13.8 C
Chania
Sunday, November 24, 2024

Πάσχα άνοιξης αισιοδοξίας και ζωής

Ημερομηνία:

«Πάσχα Κυρίου Πάσχα των πιστών»

Του π. Στυλ. Θεοδωρογλάκη

Το Πάσχα, η λαμπρή, η εορτή της ανάστασης, δεν αγγίζει μόνο, υπερκαλύπτει τα όρια της ύπαρξης και της ζωής μας.

Και ως άνθρωποι χριστιανοί ορθόδοξοι, αλλά και ως λαός με αυξημένη διανοητική διείσδυση, πέρα από τα αδόμενα στα αόρατα του κόσμου των ιδεών και των αξιών, το Πάσχα είναι εορτή καταξίωσης, όχι μόνο του προσώπου, αλλά και των προσδοκιών και των οραμάτων μας.

Το Πάσχα επιβεβαιώνει τη συνέχεια του παρόντος στο μέλλον, την υπαρκτή δύναμη της προσκαιρότητας, στην αιωνιότητα, τη διάσταση της ίδιας της ζωής πέρα από το θάνατο ως την ανάσταση, που δεν είναι τίποτ’ άλλο παρά η αποκατάσταση του ανθρώπινου στην αρχική, θεϊκή του προέλευση και ζωή.

Με την ανάσταση ο άνθρωπος περνά άμεσα από την ποιότητα του ανθρώπινου στην ποιότητα του θεϊκού «χωρίς τροπήν ή φυρμόν ή αλλοίωσιν» των προσωπικών του γνωρισμάτων και των σωματικών του ιδιοτήτων.

Μην ξεχνούμε την προκλητική συμπεριφορά του αναστάντος Χριστού στους μαθητές του εκεί στην παραλία της Γαλιλαίας.

Στο πρώτο αντίκρυσμα οι μαθητές τον γνώρισαν. Είναι ο δάσκαλός μας, ίδιος και απαράλλακτος.

Όμως, ας προσέξουμε τη συνέχεια αυτής της μετά την ανάσταση εμφάνισης του Χριστού.

Ακούστε τι του λέγει: «Ιδέτε ότι σάρκα και οστέα ουκ έχω καθώς εμέ θεωρείται έρχοντα»

Έτσι διαβεβαιώνει ο ίδιος ο αναστάς Κύριος, όμως την ίδια στιγμή τρώει μαζί με τους μαθητές του «οφαρίου οπτου μέρος και από μελισσίου κηριου»

Διαπιστώνεται σώμα γνώριμο, όμως διαφορετικό στην ποιότητα. Διατηρεί γνώριμα τα υλικά συστατικά του προσώπου, τα σημάδια από τα καρφιά του σταυρού στα χέρια και τα πόδια, τρώει κοινές, ανθρώπινες τροφές.

Παρά ταύτα εξέρχεται «εσφραγισμένου του τάφου» και εισέρχεται στο υπερώα των Ιεροσολήμων «των θυρών κεκλεισμένων», ενώ μιλεί, την ίδια στιγμή οικεία και γνώριμα όπως πάντοτε με τους μαθητές του.

Αυτό το θαύμα της ποιοτικής αλλαγής της φύσης και της κτίσης εορτάζουμε το Πάσχα. Αφορά όχι μόνο τον άνθρωπο, αλλά και τον κόσμο.

«Νυν πάντα πεπλήρωται φωτός ουρανός τε και γη και τα καταχθόνια»

Ο ουρανός και η γη ενοποιούνται, ο θεός και ο άνθρωπος σμίγουν και συμβιώνουν στο μοντέλο του θεανθρωπισμού.

Αυτό το όραμα, αυτή την προσδοκία εορτάζουμε το Πάσχα.

Την καθολική, την πανανθρώπινη και παγκόσμια αλλαγή των πάντων και μάλιστα στην ποιότητα και την ταυτότητα του θεϊκού, του ουράνιου, του αιωνίου, του άγιου, του δίκαιου, της πληρότητας της ζωής και της κοινωνίας των λαών και των εθνών της γης, χωρίς διακρίσεις, χωρίς κανένα σωβινισμό ή εθνικισμό.

Το Πάσχα είναι εορτή ελπίδας και αισιοδοξίας, χαράς και ζωής.

Οι ωδίνες του «νυν καιρού» μένουν πίσω, μπροστά η ευλογία του Θεού η χαρά των ανθρώπων.

Στοιχεία που κατεξοχήν χρειαζόμαστε σήμερα.

Προπάντων τα παιδιά μας, που βλέπουν μουντό ως αόρατο και βέβαιο το μέλλον τους.

Όλοι οι άνθρωποι που πλήττονται από την σκληρή οικονομική κρίση και ζουν με τους εφιάλτες της αβεβαιότητας όχι μόνο του μέλλοντος αλλά και του παρόντος.

Εκείνοι που αναγκάζονται και κλείνουν τα καταστήματά τους και μένουν άνεργοι, και χάνουν τις περιουσίες των και ζουν την ανασφάλεια σε όλη της την βιαιότητα και αγριότητα.

Για όλους εμάς τους πάσχοντες και συμπάσχοντες με τις ορδές των ανήμπορων, των πεινασμένων και των κάθε λογής κατατρεγμένων, η Ανάσταση, το Πάσχα, η λαμπρή, είναι ανασχετικές δυνάμεις πνοής και ζωής, αναστροφής και ηρωικής εξόδου από την απελπισία στην ελπίδα και την αισιοδοξία, από τη στενοχώρια και την πίκρα, στην ίδια τη χαρά του Θεού.

Πάσχα, άνοιξη όχι μόνο του τάφου και του υπερώου των Ιεροσολήμων, αλλά προπάντων της καρδιάς και των αισθημάτων μας.

Να νοιώσουμε τον πόνο και τη δυστυχία, τη θλίψη και το πένθος, τη στέρηση και την πείνα του διπλανού, του απέναντι, του δικού μας και του ξένου.

Να ανοίξουμε μαζί με τις καρδιές μας και τα σπίτια μας και να χαρούμε όλοι μαζί το Πασχαλινό δείπνο της ζωής και της κοινωνίας.

«Πέστε Χριστός Ανέστη, εχθροί και φίλοι»

Το Πάσχα όχι μόνο για τον Κύριο, όχι μόνο για τον Θεό, αλλά προπάντων για τον άνθρωπο, για μας όλους.

Ο Θεός δε θέλει και δεν κρατά τίποτα για τον εαυτό του, τα δίνει όλα για μας.

Έχομε ιερό χρέος από την εν δυνάμει ιερατική μας ιδιότητα, να λειτουργούμε τις δωρεές του Θεού ως ευλογία και έλεος Αυτού, «επί πάντας ημάς»

Το Πάσχα είναι ίδια μεγάλη έκρηξη της ολοκλήρωσης της Δημιουργίας στη διάσταση της συμφιλίωσης, της ειρηνικής συνύπαρξης, της καταλλαγής, της ενότητας και της αλληλεγγύης των ανθρώπων, των εθνών και των λαών της γης.

Κανένας να μη μείνει έξω από τούτο το εορταστικό κλίμα της «εορτής των εορτών» και της «πανηγύρεως των πανηγύρεων».

Κανένας ξεχασμένος από τούτο τον αναστάσιμο συναγερμό της αποκατάστασης της ζωής και της κοινωνίας μέσα στην πληρότητα της αγαπητικής άνοιξης της αγκαλιάς του ουράνιου πατέρα μας και Δημιουργού μας.

Για όλους «υπάρχει τόπος εν τω καταλύματι» «Ανέστη Χριστός και ζωή πολιτεύεται»

Μέσα απ’ αυτές τις προοπτικές και μ’ αυτές τις δυνατότητες καλούμαστε να εορτάσομε το φετινό Πάσχα όχι μόνοι μας αλλά όλοι μαζί. «Πλούσιοι και πένητες μετ’ αλλήλων χορεύσατε».

Να βρεθούμε όλοι κοντά ο ένας στον άλλο, «αλλήλων τα βάρη βαστάζετε και ούτως αναπληρώσατε το νόμον του Χριστού».

Να σύρουμε όλοι μαζί το χορό της ζωής, που μας ανήκει και μην μείνει κανένας έξω από τούτη την Πασχαλινή, την αναστάσιμη χαρά, «χόρευε νυν και αγάλλου..»

Είναι πασχαλινή επιταγή του Θεού και είναι δική μας ευθύνη η εξαργύρωση της στη λαϊκή τράπεζα της ζωής και της κοινωνίας

"google ad"

Ακολουθήστε το agonaskritis.gr στο Google News, στο facebook και στο twitter και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Αγώνας της Κρήτηςhttp://bit.ly/agonaskritis
Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Τελευταία Νέα

Περισσότερα σαν αυτό
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ