29.4 C
Chania
Friday, July 11, 2025

«Ψηφιακό πελατολόγιο με το ζόρι»: Οι ιδιοκτήτες συνεργείων στα Χανιά παρέδωσαν τα κλειδιά των καταστημάτων τους ως πράξη διαμαρτυρίας

Ημερομηνία:

Με μαζικές κινητοποιήσεις και έντονη κριτική, οι ιδιοκτήτες συνεργείων αντιδρούν στο νέο σύστημα που, όπως λένε, αγνοεί την πραγματικότητα της δουλειάς τους και απειλεί την επιβίωσή τους.

Σοβαρές αντιδράσεις προκαλεί στους επαγγελματίες των Χανίων –και όλης της Ελλάδας– η απόφαση της κυβέρνησης για υποχρεωτική εφαρμογή του «ψηφιακού πελατολογίου» σε όλους τους κλάδους της επισκευαστικής δραστηριότητας: συνεργεία αυτοκινήτων, ηλεκτρολογεία, βουλκανιζατέρ, μηχανημάτων έργων και μοτοσυκλετών.

Ανταποκρινόμενοι στο κάλεσμα του Σωματείου τους, οι επαγγελματίες στα Χανιά συγκεντρώθηκαν το πρωί της Πέμπτης στην Αντιπεριφέρεια Χανίων, όπου παρέδωσαν ψήφισμα διαμαρτυρίας, ενώ σε μια συμβολική κίνηση απελπισίας, παρέδωσαν στον Αντιπεριφερειάρχη Γιώργο Τσαπάκο τα κλειδιά των καταστημάτων τους.

Μανώλης Κοτσάκης: «Δουλέψτε εσείς τα μαγαζιά μας»

Ο πρόεδρος του Συνδέσμου Επισκευαστών Αυτοκινήτων Χανίων, Μανώλης Κοτσάκης, εξέφρασε την αγανάκτηση των συναδέλφων του τονίζοντας ότι:

«Μαζευτήκαμε εδώ γιατί συνεχίζουμε τις δράσεις ενόψει της εφαρμογής του ψηφιακού πελατολογίου. Όλοι οι συνάδελφοι είναι ενωμένοι και αντίθετοι, ζητώντας επαναδιαπραγμάτευση για τον τρόπο λειτουργίας των συνεργείων και της σχέσης μας με την πολιτεία.»

Και συνέχισε λέγοντας:

«Σήμερα παραδίδουμε τα κλειδιά των καταστημάτων μας. Αν το κράτος ξέρει καλύτερα, ας τα δουλέψει εκείνο. Είναι συμβολικό, αλλά η αγωνία μας είναι πραγματική και βαθιά.»

Χρόνος, λάθη και… τεχνητή νοημοσύνη

Ιδιαίτερη κριτική ασκείται και στον τεχνικό σχεδιασμό του μέτρου. Σύμφωνα με τον κ. Κοτσάκη, η λειτουργία του ψηφιακού συστήματος απαιτεί σημαντικό χρόνο για κάθε πελάτη – πολύ περισσότερο από τα «40 δευτερόλεπτα» που επικαλείται ο γενικός γραμματέας του Υπουργείου.

«Ένα λάθος δεν διορθώνεται και επιφέρει πρόστιμο. Αν καθυστερήσει ένα ανταλλακτικό και το αυτοκίνητο μείνει για μήνες, η τεχνητή νοημοσύνη θεωρεί πως κρύβεις εισόδημα και σου βγάζει ‘κόκκινη κάρτα’. Αυτό δεν είναι σοβαρό κράτος.»

«Δεν είμαστε αντίθετοι στην ψηφιακή μετάβαση – αλλά όχι έτσι»

Οι επαγγελματίες δηλώνουν πως δεν εναντιώνονται στην ψηφιακή οργάνωση καθεαυτή, αλλά στον αυταρχικό τρόπο επιβολής της, χωρίς επαρκή στήριξη, τεχνογνωσία ή υποδομή.

«Ζητάμε οργάνωση, σωστή εφαρμογή και ασφάλεια για τον πολίτη και το κράτος. Όχι στοχοποίηση. Πονάμε, σωματικά και ψυχολογικά, σε μια δουλειά αντιυγιεινή. Μας παρουσιάζουν σαν φοροφυγάδες, τη στιγμή που οι πληρωμές γίνονται κυρίως με κάρτα.»

«Προσωπικά, δουλεύω μόνος, χωρίς υπάλληλο. Το ΦΠΑ που δηλώνω είναι 984€. Δεν καταλαβαίνω τι ψάχνουν να βρουν από εμάς. Ας πάνε αλλού.»

Ανοικτό το ενδεχόμενο απεργιακών κινητοποιήσεων

Η παράδοση κλειδιών ήταν η τελευταία προγραμματισμένη διαμαρτυρία, ωστόσο οι εκπρόσωποι του κλάδου ξεκαθάρισαν ότι εάν δεν υπάρξει ουσιαστική απάντηση από την κυβέρνηση, τα επόμενα βήματα θα είναι πιο δυναμικά.

«Ανάλογα με τις εξελίξεις, εξετάζεται απεργία από 1η του μήνα – είτε τετραήμερη, είτε διαρκείας», τόνισε ο κ. Κοτσάκης.

Παρόμοιες κινητοποιήσεις πραγματοποιούνται και σε άλλες πόλεις της χώρας, όπως η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη, αποδεικνύοντας ότι το ζήτημα έχει αποκτήσει πανελλαδική διάσταση.

Οι επαγγελματίες της επισκευαστικής δραστηριότητας δεν αρνούνται την ανάγκη εκσυγχρονισμού. Αντιθέτως, δηλώνουν πρόθυμοι να συνεργαστούν, εφόσον οι αλλαγές υλοποιούνται με διάλογο, στήριξη και ρεαλισμό.

«Δε διαθέτουμε βίλες και πισίνες»

Στο πλευρό των συναδέλφων του βρέθηκε και ο Στέλιος Μιχαηλάκης, ιδιοκτήτης συνεργείου στα Χανιά, συμμετέχοντας στη διαμαρτυρία ενάντια στην υποχρεωτική εφαρμογή του ψηφιακού πελατολογίου. Με λόγια απλά αλλά αποκαλυπτικά, περιέγραψε τον καθημερινό αγώνα επιβίωσης στον χώρο των συνεργείων, τονίζοντας την κοινωνική και οικονομική αδικία που κρύβεται πίσω από τις κυβερνητικές αποφάσεις.

«Όπως ξέρετε, ανήκω σε αυτό τον χώρο και δεν θα μπορούσα να λείπω από αυτό τον αγώνα. Οι συνάδελφοι δίνουν έναν δίκαιο αγώνα, γιατί αυτό το μέτρο που πάνε να εφαρμόσουν είναι ταφόπλακα για τις επιχειρήσεις μας.»

Ο κ. Μιχαηλάκης υπογράμμισε πως οι περισσότεροι επαγγελματίες του κλάδου δεν είναι πλούσιοι, ούτε διαθέτουν βίλες και πισίνες όπως κάποιοι φαντάζονται.

«Όλοι μας κάνουμε παράλληλες δουλειές για να μπορούμε να στηρίζουμε τα συνεργεία μας. Τα συνεργεία είναι σαν τους γιατρούς. Μόνο που όταν πας στον γιατρό του λες “πονάω εδώ”. Το αυτοκίνητο δεν σου μιλάει. Μπορεί να χρειαστούν δύο και τρεις ώρες για να καταλάβεις τι έχει.»

Η εφαρμογή του ψηφιακού πελατολογίου, σύμφωνα με τον ίδιο, όχι μόνο θα αυξήσει σημαντικά το λειτουργικό κόστος, αλλά θα το μετακυλήσει και στον καταναλωτή.

«Θα έρθει ο πελάτης και θα μου πει: “Σιγά μη σου δώσω 30 ή 40 ευρώ για να μου πεις τι έχει το αμάξι”. Κι όμως, εγώ θα πρέπει να το κάνω, γιατί θα φορολογούμαι γι’ αυτό. Είναι μια κατάφωρη αδικία και τελικά αυτός που θα την πληρώσει είναι ο πολίτης.»

Ο ίδιος καλεί την κυβέρνηση να ξαναδεί το θέμα με σοβαρότητα και να μην εφαρμόζει τα μέτρα χωρίς διάλογο και δοκιμαστική περίοδο.

«Από μικρό παιδάκι είμαι μέσα σε συνεργείο και βλέπω πόσο δύσκολη είναι αυτή η δουλειά. Δεν γίνεται να ξεκινάμε, όπως σε όλα στην Ελλάδα, από το τέλος. Πρέπει να ξεκινήσουμε με διαβούλευση. Ας εφαρμόσουν το μέτρο πιλοτικά για ένα ή δύο χρόνια, να το δούμε, να το δουλέψουμε και τότε, ναι, να είμαστε μαζί τους για να νοικοκυρέψουμε τη χώρα μας. Αυτό θέλουμε όλοι.»

ΨΗΦΙΣΜΑ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗΣ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑΣ

27 ΙΟΥΝΙΟΥ 2025

ΓΙΑ ΤΟ ΨΗΦΙΑΚΟ ΠΕΛΑΤΟΛΟΓΙΟ

Η Ενιαία Ομοσπονδία Βιοτεχνών Επισκευαστών Αυτοκινήτων Μηχανημάτων Μοτοσυκλετών ( Ε.Ο.Β.Ε.Α.Μ.Μ. ) και η Ομοσπονδίας Βιοτεχνών Επισκευαστών Αυτοκινήτων Μηχανημάτων και Μοτοποδηλάτων Ελλάδος  (Ο.Β.Ε.Α.Μ.Μ.Ε.) και τα μέλη του κλάδου μας ,  εκφράζουμε την κατηγορηματική μας αντίθεση στην υποχρεωτική εφαρμογή του Ψηφιακού Πελατολογίου, ένα μέτρο το οποίο δεν ανταποκρίνεται στις πραγματικές ανάγκες και δυνατότητες των μικρών επιχειρήσεων του χώρου μας.

Το συγκεκριμένο μέτρο:

  • Η ψηφιακή πρόοδος δεν μπορεί να επιβάλλεται με τιμωρητικούς όρους στους μικρούς επαγγελματίες και να επιφέρει δυσανάλογες επιπτώσεις διοικητικές και τεχνικά βάρη και να θέτει σε κίνδυνο τη βιωσιμότητά τους και δεν μπορεί να επιβάλλεται οριζόντια, αγνοώντας τους φορείς εκπροσώπησης που γνωρίζουν την πραγματικότητα των μικρών και πολύ μικρών επιχειρήσεων , αυτοαπασχολούμενων που κατά ομολογία σας αποτελούν την ραχοκοκαλιά της κοινωνίας.
  • Επιβαρύνει τις μικρές επιχειρήσεις με επιπλέον γραφειοκρατία, αυξάνοντας τον χρόνο και τους πόρους που απαιτούνται για την τήρηση των καθημερινών διαδικασιών.
  • Επιβάλλει τεχνολογικό κόστος που πολλές μικρές και οικογενειακές επιχειρήσεις αδυνατούν να καλύψουν, είτε λόγω έλλειψης εξοπλισμού είτε λόγω απουσίας επαρκούς τεχνικής κατάρτισης.
  • Υπονομεύει την ανταγωνιστικότητα των μικρών συνεργείων έναντι μεγαλύτερων επιχειρήσεων που διαθέτουν εξειδικευμένο προσωπικό και αυτοματοποιημένα συστήματα.
  • Εντατικοποίηση του χρόνου εργασίας του μικρού επισκευαστή που αδυνατεί να προσλάβει διοικητικό προσωπικό .
  • Κίνδυνος αυτοματοποιημένων προστίμων σε περίπτωση λαθών.

Είμαστε υπέρ της ορθολογικής αξιοποίησης της τεχνολογίας, με μέτρα που διευκολύνουν τη λειτουργία μας και ενισχύουν τη διαφάνεια, αλλά όχι μέσω υποχρεωτικών ρυθμίσεων που εφαρμόζονται χωρίς διάλογο, χωρίς προσαρμογή στα δεδομένα του κάθε κλάδου και χωρίς την παροχή της απαραίτητης υποστήριξης.

Ζητούμε:

  1. Την άμεση απόσυρση της υποχρεωτικής εφαρμογής του Ψηφιακού Πελατολογίου για τον κλάδο μας.
  2. Διάλογο με τους αρμόδιους φορείς, με τη συμμετοχή των εκπροσώπων του κλάδου, ώστε να βρεθούν ρεαλιστικές λύσεις.
  3. Την ενίσχυση των μικρών επιχειρήσεων με επιδοτήσεις και τεχνική υποστήριξη για την ψηφιακή τους προσαρμογή, με τρόπο προαιρετικό και όχι επιβεβλημένο.

Ο κλάδος μας έχει αποδείξει έμπρακτα την προσήλωσή του στην ποιότητα, τη διαφάνεια και τη σωστή εξυπηρέτηση των πολιτών. Ζητούμε να αντιμετωπιστούμε με σεβασμό και κατανόηση, και όχι με μέτρα που οδηγούν στην εξόντωσή μας.

Δεν μπορούν όλοι να πληρώσουν. Και το σεβόμαστε.

Αν βρίσκεσαι σε δύσκολη οικονομική κατάσταση, συνέχισε να μας διαβάζεις δωρεάν. Η ενημέρωση πρέπει να παραμένει προσβάσιμη για όλους.

Αν όμως μπορείς, στήριξέ μας σήμερα. Ορίστε δύο καλοί λόγοι για να το κάνεις:

  1. Η στήριξή σου ενισχύει άμεσα την ποιότητα και την ανεξαρτησία της δημοσιογραφίας μας.
  2. Κοστίζει λιγότερο από έναν καφέ και η διαδικασία διαρκεί λιγότερο από 1 λεπτό.

Επίλεξε σήμερα να γίνεις συνδρομητής ή δωρητής.

Γίνε συνδρομητής

Σας ευχαριστούμε θερμά.

Ακολουθήστε το agonaskritis.gr στο Google News, στο facebook και στο twitter και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Αγώνας της Κρήτηςhttp://bit.ly/agonaskritis
Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Τελευταία Νέα

Περισσότερα σαν αυτό
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Ο Ζούκερμπεργκ και τα τεράστια ποσά προσλήψεων στην «Υπερνοημοσύνη»

Η Meta Platforms Inc. έχει προσφέρει ασυνήθιστα υψηλές αμοιβές...