Όλι Ρεν: Με τόνωση του ανταγωνισμού μέσω διαρθρωτικών μεταρρυθμίσεων στις αγορές προϊόντων αναμένεται η μείωση των τιμών στην Ελλάδα απάντησε σε σχετική ερώτηση του Έλληνα Ευρωβουλευτή
Στο πλαίσιο κοινοβουλευτικού ελέγχου ο Ευρωβουλευτής Κ. Πουπάκης σε σχετική του ερώτηση για την αγοραστική δύναμη των Ελλήνων καταναλωτών και το χάσμα μεταξύ επιπέδου μισθών και τιμών που συνεχώς μεγαλώνει, υπογραμμίζει ότι οι Έλληνες έχουν επηρεαστεί από την οικονομική κρίση και τα σκληρά μέτρα λιτότητας, ενώ εξαιτίας της εργασιακής ανασφάλειας, της ακρίβειας και της συνεχούς συρρίκνωσης των εισοδημάτων τους αισθάνονται χαμηλή αυτοπεποίθηση, μειώνοντας σημαντικά τις αγορές τους σε σχέση με προηγούμενα έτη.
Στην απάντησή του ο Αντιπρόεδρος και Επίτροπος Οικονομικών & Νομισματικών Υποθέσεων κ. Oli Rehnυποστήριξε μεταξύ άλλων: “Με βάση οικονομικούς κυκλικούς παράγοντες και την αύξηση του ανταγωνισμού μέσω διαρθρωτικών μεταρρυθμίσεων στις αγορές προϊόντων, η Επιτροπή αναμένει μείωση των τιμών, ως εκ τούτου, αναμένεται ότι θα μετριαστεί η διαφορά μεταξύ αμοιβών και τιμών”.
Παράλληλα, ο Ευρωπαίος Επίτροπoς αναφερόμενος στις επιπτώσεις τις οποίες έχει η οικονομική κρίση στην αγοραστική δύναμη του Έλληνα καταναλωτή, έκανε ειδική μνεία στα χαμηλά ποσοστά που σημειώνει η χώρα μας στον τομέα του ηλεκτρονικού εμπορίου. Μεταξύ άλλων σημείωσε ότι: ” Το ηλεκτρονικό εμπόριο είναι λιγότερο ανεπτυγμένο στην Ελλάδα σε σχέση με την ΕΕ στο σύνολό της. Το 2011, το ποσοστό των ενηλίκων που δήλωσαν ότι έχουν πραγματοποιήσει αγορές μέσω του Διαδικτύουκατά τη διάρκεια του προηγηθέντος τριμήνου ήταν 13% στην Ελλάδα καταλαμβάνοντας την 20ή θέση μεταξύ των 27 ΚΜ και 34% στην ΕΕ στο σύνολο της”. Παρόμοια όμως διαφορά παρατηρείται και σε ό,τι αφορά τον κύκλο εργασιών των επιχειρήσεων το 2011 για ηλεκτρονικό εμπόριο, με τη χώρα μας να καταλαμβάνει την 22η θέση
Σε σχετική του δήλωση ο Κ. Πουπάκης τόνισε: “Τη στιγμή που 9 στους 10 Έλληνες καταναλωτές έχουν αλλάξει τις καταναλωτικές τους συνήθειες, ενώ 4 στους 10 αδυνατούν να αγοράσουν τα απαραίτητα είδη πρώτης ανάγκης, ο “χορός” της ακριβείας στην Ελλάδα καλά κρατεί. Τα ολιγοπώλια, τα μονοπώλια, τα καρτέλ των πολυεθνικών, καθώς και η ύπαρξη εμποδίων σε τομείς της αγοράς όπως το λιανεμπόριο, έχουν μεγάλο μερίδιο ευθύνης για την αύξηση και τη διατήρηση των τιμών σε υψηλά επίπεδα. Η ελληνική κυβέρνηση θα πρέπει να εντείνει τις προσπάθειές της σε αυτόν τον τομέα, να προβεί σε σειρά ερευνών στις περισσότερες αγορές τροφίμων και να εξετάσει οποιαδήποτε ένδειξη αντιανταγωνιστικής συμπεριφοράς που καταλήγει σε τεχνητή τιμολόγηση ή τμηματοποίηση της αγοράς, λαμβάνοντας τα απαραίτητα μέτρα σε περίπτωση που διαπιστώνεται παράβαση. Πρέπει να οδηγηθούμε σε συγκεκριμένα μέτρα πολιτικής για την άρση ή τον περιορισμό των εμποδίων στην ευελιξία ως προς τις τιμές και να μειωθεί η ψαλίδα μεταξύ μισθών και τιμών έτσι ώστε να σταθεροποιηθεί η καταναλωτική δαπάνη η οποία τροφοδοτεί την πραγματική οικονομία “.