18.8 C
Chania
Tuesday, April 16, 2024

Γεραπετρίτης: Υποχρεωτικά δυο σταθμάρχες σε κάθε σταθμό

Ημερομηνία:

Μέτρα για την ασφάλεια στις μετακινήσεις με τρένο ανακοίνωσε ο υπουργός Επικρατείας, αρμόδιος για τις Μεταφορές, Γιώργος Γεραπετρίτης μετά το σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη.

«Θα ήθελα να εκφράσω την οδύνη και τον σπαραγμό, πρόκειται για εθνική τραγωδία. Η οδύνη πρέπει να βρει μια κάθαρση», ανέφερε ο Γιώργος Γεραπετρίτης.

«Θα κάνω μια ειλικρινή προσπάθεια να απαντήσω, βρίσκομαι μόνο μια εβδομάδα στο υπουργείο, να με συγχωρέσετε εάν δεν μπορέσω να απαντήσω όλες τις ερωτήσεις» είπε ο κ. Γεραπετρίτης.

«Δεν είμαι εδώ να κάνω καμία κομματική ή πολιτική αντιπαράθεση, ούτε συμψηφισμούς. Η ευθύνη που αναλογεί στην παρούσα κυβέρνηση έχει αναδειχθεί. Οφείλω και πάλι να ζητήσω συγγνώμη εκ μέρους της κυβέρνησης από τις οικογένειες και απ’ όλους τους Έλληνες που δεν μπορέσαμε να αποτρέψουμε την τραγωδία. Είναι ειλικρινής η συγγνώμη μας» πρόσθεσε.

«Βρέθηκα στον τόπο της τραγωδίας και είχα την δυστυχία να έχω μια προσωπική άποψη για τις συνθήκες κάτω από τις οποίες λειτουργεί το σύστημα διοίκησης στην Θεσσαλονίκη και την Λάρισα. Οι διαπιστώσεις που έκανα ήταν ότι το τοπικό κέντρο τηλεδιοίκησης της Λάρισας λειτουργούσε αδιαλλείπτως και δεν υπήρξε καμία διακοπή λειτουργίας στο τοπικό κέντρο τηλεδιοίκησης της Λάρισας. Άρα και το μοιραίο βράδυ θα έπρεπε να έχει γίνει η αυτόματη χάραξη πορείας. Επίσης δεν συντελέστηκε η χειροκίνητη αλλαγή κλειδιού σε δεύτερο επίπεδο και σε τρίτο επίπεδο θα έπρεπε να υπάρχει παρακολούθηση στον πίνακα και για μια απόσταση 5,5 χλμ. Αν είχε υπάρξει παρακολούθηση στον πίνακα μετά την αναχώρηση της αμαξοστοιχίας θα είχε διαπιστωθεί η μετάπτωση της αμαξοστοιχίας στην εσφαλμένη γραμμή. Αν είχαμε πλήρες σύστημα τηλεδιοίκησης στην χώρα, το δυστύχημα θα είχε αποφευχθεί πέρα από το ζήτημα του ανθρώπινου λάθους». 

Για το προσωπικο: Είναι προφανές ότι απαιτείται πιο εξειδικευμένο προσωπικό. Προϊόντος του χρόνου τα τελευταία 15 χρόνια υπήρξε σημαντική μείωση λόγω οικονομικών περιορισμών και συνταξιοδοτήσεων. Έγινε πολύ μικρός αριθμός αναπλήρωσης. Έγινε μια προσπάθεια σε 3 επίπεδα από την κυβέρνηση μέσω της κινητικότητας, μέσω προσλήψεων με ΔΠΥ περίπου 200, 69 κλειδούχοι και 73 σταθμάρχες και δρομολόγηση ενός σημαντικού αριθμού μόνιμων προσλήψεων στον ΟΣΕ. Για το 2021 διαγωνισμός για πρόσληψη 117 ατόμων εκ των οποίων 36 σταθμάρχες και το 2022 ακόμα 100.

Για τις υποδομές: Ο σιδηρόδρομος λειτούργησε επί 50 χρόνια με έμφαση στην χειροκίνητη λειτουργία. Για πρώτη φορά το 2014 υπογράφηκε η σύμβαση με την οποία θα έχουμε καθολική αναβάθμιση υποδομών με την σηματοδότηση και την καθολική λειτουργία της τηλεδιοίκησης. Η σύμβαση αυτή αναπτύχθηκε μερικώς έως το 2017 και είχε υπάρξει παράδοση του 32% του παραδοτέου και δυστυχώς υπήρχαν σημαντικά σφάλματα και μόνο ένα 18% ήταν γνήσια λειτουργικό. Το 2017 σταμάτησε η εφαρμογή της σύμβασης γιατί προέκυψαν λάθη στην εφαρμογή και η αρμόδια αρχή χρηστού ελέγχου της ΕΕ διαπίστωσε ότι υπάρχουν σφάλματα. Και από το 2017 έως το 2019 καμία απολύτως παράδοση. Τότε αλλάζει η διοίκηση την ΕΡΓΟΣΕ και από το Νοέμβριο γίνεται προσπάθεια ανάταξης της σύμβασης. Υπογράφηκε συμπληρωματική το 2021. Τότε επανεκκίνησε η σύμβαση. Τώρα έχει παραδοθεί το 70% της σύμβασης και μέσα στο 2023 θα έχουμε την παράδοση του υπόλοιπου τμήματος.

Όπως διαβεβαίωσε, θα γίνουν όλες οι αναγκαίες ενέργειες για να προχωρήσει με ταχύτατους ρυθμούς η σύμβαση για τον τεχνολογικό εξοπλισμό των ελληνικών σιδηροδρόμων.

Η επόμενη μέρα

Για την επόμενη μέρα στον σιδηρόδρομο, ο κ. Γεραπετρίτης ανέφερε τα εξής:

Επανεκκίνηση σιδηροδρόμου: είναι σημαντικό να μπορέσει να ξεκινήσει εκ νέου. Θα πρέπει να στηρίξουμε την εμπιστοσύνη του κοινού απέναντι στο σιδηρόδρομο, ένα λαϊκό μέσο φθηνότερο, αυτή η επανεκκίνηση θα γίνει υπό όρους αναβαθμισμένου συστήματος ασφαλείας

Θα περιλαμβάνει υποχρεωτικά δυο σταθμάρχες σε όλους τους σταθμούς – αυτό σημαίνει μείωση μεταφορικού έργου και με μεγαλύτερο συντονισμό στο πλαίσιο των τεχνικών δυνατοτήτων σε συνεργασία με την Hellenic Train

Η επανεκκίνηση θα γίνει μόνο υπό όρους ασφάλειας, τόνισε.

«Έχουμε νέα συνάντηση την Παρασκευή με όλους τους εργαζόμενους στους σιδηροδρόμους και είναι διατεθειμένοι να κάνουν ότι περνά από το χέρι τους προκειμένου η αναβάθμιση των μέτρων προστασίας να αγκαλιαστεί από όλους», τόνισε ακόμη ο υπουργός.

"google ad"

Σχετικά με την οικονομική ενίσχυση σημείωσε:

  • Για πρώτη φορά φέτος αυξάνει ο κρατικός προϋπολογισμός προς τον ΟΣΕ στα 75 εκατομμύρια και ήδη έχουν εγγραφεί 85 εκατ. στο ταμείο ανάκαμψης για την αναβάθμιση των δομών Θα μελετηθεί εκ νέου το σύστημα που έχει να κάνει με εκπαίδευση και προσλήψεις.
  • Για την εκπαίδευση σταθμάρχη, τόνισε πως το πρόγραμμα περιλαμβάνει 6μηνο εκπαίδευσης θεωρητικά και πρακτικά και στο πεδίο καθώς και ψυχομετρικά τεστ.
  • Στο προσεχές διάστημα θα φέρουμε στη Βουλή προς ψήφιση αυστηρότερο πλαίσιο σε ότι αφορά κλοπές και φθορές στο δίκτυο – συμβαίνει επί χρόνια με αποτέλεσμα να έχουμε αδυναμία υποστήριξης

Πότε θα ανοίξει ο σιδηρόδρομος: «Η επιθυμία μας είναι να επανεκκινήσει στον συντομότερο δυνατό χρόνο. Θα δούμε με όλους τους φορείς τον αναγκαίο χρόνο. Ενδεχομένως και ως το τέλος του μήνα. Θα υπάρξει μείωση συρμών, δρομολογίων ή σταθμών που θα σταματούν οι συρμοί. Είναι ένα σύνθετο πλαίσιο που θα το δούμε μαζί με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς. Εκείνο που θέλω να πω είναι πως δεν θα ξεκινήσει κανένα τρένο αν δεν έχουμε τις πρόσθετες δικλείδες ασφαλείας. Στις αποφάσεις θα συμμετάσχουν όλοι οι εμπλεκόμενοι: Κυβέρνηση, ΟΣΕ, ΕΡΓΟΣΕ, Hellenic Train και λοιποί πάροχοι».

topontiki.gr

Ακολουθήστε το agonaskritis.gr στο Google News, στο facebook και στο twitter και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Αγώνας της Κρήτηςhttp://bit.ly/agonaskritis
Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Τελευταία Νέα

Περισσότερα σαν αυτό
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Ο Ίλον Μασκ ανησυχεί για την Ελλάδα: Tο πρώτο έθνος που θα υποστεί “πληθυσμιακή κατάρρευση

Την υπογεννητικότητα στην Ελλάδα σχολιάζει σε ανάρτησή του ο Ίλον...

Ιεράπετρα: Δολοφονία ο θάνατος 65χρονου Γερμανού

Θρίλερ με τον θάνατο του 65χρονου Γερμανού που διέμενε...

Μιχάλης Βιρβιδάκης: “Γιατί να μην υπάρχει στην Κρήτη ένα Κρατικό Θέατρο Νοτίου Ελλάδος;”

Ο Μιχάλης Βιρβιδάκης είναι η ψυχή του θεάτρου Κυδωνία στα Χανιά. Οι περισσότεροι...

Στη Βουλή η ξενοδοχοποπιηση στο Λόφο Καστέλι από τον Μ. Συντυχάκη

Επίκαιρη ερώτηση προς την Υπουργό Πολιτισμού κ. Μενδώνη κατάθεσε...