28.8 C
Chania
Friday, July 19, 2024

Σύσκεψη Ροκάκη – Βιριράκη για λιμενικά έργα

Ημερομηνία:

Στην έδρα της Επιχειρηματικής Κοινότητας των Χανίων πραγματοποιήθηκε σύσκεψη μεταξύ του Προέδρου του Επιμελητηρίου Χανίων, κ. Αντώνη Ροκάκη, και του Προέδρου του Λιμενικού Ταμείου Χανίων, κ. Δημήτρη Βιριράκη, στο πλαίσιο της τακτικής συνεργασίας των δύο φορέων με στρατηγικό στόχο την Ανάπτυξη της Θαλάσσιας Οικονομίας της Δυτικής Κρήτης, σε συνδυασμό με την ομαλή κάλυψη των σημερινών πιεστικών Μεταφορικών και Τουριστικών αναγκών της.

Κοινή προτεραιότητα των δύο θεσμικών φορέων εξακολουθεί να είναι η ομαλή και ανταγωνιστική εξυπηρέτηση της κρίσιμης για την Χανιώτικη Κοινωνία και Οικονομία διασύνδεσης του λιμανιού της Σούδας με τον Πειραιά. Εκφράστηκε ιδιαίτερη ικανοποίηση σχετικά με την έμπρακτη ανταπόκριση και από δεύτερη ακτοπλοϊκή εταιρία της χώρας στις πολλαπλές παρεμβάσεις της Επιχειρηματικής κοινότητας και του Λιμενικού Ταμείου των Χανίων. Μετά την πρόσφατη επένδυση και ανταγωνιστική λειτουργία του νέου καθημερινού δρομολογίου, κοινός στόχος πλέον του Επιμελητηρίου και του Λιμενικού Ταμείου Χανίων είναι η εξάντληση των δυνατοτήτων διατήρησης των σημερινών συνθηκών λειτουργίας της Αγοράς και κατά τη διάρκεια της ευαίσθητης χειμερινής περιόδου.

Στη συνέχεια, ο Πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου Χανίων και μέλος της Ένωσης Λιμένων Ελλάδος, κ. Βιριράκης, ενημέρωσε τον Πρόεδρο του Επιμελητηρίου Χανίων για τη στρατηγική ευκαιρία ένταξης της Σούδας, ως ενδιάμεσου σταθμού της τακτικής ακτοπλοϊκής επιβατικής και εμπορευματικής σύνδεσης μεταξύ των λιμανιών της Αλεξάνδρειας της Αιγύπτου και του Βόλου.

Το έργο προωθείται στο πλαίσιο του πρόσφατου μνημονίου κατανόησης μεταξύ των λιμένων του Βόλου και της Αλεξάνδρειας, το οποίο υπεγράφη την Τετάρτη 29 Μαΐου 2024 με την ενεργό συμμετοχή των αρμόδιων Υπουργείων των δύο χωρών και στήριξη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Διαπιστώνεται θερμό ενδιαφέρον και των δύο πλευρών εξαιτίας της τεράστιας οικονομικής και γεωπολιτικής σημασίας της, όχι μόνο σε διακρατικό επίπεδο, αλλά και ευρύτερα για την Νότιο-Ανατολική Μεσόγειο.

Οι δύο φορείς συμφώνησαν να ξεκινήσουν συντονισμένες προσπάθειες για την αξιοποίηση και από τη Χανιώτικη Οικονομία των εμπορικών ευκαιριών που προσφέρονται στη μεγάλη γειτονική Αγορά από τη λειτουργία της νέας διασύνδεσης.

Στη συνέχεια, οι δύο θεσμικοί φορείς συζήτησαν για τη στρατηγική αναπτυξιακή αναγκαιότητα της Οικονομίας των Χανίων σε σχέση με την ίδρυση σταθμού εκτελωνισμού και ασφαλούς εναπόθεσης εμπορευματοκιβωτίων στο λιμάνι της Σούδας. Κοινή εκτίμηση ότι οι επιχειρηματίες των Χανίων θα εξοικονομήσουν σημαντικά κόστη και χρόνο από τον ευέλικτο εκτελωνισμό και διακίνηση των εμπορευμάτων τους, τα οποία σήμερα υποχρεώνονται να διακινούν μέσω των λιμανιών Πειραιά και Ηρακλείου! Μάλιστα, η συγκεκριμένη δομή εκτιμάται ότι θα προσελκύσει πρόσθετο σημαντικό εμπορικό ενδιαφέρον για την ανάπτυξη της Δυτικής Κρήτης.

Στη συνέχεια, οι κκ Ροκάκης και Βιριράκης με ικανοποίηση διαπίστωσαν ότι η Κρουαζιέρα, ο αναπτυξιακός μοχλός του Τουρισμού των Χανίων, ήδη καταρρίπτει και το περσινό ιστορικό ρεκόρ των 150 αφίξεων πλοίων και των 200.000 επιβατών, όπως τεκμηριώνουν οι φετινές προγραμματισμένες αφίξεις 156 κρουαζιερόπλοιων. Το πρώτο εξάμηνο του 2024 οι επισκέπτες Κρουαζιέρας των Χανίων ξεπέρασαν κατά +35% την περσινή περίοδο και ανήλθαν στους 108.302 επιβάτες για την τοπική Οικονομία. Συνεπώς, καθίσταται πιο κρίσιμη από ποτέ η ήδη επιτυχημένη ένταξη στο Ταμείο Ανάκαμψης της κατασκευής του νέου σταθμού επιβατών, προϋπολογισμού €13,2 εκατ., η οποία θα αλλάξει ριζικά την εικόνα του λιμανιού της Σούδας, εξυπηρετώντας ποιοτικά και καθημερινά χιλιάδες επιβάτες κρουαζιέρας και ακτοπλοΐας, ενισχύοντας επιπλέον τη στρατηγική προοπτική της εξέλιξης του σε “home port” κρουαζιέρας.

Την ίδια στιγμή, απαιτείται ένταση των προσπαθειών εξασφάλισης χρηματοδότησης της ήδη ώριμης μελέτης προς δημοπράτηση (€27 εκατ.) για την επέκταση της προβλήτας «Αδρίας», η οποία θα αναβαθμίσει σημαντικά τη χωρητικότητα και την ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών του κεντρικού λιμανιού των Χανίων. Σημαντική πρόοδος υπάρχει και στην ολοκλήρωση των δυο μελετών για την κατασκευή Μαρίνας (160 μικρών σκαφών) και εμπορευματικού σταθμού με επισκευαστική μονάδα μικρών σκαφών, έργα για τα οποία επίσης απαιτείται αναζήτηση των αναγκαίων πόρων υλοποίησης.

Παράλληλα, στο επίκεντρο της συνεργασίας των δύο φορέων βρέθηκαν η πρόοδος και οι δυσκολίες σε σχέση με τις προωθούμενες λιμενικές υποδομές της περιφερειακής ενότητας των Χανίων. Διαπιστώθηκε ότι για τα περιφερειακά λιμάνια της Π.Ε. Χανίων, παρά την πρόσφατη νομοθετική ρύθμιση, δεν έχουν πλήρως ξεπεραστεί τα προβλήματα που προκύπτουν από τον παλιότερο δασικό χαρακτήρα τους. Χαρακτηριστικά, στο λιμάνι της Κισάμου (Καβονήσι) το πρόβλημα έχει ήδη παρακαμφθεί άμεσα με τη λειτουργία υδάτινου πεδίου για τη διευκόλυνση της προσέγγισης υδροπλάνων, μέχρι να εγκριθεί και η περιβαλλοντική μελέτη του επιδιωκόμενου υδατοδρομίου.

Παράλληλα, συμφωνήθηκε από τους δύο προέδρους η αναγκαιότητα αδειοδότησης δύο επιπλέον υδάτινων πεδίων στην περιφερειακή ενότητα Χανίων, ώστε να διευκολυνθεί η συνδυαστική προσέγγιση υδροπλάνων σε διαφορετικές τουριστικές περιοχές των Χανίων. Στο πλαίσιο της στρατηγικής μελέτης (master plan) για τη μελλοντική δημοπράτηση και κατασκευή του χρονοβόρου και υψηλής επένδυσης έργου του λιμανιού της Κισάμου, ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου Χανίων ενημερώθηκε με ικανοποίηση από τον κ. Βιριράκη ότι ολοκληρώνεται άμεσα και η μελέτη προηγούμενης δημιουργίας του αγκυροβολίου κρουαζιερόπλοιων έξω από το λιμάνι της Κισάμου, ώστε να επιδιωχθεί άμεσα η προσέγγιση των πρώτων επισκεπτών το 2026.

 

"google ad"

Ακολουθήστε το agonaskritis.gr στο Google News, στο facebook και στο twitter και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Αγώνας της Κρήτηςhttp://bit.ly/agonaskritis
Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Τελευταία Νέα

Περισσότερα σαν αυτό
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Ψηφιακό «μπλακ άουτ»: Πώς μια αποτυχημένη αναβάθμιση προκάλεσε παγκόσμιο χάος – Πότε θα υπάρξει πλήρης αποκατάσταση

Δεκάδες συστήματα υπολογιστών αεροδρομίων, τραπεζών, ακόμα και συστημάτων υγείας...

Προς τον Δήμο Χανίων: Απάνθρωπο να εργάζονται οι σκουπιδιάρηδες στο καταμεσήμερο

Δεν ξέρουμε ποιοι κανονίζουν τα ωράρια των εργαζόμενων στον...

Στον Αλικιανό και φέτος τα Ερευνητικά εργαστήρια Periplus

Μετά την περυσινή επιτυχία των δύο κύκλων ερευνητικών εργαστηρίων Periplus,...

Δουλειές με… φούντες ξανά στον Μυλοπόταμο

Συνολικά 7 μικρές χασισοφυτείες, με περίπου 200 δενδρύλλια κάνναβης συνολικά,...