Σε σύγκριση με τον Φεβρουάριο του 2022 ο πληθωρισμός τον Μάρτιο κατέγραψε αύξηση 2,7% στο 8,9%.
Ο ηλεκτρισμός αυξήθηκε κατά 79,3%, το φυσικό αέριο κατά 68,3% και το πετρέλαιο θέρμανσης κατά 58,5%. Τα λαχανικά κατέγραψαν αύξηση 13,6%, καύσιμα και λάδια 29%, ενώ οι αεροπορικές μεταφορές 26,8%.
Δείτε τον πίνακα:
Τις μεγαλύτερες ετήσιες αυξήσεις (Μάρτιος 2021-Μάρτιος 2022) κατέγραψαν:
Η αύξηση προήλθε, κυρίως από τις μεταβολές στις ακόλουθες ομάδες αγαθών και υπηρεσιών.
Από τις αυξήσεις των δεικτών κατά:
- 0,6% στην ομάδα Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: ψωμί, μοσχάρι, αρνί και κατσίκι, πουλερικά, τυριά, ελαιόλαδο, πατάτες. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών σε:
νωπά ψάρια, νωπά λαχανικά. - 0,3% στην ομάδα Αλκοολούχα ποτά και καπνός, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα κρασιά.
- 21,1% στην ομάδα Ένδυση και υπόδηση, λόγω επαναφοράς μέρους των τιμών στα επίπεδα πριν από τις χειμερινές εκπτώσεις.
- 4,2% στην ομάδα Στέγαση, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: ηλεκτρισμό, πετρέλαιο θέρμανσης. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών στο φυσικό αέριο.
- 0,8% στην ομάδα Διαρκή αγαθά-Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες, λόγω επαναφοράς των τιμών στα επίπεδα πριν από τις χειμερινές εκπτώσεις.
- 5,3% στην ομάδα Μεταφορές, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: καινούργια αυτοκίνητα, καύσιμα και λιπαντικά, εισιτήρια μεταφοράς επιβατών με αεροπλάνο, εισιτήρια μεταφοράς επιβατών με πλοίο.
- 0,5% στην ομάδα Αναψυχή-Πολιτιστικές δραστηριότητες, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε κινηματογράφους-θέατρα.
- 1,1% στην ομάδα Ξενοδοχεία-Καφέ-Εστιατόρια, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: εστιατόρια-ζαχαροπλαστεία-καφενεία, ξενοδοχεία-μοτέλ-πανδοχεία.
- 0,4% στην ομάδα Άλλα αγαθά και υπηρεσίες, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα άλλα είδη ατομικής φροντίδας
Δείτε αναλυτικά: