Μεγάλες προεκτάσεις και έντονες αντιδράσεις προκλήθηκαν με αφορμή ένα απόσπασμα- βίντεο που κάνει το γύρο του διαδικτύου από την Stand-Up παράσταση του Ελλαδίτη κωμικού, Πάρι Ρούπου με τίτλο «Δουλίτσα να υπάρχει».
Στο εν λόγω απόσπασμα ο κωμικός παίζει με τις λέξεις για την τουρκική εισβολή στην Κύπρο, με τον Ελλαδίτη κωμικό να σατιρίζει και το κοινό να ξεσπά σε γέλια.
Συγκεκριμένα, στο εν λόγω βίντεο ο Πάρις Ρούπος αναφέρει, μεταξύ άλλων, τα εξής: «μπήκαμε σε ένα πολύ ακριβό μπαρ, μπαίνει σε κάποια φάση ένας πολύ φραγκάτος τύπος. Μου λέει ένας φίλο μου που ήταν από εκεί. Τον βλέπεις αυτόν; Αυτός έχει την μισή Κύπρο! Του λέω όλοι οι Κύπριοι έχουν την μισή Κύπρο. Δεν καταλαβαίνω. Η μόνη ένωση που υπάρχει πλέον στην Κύπρο, είναι στα φρύδια τους. Έχουμε Κύπριους σήμερα μαζί μας, να κάνουμε ένα “Δεν ξεχνώ”… Αυτό το αστείο και που μένεις βλάκα να σε βρω… Δε νομίζω να παίξω ποτέ στην Κύπρο. Από την άλλη δεν ξέρω κιόλας… Διχάζομαι!».
Το απόσπασμα προσκάλεσε έντονες αντιδράσεις, με αρκετούς να αναπαράγουν το απόσπασμα στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και να επικρίνουν τα αστεία του Ελλαδίτη κωμικού. Χιλιάδες αρνητικά σχόλια αντίδρασης μαζεύτηκαν και κάτω από το βίντεο που ανάρτησε ο εν λόγω κωμικός, πολλά υβριστικά ενώ όπως κατήγγειλε ο κωμικός δέχθηκε και απειλές για τη ζωή του
Δείτε το σχετικό απόσπασμα:
Αναφέρθηκε σε απειλές, έδωσε εξηγήσεις και κατέβασε το βίντεο
Ο κωμικός μετά το κύμα αντιδράσεων και μέσω ανάρτησης του στα μέσα κοινωνικής δικτύωση ανέφερε πως κατέβασε το συγκεκριμένο βίντεο και έδωσε τις δικές του εξηγήσεις, σημειώνοντας, μεταξύ άλλων, πως δέχθηκε διαδικτυακή επίθεση και απειλές για τη ζωή του και τους δικούς του.
Γράφει στο κείμενο που έδωσε στη δημοσιότητα:
Πριν 2 μέρες έκανα το λάθος να ανεβάσω κομμένο απόσπασμα από τη stand-up comedy παράστασή μου “Δουλίτσα Να Υπάρχει” με αστείο που έχει αναφορά στη διχοτόμηση της Κύπρου. Και ήτανε λάθος γιατί με αυτή την επιλογή δεν προστάτευσα κυρίως τον εαυτό μου, το υπόλοιπο υλικό μου αλλά και όποιον ή όποια είδε αυτό το αστείο μεμονωμένα και “out of context” και χωρίς να γίνεται σαφές το ύφος της κωμωδίας που παρουσιάζω αλλά και η συγκεκριμένη περσόνα που έχω επί σκηνής, με λογικό ως αποτέλεσμα πιθανώς να ενοχληθεί.
Το αστείο αυτό το έλεγα για αρκετά χρόνια στις παραστάσεις μου χωρίς να έχει ποτέ αρνητική ανταπόκριση, ακόμα και σε κοινό με Ελληνοκυπρίους στη σύνθεσή του.
Αν συνέβαινε κάτι τέτοιο θα το είχα αφαιρέσει από το πρόγραμμα χωρίς δεύτερη σκέψη.
Το απόσπασμα αυτό μοιράστηκε σε σελίδες και γκρουπς μεταξύ Κυπρίων, όπου μετά από σχετική “συστράτευση” αλλά και “φυτίλιασμα” από ορισμένα τοπικά media, εδώ και δύο ημέρες δέχομαι σε όλα μου τα social media μια ανήλεη επίθεση με στοχοποίηση, ακραίες ύβρεις, ψόφους, καρκίνους, κάλεσμα σε cancel και σε αναφορές για να μου κατεβάσουν τους λογαριασμούς μου, ποστ με τίτλο WANTED, απειλές για τη ζωή μου και για τους δικούς μου, ακόμα και βιντεοκλήσεις και “ψάρεμα” για να μάθουν πού βρίσκομαι, πού συχνάζω ή πού θα εμφανιστώ σύντομα για παράσταση, με προφανή σκοπό.
Δυστυχώς η συντριπτική πλειοψηφία των μηνυμάτων και σχολίων που λαμβάνω (τα οποία στρέφονται ακόμα και προς τους θεατές της εν λόγω παράστασης) είναι μια σειρά από ανορθόγραφες, χονδροφοβικές, ομοφοβικές, σεξιστικές φράσεις, ακροδεξιά ρητορική, χρυσαυγίτικα συνθήματα, ρατσιστικούς χαρακτηρισμούς για Ελλαδίτες, Τουρκοκυπρίους και Τούρκους, από προφίλ που ανήκουν ξεκάθαρα σε εθνικιστές, ακροδεξιούς και φασίστες.
Λαμβάνοντας σοβαρά υπόψη τα παράπανω και τον άσχημο αντίκτυπο που είχε, κατέβασα το βίντεο με το αστείο.
Στο πλαίσιο αυτό λοιπόν, κατανοώ την ενόχληση και τη στεναχώρια που προκάλεσε το συγκεκριμένο κείμενο. Και σε όσους/ες Κυπρίους/ες ενοχλήθηκαν προσωπικά, πραγματικά και χωρίς υπαγόρευση από τρίτους, από αυτό το περιεχόμενο, δε μπορώ παρα να απολογηθώ για το λάθος μου αυτό και να εκφράσω τη λύπη μου για ό,τι συνέβη.
Σε τοξικά γκρουπς/σελίδες, ακροδεξιούς τραμπούκους και φασίστες, δεν πρόκειται να δώσω εξηγήσεις, να μπω σε κανένα διάλογο, ούτε να υποκύψω στον εκφοβισμό και τις απειλές τους.
Ανήκουν στο περιθώριο της ιστορίας και εκεί πρέπει να παραμείνουν, είτε αυτό αφορά την Κύπρο είτε την Ελλάδα.
Δεν είναι ένα κοινό στο οποίο θέλω να απευθύνομαι, ούτε ένα κοινό που ούτως ή άλλως θέλω να έχω στις παράστασεις και στα social μου.
Και τους καλώ να αποχωρήσουν από αυτά.
Αυτό το ποστ απευθύνεται κυρίως στο υγιές και καθαρά σκεπτόμενο κομμάτι της κυπριακής κοινωνίας, που δεν κατευθύνεται από όχλους και κυνήγι ανθρώπων, το οποίο προσκαλώ να αφιερώσει χρόνο για να παρακολουθήσει ολόκληρη την παράστασή μου στο YouTube ώστε να διαπιστώσει ότι καταπιάνομαι με πολλά διαφορετικά θέματα, χωρίς να υπάρχει καμία εμμονή και εμπάθεια ούτε προς την Κύπρο ούτε προς οποιαδήποτε άλλη χώρα, θρησκεία, εθνικότητα και κοινωνική ομάδα.
Ταξίδεψα πρόσφατα στην Κύπρο για παραστάσεις όπου δέχθηκα μοναδική φιλοξενία από τους ντόπιους, θερμή υποδοχή από το εκεί κοινό, ενημερώθηκα περαιτέρω για την πρόσφατη ιστορία, και επισκέφθηκα και τα κατεχόμενα.
Πέρασα γενικά καταπληκτικά και θέλω να επιστρέψω σε αυτόν τον τόπο με χαρά.
Τα λέμε στις επόμενες παραστάσεις χωρίς φόβο και με πολύ πάθος.
Την στήριξή του εξέφρασε ο γνωστός σκιτσογράφος Πάνος Ζάχαρης:
“Μία φορά βρεθήκαμε σε ένα πολύ ακριβό μπαρ στη Λευκωσία. Μπαίνει μέσα ένα πολύ φραγκάτος τύπος. Μου λέει ένας φίλος μου: Τον βλέπεις αυτόν, έχει την μισή Κύπρο. Του απάντησα ότι όλοι οι Κύπριοι έχουν την μισή Κύπρο.”
Το συγκεκριμένο απόσπασμα από την παράσταση ”Δουλίτσα να υπάρχει” προκάλεσε το διαδικτυακό λιντσάρισμα του κωμικού Πάρις Ρούπος – Paris Roupos, φτάνοντας ακόμα και σε απειλές κατά της ζωής του από ακροδεξιούς κύκλους.Μπορείτε να διαβάσετε περισσότερα από τον ίδιο και να μαγκωθείτε ελεύθερα. Το αναπαράγω για τρεις λόγους:
Πρώτον για να εκφράσω την συμπαράσταση μου σε έναν νέο άνθρωπο -που δεν έχω τη χαρά να γνωριζω προσωπικά-και πολύ ταλαντούχο κωμικό που απειλείται. Η απειλή από φασίστες για όσα λες, είναι κατά μια έννοια παράσημο, αλλά είναι μια τρομακτική κατάσταση που κανείς δεν καλοδέχεται όσο ψύχραιμος και γενναίος να είναι.
Δεύτερον, διότι η άποψη πως δεν μπορούμε να σατιρίζουμε”ευαίσθητα” θέματα είναι και λάθος και κερδίζει έδαφος. Αρκεί να είσαι στη σωστή πλευρά.Το να καυτηριάζεις τη συμπεριφορά του δολοφόνου δεν ξεφτιλίζει το θύμα, αντίθετα ξεγυμνώνει ακόμη περισσότερο τον θύτη, δίνει επιχειρήματα εναντίον του, συμβάλλει στην Κάθαρση, με τις μικρές ή μάλλον περιορισμένες δυνάμεις που διαθέτει ο σατιρικός λόγος κάθε είδους.
Τρίτον, γιατί πρόκειται για ένα αστείο από αυτά που θα ήθελα προσωπικά να ακούω συχνότερα από κωμικούς, ένα αστείο “πολιτικο-γελοιογραφικό” που καταπιάνεται με ένα πολύ σοβαρό θέμα. Ένα αστείο όχι απλά εκτονωτικό. Ένα έυρημα πικρό που αναδεικνύει/θυμίζει μια κατάσταση τραγική και που de facto λειτουργεί υπέρ των θυμάτων της εισβολής, της κατοχής και της διχοτόμησης.
Πάρη, την αγάπη μου.