στην Ελλάδα του Μεταξά και στην Ισπανία του στρατηγού Φράνκο. Κοινός παρονομαστής όλων – εκτός του Φράνκο που δεν μιλάει για χαιρετισμούς αρχαίων Ισπανών – η κατασκευή ενός ιστορικού μύθου που ξεπερνά τα όρια της προγονολατρείας.
Τα χρόνια μετά τον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο, ο μύθος του Μουσολίνι θα γνωρίσει μια εξαιρετική αναπαραγωγή μέσα από τα κινηματογραφικά στούντιο του Χόλυγουντ και της Τσινετσιτά καθώς σε κινηματογραφικές υπερπαραγωγές όπως ο Μπεν Χουρ και ο Σπάρτακος οι Ρωμαίοι χαιρετούν σαν «μελανοχίτωνες». Η αναπαραγωγή του μύθου όμως δεν ήταν αρκετή για να απενοχοποιήσει στα μάτια της ιταλικής κοινωνίας τον φασιστικό χαιρετισμό. Στην γείτονα χώρα ο συγκεκριμένος χαιρετισμός αποτελεί προσβολή στην δημοκρατία αφού η δικαιοσύνη δεν δέχεται την δικαιολογία του «saluto romano»…
[…]
Η διεθνής (αγγλόφωνη) βικιπαίδεια είναι κατηγορηματική, όσον αφορά τον παντελώς αστήρικτο μύθο του «ρωμαϊκού χαιρετισμού», ενώ ούτε καν αναφέρει τον ανύπαρκτο «σπαρτιάτικο». Ακόμη και στην Ελληνική βικιπαίδεια, παρόλο που… εκεί ο αριθμός των (φιλο-)Χρυσαυγιτών συντακτών είναι μεγάλος, επικράτησε ο (σχετικά ήπιος) χαρακτηρισμός «μη κοινά αποδεκτή«, για την (δήθεν) «αρχαιοελληνική προέλευση» του φασιστικού χαιρετισμού.
- http://paspartoy.blogspot.gr/2012/04/blog-post_2501.html –Αυτό το άρθρο… ξεχειλώνει την περιγραφή του «δωρικού χαιρετισμού», τόσο πολύ ώστε… καταντάει δύσκολο να χαιρετήσεις κάποιον, χωρίς να γίνεις και φασίστας (ή «χαιρετών δωρικώς»):
…Ακόμα και σήμερα, όποιο μέρος του κόσμου και να επισκεφτούμε, θα δούμε ότι, όταν ένας άνθρωπος βλέπει ένα φίλο από μακριά, σηκώνει το χέρι του με τεντωμένη την παλάμη για να του πει ένα «γεια», σε ένδειξη καλής διάθεσης, φιλίας και σεβασμού…
…το επιστημονικό επιτελείο της ΝΑSΑ στις ΗΠΑ, διάλεξε αυτόν το χαιρετισμό, όταν έψαχνε για μια εικόνα αρκετά αντιπροσωπευτική της ανθρωπότητας ώστε να την στείλει στο διάστημα, χαραγμένη σε μια πλάκα ταυτότητας, σύμφωνα με την πρόταση του αστρονόμου Carl Sagan […]:

Στη συνέχεια, το ίδιο άρθρο παραθέτει μια θηλυκή θεατρική φιγούρα που χαιρετάει ναζιστικά, από το έργο ενός σύγχρονου… ανισόρροπου «καλλιτέχνη της σκληρότητας», του AZsacra ZARATHUSTRA, σαν τεκμήριο της δήθεν «πανανθρώπινης φύσης» του ίδιου… «φιλικού» χαιρετισμού:

Το ίδιο άρθρο αναδημοσιεύτηκε πολύ πρόσφατα (18 Μαρτίου 2013) από ένα άλλο «αρχαιοπρεπές» ναζιστικό ιστολόγιο, που παραθέτει τις ίδιες εικόνες (σε μεγαλύτερο μέγεθος) μέσα στο ίδιο ακριβώς κείμενο, χωρίς όμως τις συγκεκριμμένες εικόνες των πιο γελοίων «ευρημάτων» του αρχικού άρθρου, δηλαδή χωρίς την κοπέλλα (που είδατε) και χωρίς την πλάκα της NASA, παρόλο που το κείμενο εξακολουθεί να τις επικαλείται, σαν αποδεικτικά στοιχεία:
…αυτή τη φορά όμως, το αρχικό άρθρο αναβαθμίστηκε από τη (γνωστή μας) απάτη, του Πύρρου που χάρισε… φρούδες ελπίδες σε πολλούς αφελείς φιλο-ναζιστές ότι τεκμηριώνει το παραμύθι τους:

Λίγο πριν τις εκλογές της 6ης Μαίου 2012, το ίδιο παραμύθι διείσδυσε μέχρι και στη «Ζούγκλα» του Μάκη Τριανταφυλλόπουλου, σε συνοπτική παρουσίαση χωρίς αμφισβήτηση:
Διαβάστε επίσης:
- Η Χρυσή Αυγή προσπαθεί να ξαναγράψει την Ιστορία
- Ο ΧΙΤΛΕΡ ΚΑΙ ΤΟ ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΟ
- Γιατί χαιρετά ο κόσμος; (πολύ καλό άρθρο του «Ιού», με ενδιαφέρουσες προσθήκες)
- Για τον χαιρετισμό του Κατίδη (του Νίκου Σαραντάκου, που συνιστά επιείκεια στον Κατίδη χωρίς να δέχεται το ξέπλυμά του από τον Λοβέρδο)
Σε αυτό το blog:
- Satire of German Nazi National Anthem (re-used by Greek Nazis) ‘Ορθό το Λάβαρο’ v2.0
- Ναζιστικές Σβάστικες που κρύβονται πίσω από Χρυσαυγίτικες απατεωνιές μαιάνδρων (update4)
- Φάκελος Χρυσή Αυγή (αναδημοσίευση από Jungle-Report, με προσθήκες)
- Η Χρυσή Αυγή υμνεί τον ΧΙΤΛΕΡ σε επίσημο blog της (και σε βιβλία της)
- […]