Εδώ και πολλές δεκαετίες, η Παλαιστίνη αποτελείο πεδίο έντασης και εστία τρομοκρατικών επιθέσεων και πολεμικών συγκρούσεων μεταξύ των Παλαιστινίων και των Ισραηλινών, ιδιαίτερα μετά από το Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο και την απόφαση του Οργανισμού Ηνωμένων Εθνών (ΟΗΕ) για ίδρυση του κράτους του Ισραήλ.
Κι αυτό γιατί η ίδια απόφαση προέβλεπε την ίδρυση αυτόνομου παλαιστινιακού κράτους, κάτι που δεν εφαρμόστηκε ποτέ επίσημα.
Πώς, όμως, προέκυψε η ονομασία Παλαιστίνη;
Ιστορικά, εκτιμάται ότι η ονομασία «Παλαιστίνη» προέρχεται από τους Φιλισταίους (ή Πελεσέτ), έναν λαό που κατοικούσε στην περιοχή αυτή. Η πρώτη αναφορά στους Φιλισταίους γίνεται στην εβραϊκή Βίβλο, αλλά και στην Παλαιά Διαθήκη (Γένεσις, 10:14), στον οποίο λέγεται ότι κατάγονταν από τους Χασλωνιείμ, που κατάγονταν από τον Μεσραίν.
ἐκ τῆς γῆς ἐκείνης ἐξῆλθεν ᾿Ασσοὺρ καὶ ᾠκοδόμησε τὴν Νινευΐ καὶ τὴν Ροωβὼθ πόλιν καὶ τὴν Χαλὰχ
καὶ τὴν Δασὴ ἀνὰ μέσον Νινευΐ καὶ ἀνὰ μέσο Χαλάχ· αὕτη ἡ πόλις μεγάλη.
καὶ Μεσραΐν ἐγέννησε τοὺς Λουδιεὶμ καὶ τοὺς ᾿Ενεμετιεὶμ καὶ τοὺς Λαβιεὶμ καὶ τοὺς Νεφθαλιεὶμ καὶ τοὺς Πατροσωνιεὶμ
καὶ τοὺς Χασλωνιείμ, ὅθεν ἐξῆλθε Φυλιστιείμ, καὶ τοὺς Καφθοριείμ.
Ωστόσο, αναφορά στην Παλαιστίνη κάνει και ο Ηρόδοτος, στο 7ο βιβλίο των Ιστοριών του (7.89.1-7.99.3), επισημαίνοντας:
«Τώρα, συναθροίστηκαν χίλιες διακόσιες εφτά τριήρεις και νά ποιοί λαοί τις έδιναν: τριακόσιες οι Φοίνικες μαζί με τους Συρίους της Παλαιστίνης, που είχαν την εξής εξάρτυση: στο κεφάλι τους φορούσαν πέτσινα σκουφιά καμωμένα ολόιδια με τα ελληνικά, κι είχαν ντυθεί με θώρακες από λινάρι· κρατούσαν ασπίδες χωρίς γύρο και ακόντια.
Λοιπόν, παλιότερα αυτοί οι Φοίνικες, όπως λένε οι ίδιοι, κατοικούσαν στις ακτές της Ερυθράς θάλασσας, κι αποκεί πέρασαν προς τ᾽ απάνω και κατοικούν στα παράλια της Συρίας.
Κι αυτή η περιοχή της Συρίας κι όλη η έκταση ώς την Αίγυπτο λέγεται Παλαιστίνη».
«Εμείς οι Παλαιστίνιοι καταγόμαστε από την Κρήτη»
Ο μεγάλος ηγέτης των Παλαιστινίων Γιασέρ Αραφάτ, ομιλώντας το Δεκέμβρη του 1981 σε συνέδριο στην Αθήνα τόνισε μεταξύ πολλών άλλων:
«Εμείς οι Παλαιστίνιοι καταγόμαστε από την Κρήτη. Φύγαμε από την Κρήτη και πήγαμε στην Παλαιστίνη. Ξαναγυρίσαμε στην Κρήτη και ξαναφύγαμε από την Κρήτη και ξαναπήγαμε και εγκατασταθήκαμε μονίμως στην Παλαιστίνη..»
Σημαντική μαρτυρία η οποία επιβεβαιώνεται από κείμενα πολλών επιστημόνων οι οποίοι συμφωνούν ότι οι αρχαίοι Φιλισταίοι = (Παλαιστίνιοι), είναι κρητικής καταγωγής Πελασγοί, oι οποίοι στα πανάρχαια χρόνια αποίκησαν στις ακτές της Ανατολικής Μεσογείου.
Στα ελληνιστικά χρόνια ο ελληνικός πληθυσμός αυξήθηκε σημαντικά και η μείωσή του αρχίζει στα πρώτα χρόνια του μεσαίωνα. Στην Παλαιά Διαθήκη αναφέρεται ότι οι Φιλισταίοι είναι κρητικής καταγωγής. Ο προφήτης Ιεζεκιήλ γράφει:( Κεφ.25, στίχοι, ιστ’-ιζ): «… λέγει ο Κύριος: Κοίταξε, εγώ θα απλώσω το χέρι μου, που θα τιμωρήσει τους αλλόφυλους και θα καταστρέψω τους Κρήτες και όλους τους κατοίκους που μένουν στα παράλια. Θα τους τιμωρήσω σκληρά και έτσι θα μάθουν όλοι, ότι εγώ είμαι ο Κύριος όταν τους εκδικηθώ…». Και ο Προφήτης Σοφόνιος στο κβ’ κεφάλαιο, στίχοι. δ΄- ζ΄ αναφέρει:¨ «…διότι η Γάζα θα λεηλατηθεί, η Ασκαλών και η Άζωτος θα εξαφανιστούν και η Ακαρών θα εκριζωθεί. Αλίμονο σ’ αυτούς που κατοικούν τα παράλια, τους απογόνους των Κρητών αποίκων…..».
Αν δε φτάνουν όσα γράφονται στη Βίβλο έχουμε και μαρτυρίες Ελλήνων Ιστορικών. Ο Ηρόδοτος π,χ αναφέρει ότι οι Κρήτες είχαν ταξιδέψει ως άποικοι μέχρι τις ακτές της Παλαιστίνης .
Συγκεκριμένα γράφει: (Ηρόδοτος: Κλειώ, βιβλίο Α, στ. 173) « … ο Σαρπηδών, δεύτερος γιος της Ευρώπης, συγκρούστηκε για το θρόνο της Κρήτης με τον αδελφό του Μίνωα, νικήθηκε και με τους συντρόφους του έφυγε από το νησί. Οι εξόριστοι έφτασαν στη Μιλυάδα της Ασίας όπου σήμερα κατοικούν οι Λύκιοι. Τότε ονομαζόταν Μιλυάδα και οι Μιλύες λέγονταν Σόλυμοι. Βασιλιάς τους ήταν ο Σαρπηδόνας».
Δε θέλω να εξομοιώσω τα όσα συμβαίνουν τα τελευταία χρόνια σε βάρος του παλαιστινιακού λαού με όσα αναφέρονται στη Βίβλο για εξαφανισμούς και ξεριζωμούς, θέλω μόνον με το σημείωμα αυτό να αναφερθώ στο γεγονός ότι οι Παλαιστίνιοι είναι άποικοι αρχαίων Κρητών, «και η παλαιστινιακή διανόηση, δίκαια, έχει επαναφέρει το ζήτημα της κρητικής – ελληνικής καταγωγής τους…»