Ηπολιτική της «απελευθέρωσης» και της ιδιωτικοποίησης του σιδηροδρόμου έχει οδηγήσει στην έλλειψη χρηματοδότησης και προσωπικού, με τη συντήρηση των υποδομών να μπαίνει στο ζύγι του κόστους – οφέλους.
Αποκαλυπτική ως προς αυτό ήταν πριν λίγους μήνες η ομολογία του προέδρου και διευθύνοντα συμβούλου του ΟΣΕ, σε συνέδριο για τις Υποδομές και τις Μεταφορές (ITC 2022) που έγινε στην Αθήνα το διάστημα 31η Μάη – 1 Ιουνίου 2022.
Εκεί ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ, Σπύρος Πατέρας είχε ομολογήσει ότι ο ΟΣΕ δεν μπορεί να κάνει προληπτική συντήρηση του δικτύου διότι αυτή απαιτεί 50 εκατ. ευρώ τον χρόνο.
Οπως είπε, για το 2022 ο Οργανισμός πήρε 25 εκατ. ευρώ από το υπουργείο Μεταφορών γι’ αυτόν τον σκοπό, δηλαδή τα μισά! Γι’ αυτό και η συντήρηση – πρόσθεσε – δεν είναι προληπτική αλλά «διορθωτική», με ό,τι αυτό σημαίνει για την ασφάλεια των μεταφορών.
«Η προληπτική συντήρηση είναι μια παθογενής ιστορία εδώ και χρόνια» είπε ο Σπ. Πατέρας αναφέροντας ότι φέτος ο Οργανισμός έλαβε 25 εκατ. ευρώ από το υπουργείο Υποδομών Μεταφορών για το σκοπό αυτό. «Ο ΟΣΕ κάνει λεπτομερή σχεδιασμό προληπτικής συντήρησης για το μέλλον αλλά η χρηματοδότηση λείπει τα τελευταία χρόνια», προσέθεσε, εξ ου «τώρα η συντήρηση είναι διορθωτική»….
Με απλά ελληνικά μόνο ότι χαλάει, επισκευάζεται και αυτό όχι πάντα αποτελεσματικά όπως έχουν καταγγείλει πολλές φορές οι εργαζόμενοι. Δεν γίνεται καμιά προληπτική συντήρηση στο σιδηροδρομικό δίκτυο με αποτέλεσμα να υπάρχουν σοβαροί κίνδυνοι για την πρόκληση σοβαρών δυστυχημάτων, όπως αυτό για το οποίο θρηνεί εδώ και λίγες ώρες η χώρα και ο λαός μας…
Με αυτούς τους όρους γίνεται η «ανάπτυξη» του σιδηρόδρομου. Αυτή είναι η καπιταλιστική ανάπτυξη που προωθούν η ΕΕ και οι κυβερνήσεις κάθε απόχρωσης στην Ελλάδα.