13.8 C
Chania
Sunday, November 24, 2024

«Νομαδικότητα – Αναζητώντας τα όρια της γλυπτικής»

Ημερομηνία:

Στις 24 Σεπτεμβρίου 2016, στις 20:30, η Αίθουσα Τέχνης Match More και το Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης Χανίων – Ελαιουργείον, εγκαινιάζουν την ομαδική έκθεση σύγχρονης γλυπτικής «Νομαδικότητα – Αναζητώντας τα όρια της γλυπτικής» σε επιμέλεια του Δρ Κωνσταντίνου Β. Πρώιμου και του Ιωάννη Ν. Αρχοντάκη στην Αίθουσα Τέχνης Match More, Πλατανιάς, Δήμος Πλατανιά, Νομός Χανίων, Κρήτη. Η έκθεση θα είναι ανοικτή έως 24 Οκτωβρίου 2016 από Δευτέρα έως Κυριακή 12:00-23:00. Ξεναγήσεις ομάδων επισκεπτών θα πραγματοποιούνται έπειτα από προσυνεννόηση στο τηλ: +30 697 760 75 80. Είσοδος Ελεύθερη.

Η θεματική της έκθεσης «Νομαδικότητα – Αναζητώντας τα όρια της γλυπτικής» εκφράζει μια έντονη ανησυχία για το παρόν και το μέλλον της σύγχρονης τέχνης. Οι επιμελητές, Κωνσταντίνος Β. Πρώιμος και Ιωάννης Ν. Αρχοντάκης, επέλεξαν, τεκμηρίωσαν και παρουσιάζουν 50 έργα σύγχρονης γλυπτικής ισάριθμων Ελλήνων καλλιτεχνών ή καλλιτεχνών της αλλοδαπής που επέλεξαν να ζουν και να δημιουργούν στην Ελλάδα. Επιλέγοντας συνειδητά τη συμμετοχή 25 καλλιτεχνών από την Κρήτη επεδίωξαν να παρουσιάσουν τη σύγχρονη ανάπτυξη και προβληματική της γλυπτικής σε τοπικό επίπεδο σε συνάρτηση και συνέχεια της σύγχρονης γλυπτικής έκφρασης στην υπόλοιπη Ελλάδα.

Συμμετέχουν οι καλλιτέχνες: Βαθιανάκη Χρύσα, Βερούκη Παυλίνα, Γαβαλάς Γιάννης, Γκούζια Βάλια, Γραμμένος Κορνήλιος, Διαλινός Γιάννης, Ζαζάς Κώστας, Ιγγλέση Μάριον, Καμπελόπουλος Κάρολος, Κοκοβλής Γιώργος, Κουτρούλης Γιάννης, Κουτρουμπάς Γιώργος, Λεούση Επιστήμη, Λιατάκης Κωνσταντίνος, Λιλικάκης Κοσμάς, Λυντζέρης Γιώργος, Μαγκανιώτης Αλέξανδρος, Μανωλαράκη Ελένη, Μαράτη Αλεξάνδρα, Μαρκαντωνάκης Παντελής, Μαρκαντωνάκης Π. Γιάννης, Μαχαιρίδης Χρήστος, Megakles (Ρογκάκος), Μπερτόλης Θωμάς, Μποβιάτσου Λαμπρινή, Pavlos (Διονυσόπουλος), Παγωμένος Κώστας, Παλλήκαρης Ευτύχης, Παντελόπουλος Παντελής, Παπαγιάννης Θεόδωρος, Παπαδοπεράκη Ασπασία, Παπατζανάκη Αντωνία, Παρμακέλης Γιάννης, Παυλάκης Αντώνης, Πετράκη Αναστασία, Σκεπετζή Χρυσούλα, Σκουρογιάννης Δημήτρης, Σκυλουράκη Μιράντα, Stollenwerk Renata, Ταμπάτσικος Άρης, Τόλιας Γιώργος, Τριανταφύλλου Αντώνης, Τσεμπελή Κατερίνα, Τσεριώνης Γιώργος, Τσιριντουλάκης Μανόλης, Fischer Konstantin, Φραντζεσκάκης Αντώνης, Χαβιαράς Πάνος, Χαλκιαδάκης Μανούσος, Χατζηδάκη Πέπη & Ψαραδέλλης Γιώργος.

Ο ιστορικός και κριτικός της τέχνης Δρ Κωνσταντίνος Πρώιμος σημειώνει: «Όταν κάποτε ρωτήθηκε ο Μπάρνετ Νιούμαν τι είναι γλυπτική, απάντησε ότι “γλυπτική είναι αυτό στο οποίο πέφτεις καθώς κάνεις πίσω για να δεις έναν πίνακα”. Ο τρομακτικά αρνητικός αυτός ορισμός της γλυπτικής από τον Νιούμαν είναι ωστόσο αρκούντως σοφός εφόσον κανείς τον σκεφτεί με τη δέουσα προσοχή. Διότι ο Νιούμαν αναφέρεται στην εμπειρία την οποία τόσο οι καλλιτέχνες όσο και το κοινό τους έχουν συνηθίσει τα τελευταία χρόνια, την πρωτοφανή ελαστικότητα και ευελιξία με τα οποία ορίζεται η γλυπτική. Ό,τι αποκαλείται γλυπτική, εδώ και κάποια χρόνια, περιλαμβάνει πλέον μια σειρά από εντελώς ετερογενή αντικείμενα. Η γλυπτική ως πολιτιστικός όρος αφορά σχεδόν στα πάντα στο όνομα της πρωτοποριακής αισθητικής. Το γεγονός ότι η κατηγορία της γλυπτικής πιέζεται να χωρέσει όλα αυτά τα ετερογενή αντικείμενα απειλεί σοβαρά τον όρο με κατάρρευση».

Η έκθεση συνοδεύεται από δίγλωσσο κατάλογο (ελληνικά & αγγλικά), που περιλαμβάνει εισαγωγή με τίτλο «Νομαδικότητα» του Δρ Κωνσταντίνου Β. Πρώιμου και παρουσιάζει όλα τα συμμετέχοντα έργα με πλήρη εικονογράφηση.

"google ad"

Ακολουθήστε το agonaskritis.gr στο Google News, στο facebook και στο twitter και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Αγώνας της Κρήτηςhttp://bit.ly/agonaskritis
Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Τελευταία Νέα

Περισσότερα σαν αυτό
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ