Το ζήτημα λοιπόν, έχει οικονομική σημασία, και δε σχετίζεται με το αν η Δυτική Κρήτη είναι ευνοημένη ή “ρηγμένη”, «αιφνιδιάζει» την ΑΝΕΚ σε μια περίοδο κατά την οποία επιχειρεί να εξέλθει από την κρίση, έχοντας αναδιαρθρώσει τον δανεισμό της, αλλά πιέζεται, όπως όλος ο κλάδος, από τις υψηλές τιμές των καυσίμων. Η είσοδος των Μινωικών με ένα πολύ μεγάλο πλοίο στα Χανιά, το «Mykonos Palace» (πρώην «Europa Palace»), εκτιμάται ότι θα μειώσει την επιβατική κίνηση αλλά και την κίνηση των φορτηγών που εξυπηρετεί η ΑΝΕΚ.
Προφανώς λοιπόν η είσοδος των Μινωικών στη γραμμή Χανιά – Πειραιά αφού έχει τη βούλα του ΣΑΣ είναι απόλυτα νόμιμη. Και θα είναι καλοδεχούμενη εφόσον οδηγήσει σε μία αύξηση της επιβατικής κίνησης μέσω πλοίων στη γραμμή Χανιά – Πειραιάς και σε μία μείωση των τιμών. Αυτό, θα είναι μία επιτυχία που θα δημιουργήσει οφέλη προς όλες τις πλευρές. Θα πρέπει να είναι το ζητούμενο.
Όμως μην είμαστε και αφελείς. Υπάρχουν μεγάλα συμφέροντα που αυτή τη στιγμή συγκρούονται με επίκεντρο τα Χανιά.
Να υπενθυμίσουμε ότι με δηλώσεις του από 29 Μαϊου ο Υπουργός Ναυτιλίας κ. Παναγιώτης Κουρουμπλής είχε ουσιαστικά προαναγγείλει την είσοδο των Μινωικών στη γραμμή Χανιά – Πειραιάς λέγοντας ότι με τη δρομολόγηση του νέου πλοίου σπάει το μονοπώλιο της γραμμής Πειραιάς-Χανιά.
Η κυβέρνηση, ως συνήθως, έσπευσε να θριαμβολογήσει περίπου λέγοντας ότι το Υπουργείο εξασφάλισε την ανάρτηση ελληνικής σημαίας στο πλοίο Μύκονος Palace αντί της ιταλικής και αυξημένη σύνθεση.
Το πλοίο έχει ήδη επανδρωθεί με ελληνικό πλήρωμα και όπως αναφέρεται σε σχετική επισήμανση “η δρομολογηση του θα είναι προς όφελος του ανταγωνισμού και του επιβατικού κοινού”.