15.8 C
Chania
Thursday, March 28, 2024

Κανονικά υποψήφιος ο Κώστας Αχ. Καραμανλής, σαν να μη συνέβη τίποτα στα Τέμπη

Ημερομηνία:

Ο πρώην υπουργός Μεταφορών κατά την τραγωδία στα ΤέμπηΚώστας Αχ. Καραμανλής, αναμένεται να είναι ξανά υποψήφιος στις επόμενες εκλογές, όταν αυτές γίνουν, όπως επιβεβαίωσε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, Γιάννης Οικονόμου. Η επιβεβαίωση της υποψηφιότητάς του έρχεται λίγες μόλις ημέρες μετά τη δημόσια συγγνώμη του μπροστά στα συντρίμμια των μοιραίων τρένων, αλλά και μετά την δήλωση παραίτησής του.

Σαν να μην συνέβη τίποτα.

Πρακτικά, ο κ. Καραμανλής δικαιούται να πράξει όπως το επιθυμεί σχετικά με την υποψηφιότητά του ή την ακύρωση αυτής. Ηθικά όμως, εδώ έχουμε να κάνουμε με ακόμη μια “έκπτωση” από πλευράς κυβερνητικού επιτελείου. Αυτό φυσικά γιατί ο κ. Καραμανλής δεν παίρνει μόνος του τις αποφάσεις, αλλά το Μαξίμου έχει γνώση και μάλιστα πολύ καλή επί των όλων διεργασιών. Στην περίπτωση Καραμανλή λοιπόν, αν μη τι άλλο παρατηρείται μια απροκάλυπτη ανακολουθία λόγων και πεπραγμένων, την ώρα που η χώρα ακόμη θρηνεί τα θύματα των Τεμπών.

Αρκεί κανείς να θυμηθεί τα όσα είπε κατά τη δήλωση παραίτησής του ο κ. Καραμανλής, για να δει την ανακολουθία.

Σε μια παραδοχή του, αλλά με αιχμές προς τις παρελθούσες κυβερνήσεις, είχε δηλώσει: “Είναι γεγονός ότι παραλάβαμε τον ελληνικό σιδηρόδρομο σε κατάσταση που δεν ταιριάζει στον 21ο αιώνα. Σε αυτά τα 3,5 χρόνια, κάναμε κάθε προσπάθεια για να βελτιώσουμε αυτή την πραγματικότητα. Δυστυχώς, οι προσπάθειες αυτές δεν ήταν αρκετές για να αποτρέψουν ένα τέτοιο δυστύχημα”. “Κι αυτό είναι πολύ βαρύ για όλους μας και για εμένα προσωπικά”, είπε ακόμη, αναλαμβάνοντας την πολιτική ευθύνη.

“Είμαι λίγα χρόνια στην πολιτική, αλλά θεωρώ απαραίτητο στοιχείο της Δημοκρατίας μας οι πολίτες της χώρας μας να εμπιστεύονται το πολιτικό σύστημα. Αυτό λέγεται πολιτική ευθύνη. Γι’ αυτό το λόγο, δηλώνω την παραίτησή μου από τη θέση του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών”, δήλωνε επίσης ο κ. Καραμανλής, ενώ πρόσθετε πως η παραίτηση αυτή ερχόταν ως “ελάχιστη ένδειξη σεβασμού στη μνήμη των ανθρώπων που έφυγαν τόσο άδικα και αναλαμβάνοντας την ευθύνη για τα διαχρονικά λάθη του ελληνικού κράτους και του πολιτικού συστήματος”.

Πολλοί ήταν εκείνοι που στάθηκαν στη στάση ευθύνης που έλαβε ο τέως υπουργός που αντικαταστάθηκε από τον κ. Γεραπετρίτη, με δημοσιεύματα και από την Τουρκία να αναφέρονται σε αυτή, σχολιάζοντας πως για τον φονικό σεισμό στη γειτονική μας χώρα δεν παραιτήθηκε κανένα πολιτικό πρόσωπο εκ της κυβέρνησης Ερντογάν.

Τα δάκρυα στο σημείο του δυστυχήματος:

 

Ωστόσο, αν η παραίτηση είναι θέση ευθύνης και ένδειξη του ελάχιστου σεβασμού απέναντι στους νεκρούς και τις οικογένειές του, η νέα υποψηφιότητα ως τι πρέπει να εκλαμβάνεται;

Σε μια παραλλήλιση με τη “συγγνώμη” του πρωθυπουργού που συνοδεύτηκε από ΜΑΤ και ακραία καταστολή σε μια ειρηνική διαδήλωση, ο τέως υπουργός εκτιμά πως η οικειοθελής αποχώρησή από το υπουργείο στο οποίο υπηρετούσε, μπορεί να ισοδυναμεί με ένα mea culpa προς την κοινή γνώμη. Αν ο κ. Καραμανλής όμως, και ο καθένας που θα ήταν στη θέση του, γνώριζε καλά τα αίτια της απομάκρυνσής του, και -κυρίως- αναγνώριζε την αποτυχία του, τότε θα έπρεπε να θέσει εαυτόν εκτός πολιτικής αξίωσης ως αυτοκριτική και ως ειλικρινή τοποθέτηση απέναντι στο ακροατήριό του. Το αυτό ισχύει και για τους “προϊσταμένους” του και δη τον ίδιο τον πρωθυπουργό που έχει και την επίβλεψη για τη χάραξη της κυβερνητικής πολιτικής μέσω των στελεχών που επιλέγει για το στρατηγικό του πλάνο. Η στήριξη λοιπόν μιας νέας υποψηφιότητας Καραμανλής, είναι η απόλυτη αποδοχή μιας πολιτικής υποκρισίας που εμπαίζει το κοινό αίσθημα. Παράλληλα, ακυρώνει τις όποιες προθέσεις και υποτιμά τη νοημοσύνη των ψηφοφόρων.

Να σημειώσουμε ότι στις 20 Φεβρουαρίου του 2023, ο κ. Καραμανλής έλεγε στη Βουλή, απαντώντας τότε στην κριτική της αξιωματικής αντιπολίτευσης: “Είναι ντροπή -και ντρέπομαι- που θέτετε θέματα ασφαλείας (στις μεταφορές) και θα ήθελα να ανακαλέσετε αμέσως. Είναι ντροπή όταν σας εξήγησα -και το ξαναλέω- ότι το γεγονός ότι αυτή τη στιγμή υπάρχουν οι ΥΔΥ, διασφαλίζουμε την ασφάλεια”.

Ντρεπόταν λοιπόν ο κ. Καραμανλής που τον ρωτούσαν περί ασφάλειας στα τρένα, αλλά δεν ντρέπεται να διεκδικεί τη βουλευτική θέση, ξανά.

Δεν παίζουμε με την ασφάλεια των επιβατών στα τρένα

Τα υπόλοιπα είναι δυστυχώς, ιστορία, και επιβεβαιώνουν την παταγώδη αποτυχία (και) του υπουργείου.

"google ad"

Στο δια ταύτα, το κακό για τους κυβερνώντες αλλά και για τον πολιτικό χώρο γενικότερα, είναι πως μια τραγωδία σαν αυτή των Τεμπών αποστερεί από τους επαγγελματίες πολιτικούς το δικαίωμα να ελίσσονται με μικροπολιτικές σκοπιμότητες προσπαθώντας να σώσουν ό,τι σώζεται από την καριέρα τους. Ο κ. Καραμανλής μπορεί να εκλεχθεί ξανά, διότι στην Ελλάδα η οικογενειοκρατία και τα “τζάκια” έχουν γερά ποδάρια, ωστόσο στις συνειδήσεις του μέσου πολίτη το αποτύπωμα είναι σαφές. Ουδείς μπορεί να παίξει με το θυμικό μας μπροστά σε ένα έγκλημα με πολλαπλές υπαιτιότητες.

Να προσθέσουμε φυσικά πως μετακλητός υπάλληλος στον πρώην υπουργό ήταν ο γιος του επικεφαλής των ερευνών, κ. Ντογιάκου, με τον κ. Ντογιάκο να αναλαμβάνει τον συντονισμό των ερευνών έχοντας μάλιστα λάβει και επιστολή από τον κ. Μητσοτάκη για να διευρύνει τις έρευνες “προς πάσα κατεύθυνση”. Μένει να δούμε αν αυτό το “προς πάσα κατεύθυνση” θα αφορά και τον επικεφαλής του αρμοδίου υπουργείου και των συνεργατών του και αν τελικά οι έρευνες θα προχωρήσουν ισότιμα και εις βάθος, όπως ζητούν οι συγγενείς των θυμάτων, ή αν οι πρωθυπουργικές διατυπώσεις έγιναν εκ νέου, “για τα μάτια του κόσμου”.

Ακολουθήστε το agonaskritis.gr στο Google News, στο facebook και στο twitter και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Αγώνας της Κρήτηςhttp://bit.ly/agonaskritis
Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Τελευταία Νέα

Περισσότερα σαν αυτό
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ