15.8 C
Chania
Friday, December 20, 2024

Παρέμβαση Εκπαιδευτικών για τη ρήξη και την ανατροπή: Να αποσυρθεί το αντιδραστικό νομοσχέδιο για την εκπαίδευση!

Ημερομηνία:

Μόρφωση ουσιαστική, Δημόσια και Δωρεάν για όλα τα παιδιά!

    Κυβέρνηση – ΕΕ – ΔΝΤ – κεφάλαιο κι όλο το πολιτικό τους προσωπικό    

    Αυτοί που ξεθεμελιώνουν εργατικά – κοινωνικά δικαιώματα και αγαθά, ξεπουλούν δημόσιο πλούτο, ετοιμάζουν την Ελλάδα των Ειδικών Οικονομικών Ζωνών, «σκοτώνουν» τη νεολαία, που έχουν καταδικάσει στην ανεργία και στη μετανάστευση, βυθίζουν την δημόσια πληροφόρηση στο μαύρο σκοτάδι,  στέλνουν στο απόσπασμα την ανάπηρη δημοκρατία τους, προετοιμάζουν ιμπεριαλιστικούς πολέμους (όπως στη Συρία)…    Αυτοί που θέλουν έναν κατ’ όνομα Δημόσιο τομέα, υπεραντιδραστικά αναδιοργανωμένο, ακρωτηριασμένο μέσω χιλιάδων διαθεσιμοτήτων – απολύσεων, που δεν θα παρέχει βέβαια δωρεάν υγεία, παιδεία, ασφάλιση και τ’ άλλα απαραίτητα δημόσια αγαθά για μια αξιοβίωτη ζωή…

      Θέλουν και μια εκπαίδευση συνταιριασμένη με όλα αυτά, απροκάλυπτα πιο ταξική, που θα στέλνει τη νεολαία από νωρίς στον καιάδα της πιο άγριας εκμετάλλευσης και τους εκπαιδευτικούς στην ελαστικοποίηση των εργασιακών τους σχέσεων, την περιπλάνηση και την ανεργία. Μια εκπαίδευση που στην εποχή των πιο μεγάλων μορφωτικών δυνατοτήτων:

  • Θα δίνει στους πολλούς, αντί συνολικής μόρφωσης, λίγα εφόδια αποσπασματικών δεξιοτήτων και αναλώσιμων καταρτίσεων χρήσιμων για τις κάθε φορά ανάγκες των εργοδοτών, οδηγώντας τους από τα 15 τους στον καιάδα της μαθητείας – φτηνής, απλήρωτης εργασίας χωρίς δικαιώματα.
  • Θα  αλέθει στις καταιγιστικές, εξεταστικές μυλόπετρες του ανταγωνισμού τις προσδοκίες, όσων λιγότερων, επιμείνουν να διεκδικούν μια θέση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.
  • Θα συνθλίβει τους μισθούς, την εργασιακή σχέση, την παιδαγωγική πράξη και τη συνείδηση των εκπαιδευτικών, μέσα από την κινούμενη άμμο της «αξιολόγησης», της διαθεσιμότητας, της αναγκαστικής μετάταξης-μετάθεσης, και τελικά της απόλυσης.
  • Θα γκρεμίζει τα επαγγελματικά δικαιώματα όλων, μαθητών εκπαιδευτικών, εργαζόμενων, στήνοντας το ατελείωτο Δια Βίου, γαϊτανάκι των πιστοποιήσεων και της κερδοσκοπίας τους.
  • Θα είναι εμπορευματοποιημένη, πεδίο η ίδια των ορέξεων της αγοράς με ιδιωτικοποίηση όσων κομματιών της, μπορούν να παράγουν κέρδος.   

Γι’ αυτό νομοθετούν πάνω στις πληγές μιας εκπαίδευσης  που υποχρηματοδοτείται (2011 6,18 δις – 2013 4,9 δις, μείωση 20%)∙ γι’ αυτό συγχωνεύουν και καταργούν σχολεία, στοιβάζουν πεινασμένους μαθητές στις τάξεις, «κόβουν» ειδικότητες, διαθέτουν, μετατάσσουν, απολύουν εκπαιδευτικούς και μέσα από το νομοσχέδιο, προδιαγράφουν, ένα τριπλό δίκτυο μεταγυμνασιακής εκπαίδευσης (ΓΕΛ, ΕΠΑΛ, μη τυπική εκπαίδευση):

  • ένα ακόμη πιο εξεταστικοκεντρικό, ανταγωνιστικό ΓEνικό Λύκειο, με τη βάση του Δέκα για πολλά μαθήματα ενδοσχολικά αλλά και στις πανελλαδικές και όλους τους βαθμούς να «μετράνε» στην εισαγωγή στα Πανεπιστήμια, για πολύ λίγους, 
  • ένα ακρωτηριασμένο από ειδικότητες, γενική μόρφωση και εκπαιδευτικούς, ΕΠΑγγελματικό Λύκειο, για πιο πολλούς, προσανατολισμένο στην κάλυψη των πρόσκαιρων αναγκών της αγοράς, με Αναλυτικά Προγράμματα που θα μπορούν να αλλάζουν γι’ αυτό κάθε έξι χρόνια και 12μηνη μαθητεία – εκπαίδευση στην εκμετάλλευση, με δάσκαλο τον εργοδότη και απλήρωτη δουλειά. 
  • πολλές Σχολές Επαγγελματικής Κατάρτισης, πρώιμης εξειδίκευσης, αμέσως μετά το Γυμνάσιο, στα 15 χρόνια για τους πάρα πολλούς, με μόνο δυο ώρες γλώσσα και δύο ώρες μαθηματικά στο γενικό πρόγραμμα, θραύσματα κατάρτισης και τη 12μηνη μαθητεία πιο κοντά, μετά τα δύο χρόνια. 
  • και πολλά Ινστιτούτα Επαγγελματικής Κατάρτισης, για όλους τους παραπάνω, με μπόνους στα ιδιωτικά ΙΕΚ τις ειδικότητες υγείας και εφαρμοσμένων τεχνών, τις ΣΕΚ που μπορούν να ιδρύουν αυτόματα και άρα πλήθος μεταγυμνασιακής «πελατείας».

ΜΟΡΦΩΣΗ – ΣΤΑΘΕΡΗ ΔΟΥΛΕΙΑ ΜΕ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ – ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ!

Όχι παιδεία για λίγους κι εκλεκτούς. Αγώνας ενάντια στους ταξικούς φραγμούς

    Αρνούμαστε τη σημερινή κατάσταση. Λέμε όχι στους ταξικούς και πολλαπλούς, εξεταστικούς φραγμούς! Να μην περάσουν τα εκτρωματικά σχέδια για την αντιδραστική αναμόρφωση του σχολείου. Όχι στο σχολείο των ταξικών φραγμών – αποκλεισμών. Όχι στην εμπορευματοποίηση – επιχειρηματικοποίηση της εκπαίδευσης. Όχι στα νομοσχέδια για το νέο λύκειο, των πολλαπλών εξετάσεων «πανελλαδικού τύπου» σε κάθε τάξη, και για το τεχνολογικό λύκειο που επιβάλλει τη στείρα κατάρτιση και τη «μαθητεία».

Τα σχέδια τους πρέπει να ηττηθούν! Για να διεκδικήσουμε:

√ εκπαίδευση και μορφωτική διαδικασία, με βάση τις μορφωτικές δυνατότητες της εποχής μας, για να ζήσει ο κόσμος μια αξιοβίωτη ζωή, με την ανάπτυξη της ολόπλευρης προσωπικότητας των μαθητών

√ σταθερή, μόνιμη, αξιοπρεπή εργασία για όλους

 δωρεάν, δημόσια, κοινωνικά αγαθά υγεία, παιδεία, ασφάλιση, ρεύμα και νερό

√ ελευθερία, δικαιοσύνη και δημοκρατία για να σκεφτόμαστε, να ζούμε και να αποφασίζουμε εμείς για τις τύχες μας, ενάντια στη λογική του «αποφασίζομεν και διατάσσομεν», του αυταρχισμού και των επιστρατεύσεων.

    Δεν μπορούν να υπάρξουν μερικές λύσεις μόνο για την εκπαίδευση και τους εκπαιδευτικούς, πολύ περισσότερο για το μέλλον της νέας γενιάς ή να αναχαιτιστεί η επίθεση των δυνάμεων κυβέρνησης – κεφαλαίου – ΕΕ – ΔΝΤ αν δεν υπάρξει συνολικότερη, πολιτική ρήξης και ανατροπής των βασικών συντεταγμένων αυτής της επίθεσης με εκβιαστικούς, μαζικούς, εξεγερτικούς και πολιτικούς όρους. Με την ανατροπή μνημονίων, δανειακών συμβάσεων, Δημοσιονομικού Συμφώνου κι όλου του μνημονιακού οπλοστασίου, της πολιτικής κυβέρνησης – ΕΕ – ΔΝΤ κι όλων των διαχειριστών άσκησής της, με τη μη αναγνώριση – πληρωμή του ληστρικού – τοκογλυφικού, χιλιοπληρωμένου από το λαό χρέους, με την έξοδο της Ελλάδας  από το ευρώ, το μηχανισμό της ΟΝΕ και την ΕΕ. 

ΤΟ «ΔΙΚΟ ΜΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ» – ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ:

  •   Καθιέρωση δημόσιας δωρεάν δίχρονης υποχρεωτικής προσχολικής αγωγής.
  • Ενιαίο 12χρονο, δωρεάν, δημόσιο, σχολείο για όλα τα παιδιά, με όλη τη γνώση, μέχρι τα 18 τους χρόνια. Ένα τέτοιο σχολείο θα έχει βελτιωμένο επίπεδο γενικών γνώσεων, θα συνδέει τη θεωρία με την πράξη, θα αναπτύσσει την κριτική σκέψη, ώστε τα παιδιά να κατανοούν τους νόμους κίνησης της φύσης και της κοινωνίας, να μπορούν να την αλλάζουν.  Θα παρέχει εισαγωγικές επαγγελματικές γνώσεις. Θα ανακαλύπτει τις κλίσεις και τα ενδιαφέροντα κάθε παιδιού και δε θα θάβει τα μαθητικά μυαλά κάτω από την εντατικοποίηση, τις συνεχείς εξετάσεις, τον ανταγωνισμό και την απόρριψη. Τα Αναλυτικά Προγράμματα θα είναι δομημένα, σε αυτή την κατεύθυνση και χωρίς άσκοπες επικαλύψεις και επαναλήψεις. Θα δίνουν το χρόνο, μειώνοντας στο ελάχιστο τις εξεταστικές απαιτήσεις,  ώστε ο μαθητής να εμπεδώνει τις αλλεπάλληλες νέες έννοιες, που συναντά σε κάθε μάθημα, χωρίς αποσπασματικότητα και τον γνωστό εκβιασμό «να βγει η ύλη».   Κανένα παιδί δεν πρέπει να εργάζεται, να εγκαταλείπει το σχολείο και να οδηγείται σε κατάρτιση και μαθητεία, στην εκμετάλλευση – απλήρωτη δουλειά, πριν τα 18 του χρόνια. Υπερασπίζουμε το δικαίωμα της νέας γενιάς στην επιλογή του μέλλοντός της, με όσο το δυνατόν μεγαλύτερη ελευθερία και συνειδητότητα. Η επέκταση της υποχρεωτικής εκπαίδευσης ως τα 18 όχι μόνο δεν αντιστρατεύεται, αντίθετα, ενισχύει την επαγγελματική ικανότητα των νέων, καθώς η  ουσιαστική γενική παιδεία, η απόκτηση γενικής αντίληψης για τη φύση και την κοινωνία, είναι το θεμέλιο για την ανάπτυξη εξελιγμένων δυνατοτήτων όπως η κριτική, αναλυτική και συνθετική σκέψη, η δημιουργικότητα και η πολυμέρεια και το κτίσιμο επαγγελματικών ειδικεύσεων και ικανοτήτων.
  • Ένα δημόσιο, δωρεάν και ανοιχτό σύστημα επαγγελματικής εκπαίδευσης (με επαγγελματικές ειδικεύσεις, παροχή γνώσεων και ουσιαστικής επάρκειας για την άσκηση επαγγέλματος) μετά το 12χρονο σχολείο για όσα επαγγέλματα δεν απαιτούν πανεπιστημιακή μόρφωση.
  • Λήψη αντισταθμιστικών εκπαιδευτικών μέτρων από το Δημόσιο σχολείο, ενταγμένων σε αυτό, όπως: α) ειδική οικονομική υποστήριξη και επιδόματα στη φτωχή οικογένεια, στα λαϊκά στρώματα, στους άνεργους και τους μετανάστες, δωρεάν υγεία, ώστε όλα τα παιδιά να τελειώνουν το Ενιαίο 12χρονο Σχολείο, β) πρόσθετη εκπαιδευτική υποστήριξη στους μαθητές που το έχουν ανάγκη.
  • Ελεύθερη, καθ’ όλη τη διάρκεια της ζωής, πρόσβαση στην πανεπιστημιακή βαθμίδα (Ενιαία, δημόσια και δωρεάν, πανεπιστημιακή εκπαίδευση) μετά το δωδεκάχρονο σχολείο.  Όχι στα κελεύσματα της ΕΕ, στους κύκλους της Μπολώνια, στο σχέδιο Αθηνά.
  • Ελεύθερη, καθ’ όλη τη διάρκεια της ζωής, πρόσβαση σε κάθε βαθμίδα εκπαίδευσης σε κάθε τομέα γνώσης ή εκσυγχρονισμού της – δημόσια και δωρεάν παροχή της (καλλιτεχνικές γνώσεις, ξένες γλώσσες, ανάγκες εκσυγχρονισμού συγκεκριμένων γνώσεων ή τεχνολογικών εξελίξεων κ.λπ.)v την κατάργηση των διαδικασιών πιστοποίησης και επαναπιστοποίησης για  την απόκτηση ικανότητας άσκησης επαγγέλματος, εκτός εκπαιδευτικής διαδικασίας. Τα επαγγελματικά δικαιώματα στους τίτλους σπουδών. Όχι στον κατακερματισμό των επιπέδων του Εθνικού Πλαισίου Προσόντων. Όχι στην ομηρία της εκπαίδευσης από το ιδιωτικό κεφάλαιο, την εισβολή των επιχειρήσεων και των χορηγών  στα σχολεία, τους ειδικούς οργανισμούς για εξετάσεις, αξιολογήσεις κλπ. Κατάργηση της ιδιωτικής εκπαίδευσης και της παραπαιδείας. 
  • Όχι στην αξιολόγηση, αυτοαξιολόγηση, αξιολόγηση της σχολικής μονάδας, εξωτερική αξιολόγηση – εργαλεία περάσματος των αντιδραστικών αλλαγών στην εκπαίδευση. Αρνούμαστε την κατηγοριοποίηση των εκπαιδευτικών και των σχολείων. Όχι στην «αποκέντρωση» και την ιδιωτικοποίηση της εκπαίδευσης. Καμιά «αξιολόγηση» ή υπηρεσιακή κρίση που θα συνδέεται με το μισθό και το βαθμό. Κανείς αξιολογητής στο σχολείο. Διαγραφή των αξιολογητών από τα συνδικάτα.

Απαιτούμε άμεσα:

● Ριζική αύξηση του προϋπολογισμού για την παιδεία στο 5% του ΑΕΠ ή το 15% του προϋπολογισμού. Κανένα σχολείο να μη συγχωνευτεί ή κλείσει

● Έκτακτη επιχορήγηση για την αντιμετώπιση των εξόδων των σχολείων, για τη σίτιση και την ασφάλιση υγείας για τους μαθητές

● Ιδιαίτερη μέριμνα για τα παιδιά με ειδικές ανάγκες

● Όχι στη συρρίκνωση και το κλείσιμο ειδικών σχολείων και υποστηρικτικών δομών

● Τμήματα με 20 μαθητές ανά τάξη, 15 στην κατεύθυνση, 10 στο εργαστήριο, παράλληλη διδασκαλία στην ξένη γλώσσα

● Όχι τμήματα, «σταυλισμού» των 27 και 30 μαθητών

● Παιδαγωγική ελευθερία και δημοκρατία για όλους, μαθητές, εκπαιδευτικούς, χωρίς διοικητικές παρεμβάσεις

● Όχι στη συρρίκνωση των δικαιωμάτων του συλλόγου διδασκόντων. Να μην περάσουν τα σχέδια που οδηγούν σε διευθυντές και στελέχη με υπερεξουσίες και εισάγουν μάνατζερ

● Αντιμετώπιση των ρατσιστικών, εθνικιστικών, φασιστικών και μιλιταριστικών αντιλήψεων μέσα στα σχολεία, μέσα από την ανάπτυξη πλατιού εκπαιδευτικού και πολιτιστικού διεκδικητικού κινήματος για ένα σχολείο για όλα τα παιδιά και όλη τη γνώση χωρίς φραγμούς και διακρίσεις 

    Οι εκπαιδευτικοί σε ένα τέτοιο σύστημα εκπαίδευσης, όχι μόνο δεν «πλεονάζουν» αλλά είναι λίγοι!  Μαζικοί διορισμοί – Εκπαιδευτικοί με αποκλειστική, πλήρη και μόνιμη εργασία, με ουσιαστική επιμόρφωση, με παιδαγωγική και διδακτική ελευθερία, που να ζουν με αξιοπρέπεια από το μισθό τους. Όχι στις ελαστικές εργασιακές σχέσεις. Καμιά διαθεσιμότητα, υποχρεωτική μετάταξη, απόλυση.

ΠΡΟΤΑΣΗ ΜΑΧΗΣ – Ο ΑΓΩΝΑΣ ΣΤΑ ΧΕΡΙΑ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ

  • Επιλέγουμε μορφές πάλης αντίστοιχες της έντασης της επίθεσης και της δυναμικής που αναπτύχθηκε.
  • Προχωράμε σε απεργία διαρκείας με τη μορφή των επαναλαμβανόμενων 5νθήμερων και Γενικές Συνελεύσεις της ΕΛΜΕ για εκτίμηση κάθε πέμπτη ημέρα.
  • Συγκροτούμε απεργιακή επιτροπή από τη Γενική Συνέλευση και απεργιακού ταμείου αλληλεγγύης.
  • Προσανατολιζόμαστε στο συντονισμό του αγώνα μας με μαθητές, γονείς, εργαζόμενους δημόσιου και ιδιωτικού τομέα και στο σχεδιασμό της κοινής δράσης με συγκεντρώσεις, διαδηλώσεις, καταλήψεις κλπ.
  • Περιφρουρούμε την υλοποίηση των αποφάσεων των Γενικών Συνελεύσεων και την  μεταφορά τους στη ΓΣ Προέδρων                                        
"google ad"

Ακολουθήστε το agonaskritis.gr στο Google News, στο facebook και στο twitter και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Αγώνας της Κρήτηςhttp://bit.ly/agonaskritis
Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Τελευταία Νέα

Περισσότερα σαν αυτό
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ