28.8 C
Chania
Sunday, June 15, 2025

Μαρκογιαννάκης στη Βουλή για ΒΟΑΚ: Έργο-χρέος στους Κρητικούς, αλλά με λιγότερα διόδια

Ημερομηνία:

Ένα από τα πιο σημαντικά και διαχρονικά αιτήματα της Κρήτης μπαίνει επιτέλους σε τροχιά υλοποίησης, σύμφωνα με την τοποθέτηση του βουλευτή Χανίων της Νέας Δημοκρατίας, Αλέξανδρου Μαρκογιαννάκη, κατά τη συζήτηση στη Βουλή για την κύρωση της σύμβασης παραχώρησης του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ). Παράλληλα, ο κ. Μαρκογιαννάκης έθεσε μετ’ επιτάσεως το ζήτημα της μείωσης των διοδίων για τις καθημερινές αστικές μετακινήσεις.

«Το μεγαλύτερο χρέος της Πολιτείας στους Κρητικούς»

Ο κ. Μαρκογιαννάκης χαρακτήρισε την υλοποίηση του ΒΟΑΚ – και ειδικά με την ένταξη της επέκτασης Χανίων – Καστελίου – ως την «εκπλήρωση του σημαντικότερου και πλέον μακροχρόνιου χρέους της Πολιτείας απέναντι στους Κρητικούς». Επισήμανε πως πρόκειται για ένα αίτημα δεκαετιών, η μη ικανοποίηση του οποίου είχε πλήξει βαθιά την εμπιστοσύνη των πολιτών προς το κράτος.

«Για τον Πρωθυπουργό και την κυβέρνησή μας αυτό ήταν ένα ξεχωριστό στοίχημα, να πετύχουμε αυτό που χρωστούσε η Πολιτεία στους Κρητικούς εδώ και τόσα χρόνια. Μέσα από συνεπή και λεπτομερή δουλειά καταφέραμε και ξεπεράσαμε εμπόδια, βρήκαμε χρηματοδότηση και το έργο ξεκινάει», τόνισε.

Ο Χανιώτης βουλευτής υπογράμμισε την αναπτυξιακή διάσταση του έργου, λέγοντας ότι ο νέος οδικός άξονας θα αναβαθμίσει καθοριστικά την οδική ασφάλεια στο νησί και θα λειτουργήσει ως καταλύτης ανάπτυξης, ιδίως σε συνδυασμό με το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι.

Λιγότερα διόδια για τις καθημερινές μετακινήσεις

Παρά την ικανοποίηση για την έναρξη του έργου, ο κ. Μαρκογιαννάκης έκρουσε τον κώδωνα του κινδύνου για την επιβάρυνση των πολιτών μέσω των διοδίων. Ζήτησε ρητά να αυξηθεί ο αριθμός των περιαστικών κόμβων που απαλλάσσονται από την καταβολή διοδίων, ώστε να μην επιβαρύνονται οι καθημερινές αστικές μετακινήσεις.

«Θα πρέπει να αυξηθεί ο αριθμός των περιαστικών κόμβων που απαλλάσσονται από την καταβολή διοδίων. Αυτό πρέπει να γίνει για να μην επιβαρύνονται οι κατ’ ουσίαν αστικές καθημερινές μετακινήσεις των κατοίκων των πόλεων της Κρήτης», σημείωσε.

Ειδικά για την Περιφερειακή Ενότητα Χανίων, αναφέρθηκε στους κόμβους Γαλατά και Πλατανιά, ζητώντας από τον Υπουργό να εξεταστούν με σοβαρότητα και τεκμηρίωση τα σχετικά αιτήματα της Τοπικής Αυτοδιοίκησης και των τοπικών φορέων.

Διευκρινίσεις για την έναρξη είσπραξης διοδίων

Ο βουλευτής της Νέας Δημοκρατίας αναφέρθηκε και στο ζήτημα της χρονικής στιγμής που θα αρχίσει η είσπραξη των διοδίων, ξεκαθαρίζοντας ότι οι σταθμοί διοδίων δεν πρόκειται να λειτουργήσουν πριν ολοκληρωθούν τα αντίστοιχα τμήματα του έργου.

«Οι σταθμοί διοδίων – παρά τα όσα ακούστηκαν – δεν πρόκειται να αρχίσουν να τοποθετούνται παρά μόνο μετά την ολοκλήρωση και την παράδοση των αντίστοιχων τμημάτων του αυτοκινητοδρόμου», είπε χαρακτηριστικά.

Επιπλέον, υπογράμμισε τη συμμετοχή του Δημοσίου στη χρηματοδότηση, η οποία, όπως ανέφερε, έχει στόχο την ελάφρυνση του κόστους για τους τελικούς χρήστες, δηλαδή τους πολίτες.

Ο κ. Μαρκογιαννάκης παρουσίασε τη συμβολή της κυβέρνησης στην επίλυση των χρόνιων θεσμικών και οικονομικών εμποδίων, που μέχρι σήμερα εμπόδιζαν την υλοποίηση του έργου. Σημείωσε ότι το έργο του ΒΟΑΚ δεν είναι μόνο τεχνικό, αλλά έχει βαθιές κοινωνικές και οικονομικές προεκτάσεις, καθώς θα συνδέσει αποτελεσματικά ολόκληρο το νησί, θα ενισχύσει τις τοπικές οικονομίες και θα αναβαθμίσει την ποιότητα ζωής των πολιτών.

Ακολουθήστε το agonaskritis.gr στο Google News, στο facebook και στο twitter και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Αγώνας της Κρήτηςhttp://bit.ly/agonaskritis
Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Τελευταία Νέα

Περισσότερα σαν αυτό
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Εθνικό Πάρκο Σχινιά: Έχτισε παράνομα 13 πολυτελή μπανγκαλόου και τα ενοικιάζει 300 ευρώ την ημέρα

Εξοργίζουν τα 13 αυθαίρετα μπανγκαλόου που εκμισθώνονται στο Εθνικό Πάρκο Σχινιά,...