22.8 C
Chania
Sunday, June 22, 2025

«Το ένδοξο σκοτάδι του Βοτανικού» της Σεμίνας Διγενή παρουσιάζεται στα Χανιά – Μυθιστόρημα μνήμης, τραύματος και ταυτότητας

Ημερομηνία:

Ένα βιβλίο που φωτίζει τη σκοτεινή πλευρά της συλλογικής και προσωπικής μνήμης παρουσιάζεται τη Δευτέρα 2 Ιουνίου, στις 20:00, στον Δημοτικό Κήπο Χανίων. Το νέο μυθιστόρημα της Σεμίνας Διγενή, με τίτλο «Το ένδοξο σκοτάδι του Βοτανικού» (Εκδόσεις Σύγχρονη Εποχή), αποτελεί ένα δυνατό αφήγημα εμπνευσμένο από τη γειτονιά του Βοτανικού, που χαρτογραφεί τις κοινωνικές και συναισθηματικές ρωγμές μιας οικογένειας μέσα από το βλέμμα ενός κοριτσιού.

Στην εκδήλωση συμμετέχουν η ερμηνεύτρια Χάρις Αλεξίου και ο πολιτικός επιστήμονας και Περιφερειακός Σύμβουλος Αλέκος Μαρινάκης. Τη συζήτηση συντονίζει η δημοσιογράφος Νάντια Αϊβάτογλου.

Αποσπάσματα από το βιβλίο θα διαβάσουν οι Νένα Μεντή, Βασίλης Χαραλαμπόπουλος και Νατάσσα Μποφίλιου, ενώ μουσικά θα πλαισιώσουν την παρουσίαση οι Μάνος Μαλαξιανάκης και Γιώργης Παντερμάκης. Η συγγραφέας θα βρίσκεται από νωρίτερα στον χώρο για να συνομιλήσει με το κοινό και να υπογράψει αντίτυπα του βιβλίου.

Ένα μυθιστόρημα της πραγματικότητας, γεμάτο Ελλάδα

Το ένδοξο σκοτάδι του Βοτανικού ξεδιπλώνει την πορεία της Ελλάδας από το 1958 έως το 1980 μέσα από τα μάτια ενός παιδιού και της γιαγιάς Ασημίνας – μιας μορφής που θυμίζει την Μπερνάρντα Άλμπα του Λόρκα. Το έργο παρακολουθεί την περιπέτεια της γενιάς των «Βουτσαράδων»: ισχυροί άντρες, μοιραίες γυναίκες, φτωχοδιάβολοι, αδίστακτα αφεντικά, σκληρές πεθερές, επαναστάτες, κορίτσια-θύματα και τυχοδιώκτες, παρελαύνουν μέσα από ένα πανοραμικό κοινωνικό φάσμα.

Το βιβλίο σκιαγραφεί το φαντασμαγορικό σινεμασκόπ μιας ασπρόμαυρης εποχής, όπου το κορίτσι-αφηγήτρια αναγνωρίζει τα δικά της βιώματα μέσα από την ανάλυση του μύθου των Ατρειδών στο σχολείο. Οι αρχαίοι ήρωες της ελληνικής τραγωδίας –Ορέστης, Ηλέκτρα, Ιφιγένεια, Αγαμέμνων, Αίγισθος και κυρίως η γιαγιά-Κλυταιμνήστρα– μεταμορφώνονται στους δικούς της συγγενείς. Θύματα και θύτες εναλλάσσονται, όπως συμβαίνει και στην πραγματικότητα, όπου όλοι έχουν ταυτόχρονα δίκιο και άδικο.

Μέσα από αυτό το μυθιστόρημα, η Διγενή επιχειρεί μια λογοτεχνική κατάδυση στις βαθιές αντιφάσεις της ελληνικής κοινωνίας, μιλώντας για την απώλεια, την επιβίωση, το ταξίδι στην ενηλικίωση και τη διαρκή αναμέτρηση με τα φαντάσματα του παρελθόντος.

Η δημιουργός – Μια ζωή στη δημοσιογραφία και στην τέχνη

Η Σεμίνα Διγενή γεννήθηκε στην Αθήνα και σπούδασε Πολιτικές Επιστήμες στο Πανεπιστήμιο της Σιένα και Ηλεκτρονική Δημοσιογραφία στη Ρώμη. Μέλος της Ένωσης Ξένων Ανταποκριτών Ιταλίας (STAMPA ESTERA), εργάστηκε ως ρεπόρτερ και αρθρογράφος σε κορυφαία μέσα ενημέρωσης, μεταξύ των οποίων οι εφημερίδες Ελευθεροτυπία, Αυγή, Έθνος της Κυριακής, Real News, καθώς και στο ιταλικό AVANTI, στη Lifo.gr και σε ραδιόφωνα και τηλεοπτικούς σταθμούς, δημόσιους και ιδιωτικούς.

Υπήρξε παρουσιάστρια επιτυχημένων εκπομπών όπως Πες το στη Σεμίνα, Η Μηχανή του Χρόνου, Άνθρωποι, Τοp Stories κ.ά., και Διευθύντρια Προγράμματος στον τηλεοπτικό σταθμό ALPHA. Έχει σκηνοθετήσει ντοκιμαντέρ σε δεκάδες χώρες και έχει βραβευτεί 19 φορές για το έργο της στην τηλεόραση και τη δημοσιογραφία.

Από το 2023 είναι βουλευτής του ΚΚΕ. Αρθρογραφεί στον Κυριακάτικο Ριζοσπάστη και δημιουργεί podcasts και ραδιοφωνικές εκπομπές στον Real FM.

Το συγγραφικό της έργο περιλαμβάνει τα βιβλία Κίτρινο Υποβρύχιο (Πατάκης, 2018), Οι Απείθαρχοι (Κάκτος, 2020), Αποδελτιώσεις I, II, III και το θεατρικό Felicità (Κάπα Εκδοτική, 2022), ενώ Το ένδοξο σκοτάδι του Βοτανικού αποτελεί το πιο πρόσφατο έργο της.

Ακολουθήστε το agonaskritis.gr στο Google News, στο facebook και στο twitter και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Αγώνας της Κρήτηςhttp://bit.ly/agonaskritis
Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Τελευταία Νέα

Περισσότερα σαν αυτό
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

O Ντόναλντ Τραμπ ανακοίνωσε επίθεση των ΗΠΑ σε 3 πυρηνικές εγκαταστάσεις του Ιράν

Ο πρόεδρος των ΗΠΑ, Ντόναλντ Τραμπ, ανακοίνωσε ότι «Ολοκληρώσαμε...

Κύπρος: Το ΑΚΕΛ καταγγέλει σαρωτικές εξαγορές μεγάλων εκτάσεων γης από Ισραηλινούς

Τους κινδύνους από την ανεξέλεγκτη πώληση ακινήτων της Κύπρου...

Ποιος κλέβει το ψωμί στη Γάζα;

Του Αλέξανδρου Λιτσαρδάκη Ποιος είναι ο λήσταρχος της Γάζας και...