30.8 C
Chania
Tuesday, June 25, 2024

«Χρυσά» πληρώνουμε τα ίδια προϊόντα στα σούπερ μάρκετ: Πάνω έως 50% οι τιμές από Γαλλία και Ιταλία – Δεύτερη στον πληθωρισμό τροφίμων στην Ευρώπη

Ημερομηνία:

«Καίνε» τους πολίτες οι τιμές των προϊόντων στα ράφια των σούπερ μάρκετ, με την Ελλάδα να είναι και… με τη βούλα η δεύτερη χώρα σε πληθωρισμό στις τιμές των τροφίμων στην Ευρωζώνη.

Ειδικά στα τρόφιμα, όπως φάνηκε και από όσα ανακοίνωσε η Eurostat, οι ανατιμήσεις στην Ελλάδα τρέχουν με πολλαπλάσια ταχύτητα (5,3%)οι ανατιμήσεις στην Ελλάδα τρέχουν με πολλαπλάσια ταχύτητα (5,3%) σε σχέση με άλλες χώρες στη ζώνη του ευρώ, που ήταν κάτω από το 2%. Την πρωτιά κατέχει η Μάλτα. Στην Ελλάδα ο πληθωρισμός στα «τρόφιμα» έτρεχε τον Απρίλιο με , όταν στην ευρωζώνη (1,9%).

Η σύγκριση στα ράφια ιταλικών και γαλλικών σούπερ μάρκετ, καταγράφει ότι οι τιμές σε πολλά προϊόντα είναι σαφώς χαμηλότερες σε σχέση με την Ελλάδα. Σε χώρες, μάλιστα, στις οποίες οι μισθοί είναι σαφώς υψηλότεροι σε σχέση με τη δική μας.

Η έρευνα σε ιταλικά και γαλλικά σούπερ μάρκετ και η διαφορά στις τιμές

Στα ράφια των ιταλικών και γαλλικών σούπερ μάρκετ οι τιμές σε πολλά προϊόντα είναι σαφώς χαμηλότερες σε σχέση με την Ελλάδα, σύμφωνα με ρεπορτάζ του ΣΚΑΪ.

Το ίδιο ακριβώς προϊόν, την ίδια επωνυμία, οι καταναλωτές του πληρώνουν 50% πιο κάτω σε γαλλικό ή ιταλικό σούπερ μάρκετ, τη στιγμή που οι μισθοί των δύο αυτών χωρών αποκλίνουν σημαντικά με τους δικούς μας.

Ενδεικτικά τέσσερα επώνυμα προϊόντα, ίδιες μάρκες με ίδιες συσκευασίες:

Δημητριακά

Ελλάδα: 4,93 ευρώ – Γαλλία: 2,59 ευρώ

Σπαγγέτι Νο 5

Ελλάδα: 1,30 ευρώ – Ιταλία: 1 ευρώ

Σάλτσα ζυμαρικών (βάζο)

Ελλάδα: 3,15 ευρώ – Ιταλία: 1,95 ευρώ

Μπάρες δημητριακών

Ελλάδα: 3,80 ευρώ – Ιταλία: 2,95 ευρώ

Έτσι, λοιπόν, η σύγκριση σε βασικά προϊόντα βγάζει ως συμπέρασμα πως στην Ελλάδα θα βρει τα ίδια προϊόντα ακριβότερα. Αυτό εντοπίζουν οι καταναλωτές και αναρωτιούνται πώς γίνεται με άλλη αγορίστικη δύναμη να πληρώνουν περισσότερα για τα ίδια προϊόντα.

Ακρίβεια: Η Ελλάδα δεύτερη στον πληθωρισμό τροφίμων στην Ευρωζώνη

Υπενθυμίζεται ότι σύμφωνα με τα επικαιροποιημένα στοιχεία της Eurostat, στο 3,2% διαμορφώθηκε ο πληθωρισμός στην Ελλάδα τον Απρίλιο, καταγράφοντας και πάλι αύξηση (0,9 της μονάδας).

Η Ελλάδα για έβδομο συνεχόμενο μήνα βρίσκεται πάνω από το μέσο όρος της Ευρωζώνης (2,4%) και στον γενικό δείκτη κατατάσσεται έβδομη από το τέλος.

Σε ό,τι αφορά στον τομέα των τροφίμων η χώρα αναδεικνύεται στη δεύτερη χειρότερη θέση, πίσω από τη Μάλτα. Στον γενικό δείκτη η χώρα κατατάσσεται 7η από το τέλος. Συγκεκριμένα ο πληθωρισμός στα τρόφιμα διαμορφώθηκε στο 5,3% (από 5,4% τον Μάρτιο), ενώ στη Μάλτα ήταν 5,9% (από 6,2% τον Μάρτιο).

Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ για τον Απρίλιου, οι μεγαλύτερες αυξήσεις σημειώθηκαν στα τρόφιμα σε ετήσια βάση σημειώθηκαν στο ελαιόλαδο (63,7%), στα φρούτα (11,6%), στα ψάρια (10,6%) και στο ρύζι (8,5%), ενώ κατά 12,5% αυξήθηκαν οι τιμές των μεταλλικών νερών – αναψυκτικών και χυμών τροφίμων.

Capture-19_4b22d.png

"google ad"

Ακολουθήστε το agonaskritis.gr στο Google News, στο facebook και στο twitter και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Αγώνας της Κρήτηςhttp://bit.ly/agonaskritis
Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Τελευταία Νέα

Περισσότερα σαν αυτό
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ