Κακός οιωνός για τον τουρισμό: 109 ξενοδοχείο “προς πώληση” στην Κρήτη

1 Σχόλιο

Ακόμα και σε περιοχές φιλέτα του ελληνικού Τουρισμού όπως η Σαντορίνη, η Κρήτη, η Μύκονος και η Ζάκυνθος έχουν βάλει «πωλητήριο» διαδικτυακά περισσότερα από 1.500 ξενοδοχεία και τουριστικά καταλύματα σε ολόκληρη την Ελλάδα, αντανακλώντας σε μεγάλο βαθμό το ισχυρό πλήγμα που έχει δεχθεί ο τουρισμός, εξαιτίας της υγειονομικής κρίσης.

Σύμφωνα με τα διαθέσιμα στοιχεία, αναρτημένες σε ιστοσελίδες βρίσκονται 1.513 αγγελίες που αφορούν στην πλειονότητά τους την πώληση μεσαίου και μικρού μεγέθους ξενοδοχειακών μονάδων, με τις ζητούμενες τιμές πώλησης να φτάνουν ακόμη και τα 20 εκατ. ευρώ. Μάλιστα, το δίμηνο Μαΐου-Ιουνίου αναρτήθηκαν προς πώληση σε ιστοσελίδες για αγγελίες ακινήτων 211 καταλύματα, εκ των οποίων τα 50 «ανέβηκαν» τις τελευταίες 10 ημέρες.

Η συντριπτική πλειονότητα των προς πώληση ξενοδοχείων εντοπίζεται στην Αττική. Συγκεκριμένα, 360 ξενοδοχεία βρίσκονται στον Κεντρικό Τομέα Αθηνών, ενώ στον υπόλοιπο νομό Αττικής συγκεντρώνονται 210 καταλύματα. Μεγάλο ποσοστό των προς πώληση ξενοδοχείων βρίσκεται στα Ιόνια νησιά, τα οποία μέχρι στιγμής καταγράφουν πολύ μικρή πληρότητα, εξαιτίας των ταξιδιωτικών περιορισμών που βρίσκονται σε ισχύ στη Βρετανία, την κύρια δεξαμενή τουριστών των Επτανήσων.

"Sponsored links"

Ο αριθμός των ξενοδοχείων που πωλούνται στα νησιά του Ιονίου ανέρχεται σε 141, με τη Ζάκυνθο να μετρά αρκετά καταλύματα, ενώ 109 και 108 μονάδες πωλούνται σε Κρήτη και Θεσσαλία αντίστοιχα. Στη Χαλκιδική διατίθενται προς πώληση 58 ξενοδοχεία, στον νομό Αχαΐας 34, ενώ στη Θεσσαλονίκη προς πώληση βρίσκονται 17 μονάδες.

Μονοψήφιος είναι ο αριθμός των καταλυμάτων που πωλούνται σε Ρόδο (7) και Κέρκυρα (8), ενώ αντοχές επιδεικνύουν δύο εκ των δημοφιλέστερων προορισμών της χώρας, η Μύκονος και η Σαντορίνη, όπου διατίθενται προς πώληση μέσω διαδικτύου 9 και 8 ξενοδοχεία αντίστοιχα. Μεταξύ των αγγελιών, πάντως, ξεχωρίζει ένα υπό κατασκευή πεντάστερο ξενοδοχείο στον Ορνό της Μυκόνου, το οποίο πωλείται έναντι τιμήματος 20 εκατ. ευρώ. Σε όλη την υπόλοιπη επικράτεια έχει αναρτηθεί πωλητήριο σε 432 καταλύματα, ένας μικρός αριθμός των οποίων είναι ενοικιαζόμενα δωμάτια.

Σημαντικός είναι, την ίδια στιγμή, ο αριθμός των προς πώληση καταλυμάτων που βρίσκονται και σε δημοφιλείς χειμερινούς προορισμούς της χώρας. Μόνο στα Καλάβρυτα, στο Καρπενήσι, στην Αράχωβα, στο Πήλιο, στο Λεβίδι και στην Πέλλα, πωλούνται 32 ξενοδοχεία. Είναι ενδεικτικό, άλλωστε, ότι τα ξενοδοχεία ορεινού όγκου κατέγραψαν το 2020 μείωση τζίρου σε ποσοστό 72% σε σχέση με το 2019, σύμφωνα με στοιχεία του Ινστιτούτου Τουριστικών Ερευνών και Προβλέψεων. Συγκεκριμένα, ο τζίρος τους από 57,8 εκατ. ευρώ το 2019 διαμορφώθηκε το 2020 σε μόλις 15,99 εκατ. ευρώ, ενώ μετά το πρώτο lockdown στις αρχές του 2020, μόνο το 42% των ξενοδοχείων ορεινού όγκου επαναλειτούργησε.

Βέβαια, όπως αναφέρουν παράγοντες του real estate, «τα 1.513 προς πώληση ξενοδοχεία αποτυπώνουν μια τάση που μεταφράζεται στην πραγματικότητα σε μεγαλύτερα νούμερα, με δεδομένο ότι ένας μεγάλος αριθμός ξενοδοχειακών μονάδων που διατίθενται προς πώληση δεν αναρτάται σε ιστοσελίδες με αγγελίες». Αλλωστε, αρκετά είναι και τα ξενοδοχεία ανά την Ελλάδα που βρίσκονται και “ανεπίσημα” σε διαδικασία αναζήτησης επενδυτή. Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα δύο μεγάλων ξενοδοχείων στην Κρήτη, τεσσάρων και πέντε αστέρων, που βρίσκονται υπό την ίδια ιδιοκτησία και πωλούνται έναντι 80 εκατ. ευρώ.

Υπενθυμίζεται ότι στο μητρώο του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδας (ΞΕΕ) βρίσκονται εγγεγραμμένα 10.085 ξενοδοχεία, ωστόσο, ενδέχεται αρκετά από τα 1.513 καταλύματα που έχουν αναρτήσει «πωλητήριο» διαδικτυακά να μην είναι μέλη του ΞΕΕ.

topontiki.gr

Το αρθρο δημοσιευτηκε απο τον/την:

Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

1 Σχόλιο

  1. ANTHONY FOSCOLOS

    ΑΥΤΑ ΣΥΜΒΑΙΝΟΥΝ ΟΤΑΝ ΒΑΖΕΙΣ ΟΛΑ ΤΑ ΑΥΓΑ ΣΟΥ ΣΕ ΕΝΑ ΚΑΛΑΘΙ. ΑΠΟ ΧΩΡΑ ΠΟΥ ΣΤΗΡΙΖΟΤΑΝΕ ΣΤΟΝ ΠΡΩΤΟΓΕΝΗ ΤΟΜΕΑ ΓΙΝΗΚΑΜΕ ΧΩΡΑ ΠΟΥ ΒΑΣΙΖΕΤΑΙ ΣΤΟΝ ΤΡΙΤΟΓΕΝΗ ΤΟΜΕΑ ΤΟΥΡΙΣΜΟ ΜΕ ΟΤΙ ΚΑΚΟ ΑΥΤΟ ΣΥΝΕΠΑΓΕΤΑΙ…
    ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΑΜΕ ΤΟΝ ΔΡΟΜΟ ΤΗΣ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΠΟΙΗΣΗΣ ΑΠΟ ΤΟ 1997 ΜΕΧΡΙ ΣΗΜΕΡΑ…..ΟΤΙ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΠΑΡΑΓΟΥΜΕ ΤΟ ΕΙΣΑΓΟΥΜΕ ΜΕ ΤΙΜΗΜΑ ΤΗΝ ΑΝΕΡΓΙΑ, ΠΕΙΝΑ ΚΑΙ ΥΠΟΓΕΝΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑ. ΕΧΟΥΜΕ ΓΙΝΕΙ ΑΜΕΡΙΚΑΝΙΚΟ ΠΡΟΤΕΚΤΟΡΑΤΟ…

Η απάντησή σας

Το email σας δεν δημοσιεύεται.

ΚΡΗΤΗ FM 101.5 live