Μαξιλάρια ύπνου: Μήπως είναι ο ένοχος για τον κακό ύπνο;

Κανένα σχόλιο

Σπανίως τα μαξιλάρια ύπνου συγκαταλέγονται μεταξύ των υπόπτων για το ότι ξυπνάμε κουρασμένοι την επόμενη ημέρα. Εκτός των ιατρικών παθήσεων, η ευθύνη αποδίδεται συνήθως στην πίεση και το στρες, τις περιβαλλοντικές συνθήκες, όπως πολύ ζέστη ή κρύο αντίστοιχα, το δύνατο φως και πάσης φύσεως αντιπερισπασμούς. Κι όμως μπορεί να είναι μικρό, αλλά ένα μαξιλάρι, είναι σε θέση να κάνει τη μεγάλη διαφορά, όταν μιλάμε για την ποιότητα του ύπνου σας. Γι’ αυτόν τον λόγο πρέπει να αναζητά κανείς μαξιλάρια, που ταιριάζουν στη στάση στην οποία κοιμάστε, στον σωματότυπό σας και στις προτιμήσεις σας.

Το πρώτο βήμα για να εντοπίσετε το σωστό μαξιλάρι είναι να αναγνωρίσετε τη στάση στην οποία κοιμάστε. Κατά τη διάρκεια του ύπνου το κεφάλι, ο αυχένας, η σπονδυλική στήλη, τα ισχύα και τα γόνατα πρέπει να είναι ευθυγραμμισμένα, ώστε να μην ξυπνάτε με πόνους την επόμενη μέρα. Επομένως εάν ξέρετε τη στάση του ύπνου σας, γνωρίζετε και το είδος της υποστήριξης, που χρειάζεται το σώμα σας.

  • Ύπνος πρηνηδόν: Εάν κοιμάστε πρηνηδόν, με την κοιλιά στο στρώμα δηλαδή, χρειάζεστε ένα λεπτό μαξιλάρι. Ο λαιμός σας πρέπει να είναι σε ουδέτερη στάση και ευθυγραμμισμένος με τη σπονδυλική στήλη σας. Δεν θα πρέπει να είναι σε λοξή θέση ο λαιμός σας, όπως όταν κάθεστε στις μπροστινές θέσεις ενός θεάτρου.
  • Ύπνος στο πλάι και στρώματα ύπνου: Όπως και με τα στρώματα ύπνου, έτσι και τα μαξιλάρια όσων κοιμούνται στο πλάι πρέπει να είναι σκληρά. Επενδύστε σε σταθερά μαξιλάρια με επιπλέον υποστήριξη, που θα γεφυρώσει την απόσταση ώμου και αυτιού. Έτσι προσφέρετε στο κεφάλι και τον λαιμό σας τη σωστή υποστήριξη. Τα ψηλά και ανατομικά μαξιλάρια στηρίζουν σωστά κεφάλι και λαιμό κρατώντας τα ευθυγραμμισμένα με τη σπονδυλική στήλη. Για περαιτέρω υποστήριξη μπορείτε να δοκιμάσετε να τοποθετήσετε κι ένα μαξιλάρι ανάμεσα στα γόνατά σας. Γενικότερα ο ύπνος στο πλάι είναι η πλέον ενδεδειγμένη στάση ύπνου. Συνιστάται δε και για όσους συνηθίζουν να κοιμούνται μπρούμυτα, καθώς με αυτόν τον τρόπο, ασκούν πίεση χαμηλά στη μέση τους.
  • Ύπνος ανάσκελα: Αν κοιμάστε ανάσκελα προτιμήστε ένα πιο λεπτό μαξιλάρι. Έτσι διασφαλίζεται, ότι ο λαιμός σας δε γέρνει πολύ μπροστά. Θα πρέπει ο λαιμός σας να έχει μια κλίση σε σχήμα «C» στη συγκεκριμένη στάση ύπνου. Πως θα βρείτε την ισορροπία; Αν το βλέμμα σας, όσο είστε ξαπλωμένοι, είναι στο ύψος του τοίχου απέναντί σας, τότε το μαξιλάρι σας είναι πολύ ψηλό. Αν κοιτάζετε το ταβάνι, τότε είναι πολύ χαμηλό. Δοκιμάστε ένα μαξιλάρι με εξόγκωμα στο κάτω μέρος του. Αυτό το «εξόγκωμα» στηρίζει τον λαιμό σας κι επιτρέπει στο κεφάλι σας να ξεκουράζεται όντας σωστά ευθυγραμμισμένο.

Πόσο συχνά αλλάζουμε τα μαξιλάρια;

"Sponsored links"

Σε αντίθεση με τα στρώματα, που μπορεί να αντέξουν έως και 10 χρόνια, τα μαξιλάρια χρειάζονται αλλαγή περίπου κάθε 18 μήνες. Μετά την καθημερινή χρήση για αρκετό καιρό είναι πλέον γεμάτα από νεκρά κύτταρα, ακάρεα ενίοτε και μούχλα. Ένα κάλυμμα μαξιλαριού μπορεί να λειτουργήσει προστατευτικά και να αυξήσει τη διάρκεια ζωής του. Για να είστε βέβαιοι, αν χρειάζεται να το αλλάξετε, δοκιμάστε να το διπλώσετε. Αν επανέλθει άμεσα στην αρχική του μορφή, μπορείτε να συνεχίσετε να κοιμάστε σε αυτό. Αν όχι, έχει έρθει η ώρα να το αντικαταστήσετε.

Επιλογή μαξιλαριού βάσει σωματότυπου

Μία ακόμη παράμετρος, που μπορείτε να λάβετε υπόψη επιλέγοντας μαξιλάρι είναι ο σωματότυπός σας. Οι μικροκαμωμένοι άνθρωποι χάνουν τα οφέλη της ιδανικής στήριξης με ένα ψηλό και σκληρό μαξιλάρι, ακόμη κι αν κοιμούνται στο πλάι. Οι πιο μεγαλόσωμοι άνθρωποι, από την άλλη πλευρά, χρειάζονται επιπλέον υποστήριξη και ανύψωση, ώστε η σπονδυλική στήλη να ευθυγραμμίζεται με τα υπόλοιπα μέρη του σώματος.

Το υλικό κατασκευής είναι καίριας σημασίας

Το υλικό από το οποίο αποτελείται η γέμιση του μαξιλαριού σας κάνει τη διαφορά ιδίως αν έχετε αλλεργίες ή αν είστε ευαίσθητοι σε κάποια υλικά. Για παράδειγμα αν τα πούπουλα δεν είναι η σωστή επιλογή για εσάς, βρείτε εναλλακτικές. Μια εξαιρετική ιδέα είναι, όπως και στα κρεβάτια, το memory foam, το οποίο λειτουργεί σαν καλούπι. Αγγαλιάζει το σώμα, και συγκεκριμένα το κεφάλι και τον λαιμό σας προσαρμοζόμενο στις δικές σας εξατομικευμένες ανάγκες.

Αν και υπάρχουν πολλές παράμετροι, που επηρεάζουν το πόσο καλά κοιμάστε, το να έχετε ένα μαξιλάρι που στηρίζει το σώμα σας κατάλληλα, θα κάνει τη διαφορά. Άλλωστε κάνοντας τις κατάλληλες επιλογές, θα βρεθείτε στην ονειροχώρα σε χρόνο μηδέν, από τη στιγμή που θα ξαπλώσετε.

Στα : Ελλαδα

Το αρθρο δημοσιευτηκε απο τον/την:

Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Η απάντησή σας

Το email σας δεν δημοσιεύεται.

ΚΡΗΤΗ FM 101.5 live