17.8 C
Chania
Saturday, November 23, 2024

ΣΥΡΙΖΑ: Απάντηση στους κυβερνητικούς ισχυρισμούς για τηλεδιοίκηση με αυτοψία Τσίπρα στο «γιαπί» της Λάρισας

Ημερομηνία:

Σε επικοινωνιακό «πόλεμο» εξελίχθηκε χθες η αντιπαράθεση κυβέρνησης – αξιωματικής αντιπολίτευσης για το Κέντρο τηλεδιοίκησης στη Λάρισα με την πρώτη να επιμένει ότι αυτό λειτουργούσε κανονικά το βράδυ του δυστυχήματος, και τον ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ να επαναλαμβάνει ότι έχει πάψει να λειτουργεί από το καλοκαίρι του 2019 οπότε εκδηλώθηκε πυρκαγιά, κι έκτοτε ουδέποτε αποκαταστάθηκε.

Από την Κουμουνδούρου κατηγόρησαν ΓεραπετρίτηΟικονόμου και Καραμανλή ότι «παίζουν με τις λέξεις», και προσπαθούν να δημιουργήσουν σύγχυση, λέγοντας πως η τηλεδιοίκηση λειτουργούσε κανονικά το βράδυ της τραγωδίας και βαφτίζοντας «τηλεδιοίκηση» έναν τοπικό πίνακα ελέγχου, (κάτι που διέψευσαν οι εργαζόμενοι στον σταθμό της Λάρισας) προκειμένου να στηρίξουν το αφήγημα περί «ανθρώπινου λάθους».

Απέναντι στους κυβερνητικούς ισχυρισμούς ο ΣΥΡΙΖΑ αντέταξε… εικόνες από το Κέντρο τηλεδιοίκησης το οποίο επισκέφτηκε ο ίδιος ο Αλέξης Τσίπρας, αλλά και μαρτυρίες των εργαζομένων που επιβεβαίωσαν ότι ο χώρος λειτουργούσε ως κέντρο τηλεδιοίκησης ως το 2019 και πως μετά την πυρκαγιά που εκδηλώθηκε δεν αποκαταστάθηκε.

Ειδικότερα, το βασικό σκηνικό της αντιπαράθεσης αποτέλεσε η συνεδρίαση της Επιτροπής Θεσμών και Διαφάνειας στην οποία την κυβέρνηση εκπροσωπούσε ο Υπουργός Επικρατείας και «μεταβατικός» υπουργός Μεταφορών Γιώργος Γεραπετρίτης, ενώ είχε κληθεί και παρέστη και ο παραιτηθείς υπουργός Μεταφορών Κ. Αχ. Καραμανλής, όπως και οι υπουργοί των προηγούμενων κυβερνήσεων Χρήστος Σπίρτζης και Μιχάλης Χρυσοχοϊδης.

Ωστόσο, η αντιπαράθεση μεταφέρθηκε και εκτός Βουλής, με επίκεντρο τη Λάρισα, καθώς ο Αλέξης Τσίπρας επισκέφθηκε εκεί το κέντρο τηλεδιοίκησης που η κυβέρνηση υποστηρίζει ότι λειτουργεί κανονικά, δείχνοντας στις κάμερες ότι πρόκειται για ένα «γιαπί», ενώ το απόγευμα τον ΟΣΕ Λάρισας επισκέφθηκε ο υφυπουργός Μεταφορών Μιχάλης Παπαδόπουλος. Ο ίδιος μπροστά στις κάμερες έκανε λόγο για «τοπικό σύστημα τηλεδιοίκησης» που λειτουργεί, ωστόσο ο σταθμάρχης που βρισκόταν εκεί είπε πως «αυτό δεν είναι το σύστημα τηλεδιοίκησης αλλά τοπικός χειρισμός της διαδρομής».

«Ο υφυπουργός διασύρθηκε σε απευθείας μετάδοση» ήταν η αντίδραση του ΣΥΡΙΖΑ που υπογράμμισε ότι ο Μ. Παπαδόπουλος πήγε στη Λάρισα με εντολή Γεραπετρίτη «να επιβεβαιώσει την ύπαρξη τηλεδιοίκησης» (και άρα να διαψεύσει τον Τσίπρα που νωρίτερα είχε βρεθεί στο εγκαταλελειμμένο κέντρο τηλεδιοίκησης) αλλά βρέθηκε προ «δυσάρεστης έκπληξης». Κι αυτό, διότι «οι σταθμάρχες που ήταν δίπλα του τον διέψευσαν on camera διευκρινίζοντας ότι ο τοπικός πίνακας χειρισμού για την είσοδο και έξοδο του σταθμού και δεν είναι τηλεδιοίκηση, και πως αυτή όντως  λειτουργούσε ως το 2019 και ρύθμιζε την κυκλοφορία τρένων από το Δομοκό μέχρι το Πλατύ Ημαθίας».

Επιτόπιος έλεγχος στο εγκαταλελειμμένο Κέντρο τηλεδιοίκησης

Νωρίς το μεσημέρι ο Αλέξης Τσίπρας είχε επισκεφθεί το Κέντρο τηλεδιοίκησης του σταθμού της Λάρισας μαζί με μηχανοδηγούς και σταθμάρχες, αλλά και κάμερες που κατέγραψαν έναν πλήρως εγκαταλελειμμένο χώρο, όπως και τον πρώην σταθμάρχη Λάρισας Γιάννη Κολλάτο να του εξηγεί ότι εκεί μέχρι τον Ιούλιο του 2019 υπήρχε ένα πάνελ που απεικόνιζε την πορεία όλων των τρένων από τον Δομοκό μέχρι τον κόμβο Πλατύ.

Σε δήλωσή του μετά την ενημέρωση που του έκαναν οι εργαζόμενοι, μεταξύ άλλων έθεσε το ερώτημα «Γιατί ο σταθμός τηλεδιοίκησης της Λάρισας, που τέθηκε εκτός λειτουργίας τον Ιούλιο του 2019 μετά από μία πυρκαγιά, δεν αποκαταστάθηκε ποτέ, δεν ξαναλειτούργησε ποτέ και είναι σήμερα αυτό το γιαπί»; Κατηγόρησε παράλληλα την κυβέρνηση ότι εδώ και 20 μέρες λέει ψέματα ότι όλα λειτουργούσαν κανονικά.

Τι θα εγκαινίαζε ο Μητσοτάκης στη Θεσσαλονίκη…

Αμέσως μετά επισκέφθηκε τον Σταθμό Τοπικού Χειρισμού 1 του ΟΣΕ στη Θεσσαλονίκη, όπου συνομίλησε με μηχανοδηγούς για την κατάσταση στην οποία βρίσκεται το σιδηροδρομικό δίκτυο στη βόρεια Ελλάδα

Στην ερώτηση Τσίπρα τι ακριβώς θα εγκαινίαζε ο κ. Μητσοτάκης όπως είχε προγραμματίσει την επομένη του δυστυχήματος, ο Πρόεδρος των μηχανοδηγών Κ. Γενιδούνιας  εξήγησε πως ο πρωθυπουργός «θα εγκαινίαζε ένα κομμάτι προς Στρυμόνα που μισοδουλεύει», επισημαίνοντας πως «οι 4 από τους 8 σταθμούς είναι εκτός».

Επιπλέον, οι εργαζόμενοι τον ενημέρωσαν πως η διαχείριση της κυκλοφορίας γίνεται με «ανταλλαγή τηλεγραφημάτων και αίτηση γραμμή ελευθέρας» και πρόκειται για σημαντικό σταθμό, καθώς διαχειρίζεται όλα τα τρένα για ΕιδομένηΣτρυμόναΦλώρινα και Αθήνα όταν αναχωρούν από Θεσσαλονίκη».

Προαναγγελθέν έγκλημα και όχι «θυσία»

Στη δήλωσή του αμέσως μετά ο Αλέξης Τσίπρας ανέφερε πως «η απώλεια 57 συνανθρώπων μας με αυτό τον τραγικό τρόπο σε ένα σιδηροδρομικό δυστύχημα δεν αποτελεί θυσία, είναι έγκλημα», και μάλιστα «προαναγγελθέν» έγκλημα, με δεδομένες τις επανειλημμένες προειδοποιήσεις των εργαζομένων στον σιδηρόδρομο ακόμη και με εξώδικα, και με δεδομένη επίσης την εγκατάλειψη του σταθμού τηλεδιοίκησης Λάρισας από το καλοκαίρι του 2019, που αν λειτουργούσε θα είχε αποφευχθεί το μοιραίο.

Σημείωσε πως «ίδιες εικόνες απαξίωσης βλέπει κανείς και στην Θεσσαλονίκη» και επιτέθηκε στην κυβέρνηση λέγοντας πως «η πολιτική οφείλει να είναι πρωτίστως ευθύνη και όχι υποκρισία. Οφείλει να είναι ευθύνη και όχι ψεύτικη επικοινωνία».

Βουλευτές ΣΥΡΙΖΑ στην Θεσμών: Περίσσεψαν τα ψέματα – Ο Καραμανλής δεν αναλαμβάνει καμία συγκεκριμένη ευθύνη

Στο μεταξύ οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ που μετείχαν στην Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας (Γ. Κατρούγκαλος, Γ. Ραγκούσης, Ν. Παππάς, Χρήστος Γιαννούλης, Ν.Βούτσης) με κοινή τους ανακοίνωση μετά την ολοκλήρωση της συνεδρίασης κατηγόρησαν την κυβέρνηση για «ψέματα», «υποκρισία» και «παραπλάνηση».

Στην ανακοίνωσή τους παραθέτουν τα συμπεράσματά τους από την διαδικασία:

-«Τα ψέματα και η υποκρισία περίσσεψαν και για την υποτιθέμενη “τηλεδιοίκηση” της Λάρισας. Οι αρμόδιοι Γ. Γεραπετρίτης και Κ. Καραμανλής άρχισαν να μασούν τα λόγια τους όταν τους καλέσαμε να διευκρινίσουν ότι μιλούν για το τοπικό σύστημα ελέγχου του σταθμού και όχι για κάποια “τηλεδιοίκηση”».

-«Για τη δε σύμβαση παροχής μεταφορικού έργου, από την οποία ”εξαφανίστηκαν” οι υποχρεώσεις της Hellenic Train για επενδύσεις εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ και του δημοσίου για την ολοκλήρωση των συστημάτων ασφαλείας, δεν απαντήθηκε το παραμικρό».

-«Έγινε σαφές, επίσης, ότι ο κ. Καραμανλής δεν αναλαμβάνει καμία συγκεκριμένη ευθύνη. Δεν θεωρεί ότι έφταιξε σε κάτι και με αυτή, προφανώς, τη θέση θα προσέλθει στις εκλογές, ζητώντας από τον λαό να επικροτήσει το “έργο” του».

Τέλος, με την απόφαση για τα Τέμπη της Πολιτικής Γραμματείας που δόθηκε χθες στη δημοσιότητα ο ΣΥΡΙΖΑ προανήγγειλε κατάθεση συνολικής και ολοκληρωμένης πρότασης «για τον εκσυγχρονισμό και την ανάταξη ενός σύγχρονου, ασφαλούς και ποιοτικού δημόσιου σιδηροδρομικού δικτύου με αξιοποίηση του Ταμείου Ανάκαμψης, αλλά και εθνικών πόρων».

"google ad"

Ακολουθήστε το agonaskritis.gr στο Google News, στο facebook και στο twitter και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Αγώνας της Κρήτηςhttp://bit.ly/agonaskritis
Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Τελευταία Νέα

Περισσότερα σαν αυτό
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Η Ρωσία θα ξεκινήσει τη μαζική παραγωγή των «ασταμάτητων» βαλλιστικών πυραύλων Oreshnik

Τρόμος στον πλανήτη επικρατεί μετά την κλιμάκωση στον ρωσοουκρανικό...

Η «επιστροφή» του ΠΑΣΟΚ

Του Αργύρη Αργυριάδη Δικηγόρου Εδώ και λίγες ημέρες το ΠΑΣΟΚ αποτελεί...