12.8 C
Chania
Sunday, November 24, 2024

Ο Δήμος εγγυητής της παιδείας για όλους

Ημερομηνία:

Παρουσίαση υποψηφίων εκπαιδευτικών και θέσεων για την εκπαίδευση και το Δήμο
Βιώνοντας την επίθεση των νεοφιλελεύθερων πολιτικών, αισθανόμαστε την ανάγκη να συμπαραταχθούμε με ανθρώπους που υπερασπίζονται έμπρακτα το δικαίωμα στη μόρφωση, την εργασία, την κατοικία, την υγεία, το περιβάλλον και τους ελεύθερους χώρους.

Με ανθρώπους που μοιράζονται μαζί μας την πεποίθηση πως τα κοινά αγαθά αποτελούν προϋπόθεση για την ευημερία του καθένα.

Πιστεύουμε ότι η δημοτική αρχή μπορεί να διαδραματίσει ενεργό ρόλο σ’ αυτή την προσπάθεια, τόσο σε σχέση με τις αρμοδιότητες που της παρέχει το θεσμικό πλαίσιο, όσο και ως φορέας άσκησης πίεσης στην περιφερειακή και κεντρική διοίκηση, σε κοινό βηματισμό με την κοινωνία.

Συγκεκριμένα:

Ως προς τη σχολική στέγη, πολλά σχολικά κτίρια παραμένουν χωρίς άδειες. Έντονη είναι η έλλειψη σχολικών κτιρίων μέσα στην πόλη (νηπιαγωγεία), στο Ακρωτήρι και στη Νέα Κυδωνία κυρίως και καταγεγραμμένη η αδυναμία συντήρησης-επισκευής των υπαρχουσών υποδομών καθώς και ελλείψεις σε διδακτικό εποπτικό υλικό και υποδομές.

Παραμένει ο κίνδυνος να μείνουν τα σχολεία χωρίς θέρμανση και αναλώσιμα εξαιτίας της υποχρηματοδότησης των δυο Σχολικών Επιτροπών από τις κρατικές επιχορηγήσεις.

Χρειάζεται ο Δήμος να αναλάβει την πρωτοβουλία για την αδειοδότηση των σχολείων. Να προχωρήσει στο σχεδιασμό ίδρυσης και ανέγερσης σχολείων, στη διερεύνηση δυνατότητας αγοράς οικοπέδων ή χρήσης διαθέσιμων προκειμένου να χτιστούν τουλάχιστον 4 σχολεία. Να χρησιμοποιήσει ευρωπαϊκά κονδύλια και ίδιους πόρους για αγορά εποπτικού υλικού. Να εκπονήσει οργανωμένο πρόγραμμα συντήρησης κι επισκευής σχολείων και τέλος να πιέσει την κυβέρνηση για την αύξηση χρηματοδότησης στις Σχολικές Επιτροπές και για την αλλαγή του υπάρχοντος θεσμικού πλαισίου που απαγορεύει στον Δήμο να τις επιχορηγεί. Στόχος της Δημοτικής Αρχής θα πρέπει να είναι η λειτουργική και αισθητική βελτίωση του σχολικού περιβάλλοντος, το οποίο μέχρι τώρα συνήθως απωθεί τους μαθητές.

Ως προς την επιμόρφωση και την κατάρτιση ο Δήμος έχει τη δυνατότητα να αναπτύξει εκπαιδευτικά προγράμματα ουσίας.

– Στα σχολεία, σε συνεργασία με Διευθύνσεις Εκπαίδευσης και διάφορους φορείς και Υπηρεσίες. Μολονότι ο Δήμος δεν είναι αρμόδιος για το περιεχόμενο της Εκπαίδευσης, μπορεί να συμβάλει στον εμπλουτισμό και την αναβάθμισή του με πολλούς τρόπους (προγράμματα άθλησης, περιβαλλοντικής και πολιτιστικής εκπαίδευσης, αγωγής υγείας κ.ά.), με τους εργαζόμενους στον Δήμο και τους πολίτες να συμμετέχουν ενεργά (π.χ. οι ηλικιωμένοι στα ΚΑΠΗ, οι ερευνητές των τριτοβάθμιων εκπαιδευτικών ιδρυμάτων , η ΔΕΔΙΣΑ για την ανακύκλωση κ.α). Στήριξη και διεύρυνση της πρόσθετης διδακτικής στήριξης .

– Για τις ευάλωτες ομάδες (μακροχρόνια άνεργους, οικονομικούς μετανάστες, ρομά, κρατούμενους, εξαρτημένους κ.ά.), με τη συνεργασία ειδικών επιστημόνων και ιδρυμάτων και πιθανούς ευρωπαϊκούς πόρους αλλά και μαζί με τα κοινωνικά κινημάτων, προωθώντας την αξία του ανθρωπισμού, το σεβασμό στη διαφορετικότητα και αντιστεκόμενοι στον έρποντα φασισμό.

– Για το γενικό πληθυσμό, προσανατολισμένα στις ιδιαιτερότητες του τόπου (περιβάλλον, πολιτιστική κληρονομιά κ.ά.), στις ανάγκες των κατοίκων (σε σχέση και με την οικονομική κρίση, αλλά και με όσα χρειάζονται απομακρυσμένες περιοχές όπως τα Κεραμειά ή το Θέρισο), στην πολύπλευρη ανάπτυξη. Επίσης να αναπτύξει τη χρήση του Ελεύθερου Λογισμικού, απεξάρτηση από το κόστος που πληρώνουμε για το κλειστό λογισμικό αξιοποιώντας τους νέους μας και την υψηλή εξειδίκευση που υπάρχει στο αντικείμενο.

– Στήριξη όλων των πρωτοβουλιών των πολιτών που στοχεύουν σε όλα τα παραπάνω

Η Πρωτοβουλία πολιτών – Πρώτα ο άνθρωπος με βασικές αρχές την διαβούλευση, την συμμετοχή αλλά και με την ευρεία συμμαχία των κοινωνικών δυνάμεων που θέλουν να βάλουν τέλος στο παλιό που μας καταδυναστεύει, μπορούμε επιτέλους ξανά να διεκδικήσουμε τα αυτονόητα και να ανοίξουμε νέους δρόμους με την κοινωνία στο προσκήνιο!

Οι υποψήφιοι εκπαιδευτικοί με την Πρωτοβουλία Πολιτών – Πρώτα ο Άνθρωπος: Αδαμάκης Κώστας, μαθηματικός – καθηγητής Μ.Ε. (Δημοτική Ενότητα Χανίων), Γκαναδάκη Ευτυχία, εργοθεραπεύτρια στο 3/θεσιο Ειδικό Σχολείο για παιδιά με αυτισμό (Δημοτική Κοινότητα Χανίων), Ζερβάκης Στέλιος, εκπαιδευτικός – διευθυντής του 1ου ΕΠΑΛ (Δημοτική Ενότητα Χανίων), Κοτσιφάκης Παύλος, φυσικός – καθηγητής Μ.Ε. (Δημοτική Ενότητα Χανίων), Κοτσιφάκη Σίτσα, φιλόλογος – μέλος του Δ.Σ. της ΕΛΜΕ Χανίων (Δημοτική Ενότητα Ελ. Βενιζέλου), Λούμπος Βασίλης, συνταξιούχος εκπαιδευτικός (Δημοτική Ενότητα Χανίων), Μαρματάκη – Κατσουλάκη Ουρανία, φιλόλογος – καθηγήτρια Μ.Ε. (Δημοτική Ενότητα Ελ. Βενιζέλου), Μπαρνιαδάκης Σπύρος, μαθηματικός – καθηγητής Μ.Ε. (Δημοτική Ενότητα Κυδωνίας), Παντελίδου Δέσποινα, καθηγήτρια γαλλικών (Δημοτική Κοινότητα Χανίων), Πιτσιτάκης Γιώργος, δάσκαλος (Δημοτική Ενότητα Χανίων), Ποντικάκη Γεωργία, κοινωνιολόγος – νηπιαγωγός (Δημοτική Ενότητα Χανιών), Ρέττος Άρης, εκπαιδευτικός Μ.Ε. – πρόεδρος ΕΛΜΕ Χανιών (Δημοτική Ενότητα Χανίων), Στιβανάκης Δημήτρης, μηχανολόγος μηχανικός Τ.Ε , μέλος του Δ.Σ. της ΕΛΜΕ Χανίων (Δημοτική Ενότητα Χανίων), Χριστοφορίδου Σιρμαλού, δασκάλα – νηπιαγωγός (Δημοτική Κοινότητα Δαράτσου), Ψαρουδάκη Ελένη, χημικός (Δημοτική Κοινότητα Χανίων).

 

* Η φωτογραφία είναι του φωτογράφου Γιάννη Κλουβιδάκη.

"google ad"

Ακολουθήστε το agonaskritis.gr στο Google News, στο facebook και στο twitter και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Αγώνας της Κρήτηςhttp://bit.ly/agonaskritis
Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Τελευταία Νέα

Περισσότερα σαν αυτό
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ