Στα παραλειπόμενα της συνέντευξης για την Grekland Panorama, εντύπωση προκάλεσαν οι ευχαριστίες των παρισταμένων tour operators προς τους Έλληνες ξενοδόχους για την πολιτική τιμών που ακολουθούν και ειδικότερα για τις “λελογισμένες αυξήσεις” που ζήτησαν για το 2014, αποδεικνύοντας εμπράκτως την ωριμότητα του κλάδου, όπως σημείωσαν χαρακτηριστικά.
Στο ίδιο μήκος κύματος και ο Πάνος Λειβαδάς που ζήτησε να συνεχιστεί η πολιτική των χαμηλών τόνων και της συνευθύνης από όλους τους εμπλεκόμενους στον Τουρισμό. Εντύπωση προκάλεσαν όμως και οι αυξήσεις στην εισερχόμενη κίνηση για το 2014 που έδωσαν οι εκπρόσωποι των to’s αλλά και τα αποτελέσματα του 2013, όπου φέρνουν πολλούς ελληνικούς προορισμούς πολύ ψηλά στις αξιολογήσεις των Σκανδιναβών τουριστών. Είναι ενδεικτικό ότι στο top 5 της TUI στις θέσεις 1,2,3 και 5 είναι ελληνικοί προορισμοί και στην θέση 4 ένας τουρκικός, και συγκεκριμένα Σάμος, Κως, Κρήτη και Ρόδος.
Πιο αναλυτικά:
Ο κ. Τάκης Φιλιππόπουλος, Αντιπρόεδρος της Apollo Kuoni, υπογράμμισε τη σημασία και τον πολύ θετικό αντίκτυπο που έχει η πρωτοβουλία για τη διοργάνωση του Grekland Panorama, τονίζοντας ότι για σειρά ετών δεν είχε γίνει ποτέ κάτι ανάλογο για την Ελλάδα στη Σκανδιναβική αγορά. Επισήμανε ότι οι tour operators της Σκανδιναβίας διατηρούν ένα σταθερό ρέυμα προς την Ελλάδα της τάξης του ενός εκ. επισκεπτών ετησίως, χωρίς να έχουν τύχει κάποιας ιδιαίτερης βοήθειας από την ελληνική αγορά και παρά την άνιση μεταχείριση που υπάρχει έναντι του ανταγωνισμού τους, π.χ. των αεροπορικών εταρειών low cost. Ο κ. Φιλιππόπουλος ανέφερε ότι η χρονιά εξελίχθηκε πολύ καλά φέτος, υπενθύμισε ότι ο Apollo/Kuoni πήρε την απόφαση να επιμηκύνει την περίοδο στρέφοντας προς ελληνικούς προορισμούς κρατήσεις και ζήτηση που υπήρχε για την Αίγυπτο και κάλεσε τους ελληνικούς προορισμούς και τις τουριστικές επιχειρήσεις να οργανωθούν καλύτερα προκειμένου να εκμεταλλευθούν αυτήν την ευκαιρία. Τόνισε ότι οι αυξήσεις που ζήτησαν φέτος οι ξενοδόχοι για την περίοδο του 2014 ήταν λογικές και δήλωσε ότι οι προοπτικές για το 2014 είναι πολύ θετικές. Ο tour operator μάλιστα θα εντάξει δύο νέους προορισμούς στο πρόγραμμά του για το 2014, τη Μύκονο και την Καλαμάτα.
Η κα Johanna Strand, Product Manager Greece της TUI Nordic, δήλωσε ότι οι δημοφιλέστεροι προορισμοί του TUI Nordic φέτος ήταν η Σάμος, η Κρήτη, η Κως, η Μαρμαρίδα (Τουρκία) και η Ρόδος, δίνοντας το στίγμα της σημασίας που έχει η ελληνική αγορά για τον tour operator.
Για το 2014, τόνισε ότι προγραμματίστηκε ήδη αύξηση 6% της δυναμικότητας του TUI Nordic για την Ελλάδα, που σημαίνει περίπου 70.000 περισσότεροι επισκέπτες, ενώ υπογράμμισε ότι η αύξηση της ζήτησης για την Κω εκτινάσσεται σε ποσοστό 849% και για τη Σάμο σε 84%!
Η κα Strand αποκάλυψε ότι οι ελληνικοί προορισμοί χάνουν έδαφος τελευταία σε ό,τι αφορά το επίπεδο των υπηρεσιών, ένα θέμα που όπως είπε θα πρέπει να προσέξουν οι Έλληνες επιχειρηματίες και κάλεσε ειδικά τους ξενοδόχους να διατηρήσουν τον παραδοσιακό χαρακτήρα των μονάδων τους και να προστατέψουν το αυθεντικό αίσθημα φιλοξενίας προς τους επισκέπτες τους. Ειδικά για το Grekland Panorama, υπογράμμισε ότι είναι μία μεγάλη και πολύ σημαντική προσφορά για τον ελληνικό τουρισμό αλλά και για τους ίδιους τους tour operators, στην προσπάθειά τους να «πουλήσουν» ευκολότερα Ελλάδα.
Ο κ. Φρίξος Παπαδόπουλος, ιδρυτής και Πρόεδρος της Fontana Food AB, της μεγαλύτερης εταιρίας εισαγωγής και εμπορίας ελληνικών προϊόντων στην Σουηδία, αναφέρθηκε στο πόσο δημοφιλή και προτιμητέα είναι τα παραδοσιακά ελληνικά προϊόντα στην Σκανδιναβία, όπως η φέτα, οι ελιές και το λάδι και τόνισε πόσο σημαντικό είναι μέσα από διοργανώσεις και πρωτοβουλίες όπως το Grekland Panorama, να γίνεται στοχευμένη και καλαίσθητη προώθησή τους στο κοινό αυτών των χωρών, από τη στιγμή που οι αρμόδιοι για το έργο της προώθησης των εξαγωγών ελληνικών προϊόντων, ελληνικοί φορείς, δεν έχουν κάνει κάτι αξιόλογο μέχρι τώρα στις εν λόγω αγορές. Ανέφερε μάλιστα, ότι με ενέργειες δικές του, η 7η Οκτωβρίου γιορτάζεται ως «η μέρα της φέτας» στη Σουηδία, ενέργεια που υποστηρίζεται από μεγάλη διαφημιστική εκστρατεία στα super market και στα καταστήματα τροφίμων σε όλη τη χώρα.
Από την πλευρά του ο Γενικός Γραμματέας του ΕΟΤ κ. Πάνος Λειβαδάς, εξήρε την πρωτοβουλία για τη διοργάνωση του Grekland Panorama επισημαίνοντας ότι τέτοιου είδους ενέργειες, στις οποίες μάλιστα υπάρχει στενή συνεργασία με τον ΕΟΤ, προσδίδουν προστιθέμενη αξία στην προσπάθεια προβολής του Ελληνικού Τουρισμού στις αγορές ενδιαφέροντος και ενισχύουν την εικόνα της χώρας στο εξωτερικό. Μετέφερε δε και σχετικό μήνυμα της Υπουργού Τουρισμού κας Ο. Κεφαλογιάννη. Σχολιάζοντας την εξέλιξη της φετινής περιόδου, ο κ. Λειβαδάς τόνισε ότι είναι μεν μία σημαντική χρονιά, κατά την οποία ο τουρισμός κινήθηκε ιδιαίτερα θετικά αλλά υπογράμμισε ότι η αισιοδοξία που δημιουργείται από αυτήν την επιτυχία θα πρέπει να διέπεται από αίσθημα ευθύνης και σύνεσης και να συνοδεύεται από προσεκτικές και μελετημένες κινήσεις, από την πλευρά της Τοπικής Αυτοδιοίκησης και της ιδιωτικής αγοράς.
Τέλος, ο Πρόεδρος της ΠΟΞ και Α’ Αντιπρόεδρος του ΣΕΤΕ κ. Γιάννης Ρέτσος, χαιρέτισε την απόφαση για τη διοργάνωση του Grekland Panorama, χαρακτηρίζοντας την ως ένα πολύ καλό παράδειγμα ιδιωτικής πρωτοβουλίας, που πραγματοποιείται σε αγορές υψηλού ενδιαφέροντος για τον Ελληνικό Τουρισμό, όπως οι αγορές της Σκανδιναβίας. Ο κ. Ρέτσος επισήμανε ότι δράσεις αυτού του χαρακτήρα, «ανοίγουν δρόμους» για τον ελληνικό τουρισμό εκεί όπου το κράτος δεν μπορεί να έχει πλέον την παρουσία που θα έπρεπε και τόνισε τη σημασία που έχει, το Υπουργείο Τουρισμού και ο ΕΟΤ να υποστηρίζουν τέτοιες ενέργειες.
http://money-tourism.blogspot.gr