30.5 C
Chania
Wednesday, July 9, 2025

Στα «κάγκελα» οι επισκευαστές αυτοκινήτων και οι φανοποιοί στα Χανιά – Διαμαρτυρία κατά του ψηφιακού πελατολογίου και της στοχοποίησης του κλάδου – Δίπλα τους οι φοροτεχνικοί

Ημερομηνία:

Σημαντική κινητοποίηση πραγματοποιήθηκε το πρωί της Τετάρτης έξω από το κτήριο της ΔΟΥ Χανίων στην οδό Τζανακάκη, όπου ο Σύνδεσμος Επισκευαστών Αυτοκινήτων και η Ένωση Φανοποιών και Βαφέων του νομού Χανίων πραγματοποίησαν παράσταση διαμαρτυρίας, συμμετέχοντας στην πανελλαδική κινητοποίηση του κλάδου.

Στο πλευρό των επισκευαστών βρέθηκαν λογιστές – φοροτεχνικοί, καθώς και εκπρόσωποι της ομοσπονδίας τους, σε μια κοινή διαμαρτυρία απέναντι στην εφαρμογή του «ψηφιακού πελατολογίου», το οποίο – όπως τονίστηκε – επιβάλλεται χωρίς επαρκή προετοιμασία, επιβαρύνοντας ασφυκτικά τα μικρομεσαία συνεργεία.

Μ. Κοτσάκης: «Το σύστημα δεν είναι έτοιμο – Το κόστος θα το πληρώσει ο πολίτης»

Όπως ανέφερε σε δήλωσή του ο πρόεδρος του Συνδέσμου Επισκευαστών Αυτοκινήτων Χανίων, Μανώλης Κοτσάκης, η απόφαση να πραγματοποιηθεί η διαμαρτυρία στα Χανιά αντί της Αθήνας έγινε για λόγους πρακτικότητας, αλλά με το ίδιο έντονο μήνυμα διαμαρτυρίας. Όπως σημείωσε:

«Το ψηφιακό πελατολόγιο δεν βελτιώνει τις υπηρεσίες μας. Αυξάνει το λειτουργικό κόστος, επιβαρύνει τον πολίτη, και επιπλέον απαξιώνει την προσφορά των τεχνικών επαγγελμάτων προς την κοινωνία».

Ο κ. Κοτσάκης αναφέρθηκε σε πολλές καθημερινές, μικρές εργασίες που μέχρι σήμερα γίνονταν δωρεάν, όπως η αλλαγή μιας λάμπας ή η ρύθμιση μιας κλειδαριάς. Με την υποχρεωτική καταχώριση, ακόμα και αυτές οι παρεμβάσεις απαιτούν γραφειοκρατικό χρόνο έως και 30 λεπτά, πράγμα που καθιστά αδύνατη τη δωρεάν εξυπηρέτηση.

«Μας αντιμετωπίζουν ως φοροφυγάδες – Δεν είναι φοροδιαφυγή, είναι επιβίωση»

Απαντώντας στην κυβερνητική επιχειρηματολογία περί περιορισμού της φοροδιαφυγής στον κλάδο, ο πρόεδρος του Συνδέσμου τόνισε:

«Δεν μιλάμε για φοροδιαφυγή, αλλά για φοροαποφυγή, την οποία πολλές φορές προκαλούν τα ίδια τα τεκμήρια και η οικονομική πίεση. Το κράτος με φορολογεί τεκμαρτά για 15.000 ευρώ, ανεξάρτητα από το αν τα έχω κερδίσει ή όχι».

Σύμφωνα με τον ίδιο, η στοχοποίηση των τεχνικών επαγγελμάτων είναι άδικη και επικίνδυνη, ειδικά όταν στον κορωνοϊό τα συνεργεία παρέμειναν ανοιχτά για να στηρίξουν την κοινωνία και τώρα παρουσιάζονται ως ύποπτοι φοροδιαφυγής.

«Το σύστημα είναι πρόχειρο – Δεν λειτουργεί, δεν είμαστε όλοι τεχνολόγοι»

Έντονη ήταν και η κριτική για την τεχνική ετοιμότητα του ψηφιακού συστήματος, το οποίο – σύμφωνα με τον κ. Κοτσάκη – δεν είναι ακόμη λειτουργικό, παρότι η εφαρμογή του έχει οριστεί για την 1η Ιουλίου. Όπως ανέφερε:

«Το σύστημα έχει πολλά κενά και είναι ανεφάρμοστο για μικρές επιχειρήσεις και επαγγελματίες μεγαλύτερης ηλικίας. Δεν μπορούμε να μαθαίνουμε ταυτόχρονα νέα μοντέλα αυτοκινήτων και νέα λογισμικά. Δεν είμαστε εταιρείες με επιτελεία πληροφορικής».

Ο ίδιος υπογράμμισε πως ακόμα και επίσημες αντιπροσωπείες στο νομό Χανίων έχουν εκφράσει αντίθεση, τονίζοντας την αδυναμία εφαρμογής του μέτρου με τα υφιστάμενα δεδομένα.

Αίτημα για απόσυρση ή αναστολή του ψηφιακού πελατολογίου

Ο Σύνδεσμος Επισκευαστών ζητά την απόσυρση ή τουλάχιστον την αναστολή της εφαρμογής του μέτρου, μέχρι να υπάρξει ουσιαστική διαβούλευση και τεχνική ετοιμότητα. Όπως σημείωσαν οι συμμετέχοντες, «δεν πρόκειται για αντίσταση στη διαφάνεια, αλλά για άρνηση στην υπερβολική επιβάρυνση και στη στοχοποίηση ανθρώπων του καθημερινού μεροκάματου».

Στ. Σκαμάγκας: «Ανεφάρμοστο και άδικο το ψηφιακό πελατολόγιο – Το κόστος θα το πληρώσει ο καταναλωτής»

Στο πλαίσιο της  κινητοποίησης των επισκευαστών οχημάτων και των φανοποιών, ο πρόεδρος της Ένωσης Φανοποιών και Βαφέων Νομού Χανίων, Σταμάτης Σκαμάγκας, εξέφρασε με σαφήνεια την πλήρη αντίθεση του κλάδου στο νέο ψηφιακό σύστημα πελατολογίου, το οποίο, όπως δήλωσε, όχι μόνο είναι ανεφάρμοστο, αλλά και άδικα στοχοποιεί μικροεπαγγελματίες, μετακυλίοντας το κόστος στον πολίτη.

«Το μέτρο δεν μπορεί να εφαρμοστεί – Το κόστος θα περάσει στον πελάτη»

Ο κ. Σκαμάγκας τόνισε ότι το νέο νομοθετικό πλαίσιο, αν και έχει ήδη ψηφιστεί, δεν μπορεί να εφαρμοστεί στην πράξη, ενώ η προχειρότητα και η απουσία επαρκούς προετοιμασίας το καθιστούν εξαιρετικά δυσλειτουργικό για τα μικρά συνεργεία:

«Είμαστε αντίθετοι με το νομοσχέδιο αυτό γιατί, πρώτον, είναι πολύ δύσκολο να εφαρμοστεί. Δεύτερον, είμαστε απροετοίμαστοι. Και τρίτον, αυτό το χρέος θα μεταφερθεί στον καταναλωτή, που ήδη αντιμετωπίζει τόσα προβλήματα. Αν το εφαρμόσουμε, θα πολλαπλασιάσουμε τα έξοδά μας. Άρα, το κόστος θα το πληρώσει ο πελάτης».

Η γραφειοκρατία της «απλής υπηρεσίας»

Ο πρόεδρος της Ένωσης εξήγησε πως ακόμα και μια ενδεικτική τιμή για ένα μικροέξοδο, όπως μια απλή βαφή ή αλλαγή λαμπτήρα, θα απαιτεί τιμολόγιο ή απόδειξη, καθώς το νέο σύστημα υποχρεώνει την καταγραφή κάθε επίσκεψης – ακόμα και της πιο μικρής:

«Μια μικρή εργασία που μέχρι σήμερα την κάναμε δωρεάν, θα πρέπει πλέον να χρεώνεται. Και το 24% του ΦΠΑ θα επιβαρύνει τον πολίτη. Δεν υπάρχει πλέον δωρεάν εξυπηρέτηση».

Διοικητική επιβάρυνση και τεχνολογικό χάσμα

Ο κ. Σκαμάγκας υπογράμμισε την ανάγκη πρόσληψης επιπλέον προσωπικού μόνο και μόνο για να καλυφθούν οι απαιτήσεις του νέου συστήματος:

«Πρέπει να βάλουμε υπάλληλο μόνο για να καταχωρεί τα στοιχεία. Αν δεν γράψεις το όχημα, έχεις πρόστιμο. Ποιο είναι αυτό; Κανείς δεν γνωρίζει ακόμα. Το σύστημα δεν έχει τελειοποιηθεί. Προσπαθούμε να μπούμε και δεν μπορούμε να το χρησιμοποιήσουμε».

Επισήμανε επίσης ότι πολλοί επαγγελματίες μεγαλύτερης ηλικίας αδυνατούν να ανταποκριθούν στις τεχνολογικές απαιτήσεις:

«Δεν είναι ότι δεν πληρώνουμε. Πληρώνουμε και μάλιστα τεκμαρτά, από 15.000 ευρώ και πάνω, είτε κόβουμε αποδείξεις είτε όχι. Αυτό το μέτρο είναι άδικο και πρέπει να αποσυρθεί».

Συντονισμένη φωνή διαμαρτυρίας

Ο πρόεδρος των φανοποιών Χανίων έκλεισε την τοποθέτησή του επαναλαμβάνοντας ότι ολόκληρος ο τεχνικός κλάδος είναι αντίθετος με τη συγκεκριμένη μεταρρύθμιση, υπογραμμίζοντας την ανάγκη για ρεαλιστικές λύσεις που δεν θα τιμωρούν τον μικρό επαγγελματία, αλλά θα στηρίζουν την πραγματική παραγωγή και εργασία:

«Είμαστε εκλεγμένοι σε όλα τα επίπεδα – τοπικά, κλαδικά και ομοσπονδιακά. Δεν αντιδρούμε για να αποφύγουμε τη διαφάνεια. Αντιδρούμε γιατί δεν είναι δυνατόν να εφαρμοστεί αυτό το μέτρο χωρίς να γονατίσει η μικρομεσαία επιχείρηση».

Γ. Μπαρκούρας: «Δυσλειτουργικό μέτρο χωρίς εκπαίδευση και κίνητρα»

Την πλήρη στήριξή του στη διαμαρτυρία των τεχνικών επαγγελμάτων, με αιχμή την επιβολή του ψηφιακού πελατολογίου από την ΑΑΔΕ, εξέφρασε ο Πρόεδρος του Συλλόγου Φοροτεχνικών Νομού Χανίων, Γιώργος Μπαρκούρας, τονίζοντας πως το νέο σύστημα επιβάλλεται βιαστικά, χωρίς επαρκή ενημέρωση και χωρίς πρόβλεψη για προσαρμογή των επιχειρήσεων.

«Αιφνιδιαστική εφαρμογή – υπέρμετρο διοικητικό κόστος»

Ο κ. Μπαρκούρας δήλωσε ότι ο Σύλλογος Φοροτεχνικών Χανίων στήριξε οργανωμένα τη διαμαρτυρία των επαγγελματιών, χαρακτηρίζοντας απολύτως λογική και εύλογη την αντίδραση των ηλεκτρολόγων μηχανικών και επισκευαστών οχημάτων:

«Το ψηφιακό πελατολόγιο επιβάλλεται σχεδόν αιφνιδιαστικά, χωρίς τον απαραίτητο χρόνο προσαρμογής. Πρόκειται για άλλη μία εφαρμογή από την ΑΑΔΕ που αυξάνει υπέρμετρα το διοικητικό κόστος των επιχειρήσεων, ιδιαίτερα εκείνων που δεν είναι εξοικειωμένες με τα ψηφιακά μέσα.»

Σύμφωνα με τον ίδιο, η πλατφόρμα αυτή δεν είναι έτοιμη τεχνικά, ενώ δεν υπήρξε καμία ουσιαστική πρόβλεψη εκπαίδευσης για τους επαγγελματίες που καλούνται να τη χρησιμοποιήσουν καθημερινά.

«Δεν περιορίζεται έτσι η φοροδιαφυγή – Απαιτούνται επιτόπιοι έλεγχοι»

Απαντώντας στις κυβερνητικές δηλώσεις περί πάταξης της φοροδιαφυγής, ο κ. Μπαρκούρας ήταν ξεκάθαρος:

«Η “καραμέλα” της ΑΑΔΕ ότι οι εφαρμογές αυτές περιορίζουν τη φοροδιαφυγή δεν ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα. Στην πράξη, μόνο ο επιτόπιος έλεγχος μπορεί να αποτρέψει παραβάσεις αυτού του είδους. Όχι η επιβολή μιας επιπλέον, δυσλειτουργικής πλατφόρμας.»

«Καμία επαρκής εκπαίδευση – Ακόμα κι εμείς έχουμε απορίες»

Όπως ανέφερε χαρακτηριστικά, ούτε οι ίδιοι οι φοροτεχνικοί δεν έχουν ακόμα πλήρη εικόνα για το πώς ακριβώς λειτουργεί η εφαρμογή:

«Δεν έγινε καμία ουσιαστική εκπαίδευση. Υπήρχε για λίγο μια ανοιχτή beta πλατφόρμα, αλλά δεν προλάβαιναν οι επαγγελματίες να τη μελετήσουν. Δεν μπορεί να ζητείται από τον επιχειρηματία να καταλάβει και να προσαρμόσει το λογισμικό. Οι προγραμματιστές πρέπει να το παρέχουν ολοκληρωμένο και έτοιμο για χρήση, με επίσημη εκπαίδευση και τεχνική υποστήριξη.»

«Χωρίς μεταβατική περίοδο και χωρίς κίνητρα – Μόνο πίεση»

Ο πρόεδρος του Συλλόγου Φοροτεχνικών Χανίων υπογράμμισε ότι το μέτρο επιβάλλεται χωρίς καμία πρόβλεψη μεταβατικότητας ή κινήτρων, με αποτέλεσμα να επιβαρύνει δυσανάλογα μικρές επιχειρήσεις, χωρίς καμία υποστήριξη από την Πολιτεία:

«Σε ένα σοβαρό κράτος που θέλει να είναι λειτουργικό και δίκαιο, θα έπρεπε να υπάρχει τουλάχιστον ένας χρόνος προσαρμογής, αλλά και φορολογικά κίνητρα. Για παράδειγμα, έκπτωση 50% στον φόρο επί των κερδών για όσες επιχειρήσεις ενταχθούν εθελοντικά στο σύστημα.»

Αίτημα για αναστολή και επανασχεδιασμό του μέτρου

Ολοκληρώνοντας τη δήλωσή του, ο κ. Μπαρκούρας έκανε έκκληση για άμεση αναστολή του ψηφιακού πελατολογίου, μέχρι να επανεξεταστεί η χρησιμότητα, η λειτουργικότητα και η δίκαιη εφαρμογή του μέτρου:

«Δεν μπορεί η ψηφιοποίηση της αγοράς να λειτουργεί τιμωρητικά για τον μικρό επαγγελματία. Χρειάζεται σχέδιο, χρόνος, υποστήριξη και διάλογος – όχι αιφνιδιασμός και τεχνικά ανολοκλήρωτες πλατφόρμες.»

Δεν μπορούν όλοι να πληρώσουν. Και το σεβόμαστε.

Αν βρίσκεσαι σε δύσκολη οικονομική κατάσταση, συνέχισε να μας διαβάζεις δωρεάν. Η ενημέρωση πρέπει να παραμένει προσβάσιμη για όλους.

Αν όμως μπορείς, στήριξέ μας σήμερα. Ορίστε δύο καλοί λόγοι για να το κάνεις:

  1. Η στήριξή σου ενισχύει άμεσα την ποιότητα και την ανεξαρτησία της δημοσιογραφίας μας.
  2. Κοστίζει λιγότερο από έναν καφέ και η διαδικασία διαρκεί λιγότερο από 1 λεπτό.

Επίλεξε σήμερα να γίνεις συνδρομητής ή δωρητής.

Γίνε συνδρομητής

Σας ευχαριστούμε θερμά.

Ακολουθήστε το agonaskritis.gr στο Google News, στο facebook και στο twitter και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Αγώνας της Κρήτηςhttp://bit.ly/agonaskritis
Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Τελευταία Νέα

Περισσότερα σαν αυτό
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ