18.8 C
Chania
Wednesday, November 27, 2024

Εστίαση: Προετοιμάζονται για ανεμβολίαστους οι επιχειρήσεις – Αγοράζουν μαζικά σόμπες

Ημερομηνία:

Στόχος να προσελκύσουν περισσότερους ανεμβολίαστους πελάτες κι έτσι να μειώσουν τη χασούρα, αφού οι τελευταίοι αναγκαστικά θα πρέπει να απολαμβάνουν το ποτό τους ή το φαγητό τους στον εξωτερικό χώρο του καταστήματος.

Σε μαζική προμήθεια σομπών, των γνωστών μανιταριών, σπεύδουν επιχειρηματίες στο χώρο της εστίασης και της διασκέδασης, προκειμένου όταν ο καιρός θα χαλάσει, να προσελκύσουν περισσότερους ανεμβολίαστους πελάτες και έτσι να μειώσουν τη χασούρα, αφού οι τελευταίοι αναγκαστικά θα πρέπει να απολαμβάνουν το ποτό τους ή το φαγητό τους στον εξωτερικό χώρο του καταστήματος.

Όπως αναφέρει στο ethnos.gr ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Εστιατόρων και Συναφών Επαγγελμάτων, Γιώργος Καββαθάς, το φαινόμενο της προμήθειας σομπών είναι μαζικότερο σε σύγκριση με άλλες χρονιές και ήδη είναι εμφανές σε κάποιες περιοχές της Βόρειας Ελλάδας, όπου λόγω των καιρικών συνθηκών τα βράδια δεν είναι πολύ ευχάριστη η εστίαση ή η διασκέδαση σε εξωτερικό χώρο.

Μάλιστα, ο κ. Καββαθάς σημειώνει ότι για το φετινό χειμώνα κάνουν έρευνα αγοράς και αγοράζουν σόμπες ακόμα και οι επαγγελματίες του κλάδου που δεν είχαν στα καταστήματά τους τις χρονιές πριν την πανδημία του κορωνοϊού.

«Το φαινόμενο θα είναι μαζικότερο σε σύγκριση με τις χρονιές πριν τον κορωνοϊό. Ο χειμώνας έρχεται και οι συνάδελφοι προχωρούν στις απαραίτητες προετοιμασίες. Παράλληλα, αναζητούν οποιαδήποτε λύση, προκειμένου να μη χάσουν τους ανεμβολίαστους πελάτες τους και έτσι να μειώσουν την πτώση του τζίρου, εξαιτίας των υγειονομικών μέτρων, η οποία θα φτάσει στο 50%. Βάζουν σόμπες και αυτοί που δεν είχαν τις προηγούμενες χρονιές. Ήδη σε περιοχές της Βόρειας Ελλάδας οι μεγάλες ηλικίες είναι δύσκολο να καθίσουν στον εξωτερικό χώρο τα βράδια. Εμείς είχαμε ζητήσει, να υπάρξει επιδότηση για τοποθέτηση μηχανημάτων καθαρισμού αέρα μέσα στα καταστήματά μας, όπως έγινε στα νοσοκομεία, ώστε να μπορούν να εισέρχονται εμβολιασμένοι και ανεμβολίαστοι. Γιατί, δηλαδή, οι ανεμβολίαστοι να μπαίνουν στα νοσοκομεία και όχι στα καταστήματα εστίασης; Επειδή δεν έγινε αυτό με τα μηχανήματα καθαρισμού αέρα, οι συνάδελφοι προμηθεύονται σόμπες για τους εξωτερικούς χώρους», τονίζει στο ethnos.gr ο κ. Καββαθάς.

Ο ίδιος δεν αποκλείει το ενδεχόμενο, όσο κρυώνει ο καιρός, να παρατηρηθούν και φαινόμενα αισχροκέρδειας, λόγω της μεγάλης ζήτησης μηχανημάτων θέρμανσης εξωτερικού χώρου από τα καταστήματα εστίασης, από αυτούς που τα εμπορεύονται. Για το λόγο αυτό, όπως σημειώνει, η ομοσπονδία βρίσκεται σε άμεση επαφή με την Επιτροπή Ανταγωνισμού για το ζήτημα.

Στα 200 – 250 ευρώ το μέσο κόστος αγοράς

Σύμφωνα με το γενικό γραμματέα της Ομοσπονδίας Εστιατόρων και Συναφών Επαγγελμάτων, Γιώργο Κουράση, το μέσο κόστος αγοράς ενός τέτοιου θερμαντικού μηχανήματος κυμαίνεται μεταξύ 200-250 ευρώ. Ωστόσο, κατά τον ίδιο, το πρόβλημα είναι το υψηλό κόστος λειτουργίας τέτοιων θερμαντικών μηχανημάτων -είτε αερίου είτε πετρελαίου, το οποίο, όπως υποστηρίζει, φτάνει στα 20 ευρώ την ημέρα για την κάθε σόμπα.

«Είτε λειτουργούν με ρεύμα είτε με αέριο, οι συσκευές αυτές είναι πολύ ενεργοβόρες. Αν το κάθε μηχάνημα λειτουργήσει για κάποιες ώρες την ημέρα, το κόστος φτάνει στα είκοσι ευρώ. Είναι λογικό οι επιχειρηματίες να προσπαθούν να βρουν τρόπους να περιορίσουν την πτώση του τζίρου, η οποία έρχεται», λέει ο κ. Κουράσης.

Ο ίδιος εκφράζει την ελπίδα ότι μέχρι να φτάσουμε στη «καρδιά» του χειμώνα και σίγουρα μετά το Δεκέμβριο, θα έχει αυξηθεί το ποσοστό των εμβολιασμένων, οπότε η χασούρα μπορεί να είναι μικρότερη για τους επιχειρηματίες του κλάδου.

«Κάτι τέτοιο, ωστόσο, θα γίνει μετά το Δεκέμβριο, με αποτέλεσμα το πρώτο διάστημα να είναι μεγάλη η πτώση του τζίρου για τα καταστήματα του κλάδου μας», αναφέρει ο κ. Κουράσης.

ethnos.gr
"google ad"

Ακολουθήστε το agonaskritis.gr στο Google News, στο facebook και στο twitter και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Αγώνας της Κρήτηςhttp://bit.ly/agonaskritis
Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Τελευταία Νέα

Περισσότερα σαν αυτό
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Δραματικά και ευτράπελα της COP29

Της Βάννας Σφακιανάκη Σιγή ιχθύος κρατούν τα ελληνικά μέσα μαζικής...