Διαβάζω πρωτοσέλιδο τίτλο μεγάλης και έγκριτης κυριακάτικης εφημερίδας: “Eurogroup: Δεν θα χρειαστούν επιπλέον μέτρα στην Ελλάδα”. Καθησυχασμένος, ο καθένας καταλαβαίνει: το Eurogroup, θεσμικά και επισήμως, μας διασφαλίζει ότι εφεξής δεν θα ληφθεί οποιοδήποτε επιπλέον μέτρο.
Όσοι όμως δεν σταθούν στο τίτλο, διαβάζουν στη συνέχεια τις “λεπτομέρειες”: “Η Ελλάδα δεν θα χρειαστεί άλλο μεγάλο πακέτο λιτότητας, δηλώνει ο επικεφαλής του Συμβουλίου Εμπειρογνωμόνων του Eurogroup, Τόμας Βίζερ”.
Ο καθένας καταλαβαίνει την τεράστια απόκλιση ανάμεσα στον τίτλο και την πραγματικότητα. Αφενός, το “Eurogroup” προφανώς δεν ταυτίζεται με την άποψη που εξέφρασε ένας απλός τεχνοκράτης, λίγο-πολύ άγνωστος, μη πολιτικός και μη μέλος του ίδιου του Eurogroup, αφετέρου, η δήλωση αυτή, αν την διαβάσουμε “ανάμεσα στις γραμμές”, σημαίνει ακριβώς το αντίθετο από αυτό που επιχειρεί να πει ο τίτλος: όχι “μεγάλο” πακέτο λιτότητας, σημαίνει ότι πρέπει να ετοιμαζόμαστε για “μικρό”. Τώρα τι σημαίνει μεγάλο και μικρό, θα δείξει…
Αν σκεφτούμε ότι η αναλογία αυτών που διαβάζουν όλο το κείμενο σε σχέση με αυτούς που βλέπουν μόνο τον τίτλο είναι 1 προς 10, αποκτούμε μια ιδέα για το πως λειτουργεί η σύγχρονη προπαγάνδα.
Οδυσσέας Βουδούρης
Ιατρός χειρουργός
Βουλευτής Β’ Αθήνας