20.8 C
Chania
Saturday, May 4, 2024

“Το ΤΑΙΠΕΔ έχει αντικαταστήσει την αιρετή κυβέρνηση”: Δριμύ κατηγορώ της ΟΣΥΠΑ για το μεγάλο σκάνδαλο της παραχώρησης των αεροδρομίων στην κρατική γερμανική Fraport

Ημερομηνία:

Κρίσιμα ερωτήματα σχετικά με την παραχώρηση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων θέτει σε ανακοίνωση που εξέδωσε η Ομοσπονδία Συλλόγων Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας.

Η Ομοσπονδία χαρακτηρίζει τη συγκεκριμένη απόφαση «μεγάλο σκάνδαλο», ενώ τα μέλη και το Δ.Σ. κατηγορούν την κυβέρνηση για την παραχώρηση στην γερμανική κοινοπραξία αλλά και για τους χειρισμούς που έκανε σχετικά με την ιδιωτικοποίηση. Ειδικότερα στην ανακοίνωση αναφέρονται τα εξής:

Με αφορμή το από 31/8/2016 δελτίο Τύπου του ΤΑΙΠΕΔ, που “προσπαθεί” να απαντήσει στις καταγγελίες της ΟΣΥΠΑ, ότι οι υψηλές  χρεώσεις στα προς παραχώρηση αεροδρόμια θα τα καταστήσουν μη ελκυστικούς προορισμούς με καταστροφικές συνέπειες στην εθνική οικονομία,  ανταπαντούμε και θέτουμε τα παρακάτω ερωτήματα στο ΤΑΙΠΕΔ.

Βρισκόμαστε στη δυσάρεστη θέση βέβαια, να θέσουμε τα ερωτήματα αυτά σε έναν εξωθεσμικό φορέα, που δυστυχώς έχει αντικαταστήσει την αιρετή κυβέρνηση, αν και τα συμφέροντα που εξυπηρετεί είναι αυτά των δανειστών και όχι του ελληνικού λαού:

– Πως εξηγείται και τι υποκρύπτεται πίσω από το γεγονός ότι πρώτα προκηρύχθηκε ο διαγωνισμός και έγινε η κατακύρωση στη Fraport και μετά προσλήφθηκε ο Σύμβουλος – Εκτιμητής για να καθορίσει την αξία των ήδη “παραχωρημένων” αεροδρομίων;

– Από ποιους εκβιάστηκε η ελληνική κυβέρνηση και απήλλαξε από ΕΝΦΙΑ και δημοτικά τέλη τη Fraport, όταν μη κερδοσκοπικά και κοινωφελή ιδρύματα πληρώνουν, όπως π.χ «Το χαμόγελο του Παιδιού», « Παιδικό Χωριό SOS», « Ίδρυμα Ανιάτων» κλπ.

-Με ποιο σκεπτικό και προς όφελος ποίων το ελληνικό δημόσιο είναι εγγυητής για τις δαπάνες των μελλοντικών επενδύσεων της Fraport;

– Με ποια αρμοδιότητα-εξουσιοδότηση εκπρόσωποι της Fraport, επισκέπτονται τα προς παραχώρηση αεροδρόμια, καταγράφοντας την κινητή και ακίνητη περιουσία τους, παρά το γεγονός ότι ακόμη δεν έχουν νομότυπα περιέλθει στην κατοχή τους ;

– Γιατί η Fraport εμφανίζεται και έχει γίνει αποδεκτή από κρατικούς φορείς ως ιδιοκτήτης των 14 αεροδρομίων, ενώ δεν έχει καταβληθεί το πολυδιαφημισμένο εφάπαξ τίμημα του 1,24 δισεκατομμυρίων ευρώ όπως προβλέπει η συμφωνία παραχώρησης ;

Πότε θα καταβληθούν στο ελληνικό δημόσιο τα 280 εκατομμύρια που αντιστοιχούν στο Φ.Π.Α. του εφάπαξ τιμήματος ;

– Με δεδομένες τις δηλώσεις της Fraport  ότι από 1/12/2016 αναλαμβάνει την λειτουργία των 14 αεροδρομίων ρωτάμε:

α)  Έχουν υποβληθεί από τη Fraport στις αρμόδιες κρατικές αρχές (ΥΠΑ, Υπουργείο Οικονομικών κλπ) τα απαιτούμενα έγγραφα, σύμφωνα με τους διεθνείς κανονισμούς, τα οποία αποδεικνύουν την ικανότητα της εταιρείας να διαχειριστεί με ασφάλεια την λειτουργία των 14 αεροδρομίων;

Επισημαίνεται ότι ανεξάρτητα από το φορέα λειτουργίας του αεροδρομίου, υπεύθυνο για την ασφάλεια των πτήσεων είναι το ελληνικό κράτος.

"google ad"

β)  Έχει ελεγχθεί το εταιρικό οργανόγραμμα και εάν το αρμόδιο προσωπικό έχει τις απαιτούμενες άδειες και πιστοποιήσεις ;

γ)  Έχουν υπογραφεί και έχουν ελεγχθεί από τις αρμόδιες υπηρεσίες οι συμβάσεις της Fraport, με φορείς που θα της παρέχουν υπηρεσίες security, υπηρεσίες πυρασφάλειας/διάσωσης κλπ ;

– Γιατί δεν υπάρχει η απαιτούμενη διαφάνεια στην εταιρική δομή και τη μετοχική σύνθεση  των δύο θυγατρικών της Fraport, τη στιγμή που πρόκειται για μία εταιρεία η οποία θα διαχειριστεί βασικές υποδομές της χώρας που έχουν άμεση σχέση με την εθνική ασφάλεια, την οικονομική ανάπτυξη και το κοινωνικό κράτος;

– Γιατί γίνεται συνειδητή προσπάθεια απόκρυψης της διαφορετικότητας:

α) του Τέλους Εκσυγχρονισμού Ανάπτυξης Αεροδρομίων (ΤΕ.Α.Α.) που επιβάλλεται από το ελληνικό κράτος με το Κανονισμό ΕΕ 2009/2003, σε κάθε αναχωρούντα επιβάτη «σαν ειδικό δημοσιονομικό βάρος ήτοι φορολογικό βάρος εν ευρεία έννοια (ΔΕΦ Πειρ. 323/2000, ΔΕΦ Πειρ. 220/20080, Γνωμοδοτήσεις Νομικού Συμβουλίου του Κράτους 407/2012 και 9/2012)», από

β) τα Αερολιμενικά Τέλη (Τέλη Προσγείωσης, Τέλη Στάθμευσης, Τέλη Χρήσης Αερολιμένα) που επιβάλλονται από το φορέα λειτουργίας των αεροδρομίων και

γ) τα Τέλη Επιβατών που αφορούν εξυπηρετήσεις που παρέχονται στους επιβάτες (χρήση φυσούνας, σύστημα QUTE κλπ), τα οποία επίσης επιβάλλονται από το φορέα λειτουργίας του αεροδρομίου;

Αποτελεί αδιαμφισβήτητο γεγονός ότι την τουριστική βιομηχανία, αλλά και το μεμονωμένο επιβάτη της νησιωτικής Ελλάδας δεν τους ενδιαφέρει ο φορέας που επιβαρύνει με  τέλη την τιμή του αεροπορικού εισιτηρίου, αλλά η πραγματική συνολική επιβάρυνση.

Τελειώνοντας ρωτάμε τα αρμόδια Υπουργεία Υποδομών Μεταφορών & Δικτύων και Οικονομικών

α) η πίτα των 280 εκατ. ετησίως του ΤΕΑΑ πως και σε ποιους θα μοιραστεί;

β) τελικά ποιος λέει αλήθεια και ποιος ψέματα , το ΤΑΙΠΕΔ ή η ΟΣΥΠΑ;

Όλα τα παραπάνω καταγγέλλουμε, ως Ομοσπονδία στο ελάχιστο, προσπαθώντας να διασφαλίσουμε  ότι τα προς παραχώρηση αεροδρόμια δεν θα ακολουθήσουν το παράδειγμα του πανάκριβου αεροδρομίου των Σπάτων και θα συνεχίσουν να λειτουργούν με ασφάλεια, διατηρώντας τον κοινωνικό και οικονομικό ρόλο τους προς όφελος της χώρας μας.

Μετά τα παραπάνω αφήνουμε στη κρίση του ελληνικού λαού το γεγονός ότι ένα μόρφωμα, σαν το ΤΑΙΠΕΔ, διαχειρίζεται τη περιουσία του ελληνικού λαού και το μέλλον της χώρας και μάλιστα έχει ασυλία για τις πράξεις του, απέναντι σε οποιοδήποτε ποινικό ή οικονομικό έγκλημα.

Ακολουθήστε το agonaskritis.gr στο Google News, στο facebook και στο twitter και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Αγώνας της Κρήτηςhttp://bit.ly/agonaskritis
Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Τελευταία Νέα

Περισσότερα σαν αυτό
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Με κατάνυξη ο Επιτάφιος Θρήνος στη Μονή Γουβερνέτου | Φωτός

Παρουσία πλήθους πιστών και με κατάνυξη πραγματοποιήθηκε ο Επιτάφιος...

Μονή Αγκαράθου: Τα πρόβατα περνούν κάτω από τον Επιτάφιο για ευλογία! | Βίντεο

Κατάνυξη και ευλάβεια το βράδυ της Μεγάλης Παρασκευής στην περιφορά του...

Δείτε τι λένε οι ειδικοί για την πρόωρη ανθοφορία των ελαιόδεντρων στην Κρήτη

Με ταχείς ρυθμούς εξελίσσεται η πρόωρη φετινή ανθοφορία των ελαιοδέντρων σε όλες τις ελαιοπαραγωγικές περιοχές...

Εκατοντάδες Χανιώτες στον Επιτάφιο Θρήνο στη Μητρόπολη Χανίων | Φωτός

Με έκδηλη την συγκίνηση και παρουσία, πολιτικών και στρατιωτικών...