Μας κουνούν το δάκτυλο αλλά… Hochtief, ο γερμανικός κολοσσός ο μεγαλύτερος φοροφυγάς στην Ελλάδα – Εκτεταμένη φοροδιαφυγή από τις Mercedes-BMW

Κανένα σχόλιο

Η γερμανική εταιρεία Hochtief, που διαχειριζόταν το αεροδρόμιο «Ελ. Βενιζέλος», αποδεικνύεται σε έναν από τους μεγαλύτερους, ίσως και τον μεγαλύτερο, φοροφυγά στην Ελλάδα καθώς δεν έχει αποδώσει ΦΠΑ ύψους 600 εκατ. ευρώ. Το Διοικητικό Εφετείο Αθηνών δικαίωσε το ελληνικό Δημόσιο στην πολύκροτη διαμάχη και πλέον ανοίγει ο δρόμος για τη διεκδίκηση των χρημάτων σχετικά με το «σκάνδαλο παρακράτησης του ΦΠΑ».

Σύμφωνα με το Πρώτο Θέμα η δικαστική απόφαση καθιστά πλέον τον γερμανικό κολοσσό τον μεγαλύτερο «εν ενεργεία» μεγαλοοφειλέτη και φοροφυγά στη χώρα μας. Μαζί με άλλες οικονομικές οφειλές της (σε ασφαλιστικά ταμεία, ΟΤΑ κ.λπ.) η συνολική οφειλή της Hochtief μπορεί να αγγίξει και το 1 δισ. ευρώ. Για την υπόθεση, που είχε φτάσει και στα βρετανικά δικαστήρια, το Διοικητικό Εφετείο έκρινε πως παρά τη λεόντειο σύμβαση που πέτυχε να συνάψει το 1992 για να αναλάβει να κατασκευάσει το νέο αεροδρόμιο, η γερμανική διοίκηση της Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών έκανε κακή χρήση της εξαίρεσης από ΦΠΑ που δικαιούνταν για συγκεκριμένες μόνο δραστηριότητές της, αλλά παρανόμως την επεξέτεινε και σε όλες τις άλλες.

«Τα τελευταία 7 χρόνια έχουν γίνει τουλάχιστον δύο φορολογικοί επανέλεγχοι από επιτροπές, με πορίσματα ελεγκτών του ΔΕΚ, αλλά και από οικονομικούς επιθεωρητές, από τους οποίους διαπιστώθηκε ότι ο ΦΠΑ που έπρεπε να αποδώσει η εταιρεία ξεπερνά τα 250 εκατ. ευρώ (και άλλα τόσα για πρόστιμα και προσαυξήσεις που φτάνουν στο 120%). Ελέγχθηκε, λόγου χάρη, για το πάρκινγκ που επινοικίαζε σε ελληνική εταιρεία και διαπιστώθηκε ότι, αν και όφειλε να χρεώνει ΦΠΑ, δεν τον απέδιδε στο Δημόσιο. Για μη απόδοση ΦΠΑ ένας Ελληνας φορολογούμενος θα κινδύνευε και με φυλάκιση. Η Hochtief όμως επεδείκνυε μια σχεδόν αποικιοκρατικού τύπου συμπεριφορά, αρνούμενη να συμμορφωθεί στον έλεγχο της Εφορίας και στον ελληνικό νόμο».

Στο ίδιο δημοσίευμα αναφέρεται πως η «απόφαση σταθμός» του Διοικητικού Εφετείου δημοσιεύτηκε την περασμένη Δευτέρα και θεωρείται πλέον άμεσα εκτελεστή. Το επόμενο βήμα θα είναι μόλις την παραλάβει η αρμόδια ΔΟΥ να βεβαιώσει για είσπραξη σε βάρος της Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών Α.Ε. ποσό που εκτιμάται πως θα ανέλθει ή και θα ξεπεράσει τα 500 εκατ. ευρώ για τον ΦΠΑ και τα πρόστιμα που η Hochtief  όφειλε αλλά αρνούνταν να καταβάλει, επιμένοντας να υποστηρίζει μάλιστα πως δεν χρωστάει τίποτε στο Ελληνικό Δημόσιο.

"Sponsored links"

«Ερωτήματα γεννώνται όμως για το πότε και ποιος θα πληρώσει τελικά τα χρέη αυτά. Τα πράγματα περιπλέκει το γεγονός ότι πριν από ενάμιση χρόνο τα αφεντικά της γερμανικής εταιρείας στο Εσσεν προνόησαν να «απογειωθούν» από τη χώρα μας, πουλώντας σε καναδικό fund το μερίδιο που κατείχαν στη Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών Α.Ε», αναφέρει το Πρώτο Θέμα και συμπληρώνει:

«Πάντως, το ακριβές ποσό που θα βεβαιωθεί παραμένει ανυπολόγιστο, καθώς δεν έχουν προσμετρηθεί ακόμη από την Εφορία οι χρήσεις μέχρι το 2013. Η είσπραξη μπορεί να γίνει μέσω ρύθμισης από τα μελλοντικά κέρδη του αεροδρομίου (φέτος καταγράφεται αύξηση αφίξεων 25%). Μέχρι σήμερα, πάντως, το Ελληνικό Δημόσιο δεν έχει ασκήσει μέτρα είσπραξης και κατασχέσεις, ούτε έγινε ποτέ συμψηφισμός, όπως θα έκανε για κάθε Ελληνα πολίτη που παρακρατά τον ΦΠΑ».

Τι ορίζει η δικαστική απόφαση

Με βάση την απόφαση που εξέδωσε το Διοικητικό Εφετείο, αποτελούμενο από την πρόεδρο Εφετών Μαρίνα Πιπεράκη-Πρέκα και τους εφέτες Νικόλαο Παπαμιχαλόπουλο (εισηγητής) και Ελένη Ιατρού:

  • Απορρίπτεται προσφυγή της Hochtief δικαιώνοντας την κρίση των φορολογικών αρχών της χώρας μας.
  • Απορρίπτεται και καθίσταται άκυρη την απόφαση του βρετανικού δικαστηρίου που δικαίωνε τη Hochtief, τονίζοντας πως με βάση το Ελληνικό Σύνταγμα η Διαιτησία δεν έχει την εξουσία να σβήσει τα διοικητικά πρόστιμα που της έχουν επιβληθεί.
  • Ακόμα και αν η εταιρεία προσφύγει στο Συμβούλιο της Επικρατείας, η απόφαση του Εφετείου είναι δεσμευτική και εκτελεστή, ενώ το ΣτΕ μπορεί να την απορρίψει μόνο για τυπικούς και όχι για λόγους ουσίας.
  • Καταρρίπτονται οι ισχυρισμοί της Hochtief ότι το Ελληνικό Δημόσιο παραβίασε την «καλή πίστη» ή το ευρωπαϊκό δίκαιο , απειλώντας να διεκδικήσει και να εισπράξει και αποζημίωση από τη χώρα μας.

Τεράστια φοροδιαφυγή από την ΒΜW και δωροδοκία αξιωματούχων από DAIMLER BENZ!

Εν τω μεταξύ, με σημερινό δημοσίευμα της ιστοσελίδας left.gr αποκαλύπτεται τεράστιας έκτασης φοροδιαφυγή, σοβαρές ενδείξεις για λαθρεμπόριο αυτοκινήτων και δωροδοκία αξιωματούχων του Ελληνικού Δημοσίου από γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες.

Ισχυρές ενδείξεις για εκτεταμένο λαθρεμπόριο κατά την εισαγωγή αυτοκινήτων από την ΒΜW , αλλά και ομολογημένη δωροδοκία Ελλήνων αξιωματούχων απο την DAIMLER BENZ μητρική της Mercedes,συνθέτουν μεταξύ άλλων το ευρύ φάσμα των έκνομων δραστηριοτήτων των γερμανικών επιχειρήσεων στην Ελλάδα.

Σύμφωνα με αποκαλύψεις που παρουσιάστηκαν σήμερα στην εκπομπή του Κώστα Αρβανίτη η “Φυλή των Φίλων”- σε συνέχεια του προ μηνός σχετικού  ρεπορτάζ – απο τον  Στάθη  Σχινά, τον συνεργάτη του  γερμανικού περιοδικού Σπήγκελ, Θοδωρή Κούβακα και της εφημερίδας; FM VOICE Γιώργο Ανδρή:

Η υπόθεση της φοροδιαφυγής των BMW και MERCEDES ,για την οποία το ΣΔΟΕ παρέδωσε στη αρμόδια Εφορία πόρισμα για φοροδιαφυγή 200 εκατομμυρίων συν πρόστιμα και προσαυξήσεις ,εν συνόλο 600 εκατομμυρίων ευρώ φαίνεται να λιμνάζει. Ας σημειωθεί ότι σε τηλεοπτική εκπομπή ο Κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος της ΝΔ, Άδωνις Γεωργιάδης παραδέχτηκε την ύπαρξη του θέματος υποστηρίζοντας αορίστως ότι το θέμα βρίσκεται στη Δικαιοσύνη.

"Sponsored links"

το άρθρο του γερμανικού περιοδικού Spiegel:

Για το θέμα της πιθανής λαθρεμπορίας απο την ΒΜW γνωστοποιήθηκε και  νέα περίπτωση οχήματος με διαφορετικό αριθμό πλαισίου στην άδεια κυκλοφορίας, ενώ παραμένει πάντα ανοιχτό το θέμα «εξαφάνισης» 200 και πλέον οχημάτων απο να σύνολο 1.200 που ξεφορτώθηκαν μεν στο Βόλο, όμως εκτελωνίστηκαν περί τα 950. Για το θέμα επι του οποίου είχε διαταχθεί έρευνα από τον εισαγγελέα κατα της διαφθοράς Θεσσαλονίκης δεν υπάρχει μέχρι στιγμής καμία επίσημη ανακοίνωση

Τέλος για το θέμα της δωροδοκίας παρουσιάστηκε έγγραφο του Δικαστηρίου της Κολούμπια των ΗΠΑ, σύμφωνα με το οποίο η μητρική επιχείρηση της MERCEDES δωροδόκησε αξιωματούχους σε 22 χώρες μεταξύ των οποίων και η Ελλάδα, θέμα το οποίο δεν έχει απασχολήσει μέχρι στιγμής τις ελληνικές αρχές.

Η απόφαση του Δικαστηρίου της Κολούμπια

Στη σελίδα 3, παράγραφος 7 αναφέρεται οτι κατά τη περίοδο 1998-2008 δωροδοκήθηκαν αξιωματούχοι στην Ελλάδα και ακόμη 21 χώρες ώστε να «εξασφαλιστούν συμβόλαια με κυβερνητικούς πελάτες – government customers- για τον αγορά οχημάτων της Daimler ύψους εκατοντάδων εκατ. ευρώ»:

      

Ο Δημήτρης Γελαλής,υπεύθυνος της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του ΣΥΡΙΖΑ για θέματα φορολογικής πολιτικής, παρουσίασε συνολικά -κατά τη διάρκεια της εκπομπής- το συνολικότερο θέμα της φοροδιαφυγής γερμανικών επιχειρήσεων στην Ελλάδα που πλην των αυτοκινητοβιομηχανιών περιλαμβάνει και τις Χοχτιφ (για την οποία με τελεσίδικη απόφαση του διοικητικού Εφετείου Αθηνών  υπάρχει καταδίκη καταβολής 170 εκατομμυρίων ευρώ για φοροδιαφυγή),την MDIA MARKT,τη SATURN και τη MAN.

Όπως αποκαλύφθηκε, για το θέμα υπήρξε παρέμβαση του γερμανικού συνδέσμου Βιομηχάνων προς τη Μέρκελ, ενώ τον περασμένο Νοέμβριο κατά την επίσκεψη Σαμαρά στο Βερολίνο υπήρξε συνάντηση Σαμαρά-Σόιμπλε με τον διευθύνοντα σύμβουλο της Mercedes, Βέτσε στο Χιλτον του Βερολίνου συνάντηση για το περιεχόμενο της οποίας υπάρχει πέπλο σιωπής.

Το θέμα διερευνάται  από την ελληνική δικαιοσύνη , παραδέχθηκε σήμερα κυβερνητικός αξιωματούχος , ενώ  ο ευρωβουλευτής  του ΣΥΡΙΖΑ Δημητρης Παπαδημούλης μιλώντας στο Κόκκινο καταλόγισε στην  κυβέρνηση  έλλειψη πολιτικής βούλησης  για  την αντιμετώπιση της φοροδιαφυγής.

Πηγή, tvxs.gr,  left.gr

 

Το αρθρο δημοσιευτηκε απο τον/την:

Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Η απάντησή σας

Το email σας δεν δημοσιεύεται.

ΚΡΗΤΗ FM 101.5 live