13.8 C
Chania
Tuesday, December 24, 2024

Η Οικολογική Πρωτοβουλία Χανίων για το σκάνδαλο της VOLKSWAGEN: Ένα μέλλον πέρα από το πετρέλαιο και τα ΙΧ

Ημερομηνία:

Το σκάνδαλο της Volkswagen έρχεται να υπενθυμίσει σε όλους μας την άμεση αναγκαιότητα να αντιμετωπίσουμε την κλιματική αλλαγή, να περιορίσουμε τις εκπομπές των αερίων που εντείνουν το φαινόμενο του θερμοκηπίου, να περιορίσουμε την ατμοσφαιρική ρύπανση, να μειώσουμε τη χρήση του αυτοκινήτου και να χρησιμοποιήσουμε εναλλακτικούς τρόπους μετακίνησης όπως το ποδήλατο και τα μέσα μαζικής μεταφοράς.

Ήδη από το 2011 η Greenpeace του Βελγίου έκανε εκστρατεία κατά της συγκεκριμένης εταιρείας με σποτάκι καταγγέλλοντας ότι ήταν αντίθετη στις περικοπές των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής.

Τέσσερα χρόνια αργότερα, τον Ιούλιο που μας πέρασε, σε ερώτηση των Πράσινων στη γερμανική βουλή, η γερμανική κυβέρνηση παραδεχόταν ότι γνώριζε ότι «υπάρχει πρόβλημα με τις μετρήσεις των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα στα αυτοκίνητα».

Το σκάνδαλο της Volkswagen θέτει επιτακτικά ζητήματα όπως:

§  Πώς θα υπάρχουν ανεξάρτητες και αξιόπιστες μετρήσεις, έτσι ώστε να πάψει να κοροϊδεύει τον κόσμο η οποιαδήποτε μεγάλη εταιρεία. Εδώ μπαίνει και το μέγα θέμα της ανεξαρτησίας των πανεπιστημίων από εταιρείες- χορηγούς που, μέσα από τις χορηγίες ελέγχουν τις κατευθύνσεις της έρευνας, αποκρύπτουν στοιχεία με συνέπειες για την οικονομία, για το δημόσιο, για το περιβάλλον, για την υγεία μας.

§  Η «μόδα» της αγοράς με τα πετρελαιοκίνητα οχήματα, εκτός του ότι δε λύνει το κυκλοφοριακό πρόβλημα, προσθέτει ρύπους (π.χ. αιωρούμενα σωματίδια) στην ατμόσφαιρα και γι’ αυτό σε αρκετές πόλεις συζητείται ή έχει αποφασιστεί να μην επιτρέπονται μεγάλα πετρελαιοκίνητα 4X4 στο κέντρο τους.

§  Η εμμονή στη χρήση πετρελαίου συμβάλλει όχι μόνο στην ατμοσφαιρική ρύπανση, στη μόλυνση των νερών και στην κλιματική αλλαγή αλλά και σε πολέμους για τον έλεγχο των φυσικών πόρων όπως στο Ιράκ και στη Συρία, με αποτέλεσμα εκατομμύρια πρόσφυγες. Τα εκατομμύρια των προσφύγων σήμερα, στη συντριπτική τους πλειοψηφία, είναι στην πραγματικότητα περιβαλλοντικοί πρόσφυγες.

§  Μέσα σε αυτό το πλαίσιο, η ελληνική κυβέρνηση οφείλει να αναζητήσει εναλλακτικές λύσεις πέρα από το λιγνίτη και το πετρέλαιο, εγκαταλείποντας τα σχέδια για το νέο εργοστάσιο λιγνίτη στην Πτολεμαΐδα (που θα μας κοστίσει 1,4 δισεκατομμύρια, τα μισά εκ των οποίων θα μας δανείσει γερμανική κρατική τράπεζα) και το νέο πετρελαϊκό εργοστάσιο στη Ρόδο (κόστους 180 εκατομμυρίων) αλλά και την ετήσια σπατάλη 800 εκατομμυρίων για πετρέλαιο για την ενέργεια των νησιών. Εναλλακτικές λύσεις έχουν ήδη προταθεί από οικολογικές οργανώσεις για αξιοποίηση Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας, επενδύοντας τα χρήματα αυτά προς όφελος των πολιτών κι όχι των εταιρειών π.χ. με φωτοβολταϊκά στις στέγες των σπιτιών φτωχών οικογενειών, σχολείων και δημοσίων κτηρίων κ.ο.κ.

§  Παράλληλα, οι τοπικοί Δήμοι πρέπει να αποθαρρύνουν τη χρήση ΙΧ τουλάχιστον στο κέντρο των πόλεων, ενισχύοντας τα μέσα μαζικής μεταφοράς, τους πεζοδρόμους και τους ποδηλατόδρομους. Το πρόσφατο πρώτο βήμα που έκανε ο Δήμος Χανίων με την τοποθέτηση 70 ποδηλάτων για δημόσια χρήση σε κεντρικά σημεία, πρέπει άμεσα να συμπληρωθεί με εκτεταμένη πεζοδρόμηση του κέντρου, δημιουργία προστατευόμενων κι ασφαλών ποδηλατόδρομων και κατασκευή χώρων στάθμευσης ΙΧ στις εισόδους της πόλης απ’ όπου όσοι αφήνουν το ΙΧ τους θα μπορούν να παίρνουν μίνι ηλεκτρικά λεωφορεία ή ποδήλατα.

Οικολογική Πρωτοβουλία Χανίων

"google ad"

Ακολουθήστε το agonaskritis.gr στο Google News, στο facebook και στο twitter και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Αγώνας της Κρήτηςhttp://bit.ly/agonaskritis
Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Τελευταία Νέα

Περισσότερα σαν αυτό
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ