20.8 C
Chania
Thursday, April 18, 2024

Τράπεζες και πάροχοι internet: «Γιουρούσι» εναντίον των καταναλωτών με «ευκαιρία» την πανδημία!

Ημερομηνία:

«Γιουρούσι» εναντίον των καταναλωτών από τράπεζες, εταιρείες παροχής internet αλλά και τις εταιρίες παροχής ενέργειας, με αφορμή την πανδημία. Αυτή την εικόνα έδωσε σήμερα στην Βουλή η ανεξάρτητη αρχή Συνηγορος του Καταναλωτή. Σύμφωνα με όσα κατέθεσαν οι εκπρόσωποί της τα τραπεζικά ιδρύματα δεν δέχονται να μειώσουν τις επιβαρύνσεις για τις διαδικτυακές αγορές, οι πάροχοι internet χρεώνουν πανάκριβα τις υψηλές ταχύτητες και οι ιδιωτικές εταιρίες ενέργειες επιμένουν να χρεώνουν κάθε τηλεφώνημα.

Αναφερόμενος στο θέμα του διαδικτύου ο επικεφαλής της αρχής Λευτέρης Ζαγορίτης δήλωσε ότι αυτό συνδέεται άμεσα με την αντιμετώπιση της πανδημίας. Είπε χαρακτηριστικά πως «χρειαζόμαστε ίντερνετ, προκειμένου να κάνουμε τη δουλειά μας για την εξ αποστάσεως εργασία, για την εκπαίδευση και αυτό να είναι παντού -η μία λέξη- και να είναι καλό, δηλαδή, να τρέχει με ταχύτητες και όχι να σέρνεται σαν χελώνα και εννοείται να είναι σε προσιτές τιμές, γιατί, δυστυχώς, έχουμε ακριβό internet.Τα πακέτα που δίνουνε οι εταιρείες, έχουν ακριβό Internet. Το σκέτο Internet το παίρνουμε φθηνά, αλλά πόσοι έχουνε σκέτο internet; Μονάχα για συμπλήρωμα το αγοράζουμε φτηνά το Internet. Ότι internet είναι μέσα στα πακέτα, το πληρώνουμε αρκετά ακριβά θα έλεγα, τουλάχιστον σε σχέση με τις υπόλοιπες ευρωπαϊκές χώρες». Επίσης αναφέρθηκε στις εταιρείες ενέργειας. Σημείωσε ότι αναφορικά με τις χρεώσεις για την επικοινωνία των πελατών με αυτές έγιναν παρεμβάσεις «προς την ΔΕΗ και τον ΔΕΔΔΗΕ, αλλά και προς όλες τις εταιρείες ενέργειας γενικώς, δηλαδή, να βάλουν 10ψηφία τηλέφωνα και να τα ανεβάσουν στην πρώτη σελίδα της ιστοσελίδας τους, γιατί π.χ. δεν είναι δυνατόν να παίρνεις για βλάβη τον ΔΕΔΔΗΕ ή οποιαδήποτε εταιρεία τηλεπικοινωνιών και να χρεώνεσαι. Διότι, αυτό συνέβαινε, αλλά μας άκουσαν και το έκαναν και συνεχίζουμε και με άλλες μειωμένης -εν πάση περίπτωση- σημασίας προμηθευτές, προκειμένου να μην έχουνε επιπλέον χρεώσεις οι καταναλωτές».

Στο θέμα των τραπεζών και της άρνησης τους να μειώσουν τις προμήθειες για το ηλεκτρονικό εμπόριο αναφέρθηκε η αναπληρώτρια συνήγορος Βασιλική Μπώλου. Όπως είπε «είχαμε μία έντονη, μια αυξητική τάση στην Αρχή μας, με υποθέσεις που αφορούσαν το ηλεκτρονικό εμπόριο. Αυτό είχε και ως συνέπεια, να αυξηθεί και η χρήση των ηλεκτρονικών τραπεζικών συναλλαγών, γιατί ο κόσμος πλέον χρησιμοποιούσε το e-banking, προκειμένου να αγοράσει προϊόντα. Γι’ αυτό το λόγο εμείς κρίναμε ότι έπρεπε να απευθύνουμε οδηγίες προς τους καταναλωτές, γιατί έπρεπε να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί με τη χρήση αυτών των υπηρεσιών, δηλαδή, να είναι ασφαλείς η χρήση αυτών των υπηρεσιών. Παραδείγματος χάριν, να μην εισάγουν τους κωδικούς e-banking των καρτών τους σε αμφιβόλου προέλευσης ηλεκτρονικά sites, να μην απαντούν σε e-mail ή να διαγράφουν μηνύματα από τα τηλέφωνά τους όταν ερωτώνται για τους κωδικούς πρόσβασης, γιατί ποτέ καμία τράπεζα δεν θα ζητήσει από τον καταναλωτή να δώσει τους μυστικούς αριθμούς. Επίσης, να γίνεται η διενέργεια των συναλλαγών με e-banking, να γίνεται από ηλεκτρονικούς υπολογιστές, οι οποίοι θα διαθέτουν προγράμματα προστασίας από κακόβουλα λογισμικά.

Στο πλαίσιο αυτών των οδηγιών καλέσαμε και τις τράπεζες να προχωρήσουν σε μειώσεις χρεώσεων προμηθειών αυτών των διατραπεζικών συναλλαγών και των ηλεκτρονικών, δηλαδή της διατραπεζικής και των ηλεκτρονικών συναλλαγών, προκειμένου και αυτές να διευκολύνουν τους καταναλωτές, γιατί θα έκαναν μεγάλη χρήση, -όπως είδαμε έγινε μεγάλη χρήση των συναλλαγών αυτών- αλλά και για να συμβάλουν και -αυτοί με ουσιαστικό και αυτές- οι τράπεζες με ουσιαστικό τρόπο σε αυτή την κοινή προσπάθεια. Δυστυχώς, ως προς τις προμήθειες οι τράπεζες δεν συνέβαλαν όντως, δηλαδή, δεν είχαμε μείωση, δεν μείωσαν τις προμήθειες».

Επίσης ο Βοηθός Συνήγορος του Πολίτη Ευθύμιος Τσίγκας μίλησε για τις παροχές διαδικτύου. Εϊπε πως «είναι αντιληπτό ότι όταν σε ένα σπίτι τηλεργάζονται ένας ή και οι δύο γονείς και τηλεκπαιδεύονται ένας ή περισσότεροι μαθητές, οι ανάγκες είναι πάρα-πάρα πολύ αυξημένες και καταδεικνύονται τα προβλήματα του δικτύου.Στα πλαίσια αυτά, λοιπόν, λόγω των δυσκολιών που προκλήθηκαν στην αποτελεσματικότητα των συνδέσεων, υπήρξαν και πολλές αλλαγές, δηλαδή, πολλοί καταναλωτές απευθύνθηκαν σε άλλους παρόχους επιδιώκοντας καλύτερα αποτελέσματα, καλύτερη παροχή υπηρεσιών.

Σε πολλές περιπτώσεις, λοιπόν, παρατηρείται το φαινόμενο, να δίνεται μία προσφορά από τον πάροχο με κάποια τεχνικά χαρακτηριστικά συγκεκριμένα, ο καταναλωτής να συμβάλλετε με τον πάροχο αυτό, πλην όμως τα αποτελέσματα τα οποία λάμβανε, να είναι πάρα-πάρα πολύ χαμηλότερα. Και αυτό συνέβαινε σε πολύ μεγάλο βαθμό, γιατί δεν ήταν -ας πούμε- ειλικρινής η προσφορά και δεν είχε καμία σχέση με το αποτέλεσμα».

Ακολουθήστε το agonaskritis.gr στο Google News, στο facebook και στο twitter και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Αγώνας της Κρήτηςhttp://bit.ly/agonaskritis
Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Τελευταία Νέα

Περισσότερα σαν αυτό
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Γκλέτσος κατά Κασσελάκη για τα… θαύματα: Τι απογοήτευση είναι αυτή

Για απογοήτευση προς το πρόσωπο του Στέφανου Κασσελάκη έκανε λόγο ο Απόστολος...

Αιχμηρός Γιώργος Τσίπρας για Κασσελάκη: «Θαύματα η αριστερά δεν είχε ποτέ στον πολιτικό της λόγο»

Η αναφορά του πρόέδρου του ΣΥΡΙΖΑ, Στέφανου Κασσελάκη, σε περιστατικό κατά τη διάρκεια της...