19.8 C
Chania
Friday, November 1, 2024

Στήνουν δημοσκοπήσεις; Διέρρευσε το σημείωμα στρατηγικής της ΝΔ για να πετύχουν το ΝΑΙ

Ημερομηνία:

Ερωτήματα σχετικά με τα αποτελέσματα δημοσκοπήσεων εν όψει του δημοψηφίσματος της Κυριακής γεννιούνται μετά τη διαρροή εγγράφου που διακινείται από στελέχη της ΝΔ και το οποίο αναφέρεται στο πώς τακτική που πρέπει να ακολουθηθεί έως την ημέρα του δημοψηφίσματος. Από αυτό προκύπτουν και άλλα σημαντικά στοιχεία όπως ότι δεν επιθυμούν τη σύγκρουση με τον Αλέξη Τσίπρα ενώ θεωρούν ότι θα φέρουν καλύτερα αποτελέσματα αν υπάρχει αντιπαράθεση στελεχών του ΣΥΡΙΖΑ με μη πολιτικά πρόσωπα και δημοσιογράφους.  

Πρόκειται για το σημείωμα που μοιράζεται από τη Συγγρού στα στελέχη της Νέας Δημοκρατίας, με οδηγίες για το πώς πρέπει να κινηθούν στα κρίσιμα 24ωρα που απομένουν μέχρι το δημοψήφισμα, ώστε να επικρατήσει το ΝΑΙ στις προτάσεις των δανειστών. Το σημείωμα διέρρευσε και το ανέβασε στον λογαριασμό του στο facebook ο γενικός γραμματέας  Συντονισμού του Κυβερνητικού Έργου, Χριστόφορος Βερναρδάκης.

Ιδού το απόσπασμα που αναφέρεται στο πώς πρέπει να φερθούν οι δημοσκοπήσεις:

Γι’ αυτό, στο βαθμό που είναι δυνατό, θα πρέπει η δημοσκοπική/κοινωνική δυναμική υπέρ του ΝΑΙ να αποτυπωθεί κλιμακούμενη από τις εταιρείες μετρήσεων, να φανεί δηλαδή ότι υπάρχει μία δυναμική – ρεύμα υπέρ του ΝΑΙ, η οποία είναι σταθερή. Όχι όμως με ομοειδή ποσοστά, γιατί ο κόσμος παραμένει καχύποπτος απέναντι στους δημοσκόπους. Τους θεωρεί κομμάτι του συστήματος. 

Από την άλλη, την Παρασκευή 3/7, που είναι και η τελευταία μέρα που επιτρέπεται βάσει νόμου να δημοσιευθούν μετρήσεις, θα πρέπει να αποτυπώνεται μία καθολική υπεροχή του ΝΑΙ, που δεν θα χωρεί αμφισβήτηση, χωρίς όμως να δημιουργεί και επανάπαυση. Μία διαφορά που θα κυμαίνεται από 5 έως 10 μονάδες ανάλογα με την εταιρεία. Σημειώνουμε ότι σε ανάλογα δημοψηφίσματα στο εξωτερικό το ΝΑΙ συνήθως υποαντιπροσωπεύεται.

Τι άλλο αναφέρεται:

Όπως προκύπτει από εσωτερικό ενημερωτικό σημείωμα προς «γαλάζιους» ναυτιλομένους, στις γυναίκες, τους νέους έως 25 ετών αλλά και στους Πασοκογενείς ψηφοφόρους του ΣΥΡΙΖΑ στοχεύει η καμπάνια της ΝΔ υπέρ του «Ναι».

Δεδομένοι υπέρ του «ναι» θεωρούνται οι συνταξιούχοι και οι κάτοικοι της περιφέρειας και όσον αφορά την κομματική τοποθέτηση όσοι ψηφίζουν ΝΔ, Ποτάμι, ΠΑΣΟΚ και ΔΗΜΑΡ (το «φιλοευρωπαϊκό μέτωπο»). Ως υπέρ του «Όχι» το σημείωμα μκαταγράφει το παραγωγικό κοινό μεταξύ 25 – 55 και κυρίως το κομμάτι 35 – 45, τους κατοίκους των αστικών κέντρων και την πλειοψηφία των ψηφοφόρων του ΣΥΡΙΖΑ το 2015.

Ενδεικτικά, σημειώνεται μεταξύ άλλων ότι το κύριο δίλημμα που πρέπει να τίθεται είναι το «ευρώ ή δραχμή», συστήνεται η αποφυγή της σύγκρισης Τσίπρα – Σαμαρά, υπογραμμίζεται ότι η προοπτική του «Ναι» είναι καλή και πως πρέπει την Παρασκευή οι δημοσκοπήσεις πρέπει να καταγράφουν την καθαρή υπεροχή του, χωρίς όμως να δημιουργείται περιθώριο για επανάπαυση! Τονίζεται πως πρέπει να αποφεύγεται το ερώτημα «ποιοι έκλεισαν τις τράπεζες» το οποίο είναι περίπλοκο να εξηγηθεί. Αντ’αυτού προτείνεται το απλό ερώτημα «με ποια κυβέρνηση έκλεισαν οι τράπεζες».

Ολόκληρο το σημείωμα:

Ιδού το εσωτερικό κείμενο της ΝΔ για τη στρατηγική του ΝΑΙ. Το διαβάζουμε και καταλαβαίνουμε τα κενά στρατηγικής του αντιπάλου μας. Και την ηττοπάθειά του.

ΣΗΜΕΙΩΜΑ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗΣ ΓΙΑ ΤΟ ΔΗΜΟΨΗΦΙΣΜΑ
Ο τρόπος που θα ψηφίσουν οι Έλληνες στο δημοψήφισμα θα εξαρτηθεί κατά κύριο λόγο από το ποιό διακύβευμα θα επικρατήσει στο συλλογικό υποσυνείδητο.
Αυτή τη στιγμή για τα κρίσιμα διεκδικούμενα κοινά τα διακυβεύματα είναι ακόμα συγκεχυμένα.
ΚΡΙΣΙΜΑ ΚΟΙΝΑ:
ΥΠΕΡ ΤΟΥ ΟΧΙ

• Δυναμικές ηλικίες 25-55 (κυρίως 35-45)
• Αστικά κέντρα
• Ψηφοφόροι ΣΥΡΙΖΑ 2015 ( ̴ 70%)

ΥΠΕΡ ΤΟΥ ΝΑΙ

• Συνταξιούχοι
• Περιφέρεια
Οι ψηφοφόροι των κομμάτων του Φιλοευρωπαϊκού Μετώπου ( ΝΔ – ΠΟΤΑΜΙ – ΠΑΣΟΚ – ΔΗΜΑΡ), έχουν σε μεγάλο βαθμό τοποθετηθεί θετικά, με εξαίρεση ένα όχι ασήμαντο ποσοστό Νεοδημοκρατών ψηφοφόρων που υπερβαίνει το 10%.
ΑΝΑΠΟΦΑΣΙΣΤΟΙ / ΔΙΕΚΔΙΚΟΥΜΕΝΟΙ

• Γυναίκες
• Πολύ νέες ηλικίες 18-25
• Πασοκογενείς ψηφοφόροι ΣΥΡΙΖΑ ( ̴ 30%)

Επισημαίνουμε ότι η μεγάλη μάζα των πολιτών που μπορεί να μεγαλώσει και να κατοχυρώσει με μία ισχυρή πλειοψηφία την επιλογή του ΝΑΙ, είναι ψηφοφόροι του ΣΥΡΙΖΑ που προέρχονται από το ΠΑΣΟΚ. Απευθυνόμαστε κυρίως σε αυτούς. Επισημαίνουμε τη διεθνή απομόνωση της χώρας και το γεγονός ότι χώρες όπως η Ρωσία και η Κίνα παίρνουν σαφής αποστάσεις από τις επιλογές της Κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ. Γι’ αυτό, τόσο ο πολιτικός μας λόγος, όσο και οι συμβολισμοί της επικοινωνίας μας πρέπει να είναι τέτοιοι που να πείθουν, αλλά κυρίως να ακούγονται. Δεν τους πείθουν στελέχη της μνημονιακής ΝΔ. Δεν τους ακούνε καν.

Δεν είναι η ώρα να αποδείξουμε ότι το σενάριο της αριστερής παρένθεσης ήταν σωστό, ούτε να πάρουμε τη ρεβάνς των χαμένων εκλογών του Ιανουαρίου. Το δημοψήφισμα έχει εθνικό και όχι κομματικό χαρακτήρα.

Ήταν εξαιρετική η εκπροσώπηση από το δίδυμο των Δημάρχων Αθήνας και Θεσσαλονίκης, Καμίνη και Μπουτάρη στη χθεσινή συγκέντρωση της Αθήνας και αυτοί πρέπει να τεθούν επικεφαλής και της συγκέντρωσης της Παρασκευής, πλαισιωμένοι από καλλιτέχνες, επαγγελματίες, επιχειρηματίες, άνεργους-φοιτητές, όχι όμως κομματικά στελέχη (μέχρι τώρα έχουν κάνει εξαιρετική δουλεία άνθρωποι όπως ο Χρήστος Χωμενίδης, ο Πύρρος Δήμας, ο Δημήτρης Αθερίδης, καθώς και οι εκπρόσωποι των παραγωγικών φορέων και των εμπορικών συλλόγων που έχουν de facto μεγαλύτερη πλειοψηφία).

Είναι προτιμότερο στα τηλεπαράθυρα να αντιπαρατίθενται στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ με δημοσιογράφους ή εκπροσώπους παραγωγικών φορέων κ.α., όχι με στελέχη της ΝΔ. Όσο δημιουργούνται δίπολα κομματικά, χάνουμε το δίκιο μας και μαζί και τις εντυπώσεις.

Είναι η ώρα των πολιτών, όχι των πολιτικών!

Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι όσο οι εικόνες που κυριαρχούν είναι οι ουρές έξω από τις Τράπεζες και τα Supermarkets, οι διαφορές στα exit polls υπέρ του ΝΑΙ είναι διπλάσιες σε ποσοστό. Σήμερα το πρωί σε κάποιες από τις εταιρείες ερευνών το ποσοστό έφτανε το 10% ! Όταν μπήκε στην ατζέντα το θέμα του debate το ποσοστό έπεσε.

ΔΙΠΟΛΑ / ΔΙΛΗΜΜΑΤΑ
ΠΡΟΒΑΔΙΣΜΑ
Ευρώ VS Δραχμή Ναι
Ευρώπη VS Ελλάδα Οριακά όχι
Μέτρα και Μνημόνιο Όχι
Τσίπρας VS Σαμαράς Όχι
Τσίπρας VS άλλα μη πολιτικά πρόσωπα Ναι

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ:
Το βασικό πολιτικό συμπέρασμα είναι ότι για να επικρατήσει το ΝΑΙ στο δημοψήφισμα, η καμπάνια μας πρέπει να επικεντρωθεί στη ΖΩΗ, την ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΑ, τη ΣΤΑΘΕΡΟΤΗΤΑ των Ελληνίδων και των Ελλήνων με το Ευρώ μέσα στην Ευρώπη.
Την Κυριακή ψηφίζουμε για την ΠΑΤΡΙΔΑ μας, ψηφίζουμε για τη ΖΩΗ μας.

CONCEPT ΣΥΝΘΗΜΑΤΟΣ
ΝΑΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ
ΝΑΙ ΓΙΑ ΤΗ ΖΩΗ ΜΑΣ

(Να συμπίπτει με το concept της καμπάνιας που τρέχει στο διαδίκτυο «NAI για την Ελλάδα, ΝΑΙ για το Ευρώ»)
ΥΠΟΣΥΝΘΗΜΑ
Την Κυριακή όλοι οι Έλληνες μαζί ψηφίζουμε ΝΑΙ για την πατρίδα μας.
Επιλέγουμε θετικά σταθερότητα και αξιοπρέπεια.

ΠΡΟΒΛΕΨΗ ΤΕΛΙΚΟΥ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΟΣ:

Θεωρούμε ότι οι προοπτικές του ΝΑΙ είναι αισιόδοξες, αλλά η εμπέδωση της αλλαγής της στάσης της κοινής γνώμης (swing), επειδή γίνεται με τρομερά γοργούς ρυθμούς, δεν προλαβαίνει να γίνει πιστευτή ούτε ακόμα και από αυτούς που αλλάζουν τη στάση τους (προς το ΝΑΙ).

Γι’ αυτό, στο βαθμό που είναι δυνατό, θα πρέπει η δημοσκοπική/κοινωνική δυναμική υπέρ του ΝΑΙ να αποτυπωθεί κλιμακούμενη από τις εταιρείες μετρήσεων, να φανεί δηλαδή ότι υπάρχει μία δυναμική – ρεύμα υπέρ του ΝΑΙ, η οποία είναι σταθερή. Όχι όμως με ομοειδή ποσοστά, γιατί ο κόσμος παραμένει καχύποπτος απέναντι στους δημοσκόπους. Τους θεωρεί κομμάτι του συστήματος.

Από την άλλη, την Παρασκευή 3/7, που είναι και η τελευταία μέρα που επιτρέπεται βάσει νόμου να δημοσιευθούν μετρήσεις, θα πρέπει να αποτυπώνεται μία καθολική υπεροχή του ΝΑΙ, που δεν θα χωρεί αμφισβήτηση, χωρίς όμως να δημιουργεί και επανάπαυση. Μία διαφορά που θα κυμαίνεται από 5 έως 10 μονάδες ανάλογα με την εταιρεία. Σημειώνουμε ότι σε ανάλογα δημοψηφίσματα στο εξωτερικό το ΝΑΙ συνήθως υποαντιπροσωπεύεται.

ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΑ / ΣΗΜΕΙΑ ΚΛΕΙΔΙΑ:
Η συζήτηση εκτός από το διακύβευμα του τουρισμού που είναι επίκαιρο, πρέπει να στραφεί και σε τρία άλλα ζητήματα:
Τι θα γίνει την ΕΠΟΜΕΝΗ ΜΕΡΑ αν επικρατήσει το όχι με:
• το ΕΣΠΑ
• τις αγροτικές επιδοτήσεις και
• τις τραπεζικές καταθέσεις
ΠΡΟΣΟΧΗ!
Πρέπει να αποφύγουμε – ειδικά με τη σημερινή τοποθέτηση του Αλέξη Τσίπρα – το ερώτημα: «Ποιός φταίει για το γεγονός ότι έκλεισαν οι Τράπεζες;». Εκεί οι απόψεις του κόσμου είναι μοιρασμένες, το ζήτημα είναι τεχνικό και εξηγείται πολύ δύσκολα.
Γι’ αυτό, αντί να συζητάμε το γιατί έκλεισαν οι Τράπεζες, απευθύνουμε στους πολίτες το απλό ερώτημα: «ΜΕ ΠΟΙΑ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΕΚΛΕΙΣΑΝ ΟΙ ΤΡΑΠΕΖΕΣ;» .

koutipandoras.gr, pontiki.gr

"google ad"

Ακολουθήστε το agonaskritis.gr στο Google News, στο facebook και στο twitter και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Αγώνας της Κρήτηςhttp://bit.ly/agonaskritis
Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Τελευταία Νέα

Περισσότερα σαν αυτό
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Αιγαίο: Το Αρχιπέλαγος των λυγμών αλλά και της ελπίδας!

Του Γιώργου Ουρανού Όταν το Αρχιπέλαγος γεννήθηκε Είναι το πιο γραφικό...

Η ΠΕΑΕΑ-ΔΣΕ Χανίων διαδήλωσε στην Κάνδανο κατά της επίσκεψης του Γερμανού Προέδρου

Μέλη της ΠΕΑΕΑ-ΔΣΕ Χανίων, φίλοι και απόγονοι αγωνιστών της...

Εκλογές στην Ένωση Ξενοδόχων ν. Χανίων

Η Ένωση Ξενοδόχων Ν. Χανίων μετά από σχετική απόφαση...