Το βιωματικό σεμινάριο γνωριμίας με τον ρυθμό που ξεκίνησε από την Κρήτη κι έγινε πρόγραμμα για σχολεία στη Σουηδία

Κανένα σχόλιο

Ένα Βιωματικό σεμινάριο γνωριμίας με τον ρυθμό, με την στήριξη της Περιφέρειας Κρήτης, που ξεκίνησε από την Κρήτη κι έγινε πρόγραμμα για σχολεία στη Σουηδία

Ξεκινά την Δευτέρα 21 Οκτωβρίου, ένα βιωματικό σεμινάριο γνωριμίας με τον ρυθμό, με την στήριξη της Περιφέρειας Κρήτης, από τα Χανιά. Την Τρίτη 22 Οκτωβρίου θα μεταφερθεί στο Ρέθυμνο και την Τετάρτη 23, στο Ηράκλειο,

Η πρώτη συνάντηση θα γίνει στο Πνευματικό Κέντρο Χανίων (Ανδρέα Παπανδρέου 74) στις 17:00.

"Sponsored links"

Αύριο, Τρίτη 22 Οκτωβρίου, ακολουθεί η συνάντηση στο Ρέθυμνο και στο Φοιτητικό Πολιτιστικό Κέντρο ‘Ξενία’ (Νικολάου Ψαρρού 46) στις 17:00, ενώ η πρώτη συνάντηση του Ηρακλείου θα γίνει την Τετάρτη 23 Οκτωβρίου στο 20ο και 56ο Δημοτικό σχολείο Ηρακλείου (Καρδίτση 12) στις 19:00.

Το πρόγραμμα υλοποιείται για τρίτη συνεχόμενη χρονιά με τη στήριξη της Περιφέρειας Κρήτης και αποτελεί ουσιαστικά ένα κύκλο σεμιναρίων διδασκαλίας ρυθμού και κρουστών από μουσικές παραδόσεις της ευρύτερης περιοχής της Ανατολικής Μεσογείου για το ακαδημαϊκό έτος 2019-20.

 Η συμμετοχή είναι ΔΩΡΕΑΝ στο πλαίσιο της προγραμματικής σύμβασης Περιφέρειας Κρήτης και Πανεπιστημίου Κρήτης.

«Είναι ένα καινοτόμο, ερευνητικό εκπαιδευτικό πρόγραμμα από τον τομέα Θεατρολογίας – Μουσικολογίας της Φιλοσοφικής Σχολής σε συνεργασία με το εργαστήρι Ψυχολογίας και Ειδικής Αγωγής Παιδαγωγικού Τμήματος του Πανεπιστημίου Κρήτης.

Η ιδέα, ο σχεδιασμός και η επιμέλεια του προγράμματος ανήκει στον μουσικό Γιάννη Παπατζανή. Επιστημονικός υπεύθυνος του προγράμματος είναι ο Επίκουρος καθηγητής του τμήματος Φιλολογίας Εμμανουήλ Σειραγάκης. Συνεργάτης σε θέματα παιδαγωγικής ευθύνης είναι ο καθηγητής Ψυχολογίας Ηλίας Κουρκούτας.

Υπεύθυνη συντονισμού – διδασκαλίας είναι η μουσικός Ανθή Φουρκή σε συνεργασία με τους παρακάτω μουσικούς εισηγητές: Χάρης Μπάκας, Κατερίνα Λακιωτάκη και Θεοδώρα Μαργαρίτη. Πλειάδα διακεκριμένων καλλιτεχνών θα εμπλουτίσουν εποικοδομητικά τους ποικίλους εκπαιδευτικούς άξονες ως επισκέπτες εισηγητές».

Από την Κρήτη στη Σουηδία για παιδιά με αυτισμό

Να σημειώσουμε ότι το καινοτόμο ερευνητικό εκπαιδευτικό πρόγραμμα γνωριμίας, με την τέχνη του ρυθμού, υλοποιείται τον τελευταίο χρόνο και σε πρότυπο σχολείο της Σουηδίας με επίκεντρο παιδιά με αυτισμό.

"Sponsored links"

Το πρόγραμμα επιλέχτηκε ως εθνική στρατηγική από το υπουργείο Παιδείας της Σουηδίας για το 2018-2021 στα πλαίσια των ευρωπαϊκών προγραμμάτων Έρασμος+ σε συνεργασία με το Εργαστήριο Ψυχολογίας Ειδικής Αγωγής του ΠΤΔΕ του Πανεπιστημίου Κρήτης.

Όπως είπε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, ο εισηγητής του Προγράμματος, διακεκριμένος μουσικός και εκπαιδευτής Γιάννης Παπατζανής «έχει όλες τις προϋποθέσεις να συμβάλλει μέσω των μουσικών αλληλεπιδράσεων καθοριστικά στην κατάρτιση- υποστήριξη των εκπαιδευτικών που διαχειρίζονται παιδιά με δυσκολίες» ενώ με αυτές τις δράσεις μπορούν, όπως επισήμανε, τα παιδιά-μαθητές να «ανακαλύπτουν και να δημιουργούν μέσα από το ρυθμό και τη μουσική έναν κοινό τόπο και τρόπο έκφρασης, ώστε να κατανοούν καλύτερα τον εαυτό τους, το σώμα τους και τις δυνατότητες τους, να συμμετέχουν καλύτερα στις μαθησιακές διαδικασίες και να αντιλαμβάνονται με έναν άλλο τρόπο, πιο δημιουργικό και λιγότερο αρνητικό/αγχωτικό, τον κόσμο γύρω τους».

Στο επίκεντρο του προγράμματος βρίσκεται η μουσική, ο ρυθμός και η κίνηση, ενώ φιλοδοξία είναι μέσα από το πρόγραμμα να διαμορφωθεί το επόμενο διάστημα και η αντίστοιχη διδακτέα ύλη. Ταυτόχρονα το επόμενο χρονικό διάστημα αναμένονται δημοσιεύσεις σε επιστημονικά περιοδικά, ενώ η συμβολή του Πολυτεχνείου, θεωρείται καθοριστική, προκειμένου το υλικό που θα προκύψει να μπορεί να έχει και ηλεκτρονικά, εντονότερη δυναμική.

Όπως τόνισε ο κ. Παπατζανής: «Η Εθνική Αρχή Εκπαίδευσης της Σουηδίας, υιοθέτησε το πρόγραμμα αυτό, κάνοντας εστίαση στον αυτισμό, μέσα από το ρυθμό και την κίνηση. Είναι πολύ σημαντικό μια χώρα, όπως τη Σουηδία, να υιοθετεί από το 2018 μέχρι το 2021 σαν εκπαιδευτικό πιλότο, ένα πρόγραμμα από την Κρήτη. Στην ουσία αντί να υιοθετούμε εμείς από μια χώρα όπως τη Σουηδία, εξάγουμε πολιτισμό προς τα έξω και είμαστε σε μια διαδικασία να γράψουμε και διδακτέα ύλη πάνω σε αυτό. Το Πολυτεχνείο μπήκε μέσα στο πρόγραμμα για να μπορούμε να έχουμε και ηλεκτρονικά το λεγόμενο follow up. Να ανεβάζουμε δηλαδή υλικό μέσα από τις πλατφόρμες του Πολυτεχνείου, ώστε να μπορέσει αυτό να έχει μεγαλύτερη διάχυση αλλά και συνέχεια».

Στα : Τοπικα

Το αρθρο δημοσιευτηκε απο τον/την:

Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Η απάντησή σας

Το email σας δεν δημοσιεύεται.

Διαβάστε επίσης
διαφημίσεις