15.8 C
Chania
Tuesday, February 27, 2024

Συνέντευξη Μ. Τσιτσιριδάκη στον «Α.τ.Κ.»: «Χρειάζεται ακόμη πολύ σκληρή δουλειά, ώστε ο νόμος Χανίων να αποκτήσει την καθολική προσβασιμότητα για άτομα με αναπηρία»

Ημερομηνία:

Ο Μανώλης Τσιτσιριδάκης είναι ένα νέο πρόσωπο στα πολιτικά πράγματα του νομού. Σε ηλικία μόλις 36 ετών θα είναι υποψήφιος βουλευτής με το ΠΑΣΟΚ – ΚΙΝΑΛ. Γεννήθηκε στα Χανία της Κρήτης, στις 12 Δεκεμβρίου 1987. Οι γονείς του Φανούριος και Όλγα Μαυρομουστακάκη είναι από τα Κεραμεία Χανίων.

Το 1994 μετακόμισε στην Αθήνα. Εκεί, παρακολούθησε την πρώτη δημοτικού στο Κέντρο εκπαίδευσης και Αποκατάστασης Τυφλών στην Καλλιθέα 1994 με 1995. Μετά την πρώτη τάξη και για τις υπόλοιπες εγκύκλιες σπουδές, δηλαδή από το 1995 μέχρι το 2000 συνέχισε και ολοκλήρωσε την πρωτοβάθμια εκπαίδευση του στο 35ο Δημοτικό Σχολείο Πειραιά, το οποίο βρίσκεται στην Καστέλα ως μέλος προγράμματος ένταξης παιδιών με πρόβλημα όρασης σε κανονικά σχολεία. Έπειτα από την διαμονή στην πρωτεύουσα επιστρέφει στα Χανιά, οπού φοίτησε και αποφοίτησε διαδοχικά από το Γυμνάσιο και το Λύκειο Σούδας.

Το 2006 εισάγεται στην Νομική Αθηνών, οπού το 2011 λαμβάνει το πτυχίο του. Με την ολοκλήρωση των βασικών σπουδών του, πραγματοποίησε 18 μηνών άσκηση αρχικά στο διοικητικό εφετείο Αθηνών για ένα εξάμηνο περίπου και μετά σε δικηγορικό γραφείο, με σκοπό να λάβει την άσκηση δικηγορικού επαγγέλματος το 2013. Το έτος 2016 λαμβάνει Μεταπτυχιακό δίπλωμα στο δημόσιο δίκαιο από το τμήμα νομικής του Εθνικού Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών. Ακόμη, το 2020 μετακομίζει στην Γερμανία, οπού διεξήγαγε ερεύνα στο Πανεπιστήμιο της Konstanz ως μέλος προγράμματος Erasmus ως υποψήφιος διδάκτωρ του συνταγματικού δίκαιου πάλι στην νομική Αθηνών.

Τέλος, γνωρίζει την Αγγλική και την γερμανική γλώσσα.

Στη συνέντευξη που μας έδωσε ως άτομο με αναπηρία μας είπε ότι αν και παρατηρείται βελτίωση στα Χανιά τα τελευταία 15 χρόνια πολλά μένουν να γίνουν πρώτα και κύρια στους δημόσιους χώρους αλλά και στα δημόσια και ιδιωτικά κτίρια που πρέπει να υπάρχουν οι προδιαγραφές, όπως «ανελκυστήρες με ομιλία και κουμπιά στη γραφή Braille, εξωτερικές και εσωτερικές διόδους για αναπηρικά καρότσια και ράμπες κ.α. που θα εξασφαλίζουν την ισότιμη πρόσβαση ανάμεσα σε όλες τις κοινωνικές όμαδες».

Ο κ. Τσιτσιριδάκης θεωρεί ότι το ζήτημα της φυγής των νέων από τη χώρα δεν αφορά μόνο την Ελλάδα αλλά συνολικά την Ευρωπαϊκή Ένωση. Θεωρεί αναγκαίο να υπάρξει ένας μακροπρόθεσμος βιομηχανικός σχεδιασμός ο οποίος θα στοχεύσει στην
«ενεργειακή, την επιστημονική και τεχνολογική και τέλος την βιομηχανική αυτονομία της Ευρώπης και της Ελλάδος».

Λέει ότι ο νομός μας έχει ποίκιλες δυνατότητες πέρα από τον τουρισμό, καθώς είναι σε θέση να παράγει καλά και ποιοτικά αγροτικά προϊόντα ενώ τονίζει ότι θα ήθελε να δω κάποτε να αναπτύσσονται στο νησί μας και ειδικότερα στα Χανιά σημαντικές επιχειρήσεις καινοτομίας και προηγμένης τεχνολογίας, «οι οποίες θα συγκρατήσουν εδώ σημαντικό επιστημονικό προσωπικό».

Σε σχέση με την κλιματική κρίση ο κ. Τσιτσιριδάκης αναφέρει ότι «είναι επιτακτική ανάγκη να μεταβούμε το συντομότερο δυνατόν στην πράσινη εποχή των ηλεκτρικών οχημάτων, των ανανεώσιμων πηγών ενεργείας, των φιλικών προς το περιβάλλον προϊόντων» προσθέτοντας ότι «το Πα.Σο.Κ. διαθέτει συνολικό και μακράς πνοής σχέδιο για τα προαναφερθέντα προβλήματα».

Τέλος, σχετικά με την κατάσταση του οδικού δικτύου στην Κρήτη τονίζει ότι τόσο ο ΒΟΑΚ όσο και το επαρχιακό και αστικό οδικό δίκτυο «οφείλουν να τηρούν όλες εκείνες τις προδιάγραφες, τις οποίες εφαρμόζουν στις προηγμένες χώρες της ευρωπαϊκής ένωσης, οι οποίες είναι ο φωτισμός το βραδύ, οι ποδηλατοδρόμοι, τα πεζοδρομία».

Διαβάστε τη συνέντευξη του υποψήφιου βουλευτή του ΠΑΣΟΚ κ. Μανώλη Τσιτσιριδάκη στον «Α.τ.Κ.»:

ΕΡΩΤΗΣΗ: Κ. Τσιτσιριδάκη, γεννηθήκατε στα Χανιά, στην επαρχία, όμως μικρός σε ηλικία βρεθήκατε στην Αθήνα όπου είχατε την ευκαιρία να είστε μαθητής σε σχολείο εξειδικευμένο που σας βοήθησε στην πορεία σας. Πόσο δύσκολο είναι για νέους που έχουν κάποιας μορφής αναπηρίας να ζούνε όχι μόνο στην επαρχία των Χανίων αλλά και στην πόλη των Χανίων; Υπάρχουν οι αναγκαίες δομές και τι μπορεί να γίνει, ώστε να βελτιωθεί η κατάσταση;

Μανώλης Τσιτσιριδάκης: Προσωπικά, κάθε περιοχή και κάθε εμπειρία σου διδάσκει αρκετά πράγματα, τα οποίααφένος αποτελούν εφόδια και αφετέρου διαμορφώνουν την προσωπικότητα και τον τρόπο σκέψης οποιουδήποτε ανθρώπου. Εξαιτίας τούτου, είμαι σε θέση να δηλώσω πως έμαθα στην Αθήνα το λευκό μπαστούνι, το οποίο επέφερε την αυτονομία μου. Ωστόσο, εδώ στην πατρίδα μου έμαθα να συμβιώνω αρμονικά με όσους ανθρώπους δεν διέθεταν κάποια αναπηρία. Όσον αφορά τον νομό Χανίων, σίγουρα τα τελευταία 15 με 16 χρόνια υφίσταται πρόοδος στις υποδομές προσβασιμότητας για άτομα με αναπηρία. Βεβαία, χρειάζεται ακόμη πολύ σκληρή δουλειά,, ώστε ο νόμος Χανίων να αποκτήσει την καθολική προσβασιμότητα για άτομα με αναπηρία, οικογένειες με μικρά παιδία, τα οποία χρειάζονται παιδικό καρότσι κτλ.

Ειδικότερα, πρώτον όλοι οι δημόσιοι χώροι είναι αναγκαίο να προσφέρουν τα κατάλληλα φιλικά μέσα για τους γονείς με παιδικά καρότσια και τα άτομα με αναπηρία. Επίσης,  όλα τα κρατικά ή ιδιωτικά κτήρια πρέπει να διαθέτουν εκείνες τις προδιαγραφές όπως είναι ανελκυστήρες με ομιλία και κουμπιά στην γραφή Braille, εξωτερικές και εσωτερικές διόδους για αναπηρικά καρότσια και ράμπες κ.α. που θα εξασφαλίζουν την ισότιμη πρόσβαση ανάμεσα σε όλες τις κοινωνικές όμαδες.

"google ad"

Δεύτερον, είναι αναγκαίο να λάβει χωρά, εφόσον δεν υφίσταται ήδη, η οριοθέτηση με ευκρινή σημάδια των στάσεων των αστικών και των υπεραστικών λεωφορείων. Για αυτόν τον λόγο, είναι χρήσιμο να κατασκευαστούν έξυπνες στάσεις στα σημεία επιβίβασης και αποβίβασης των επιβατών σε ολόκληρο το εύρος του δικτύου συγκοινωνιών με τηλεματική και ειδική μεταλική πλατφόρμα όπως συμβαίνει στην Αθήνα και άλλου.

Τέλος, ο σιδηρόδρομος αποτελεί ένα πολύ φιλικό μέσο για τα άτομα με αναπηρία, τις οικογένειες με μικρά παιδιά και τους ποδηλάτες, επειδήδιαθέτει τις προδιαγραφές για μια άνετη και ασφαλή μετακίνηση για ζευγάρια με οποιασδήποτε ηλικίας παιδιά, άτομα με αναπηρία και ποδηλάτες, οι οποίοι θα τοποθετούν τα ποδήλατα στο ειδικό βαγόνι ποδήλατων

ΕΡ.: Φαίνεται ότι η Ελλάδα έχει μετατραπεί σε μια χώρα όπου αναλαμβάνει το κόστος να μεγαλώσει νέους ανθρώπους που μετά φεύγουν για να εργαστούν σε άλλες χώρες που αξιοποιούν τις δυνατότητες τους. Γιατί η χώρα μας δε μπορεί να παράξει θέσεις εργασίας που θα σταματήσουν αυτήν την διαρκή φυγή των νέων; Έχει το Πασοκ κάποιο σχέδιο;

Μ.Τ.: Στις ημέρες μας παρά πολλοί νέοι επιστήμονες και όχι μόνο ψάχνουν μια καλύτερη ζωή έκτος Ελλάδος. Τούτο οφείλεται, αφενός στους λανθασμένους χειρισμούς των κυβερνήσεων απέναντι στην νέα γένια κατά την διάρκεια της οικονομικής κρίσης οι οποίες οδηγήσαν αρκετούς συμπολίτες μαςνα αναζητήσουν καλλίτερες συνθήκες εργασίας και υψηλότερες αμοιβές στο εξωτερικό, ώστε να κτίσουν μια ζωή με αξιοπρέπεια και ο μισθός να ανταποκρίνεται στις δεδουλευμένες εργατοώρες.

Παράλληλα, εκείνα τα δύσκολα χρόνια χαθήκαν παρά πολλές θέσεις εργασίας, επειδή αρκετές επιχειρήσεις, είτε έβαλλαν λουκέτο, είτε μεταφέρθηκαν σε άλλες χώρες. Τέλος, βιώνοντας δια ζώσης κατά τα έτη της οικονομικής κρίσης και μελετώντας την ελληνική ιστορία διαπιστώνουν οι δικές μας ηλικιακές ομάδες πως στηνελληνική πολιτεία με εξαίρεση συγκεκριμένες ιστορικές περιόδους ούτε εκπονείται και ούτε εφαρμόζεται κανένα σοβαρό και μελετημένο μακροπρόθεσμο σχέδιο για να βελτιωθούν οι τρέχουσες συνθήκες διαβιώσεις.

Για αυτόν το λόγο, αρκετοί νέοι συνάνθρωποι μας χωρίς ελπίδα, προοπτική και γεμάτοι απογοήτευση από το τότε πολιτικό προσωπικό της πολιτείαςέλαβαν την απόφαση να μεταναστεύσουν σε κράτη, οπού ήδη λειτουργούν με μακροπρόθεσμους στόχους και σχέδια, για να διαφυλάξουν την ζωή τους και τα παιδιά τους από το ενδεχόμενο να έρθουν ίσως κάποια στιγμή ξανά αντιμέτωποι με το φάντασμα της οικονομικής κρίσης και των συνεπαγόμενων καταστάσεων του.

Ως εκ τούτου, εμείς η νέα γενιά αυτού του τόπου είναι επιτακτική ανάγκη να λάβουμε την ζωή στα χέρια μας, συμμετέχοντας στον σχεδιασμό και στην λήψη των πολιτικών αποφάσεων με σκοπό την διαμόρφωση ενός σύγχρονου εύρυθμου κατά τα ευρωπαϊκά πρότυπα κράτους, το οποίο πρώτον θα σέβεται τους πολίτες και εκείνοι επίσης θα σέβονται αυτό. Τούτο σημαίνει κατά το συνταγματικό δίκαιο πως θα υφίσταται μια σχέση αμοιβαίας ή δικαιολογούμενης εμπιστοσύνης ένθεν και εκείθεν.

Δεύτερον, η δική μας γενιά οφείλει να απαιτήσει και να πετύχει να εφαρμόζεται η ισότητα, η διαφάνεια και η αμεροληψία παντού, διότι με αυτόν τον τρόπο, όλοι οι πολίτες θα έχουν την δυνατότητα, ούτε να αδικούνται, αλλά περισσότερο ούτε να αδικούν, το οποίο σημαίνει, πως σε ένα κράτος με ισότητα, ισονομία, αμεροληψία και αξιοκρατία, η οποία μετουσιώνεται σε δικαιοσύνη κάθε άνθρωπος διαθέτει τον δικό του χώρο και ρόλο σε μια τέτοια δίκαιη πολιτεία, ώστε να διαβιώνει αρμονικά και με ευημερία όχι μόνο εμείς, αλλά επιπλέον και τα παιδιά και τα εγγόνια μας στην σύγχρονη Ελλάδα του μέλλοντος.Και αφετέρου στο υφιστάμενο οικονομικό ευρωπαϊκό μοντέλο, το οποίο βασίζεται σχεδόν εξ ολοκλήρου στην παροχή υπηρεσιών.

Για αυτόν τον λόγο, η Ευρωπαϊκή Ένωση και κατά επέκταση και η πατρίδα μας είναι αναγκαίο να προβούν σε ένα καινούριο μακροπρόθεσμο βιομηχανικό σχεδιασμό, ο οποίος θα στοχεύει και θα περιγράφει την αγροτική και ενεργειακή, την επιστημονική και τεχνολογική και τέλος την βιομηχανική αυτονομία της Ευρώπης και της Ελλάδος.

Παράλληλα, για να υλοποιηθεί κάποιο πλάνο μακράς πνοής πρέπει να πραγματοποιηθούν μεγάλες επενδύσεις σε νέες τεχνολογίες, φιλικά προς το περιβάλλον προϊόντα και σε οποιονδήποτε άλλο παραγωγικό τομέα, οι οποίες όχι μόνο θα σέβονται την κείμενη ευρωπαϊκή και εσωτερική νομοθεσία, αλλά επιπλέον θα είναι φιλικές προς το περιβάλλον και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά κάθε περιοχής, ανά ολόκληρη την επικράτεια, ώστε να επέλθει μια ισορροπημένη. φιλική απέναντι στο περιβάλλον οικονομική ανάπτυξη.

Με αυτόν τον τρόπο, δύναται  να αυξηθούν οι εξαγωγές των ντόπιων προϊόντων στο εξωτερικό με σκοπό να δημιουργηθούν όχι μόνο καινούριες θέσεις εργασίας, αλλά επιπλέον να αυξηθούν τα ποιοτικά στοιχεία της ελληνικής οικονομίας και ο ανταγωνισμός.    Επιπροσθέτως, εμείς ως Πασοκθεωρούμε πως χρειάζονται σπουδαίεςμεταρρυθμίσεις σε αρκετούς κλάδους της νομοθεσίας όπως συνιστούν η πολεοδομική, η εργατική, η κοινωνικοασφαλιστική κτλ., έτσι ώστε να καλύπτονται επαρκώς οι διαμορφωμένες σήμερα ανακύπτουσες ανάγκες.

Πέραν τούτου, πρέπει να διαμορφωθεί ένα καινούριο σύγχρονο νομικό πλαίσιο για την κοινωνική ασφάλιση και την στέγαση των νέων. Αυτό μπορεί να γίνει με την πρόταση του Πασοκ για ανακατασκευή ή οικοδόμηση 150000 κατοικιών οι οποίες θα αποτελέσουν μια δεξαμενή για φθηνό ενοίκιο για νέους συμπολίτες μας.Όπως είναι φυσικό μόνο έτσιθα επανέλθει η ελπίδα και η αισιοδοξία για ένα καλύτερο αυρίο.

Για αυτόν το λόγο, θα ήθελα να παρακαλέσω όσους έχουν ψηφίσει έστω και μια φόρα Πασοκ στο παρελθόν να μας υποστηρίξουν ξανά με την ψήφο τους  σε αυτήν την καινούρια προσπάθεια, την οποία πραγματοποίει το Πασοκ Κίνημα αλλαγής για να υιοθετηθούν και εφαρμοστούν και στην χώρα μας οι φρέσκες, προοδευτικές ιδέες και νοοτροπίες. Αυτές που θα οδηγήσουν την Ελλάδα να γίνει ένα σύγχρονο ευρωπαϊκό κράτος.

ΕΡΩΤΗΣΗ: Τα Χανιά επενδύουν όλο και πιο βαρεία στη βιομηχανία του τουρισμού. Εσείς πως κρίνεται αυτή την όλο και μεγαλύτερη εξάρτηση της οικονομίας του τόπου από τον τουρισμό; Ποια τα θετικά και ποια τα αρνητικά;

Μ.Τ.: Ο τουρισμός είναι αυτήν την στιγμή η μεγαλύτερη βιομηχανία της χώρας μας. Είναι όμορφο και τιμητικό για εμάς τους κάτοικους των Χανίωνότι ζούμε σε μια γεωγραφική περιοχή, η οποία διαθέτει πακτώλο από ήλιο, ότι ο νομός μας συνδυάζει το βουνό και την θάλασσα, πλούσια και διεθνώς φημισμένα περιβαλλοντικά αξιοθέατα, ιστορικά μνημείακαι ανθρώπους με φιλότιμο.Όλα τούτα καθιστούν την Κρήτη και ειδικότερα τα Χανιά ως πολύ ελκυστικό προορισμό.

Βεβαία, ο νομός μας έχει ποίκιλες δυνατότητες, καθώς είναι σε θέση να παράγει καλά και ποιοτικά αγροτικά προϊόντα. Επιπροσθέτως, έχει την ικανότητα να επενδύσει σε νέου τύπου μορφές ενεργείας τηρώντας την νομοθεσία και σεβόμενος το περιβάλλον. Πέραν τούτου, θα ήθελα να δω κάποτε να αναπτύσσονται στο νησί μας και ειδικότερα στα Χανιά σημαντικές επιχειρήσεις καινοτομίας και προηγμένης τεχνολογίας, οι οποίες θα συγκρατήσουν εδώ σημαντικό επιστημονικό προσωπικό.  το οποίο αναζητά εργασία σύμφωνη με το κατέχων  εξειδικευμένο αντικείμενο σπουδών  όχι μόνο στα Χανιά, αλλά επιπροσθέτως σε ολόκληρο το νησί.

Παράλληλα, θα ήταν κάλο να εξετάσουμε τις δυνατότητες εκτός του τουριστικού προϊόντος, το οποίο αποτελεί την ναυαρχίδα της οικονομίας μας και μακάρι να επεκταθεί ολόκληρο το ημερολογιακό έτος στο νησί μας. Δεδομένου πως μονάχα ένας κούκος δεν φέρνει την Άνοιξη πρέπει να σκεφτούμε και διαφορετικούς πυλώνες ανάπτυξης της ελληνικής και κατά επεκτάση της τοπικής οικονομίας. Τέτοιες αποτελούν οι επιχειρήσεις προηγμένης τεχνολογίας, η παράγωγη ποιοτικών αγροτικών προϊόντων, υψηλού επιπέδου πανεπιστήμια, τα οποία θα προσελκύουν σπουδαστές και ερευνητές από κάθε μήκος και πλάτος της υφηλίου κ.α

ΕΡ.: Υπάρχουν και τα ζητήματα που σχετίζονται με την κλιματική κρίση. Και στην Κρήτη βλέπουμε ότι τόσο πλημμυρικά φαινόμενα όσο και πυρκαγιές προκαλούν μεγάλες καταστροφές των οποίων οι συνέπειες λαμβάνοντας υπόψιν και την αναποτελεσματική και αργή ανταπόκριση του κρατικού μηχανισμού παιρνούν χρόνια να αντιμετωπιστούν. Επίσης υπάρχει το μεγάλο ζήτημα της διάβρωσης των ακτών το Πασοκ έχει κάποιο σχεδιασμό για μια συνολική αντιμετώπιση αυτών των φαινόμενων και πως μπορεί ο τοπικός πληθυσμός να γίνει συμμέτοχος στην λύση;

Μ.Τ.: Η κλιματική μεταβλητότητα, εφόσον θυμάμαι με ακρίβεια τον επιστημονικό όρο αποτελεί ένα φυσικό φαινόμενο, το οποίο καθίσταται απαραίτητο ώστε να υφίσταται ζωή και να επέρχεται η ισορροπία στον πλανήτη μας. Αντιθέτως, η κλιματική αλλαγή δημιουργήθηκε από την ασύδοτη ανθρώπινη δραστηριότητα, η οποία μεταβάλλει την περιβαλλοντική ισορροπία στην γη και στην ατμόσφαιρα. Βεβαία, η ανθρωπότητα ορθώς δύναται να επικαλεστεί ως ελαφρυντικό την αγνοία και την ανεπαρκή επιστημονική γνώση και συλλογική ενημέρωση, η οποία υπήρχε στο παρελθόν σχετικά με την αρνητική επίδραση της δραστηριότητας των ανθρώπων απέναντι στο περιβάλλον και τις συνέπειες του, οι οποίες προξενούν την κλιματική κρίση.

Όμως στις ημέρες μας δεν υφίσταται καμία δικαιολογία, καθότι ο σύγχρονος πολίτης διαθέτει τα εργαλεία για να μάθει τι βλάπτει το περιβάλλον και κατά συνέπεια ολόκληρη την ανθρωπότητα.Παράλληλα, η κλιματική αλλαγή καταστρέφει πέραν της πανίδας και της χλωρίδας και τις επόμενες γενιές, καθώς ο άνθρωπος είναι αδύνατον να διαβιώσει σε κάποιον αφιλόξενο πλανήτη και εάν η φιλόξενη γη μετατραπεί σε ασύμβατο για την ανθρώπινη καθημερινότητα άστρο σημαίνει πως ο άνθρωπος θα εξαφανιστεί ως οντότητα από τον κόσμο μας.Έτσι η ανθρωπότητα οφείλει να μεριμνήσει για το περιβάλλον, ώστε η κλιματική μεταβλητότητα να μην μετατρέπεται σε κλιματική αλλαγή, το οποίο προκαλεί εν τέλει την κλιματική κρίση.

Ειδικότερα, δεδομένου πως διαθέτουμε επαρκώς επιστημονική γνώση και τεχνολογικά μέσα εμείς ως γενιά έχουμε χρέος να πράξουμε τα δέοντα για να περιορίσουμε ή εξαλείψουμε εντελώς την κλιματική κρίση. Για αυτό είναι επιτακτική ανάγκη να μεταβούμε το συντομότερο δυνατόν στην πράσινη εποχή των ηλεκτρικών οχημάτων, των ανανεώσιμων πηγών ενεργείας, των φιλικών προς το περιβάλλον προϊόντων. Το Πα.Σο.Κ. διαθέτει συνολικό και μακράς πνοής σχέδιο για τα προαναφερθέντα προβλήματα. Για παράδειγμα πρέπει να προσφερθούν κίνητρα για φωτοβολταϊκά συστήματα σε κάθε δημόσιο και ιδιωτικό κτήριο. Επιπλέον, είναι χρήσιμο να κατασκευαστούν πάρκα στις πόλεις, τα οποία θα παράγουν ηλεκτρική ενεργεία από τον ήλιο.

Όσον αφορά την αποφυγή των έκτακτων φυσικών καταστροφών εκεί η λύση είναι, αφενός το σύγχρονο ευρωπαϊκών παραμέτρων κράτος, το οποίο θα βασίζεται στην επιστημονική γνώση, στην τεχνολογική εξέλιξη και στην εκατέρωθεν εμπιστοσύνη πολίτη και κρατικής διοίκησης και αφετέρου στην ενημέρωση των πολίτων για την κλιματική κρίση, στην συνείδηση των πολίτων ως προς το περιβάλλον και τα προβλήματα του, διότι οι ευνοϊκές συνθήκες στο περιβάλλον προκαλούν την ζωή και οι δυσχερείς συνθήκες αφαιρούν την ζωή. Με αλλά λόγια, το περιβάλλον χρειάζεται τον σεβασμό του ανθρώπου, για να ζει αρμονικά εκείνος σε αυτό. Τέλος, θα επιθυμούσα κάποτε ο άνθρωπος και συνολικά η ανθρωπότητα να χρησιμοποίει κατεξοχήν ως πηγές ενεργείας τον ήλιο, το νερό και τον αέρα και μόνον ως επικουρικές μορφές ενεργείας, όταν προκύπτουν εξαιρετικά έκτακτες και επείγουσες ανάγκες τα ορυκτά καύσιμα. Έτσι ο πλανήτης θα φτάσει στην πράσινη ενεργειακή αυτονομία, το οποίο νομίζω χωρίς να διαθέτω και την απαιτούμενη επιστημονική γνώση πως θα επιλύσει το πρόβλημα της κλιματικής αλλαγής και κρίσης.

ΕΡ.: Ο ΒΟΑΚ είναι σίγουρα ένα σημαντικό έργο που είναι αναγκαίο στην Κρήτη όμως την ίδια στιγμή βλέπουμε ότι ο συντριπτικά μεγαλύτερος αριθμός τροχαίων νέκρων από τροχαία συμβαίνει στο επαρχιακό δίκτυο που βρίσκεται σε άθλια κατάσταση ενώ οι δημόσιες συγκοινωνίες είναι και αυτές σε κακό επίπεδο. Υπάρχει κάποια στρατηγική από το Πασοκ για αυτά τα ζητήματα; 

Μ.Τ.: Εμείς ως Πασοκ υποστηρίζουμε πως οι υποδομές της Ελλάδος πρέπει να είναι ισάξιες των υπόλοιπων ευρωπαϊκών κρατών. Τούτο σημαίνει πως και ο ΒΟΑΚ, αλλά και το επαρχιακό και αστικό οδικό δίκτυοοφείλουν να τηρούν όλες εκείνες τις προδιάγραφες, τις οποίες εφαρμόζουν στις προηγμένες χώρες τις ευρωπαϊκής ένωσης, οι οποίες είναι ο φωτισμός το βραδύ, οι ποδηλατοδρόμοι, τα πεζοδρομία κτλ.

Δεν γίνεται να διαθέτουμε οδικό δίκτυο επαρχιακό, αστικό και περιφερειακό χωρίς φωτισμό, ποδηλατοδρόμους και πεζοδρόμια.  Επίσης, θα ήθελα στο μέλλον να αποκτήσουν τα Χανιά εκείνο το οδικό δίκτυο, το οποίο θα διασφαλίζει την ασφαλή μετακίνηση σε όλους. Τέλος εύχομαι και ελπίζω, πως στο εγγύς μέλλον όλοι οι δρόμοι του νησιού και ειδικότερα του νομού θα περιέχουν τις απαραίτητες υποδομές και για ηλεκτρικά οχήματα και για ποδήλατα, το οποίο σημαίνει κατάλληλους σταθμούς φόρτισης των ηλεκτρικών οχημάτων και αναψυχής των επιβαινόντων.

Παράλληλα εμείς θεωρούμε πως οι δημόσιες συγκοινωνίες αποτελούν το θεμέλιο λίθο της κοινωνίας, καθότι κάθε άνθρωπος είναι απαραίτητο να έχει πρόσβαση και να δύναται να χρησιμοποίει ως καθολική δημόσια υπηρεσία τα μέσα συγκοινωνίας για να εξυπηρετεί τις ανάγκες του. Είναι ουσιώδες για εμάς να υπάρχουν ποιοτικές, αξιόπιστες και σύγχρονες δημόσιες συγκοινωνίες, το οποίο σημαίνει σύγχρονα λεωφορεία, σιδηροδρομικό δίκτυο με σύγχρονα τρένα και δρόμους για κάθε είδους οχήματα. Το Πασοκ και οι νέα γενιά έχουν ως στόχο να οικοδομήσουν μια σύγχρονη ευρωπαϊκή Ελλάδα, η οποία θα εξισώνεται στις υποδομές με την Ισπανία, την Πορτογαλλία, την Γαλλία, το Βελγίο, την Γερμανία, την Αυστρία, την Ελβετία, το Λουξεμβούργο και την Ολανδία.

Ακολουθήστε το agonaskritis.gr στο Google News, στο facebook και στο twitter και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Αγώνας της Κρήτηςhttp://bit.ly/agonaskritis
Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Τελευταία Νέα

Περισσότερα σαν αυτό
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ