17.8 C
Chania
Monday, December 23, 2024

Υψηλός δείκτης ικανοποίησης των τουριστών κρουαζιέρας στα Χανιά

Ημερομηνία:

Το «στοίχημα» του τουρισμού κρουαζιέρας φαίνεται να «κερδίζει» ο Δήμος  Χανίων και το λιμάνι της Σούδας, σύμφωνα και με τα αποτελέσματα – μιας ακόμη – ποιοτικής έρευνας που διενέργησε ο Δήμος Χανίων στους επισκέπτες  του κρουαζιερόπλοιου “Navigator of the Seas”, που αφίχθη στο Λιμάνι της  Σούδας στις 20/5/2011.

Στην εν λόγω έρευνα, η οποία είχε ως στόχο την  «αποτύπωση» των εντυπώσεων και της ικανοποίησης από την παραμονή των  επισκεπτών κρουαζιέρας στα Χανιά, καταγράφεται – για μια ακόμη φορά –  υψηλός δείκτης ικανοποίησης των επισκεπτών.

Είναι χαρακτηριστικό πως το 74% των επισκεπτών του εν λόγω  κρουαζιερόπλοιου έμεινε απόλυτα ικανοποιημένο από την παραμονή του στα  Χανιά και τις υπηρεσίες που έλαβε στο τόπο μας, ενώ 9 στους 10 επιβάτες  (ποσοστό 89%) αυτού, δηλώνουν πως «θα προτείνουν σε τρίτους (συγγενείς,  φίλους, κ.α.) την πόλη των Χανίων ως ιδανικό μέρος για διακοπές στο  άμεσο μέλλον».

Ειδικότερα, από τις απαντήσεις που δόθηκαν στα ερωτηματολόγια,  προκύπτει ότι:
• το 74% των επισκεπτών έμεινε απόλυτα ικανοποιημένο από την εμπειρία  παραμονής του στα Χανιά, το 19% δήλωσε «μάλλον ικανοποιημένο» ενώ μόνο  1% ήταν το ποσοστό της μη ικανοποίησης-δυσαρέσκειας των επισκεπτών.
• Η μεγαλύτερη ικανοποίηση των επισκεπτών αφορούσε στο τομέα της  ευκολίας μετακίνησης – επιλογές μέσων συγκοινωνίας προς και από το  κέντρο της πόλης (ποσοστό 76%), της φιλοξενίας και της εξυπηρέτησης  τους, τόσο κατά την άφιξη όσο και κατά τη παραμονή τους στην πόλη  (ποσοστό 74%), της ασφάλειας στην πόλη (ποσοστό 74%) και των επιλογών  που τους παρείχε η αγορά των Χανίων και τα εμπορικά/τουριστικά  καταστήματα (ποσοστό 75%). Οι επισκέπτες εξέφρασαν επίσης θετικότατα  σχόλια για την πληροφόρηση από πλευράς Δήμου Χανίων (υποδοχή, γραφεία  τουριστικής πληροφόρηση – info kiosk, διανομή χαρτών- ενημερωτικών  εντύπων, κ.ά.) (ποσοστό 71%) όπως επίσης και για την τοπική  αρχιτεκτονική και τις φυσικές ομορφιές (ποσοστό 71%). Τέλος, σε  εξαιρετικά υψηλό ποσοστό (70%) κυμάνθηκε η ικανοποίηση των επισκεπτών  από την ποιότητα, το εύρος και τις τιμές των παρεχόμενων υπηρεσιών από  τα εστιατόρια, καφέ, χώρους ψυχαγωγίας κ.α.
• το 40% των επισκεπτών επισκέφθηκαν την Παλιά Πόλη των Χανίων, το 37%  τη Δημοτική Αγορά και το 12% τα μουσεία της πόλης. Ένα μικρότερο ποσοστό  επισκέφθηκε θρησκευτικούς χώρους.
• 8 στους 10 επισκέπτες κρουαζιέρας (ποσοστό 81%) είναι πολύ πιθανό να  επισκεφθούν ξανά τα Χανιά στο άμεσο μέλλον, ενώ 9 στους 10 (ποσοστό 89%)  θα προτείνει την πόλη των Χανίων ως ιδανικό μέρος για διακοπές σε  τρίτους.
• 1 στους 2 τουρίστες «άφησε» στην τοπική αγορά ποσό έως 50 €, ενώ ένας  καθ’ όλα σημαντικός αριθμός επισκεπτών (1 στους 4 περίπου) κατανάλωσε  ποσά που ανέρχονται σε πάνω από 100 €, απόδειξη του ότι το εν λόγω είδος  τουρισμού, αποτελεί μια ισχυρή τονωτική «ένεση» κάθε τοπικής οικονομίας.

Τέλος, αξίζει να αναφερθούν και ορισμένα πράγματα τα οποία δυσαρέστησαν  τους επισκέπτες κρουαζιέρας κατά την επίσκεψη τους στα Χανιά και τα οποία είναι:
α) τα γκράφιτι που υπάρχουν σε μνημεία/δημόσιους χώρους και τα οποία όχι μόνο προσβάλλουν την κοινή αισθητική αντίληψη αλλά «βεβηλώνουν» και την πλούσια πολιτιστική κληρονομιά του τόπου μας
β) η άγρα πελατών, ιδιαίτερα από εστιατόρια σε τουριστικά σημεία των  Χανίων. Η απάντηση μάλιστα ενός επισκέπτη κρουαζιέρας στην ερώτηση «τι σας δυσαρέστησε κατά την παραμονή σας στα Χανιά;» είναι χαρακτηριστική:
«Οι πιεστικοί ιδιοκτήτες και σερβιτόροι των εστιατορίων» («restaurant’s owners and waiters were pushy»), γεγονός που οφείλει αν μη τι άλλο να προβληματίσει και να κινητοποιήσει τόσο τους εκπροσώπους του κλάδου των καταστημάτων εστίασης όσο και τους ίδιους τους ιδιοκτήτες, οι οποίοι με τέτοιες ενέργειες δεν συνεισφέρουν στις τεράστιες συλλογικές προσπάθειες που καταβάλλονται για την ενίσχυση του τουρισμού στα Χανιά, ιδιαίτερα σε μια τόσο δύσκολη οικονομικά περίοδο.

Και νέες αφίξεις κρουαζιερόπλοιων στη Σούδα…
Τέλος, σημειώνεται πως έως τις 4 Ιουλίου αναμένεται να αφιχθούν στο  λιμένα της Σούδας δυο ακόμα κρουαζιερόπλοια, στους επιβάτες των οποίων  πρόκειται να διανεμηθεί έντυπο και ηλεκτρονικό πληροφοριακό υλικό από το  Γραφείο Τουρισμού του Δήμου Χανίων, ενώ πληροφορίες θα παρέχονται σε  αυτούς και στο κιόσκι τουριστικής πληροφόρησης του Δήμου στην πλατεία  της Δημοτικής Αγοράς.
ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ ΟΝΟΜΑ ΠΛΟΙΟΥ
01- Ιουλίου-11 Navigator Of The Seas
04- Ιουλίου -11 Mariner Of The Seas

"google ad"

Ακολουθήστε το agonaskritis.gr στο Google News, στο facebook και στο twitter και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Αγώνας της Κρήτηςhttp://bit.ly/agonaskritis
Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Τελευταία Νέα

Περισσότερα σαν αυτό
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

«Φωτιά» και φέτος το χριστουγεννιάτικο τραπέζι: 150 ευρώ για 6 άτομα – Αναλυτικά οι τιμές

Ακόμα πιο «τσουχτερό» αναμένεται φέτος το χριστουγεννιάτικο τραπέζι, όπως επιβεβαιώνει...