17.8 C
Chania
Monday, December 23, 2024

Στον τάφο του Nίκου Καζαντζάκη θα δοθεί η παράσταση του ΔΗΠΕΘΕΚ «Αναφορά στον Γκρέκο»

Ημερομηνία:

Το Δημοτικό Περιφερειακό Θέατρο Κρήτης θα παρουσιάσει το καλοκαίρι 2015 τη θεατρική παράσταση «Αναφορά στον Γκρέκο» του Νίκου Καζαντζάκη. Η παράσταση πέρα από τις προβολές σε πιο συνηθισμένους τόπους θα δοθεί και στον επιπρομαχώνα Μαρτινέγκο, στον τάφο του Νίκου Καζαντάκη. Όπως σημειώνουν σε σχετικό δελτίο τύπου αυτό θα συμβεί στα πλαίσια προβολής της ιστορίας και του πολιτισμού της Κρήτης καθώς και για την προσφορά του μεγάλου Έλληνα-Κρητικού Συγγραφέα σε όλη την Οικουμένη και θα είναι μόνο για εκπροσώπους Διεθνών και Ελληνικών Μ.Μ.Ε.

Στην παράσταση πρωταγωνιστούν ο Τάκης Χρυσικάκος, που ερμηνεύει τον Νίκο Καζαντζάκη και πρόσωπα του έργου του, καθώς και δύο μουσικοί, (Σταύρος Ψαρουδάκης λύρα-τραγούδι και Απόστολος Κουνής κιθάρα-κοντραμπάσο) που με την μουσική τους και το τραγούδι συνομιλούν με τους πρωταγωνιστές του, τον Καπετάν Μιχάλη, τον Αλέξη Ζορμπά, τον Δομήνικο Θεοτοκόπουλο και την ωραία Ελένη του Ομήρου!

Όπως σημειώνεται στο κείμενο που μας στάλθηκε η “Αναφορά στον Γκρέκο” είναι μια παράσταση, που “μέσα από τους ήρωες των έργων του Νίκου Καζαντζάκη και τις εξομολογήσεις του (στον παππού του, όπως αποκαλεί τον Ελ Γκρέκο) συναντάμε το μεγαλείο της Ελλάδας και το ανυπόταχτο πνεύμα του ίδιου του συγγραφέα.”

Layout 1

Το βιβλίο “Αναφορά στον Γκρέκο”

«Αλάκερη η ψυχή μου μια κραυγή κι όλο μου το έργο το σχόλιο στην κραυγή αυτή. Φωνάζω τη μνήμη να θυμηθεί, περμαζώνω από τον αέρα τη ζωή μου, στέκουμαι σαν στρατιώτης και κάνω την αναφορά μου στον Γκρέκο, γιατί αυτός είναι ζυμωμένος από το ίδιο κρητικό χώμα με μένα και καλύτερα απ’ όλους τους αγωνιστές που ζουν η που έχουν ζήσει μπορεί να με νιώσει».

Ν. Καζαντζάκης

Η «Αναφορά στον Γκρέκο», είναι το τελευταίο έργο του μεγάλου Έλληνα-Κρητικού συγγραφέα. Ένα είδος πνευματικής αυτοβιογραφίας ή, όπως τη χαρακτηρίζει ο ίδιος ο Καζαντζάκης, μια «αναφορά» με τη στρατιωτική έννοια του όρου, σχετικά με τους στόχους του και τις προσπάθειές του. Ο συγγραφέας ξεκινά από τα παιδικά του χρόνια (αφού προηγουμένως αναφέρεται στους προγόνους και τους γονείς του) και σταματά στην ημέρα της «κρητικής ματιάς» και στη σύλληψη της Οδύσσειας.

Δεν αφηγείται το σύνολο της ζωής του, αλλά παρουσιάζει τους σταθμούς της πνευματικής του πορείας, χωρίς να ακολουθεί την αυστηρή χρονολογική σειρά της πραγματικής του βιογραφίας. Μια παράσταση, που μέσα από τους ήρωες των έργων του Νίκου Καζαντζάκη και τις εξομολογήσεις του (στον παππού του, όπως αποκαλεί τον Ελ Γκρέκο) συναντάμε το μεγαλείο της Ελλάδας και το ανυπόταχτο πνεύμα του ίδιου του συγγραφέα.

ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗ-ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ-ΕΡΜΗΝΕΙΑ: Τάκης Χρυσικάκος

ΣΥΝΕΡΓΑΤΗΣ-ΣΚΗΝΟΘΕΤΗΣ: Εμμανουέλα Αλεξίου

ΕΙΚΑΣΤΙΚΗ ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: Βάλια Μαργαρίτη

ΛΥΡΑ-ΤΡΑΓΟΥΔΙ: Σταύρος Ψαρουδάκης

ΚΙΘΑΡΑ-ΚΟΝΤΡΑΜΠΑΣΟ: Απόστολος Κουνής

To πρόγραμμα προβολών

1

ΤΕΤΑΡΤΗ 1 ΙΟΥΛΙΟΥ 2015 – ΩΡΑ 21:30
ΕΠΙΠΡΟΜΑΧΩΝΑΣ ΜΑΡΤΙΝΕΝΓΚΟ (τάφος Ν.Καζαντζάκη)
Η παράσταση πραγματοποιείται στα πλαίσια προβολής της ιστορίας και του πολιτισμού της Κρήτης καθώς και για την προσφορά του μεγάλου Έλληνα-Κρητικού Συγγραφέα σε όλη την Οικουμένη και είναι μόνο για εκπροσώπους Διεθνών και Ελληνικών Μ.Μ.Ε.

Παραστάσεις για το κοινό στην πόλη του Ηρακλείου θα δοθούν στις 2, 3, 4 ΙΟΥΛΙΟΥ και 9,10,11 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ (ΩΡΑ 21:30), στο ΚΗΠΟΘΕΑΤΡΟ «ΜΑΝΟΣ ΧΑΤΖΙΔΑΚΙΣ»

ΧΟΡΗΓΟΣ: ΣΥΝΕΤΑΙΡΙΣΤΙΚΗ ΤΡΑΠΕΖΑ ΧΑΝΙΩΝ

"google ad"

Ακολουθήστε το agonaskritis.gr στο Google News, στο facebook και στο twitter και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Αγώνας της Κρήτηςhttp://bit.ly/agonaskritis
Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Τελευταία Νέα

Περισσότερα σαν αυτό
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ