18.8 C
Chania
Thursday, November 14, 2024

Ο Κρητικός διευθυντής της Google

Ημερομηνία:

Συνέντευξη στον Βύρων Ράλλη

Είναι μόλις 41 ετών, κατάγεται από τα Σφακιά και γεννήθηκε στον Καναδά. Ξεκίνησε την καριέρα του δημιουργώντας μια διαφημιστική εταιρεία και σε σύντομο χρονικό διάστημα κατάφερε να συνεργαστεί με τις μεγαλύτερες φίρμες στον κόσμο όπως οι Coca-Cola, Apple, Amazon, McDonald’s, Playstation, Levis κ.α. Από το 2011 έχει αναλάβει καθήκοντα ως διευθυντής στο δημιουργικό εργαστήριο (Creative Lab) της Google. Ο Steve Vranakis σε συνέντευξη του στο Prismanews.gr μιλάει για την οικονομική κρίση και την εικόνα της Ελλάδας στο εξωτερικό. Αυτοί οι άνθρωποι είναι το μέλλον μας τονίζει αναφερόμενος στους νέους με δεξιότητες και προσόντα που δεν έχουν τη δυνατότητα να εξελιχθούν στην Ελλάδα.
Τα τελευταία χρόνια, όπως λέγεται, έχει αλλάξει ο τρόπος που αντιμετωπίζονται οι Έλληνες στο εξωτερικό ενώ παράλληλα υπάρχει μια αρνητική εικόνα της Ελλάδας γενικότερα. Το έχετε αισθανθεί;

Δεν νομίζω ότι υπάρχει αρνητικό κλίμα προς τους Έλληνες. Ότι συμβαίνει στην Ελλάδα συμβαίνει και στην Ισπανία, την Πορτογαλία κλπ. και οι άνθρωποι συνειδητοποιούν ότι είναι ένα πολύ μεγάλο οικονομικό ζήτημα στην ευρύτερη περιοχή. Είναι άδικο να γίνονται σαρωτικές γενικεύσεις.

Πιστεύετε ότι θα δοθεί σύντομα λύση στο πρόβλημα της οικονομικής κρίσης στην Ελλάδα;
Δεν νομίζω ότι οι Έλληνες απλώς κάθονται και περιμένουν να διασωθούν αλλά παίρνουν πρωτοβουλίες προκειμένου να βρουν λύσεις και να βγουν έξω από αυτήν. Είναι απίστευτα επινοητικοί και πραγματικά κάνουν προσπάθεια να καταλήξουν σε ιδέες που μπορούν να αλλάξουν τα πράγματα.

Μερικά από τα θέματα που πρέπει να εξεταστούν είναι τα καινοτόμα προγράμματα δημιουργίας θέσεων εργασίας, η παροχή κινήτρων για τις μικρές επιχειρήσεις και τους επιχειρηματίες και να βάζουμε την τεχνολογία στην καρδιά σε όλα όσα κάνουμε.

Πρόσφατα η Google πήρε την δεύτερη θέση στην λίστα των εταιρειών με το καλύτερο εργασιακό περιβάλλον παγκοσμίως. Πως είναι να εργάζεται κάποιος στην Google;

Αγαπώ την δουλειά μου στην Google. Είναι απίστευτα απαιτητική αλλά συγχρόνως εξαιρετικά ικανοποιητική. Μας ενθαρρύνει να αναλαμβάνουμε ρίσκα και διαρκώς προσπαθούμε να λύσουμε μεγάλα και δύσκολα προβλήματα.

Το να δουλεύεις στο Creative Lab μας επιτρέπει να χρησιμοποιούμε τα προϊόντα και τις πλατφόρμες μας προκειμένου να δώσουμε πίσω στην κοινωνία υλικό.

Κερδίσατε 2 φορές το πρώτο βραβείο του καλύτερου ψηφιακού δημιουργικού. Πόσο δύσκολη ήταν αυτή η κατάκτηση;

Δεν καθόρισα ποτέ ως στόχο να βραβευτώ ή να μου απονεμηθεί κάποιος τίτλος. Το μοναδικό μου κίνητρο ήταν πάντα γύρω από το δημιουργικό προϊόν. Πάντα προσπαθούσα να δώσω μια ώθηση σε πράγματα που θα μπορούσαν να γίνουν γύρω από τον ψηφιακό κόσμο, τον σχεδιασμό και την διαφήμιση. Ο κύριος στόχος μου τώρα είναι να καταλήξω σε ιδέες και πλατφόρμες που μπορούν να βοηθήσουν τον κόσμο να αλλάξει. Ταπεινότητα είναι το κλειδί σε αυτό τον κλάδο. Είναι μεγάλη μου τιμή και είμαι ιδιαίτερα ευγνώμων για όσα μου έχουν απονεμηθεί ωστόσο φροντίζω να μην καθοδηγούμαι από αυτά.

Από τι παράγεται η έμπνευση τελικά;

Εμπνέομαι γενικά από οτιδήποτε συμβαίνει γύρω μου, ιδιαίτερα στον αναπτυσσόμενο κόσμο. Όταν ακούμε για παιδιά στην Αιθιοπία που χακάρουν υπολογιστές σε μερικές εβδομάδες είναι δύσκολο να μην είμαι ταυτόχρονα εμπνευσμένος και ταπεινός. Επίσης, μου αρέσει πολύ το πώς ο σχεδιασμός και η τεχνολογία μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την επίλυση προβλημάτων. Πως μια απλή αισθητική αλλαγή μπορεί να έχει μια τεράστια επίδραση ή πως η τεχνολογία μπορεί να χρησιμοποιηθεί για να αλλάξει τον τρόπο που κάνουμε πράγματα.

Πόσο σκληρός είναι ο ανταγωνισμός στον χώρο σας;

Ο κόσμος είναι γεμάτος από απίστευτα δημιουργικούς ανθρώπους. Τους βλέπω λιγότερο ως ανταγωνιστές και περισσότερο ως πιθανούς συνεργάτες. Μερικές από τις καλύτερες δουλειές του εργαστηρίου έχουν γίνει σε συνεργασία με πολύ ταλαντούχους αντιπροσώπους, διευθυντές, προγραμματιστές, εικονογράφους και εταιρείες παραγωγής. Κοιτάζουμε να φέρνουμε άτομα τα οποία δρουν σαν προέκταση του δημιουργικού μας τμήματος φέρνοντας κάτι νέο κάθε μέρα.

Πιστεύετε ότι θα αλλάξει ριζικά ο τρόπος που επικοινωνούμε στο μέλλον;

Ο τρόπος με τον οποία επικοινωνούμε έχει ήδη αλλάξει μαζικά. Θυμάμαι όταν πρωτοξεκίνησα να στέλνω email και σκεφτόμουν πόσο απίστευτο ήταν σε σύγκριση με το παραδοσιακό ταχυδρομείο. Τώρα έχουμε web based group video conferencing (hangouts), chat, ping και όλες αυτές τις κοινωνικές πλατφόρμες. Η επικοινωνία έχει γίνει πανταχού παρούσα. Τώρα μπορούμε να επικοινωνούμε με ανθρώπους σε κοινωνικούς κύκλους μέσα από αυτές τις πολλαπλές πλατφόρμες και να μην αισθανόμαστε ποτέ ότι έχουμε χάσει επαφή οπουδήποτε και αν βρισκόμαστε.

Όσον αφορά το διαφημιστικό κομμάτι τι αλλαγές πρόκειται να δούμε;

Η διαφήμιση συνεχίζει την στροφή από το τι λέμε στο τι κάνουμε. Συνδυάστε το αυτό με το τι λένε οι άλλοι για σας και θα μπορέσετε να καταλάβετε ότι πρέπει, όλο και περισσότερο, να εγκαταλείπουμε τις προσπάθειες να ελέγξουμε τους ανθρώπους. Γι’ αυτό είναι τόσο σημαντικό, γιατί το τι κάνουμε είναι αναπόφευκτα καλό.

Τα αποτελέσματα έρευνας που διεξήχθη για την χρήση του διαδικτύου το 2012 κατατάσσουν τους Έλληνες στην πρώτη θέση. Ωστόσο, δεν φαίνεται να έχουν ευκαιρίες οι νέοι που έχουν τις γνώσεις και το ταλέντο στον τομέα να εξελιχθούν. Τι θα τους συμβουλεύατε;

Μίλησα πρόσφατα για την Ελλάδα η οποία έχει ένα από τα πιο καταρτισμένα και εξειδικευμένα εργατικά δυναμικά νεολαίας στην Ευρώπη. Τώρα πρέπει να αρχίσουμε να ενθαρρύνουμε και να υποστηρίζουμε αυτή την ομάδα δημιουργώντας ένα περιβάλλον που θα τους επιτρέψει να αναπτυχθούν και να ακμάσουν. Ένα περιβάλλον που θα επιβραβεύει το ρίσκο και δεν θα τιμωρεί την αποτυχία. Αυτοί οι άνθρωποι είναι το μέλλον μας. Τους βλέπουμε καθημερινά να μεταναστεύουν στο εξωτερικό αναζητώντας ευκαιρίες και να κατακτούν επιτυχημένες θέσεις εργασίας. Αυτή είναι η απόδειξη για τις δεξιότητες και τα προσόντα τους. Πρέπει να κάνουμε ότι μπορούμε για να αναπτυχθούν αυτοί οι άνθρωποι και εντός της Ελλάδας.

"google ad"

Ακολουθήστε το agonaskritis.gr στο Google News, στο facebook και στο twitter και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Αγώνας της Κρήτηςhttp://bit.ly/agonaskritis
Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Τελευταία Νέα

Περισσότερα σαν αυτό
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Δημοσκόπηση Opinion Poll: Πάνω από 20% το ΠΑΣΟΚ στην εκτίμηση ψήφου – Πέμπτο κόμμα ο ΣΥΡΙΖΑ

Νέα δεδομένα δημιουργούνται στο πολιτικό σκηνικό μετά τη νέα...