Categories: ΤΟΠΙΚΑ

“Οι Ιταλοί μας κλώτσαγαν και μας έπαιρναν τα σωσίβια για να βάλουν στη θέση μας Ιταλούς”: H μαρτυρία μίας κρητικιάς του Norman Atlantic | Βίντεο

Σοκαριστική είναι η περιγραφή της διασωθείσας του Norman Atlantic Πολύμνιας Δημητρουλάκη, που μετά από 48 ώρες περιπέτειας έφθασε τα ξημερώματα στο λιμάνι της Πάτρας με το πλοίο Europa Cruise.

Η κ. Δημητρουλάκη περιγράφει με σοκαριστικές λεπτομέρειες τα όσα βίωσε επί 12 ώρες πάνω στο φλεγόμενο πλοίο μαζί με τον σύζυγό της, ενώ καταγγέλλει ότι οι Ιταλοί έδιναν προτεραιότητα στη διάσωση των δικών τους, λέγοντας  χαρακτηριστικά: «Οι Ιταλοί μας κλωτσάγανε, μας κλωτσάγανε οι Ιταλοί.

Με βάλανε στο σωσίβιο και δεν με ανεβάζανε επάνω, μου βγάλανε το σωσίβιο και βάζανε τους δικούς τους, Ιταλούς. Με πετάξανε, βάλαμε σωσίβιο μαζί με τον άνδρα μου και μετά ήρθε ένας Ιταλός, μου πέταξε το σωσίβιο, έβαλε έναν δικό του και τον ανέβασε επάνω.

Δεν ξέρω που είναι ο άνδρας μου και δε μου λένε που είναι. Σας ικετεύω. Σας ικετεύω να βρεθεί ο άνδρας μου. Τίποτα άλλο δε θέλω».

Ιταλοί διασώστες: Επιβάτες μας δάγκωναν και μας έταζαν χρυσό για να τους σώσουμε

Καθυστερήσεις, ανοργανωσιά, ένα πλήρωμα… άφαντο, πανικός και ένας αδυσώπητος αγώνας για επιβίωση. Ολα όσα συνέβησαν τις ώρες αγωνίας και πανικού πάνω στο φλεγόμενο Norman Atlantic, σύμφωνα με τις μαρτυρίες επιβατών.

«Το προσωπικό δεν ήταν σε θέση να συντονίσει την εγκατάλειψη του πλοίου. Μέσα στο σκοτάδι και στον καπνό πολλοί λιποθύμησαν. Μας είπαν μόνο φωτιά, φωτιά, φωτιά. Σε πέντε λεπτά το πλοίο είχε τυλιχθεί στις φλόγες και πολλοί είχαν πέσει ήδη στη θάλασσα», είπε,σύμφωνα με την Il Fatto Quatidiano o Τούρκος επιβάτης ο οποίος αποβιβάστηκε χθες στο Μπάρι και ήταν ο πρώτος που έδειξε ότι μπορεί να υπάρχουν και άλλοι νεκροί πέραν του επιβεβαιωμένου μέχρι τότε Γιώργου Δούλη.

«Τα πόδια μας καίγονταν, αλλά  από τα πόδια και πάνω ήμασταν μούσκεμα» ανέφερε μιλώντας στο Associated Press ο Ελληνας οδηγός φορτηγού Χρήστος Περλής, προσθέτοντας ότι ο συναγερμός φωτιάς σήμανε με καθυστέρηση και ότι οι περισσότεροι επιβάτες το κατάλαβαν όταν ήδη οι καπνοί είχνα πνίξει τις καμπίνες τους.
Ανάλογο είναι το σκηνικό που περιγράφει και ο Τούρκος Σααντέτ Μπαγιάν: «Οι επιβάτες ξυπνούσαν ο ένας τον άλλον, δεδομένου ότι σε πρώτη φάση δεν χτύπησε ο συναγερμός φωτιάς. Κάναμε ότι έκαναν στον Τιτανικό. Το μόνο που δεν έγινε ήταν ότι δεν βυθιστήκαμε».

Ανάλογος πανικός και χάος επικράτησε και κατά την επιχείρηση διάσωσης. «Ολοι πατούσαν ο ένας πάνω στον άλλον για να φθάσουν στο ελικόπτερο. Μαζί με έναν ακόμη προσπαθήσαμε να επιβάλουμε κάποια τάξη δίνοντας προτεραιότητα στα παιδιά και τις γυναίκες. Αλλά οι άνδρες έδιναν μάχη για να προπορευτούν» αναφέρει ο κ. Περλής επιβεβαιώνοντας έτσι την σοπράνο Δήμητρα Θεοδοσίου που είπε χθες ότι είδε άνδρες να χτυπούν γυναίκες για να τους πάρουν τη σειρά.

Σκηνές  πανικού, όμως , περιγράφουν και οι διασώστες στην εφημερίδα La Repubblica. «Ο καπνός έφτανε μέχρι την καμπίνα (του ελικοπτέρου). Όταν νύχτωσε, άρχισε ο πανικός. Ποδοπατούσαν ο ένας τον άλλο. Άνθρωποι σε καλή κατάσταση και όμως προσπαθούσαν να παρακάμψουν την σειρά και ανέβαιναν στην γέφυρα, επιχειρώντας να περάσουν μπροστά από γυναίκες και παιδιά» διηγείται ένας διασώστης που συμμετείχε σε ολονύχτια επιχείρηση με ελικόπτερο. Ωστόσο από τις περιγραφές τους δεν λείπουν και απίστευτα περιστατικά, όπως ότι επιβάτες μέσα στη σύγχυσή τους και από το φόβο τους, τους δάγκωναν τα χέρια, καθώς και ότι δεν έλειπαν και εκείνο που τους  προσέφεραν τα πάντα ακόμη και χρυσό για να τους απομακρύνουν.

Υπό έρευνα ο καπετάνιος και ο Ιταλός ιδιοκτήτης του πλοίου

Σύμφωνα με την εφημερίδα La Stampa, χθες το βράδυ έγινε γνωστό ότι ο πλοίαρχος Αρτζίλιο Τζιακομάτζι και ο ο ιδιοκτήτης του πλοίου Κάρλο Βιζεντίνι ερευνώνται για τα εγκλήματα της ανθρωποκτονίας που προκλήθηκε από ναυάγιο και της πολλαπλής ανθρωποκτονίας και πρόκληση σωματικών βλαβών από αμέλεια.

iefimerida.gr

"google ad"

Αγώνας της Κρήτης

Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Recent Posts

Φάμελλος: Ο ΣΥΡΙΖΑ έχει καθήκον να ξαναγίνει σοβαρό κόμμα – Νέο προσκλητήριο σε όσους «απογοητεύτηκαν»

«Ο ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ έχει καθήκον να ξαναγίνει ένα σοβαρό και συγκροτημένο κόμμα, γι’ αυτό και έχουν…

8 hours ago

Κουτσούμπας: «Δεν συμφωνώ με την άποψη ότι το ΚΚΕ δεν θέλει να κυβερνήσει, έχουμε πρόγραμμα εξουσίας»

«Δεν θα συμφωνήσω ότι έχει επικρατήσει η άποψη «’ότι το ΚΚΕ δεν θέλει να κυβερνήσει’», τόνισε ο…

8 hours ago

Λογοτεχνία και Μαθηματικά – ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΠΑΘΗΜΑΤΑ

Του Γιάννη Γ. Καλογεράκη Μαθηματικού Στατιστικολόγου  Επιτ. Σχολικού Συμβούλου Μαθηματικών (Την αμαθίαν καταλύεται η αλήθεια)…

8 hours ago

Καταγγελία Ευτύχη Δημαλάκη για παράνομη σύνθεση του Διοικητικού Συμβουλίου Δημοτικής Εταιρείας στον Δήμο Καντάνου-Σελίνου

Ο κ. Ευτύχης Δαμηλάκης, Επικεφαλής της Μείζονος Αντιπολίτευσης Δήμου Καντάνου-Σελίνου και Αντιπρόεδρος της Δημοτικής Επιτροπής,…

8 hours ago

Οι “Onirama” ξεσήκωσαν το κέντρο της Χανιώτικης Αγοράς και έκλεισαν δυναμικά τις εκδηλώσεις του Επιμελητηρίου Χανίων «Χριστούγεννα Μουσικά στη Χανιώτικη Αγορά»

Σήμερα, στο κέντρο της Αγοράς της πόλης των Χανίων, ολοκληρώθηκαν οι εορταστικές εκδηλώσεις που διοργάνωσε…

8 hours ago

Τα Χανιά, το Ρέθυμνο, η Ρόδος οι περιοχές με τα περισσότερα τροχαία στη χώρα μας – H Κρήτη μέσα στις στις πέντε χειρότερες περιοχές της Ευρώπης

Αρκετά υψηλότερος από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο το 2023 είναι ο αριθμός των θανατηφόρων τροχαίων δυστυχημάτων στην Ελλάδα (68…

8 hours ago

This website uses cookies.