15.8 C
Chania
Monday, December 23, 2024

“Κοχλίας”: Το πρώτο συνεταιριστικό φροντιστήριο στην Κρήτη

Ημερομηνία:

Πριν περίπου ένα μήνα ξεκίνησε να λειτουργεί ο πρώτος συνεταιριστικός βρεφονηπιακός σταθμός “Η Σύγχρονη Αγωγή” με έδρα τα Χανιά. Αναφερθήκαμε σε αυτό το πρωτόγνωρο εγχείρημα, τις δυσκολίες αλλά και το πρωτοποριακό αυτής της προσπάθειας. Όμως, στην Κρήτη, υπάρχουν και άλλα εγχειρήματα στον χώρο της εκπαίδευσης που είναι εξίσου πρωτοποριακά. Ένα απ’ αυτά είναι το συνεταιριστικό φροντιστήριο “Κοχλίας” με έδρα το Ρέθυμνο.

 

Το συνεταιριστικό φροντιστήριο ”Κοχλίας” αποτελεί την υλοποίηση ενός εγχειρήματος για την παροχή υψηλού επιπέδου υπηρεσιών εκπαίδευσης από καθηγητές διαφόρων ειδικοτήτων προς τους Ρεθυμνιώτες μαθητές. Ο Κοχλίας ως αστικός κοινωνικός συνεταιρισμός για την εκπαίδευση, την κατάρτιση και τον πολιτισμό μέσω της συνεργασίας και της συλλογικής προσπάθειας αποδέχεται και διευρύνει το δίκτυο που έχουν δημιουργήσει άλλοι συνεταιρισμοί για την αλληλέγγυα οικονομία και το εμπόριο, με σκοπό την ανάδειξη της ανθρώπινης εργασίας μέσω των συλλογικοτήτων.

Η συγκεκριμένη προσπάθεια δεν είναι η μοναδική στην Ελλάδα. Ψάχνοντας ανακαλύψαμε ότι πριν να πάρουν αυτή την πρωτοβουλία εκπαιδευτικοί στο Ρέθυμνο, είχε προηγηθεί η ίδρυση και η λειτουργία συνεταιριστικού φροντιστηρίου στο Χαλάνδρι της Αττικής. Αν όμως στο συνεταιριστικό φροντιστήριο Χαλανδρέου τον έλεγχο έχουν οι γονείς, σε αυτό του Ρεθύμνου τον πρώτο λόγο έχουν οι καθηγητές. Πάντα όμως με γνώμονα τις συγκεκριμένες συνθήκες που υπάρχουν στην κοινωνία. Άλλωστε, οι σημερινές συνθήκες είναι που κάνουν τόσο επιτακτική την ανάγκη για μία λειτουργία συνεταιριστικής μορφής.

Όπως σημειώνουν και σε σχετικό κείμενο οι καθηγητές του φροντιστηρίου:
logo8

“Η επιτακτική ανάγκη των σημερινών κοινωνικο-οικονομικών συνθηκών μάς οδήγησαν στην ίδρυση ενός συνεταιρισμού εκπαιδευτικών, στο πλαίσιο του οποίου δημιουργούνται θέσεις εργασίας με αξιοπρεπείς συνθήκες απασχόλησης για τους εργαζόμενους. Αυτή η μορφή οργάνωσης και διαχείρισης επιτρέπει τη διατήρηση των διδάκτρων σε προσιτές τιμές με οικονομικά πακέτα για ευαίσθητες κοινωνικές ομάδες (άνεργοι ή πολύτεκνοι) σε συνδυασμό με υψηλή παρεχόμενη γνώση”.

Όμως, πέρα από την παροχή οικονομικών πακέτων και για άνεργους ή πολύτεκνους, η συνεταιριστική λειτουργία συνεπάγεται και ένα διαφορετικό μοντέλο λειτουργίας:

“πρώτα απ’ όλα, μια θετική αλληλεπίδραση μεταξύ των μελών του και ταυτόχρονα με τους μαθητές του. Η διαδικασία της μάθησης οφείλει –όπως πρέπει να είναι– ποιοτική και προσαρμοσμένη στις ανάγκες των μαθητών. Με έμφαση στην ποιότητα και σε μια ευρύτερη πολιτισμική ανάπτυξη του ατόμου-μαθητή, επιδιώκουμε να προσφέρουμε μια ολόπλευρη και ολοκληρωμένη στήριξη στους μαθητές αποφεύγοντας τη μονοδιάστατη, μη δημιουργική εκπαιδευτική διαδικασία. Μέσω της συνδυαστικής χρήσης παιδαγωγικών μεθόδων και την αξιοποίηση της σύγχρονης τεχνολογίας στην εκπαίδευση (π.χ. διαδραστικοί πίνακες, χρήση Η/Υ) σκοπός μας είναι η ανάπτυξη της κριτικής ικανότητας του μαθητή, η μύησή του στη διαδικασία της μάθησης και εν τέλει η κατάκτηση της γνώσης μέσω της βιωματικής μάθησης.

Η καλλιέργεια κριτικής επεξεργασίας, όπως και η ικανότητα λήψης πρωτοβουλιών και δράσεων (ή πιο απλά δημιουργική έκφραση) αποτελούν αναγκαίες διαστάσεις της μαθησιακής διαδικασίας. Με επίκεντρο τον μαθητή και τις ιδιαιτερότητές του, το μάθημα προσαρμόζεται (στο βαθμό που είναι δυνατόν) βάσει των δικών του αναγκών. Η δημιουργία ολιγομελών τμημάτων (έως πέντε μαθητές ανά τμήμα) δίνει στον εκπαιδευτικό τη δυνατότητα να αφιερώνει περισσότερο χρόνο σε κάθε μαθητή ξεχωριστά. Για όλα τα παραπάνω οι δραστηριότητες του φροντιστηρίου με σύμμαχο τον σεβασμό, την αξιοπρέπεια και την αλληλεγγύη υλοποιούνται για τον μαθητή και από τον μαθητή και τους διδάσκοντές του. Ουσιαστικά, το εγχείρημά μας αποτελεί μέρος ενός ευρύτερου κοινωνικού ρεύματος όπου η εκπαίδευση δεν θεωρείται μια ξεχωριστή σφαίρα της κοινωνικής ζωής του ατόμου, αλλά αντιθέτως μία από τις πιο σημαντικές και πρωτεύουσας σημασίας.”

Με δεδομένη όλη αυτή την κατάσταση, η λειτουργία του συνεταιριστικού φροντιστηρίου “Κοχλίας” απέχει από τη «στυγνή λογική» ενός τυπικού φροντιστηρίου. Δεν είναι επιχείρηση με τη στενή έννοια του όρου:

“Εδώ δεν υπάρχει εργοδότης ή επιχειρηματίας, υπάλληλος ή προϊστάμενος… Οι βασικές αρχές που διέπουν το συνεταιριστικό φροντιστήριο είναι πρώτον η αρχή της αλληλέγγυας οικονομίας, δηλαδή της συνεργασίας και της έμπρακτης στήριξης προς όλους τους εργαζόμενους που συγκροτούν κοινότητες και συλλογικότητες, αναπτύσσοντας έτσι παραγωγικές και εργασιακές σχέσεις συμμετοχικές, βασισμένες στην αλληλεγγύη μεταξύ των μελών τους. Δεύτερον, η αρχή της συλλογικής δράσης, της συμμετοχικής και μη καταπιεστικής εργασίας και της συνεταιριστικής οργάνωσης ως μέσο διάδοσης των ιδεών, ως μέσο ενδυνάμωσης της κοινωνικής συνοχής. Βάσει των παραπάνω, ο συνεταιρισμός ενισχύει έμπρακτα τη δημιουργία ενός ανθρώπινου ισότιμου δικτύου, ώστε η ανθρώπινη εργασία να αναδεικνύεται μέσα από τη συλλογικότητα, την αξιοπρέπεια, απαλλαγμένη από κάθε είδους εκμετάλλευση”.

Σκοπός των διδάκτρων που επιβάλλονται είναι αυστηρά η κάλυψη λειτουργικών εξόδων του χώρου και η κάλυψη της μισθοδοσίασ των καθηγητών:

“Στόχος δεν αποτελεί η κερδοσκοπία αλλά η επιδίωξη ενός συλλογικού οφέλους και η εξυπηρέτηση γενικότερων κοινωνικών συμφερόντων. Ως συνεταιριστική επιχείρηση έχει απλά οικονομικούς σκοπούς που εξυπηρετούν απλώς την πραγμάτωση των μη κερδοσκοπικών σκοπών της”.

Μελετητήριο

 Από φέτος, το συνεταιριστικό φροντιστήριο Κοχλίας, στο πλαίσιο της αναζήτησης καινοτόμων και δημιουργικών ιδεών για την αναβάθμιση της εκπαιδευτικής διαδικασίας, εγκαινίσε το Σεπτέμβριο τη λειτουργία του μελετητηρίου.

Το μελετητήριο είναι ένας χώρος όπου οι μαθητές μπορούν μετά το σχολείο να διαβάσουν τα μαθήματά τους για την επόμενη μέρα. Στο χώρο αυτό θα βρίσκονται οι εκπαιδευτικοί του Κοχλία, οι οποίοι θα καθοδηγούν διακριτικά τη μελέτη των μαθητών.

Στο μελετητήριο του Κοχλία μπορούν να εγγραφούν μαθητές τετάρτης, πέμπτης, και έκτης Δημοτικού, καθώς και μαθητές Γυμνασίου.

“Στις μέρες μας, πολλοί γονείς δεν έχουν το χρόνο να βοηθήσουν τα παιδιά τους να διαβάσουν, ούτε την οικονομική δυνατότητα να τα εγγράψουν σε φροντιστήριο. Το μελετητήριο λοιπόν παρέχει αυτή τη δυνατότητα της μελέτης, με τη βοήθεια των καθηγητών του Κοχλία, αλλά και με χαμηλά δίδακτρα”.

Το μελετητήριο του φροντιστηρίου λειτουργεί το μεσημέρι (13.30-16.00), από Δευτέρα έως Παρασκευή. Οι αίθουσες είναι χωρισμένες σε Γυμνάσιο και Δημοτικό, εξοπλισμένες με το κατάλληλο εκπαιδευτικό υλικό (βοηθήματα, ασκήσεις εμπέδωσης κ.τ.λ.) για κάθε τάξη. Σε κάθε αίθουσα διαβάζουν πέντε μαθητές, πάντα υπό την επίβλεψη των καθηγητών μας, οι οποίοι θα επεμβαίνουν όποτε χρειάζεται έτσι ώστε οι μαθητές να φεύγουν έτοιμοι για την επόμενη μέρα του σχολείου. Κάθε μαθητής λαμβάνει την καθοδήγηση και τη βοήθεια που χρειάζεται, σύμφωνα με τις ανάγκες, τα κενά και τις αδυναμίες του, χωρίς να είναι υποχρεωμένος να ακολουθεί τους ρυθμούς των υπολοίπων. Το μελετητήριο άλλωστε δε λειτουργεί με παραδοσιακά τμήματα, καθώς ο κάθε μαθητής είναι ελεύθερος να ξεκινά και να ολοκληρώνει τη μελέτη του στο χρόνο που ο ίδιος χρειάζεται.

Στο μελετητήριο τα παιδιά μαθαίνουν να διαβάζουν μόνα τους, να ανακαλύπτουν και να βελτιώνουν τις αδυναμίες τους. Μαθαίνουν επίσης να αναπτύσσουν την ομαδικότητα και την κοινωνικότητά τους, μέσα σ’ ένα περιβάλλον δημιουργικής συνεργασίας. Τέλος, ανακαλύπτουν στην πράξη ότι το λίγο και καθημερινό διάβασμα είναι πιο εύκολο και πιο αποδοτικό.

Οι καθηγητές του Κοχλία βρίσκονται σε άμεση και συχνή επικοινωνία με τους γονείς των μαθητών. Έτσι, οι γονείς μπορούν να ενημερώνονται συνεχώς για την πρόοδο του παιδιού τους, για τις δεξιότητες και τις αδυναμίες τους.

Το Συνεταιριστικό Φροντιστήριο “Κοχλίας” βρίσκεται στην οδό Επιμενίδου Μαρούλη 48 στο Ρέθυμνο. Μπορείτε να επικοινωνήσετε τηλεφωνικά στο 2831025170 ή με email: okoxlias@gmail.com

Για περισσότερες πληροφορίες κοιτάξτε και εδώ.

"google ad"

Ακολουθήστε το agonaskritis.gr στο Google News, στο facebook και στο twitter και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Αγώνας της Κρήτηςhttp://bit.ly/agonaskritis
Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Τελευταία Νέα

Περισσότερα σαν αυτό
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Τεχνητή νοημοσύνη: Λίγα λόγια με φιλοσοφικές σκέψεις και φυσιολογικό συναίσθημα

Του Καθηγητή Jeffrey Levett (Τζέφρεϋ Λέβετ). Στο πλαίσιο μιας διεθνούς...

ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ

Γράφει ο Ιωάννης Ντουντουλάκης* Τα Χριστούγεννα συναντάμε παντού στολίδια. Μακάρι,...

Τα SYN.KA σκορπίζουν ξανά δώρα και χαρά, με τον μεγάλο διαγωνισμό Santa SYNKA

Η ελληνική αλυσίδα σούπερ μάρκετ SYN.KA, μέσα στο πνεύμα...